Niet andermans land, aangezien Palestina niet bestaat. De manier waarop, daar kan ik het niet mee eens zijn, dat ben ik met je eens.rwolters schreef: ↑09 nov 2023 18:44Dus de Israëlers koloniseren andermans land omdat de eigenaren daarvan niet te vertrouwen zijn?Nijogeth schreef: ↑09 nov 2023 08:38Een groot deel van de Palestijnen propageert de totale vernietiging van Israël, de joden en de christenen. Natuurlijk moet je die niet teveel speelruimte geven als Israël zijnde. Blijkt wel weer dat vrijwel elk bouwproject in Gaza een dekmantel voor Hamas kan zijn van waaruit raketten op Israël worden gelanceerd. Dat Israël dan bombardeert, lijkt me logisch.
Jij zegt dat de Palestijnen reageren op Israël zijn strenge maatregelen. Ik zeg dat die strenge maatregelen er zijn, omdat de Palestijnen niet te vertrouwen zijn.
Maar, deze manier van werken was ook de manier waarop de Palestijnen het na de Eerste Wereldoorlog deden. Toen kochten Joodse mensen hele stukken land van rijke Arabieren, waarna vervolgens de pachters van die stukken land de wacht aan werd gezet. De meeste pachters waren Palestijnen en die gebruikten geweld om die stukken land weer in bezit te krijgen.
Dat is, samen met de valse beloftes aan meerdere partijen door de Britten in die tijd, de meest relevante oorsprong van het conflict.