Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
13 nov 2023 10:18
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Als er deze verkiezingen niet eens echte keuzes gemaakt worden verandert er niets en gaat het beleid van Rutte 4 gewoon door. Ze hiefen het glas..
Dan maar te hopen dat het goede whiskey is, dan heb je nog een beetje troost... :lol:

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat ouderen niet zo heel vlot meer zijn mag bekend zijn. Maar dat de ANBO vandaag met de zorgvergelijker van 2023 op de proppen komt, en bij hoog en laag beweert dat ze nog op de premies van 2024 zitten te wachten... :?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
13 nov 2023 07:43
Ik zou eerder een maximumleeftijd invoeren. 50 of 55 of zo. Hoe ouder men wordt hoe meer men wil houden wat men heeft en hoe minder men open staat voor veranderingen die nodig zijn. Bovendien heb je op die leeftijd minder toekomst dan verleden. Laat lekker de jongere generatie beleid gaan bepalen, die hebben immers meer toekomst, en hebben toekomstperspectief nodig. Ik geef mijn stempas de laatste verkiezingen aan 1 van mijn kinderen (iedere keer een andere, en zij mogen mijn stem gebruiken zoals ze willen.
Ah, discriminatie dus.Discriminatie van hen die nog niet volddoende gebrainwashed zijn door woke links.

Je mag je hele leven belasting betalen, het land opbouwen en daarna moet je je bek houden want dat snowflakeje, dat om de zes seconden even moet uithuilen in de safe space omdat ze gemisgendered zijn en heel erg voor klimaat zijn terwijl ze in de tussentijd de nieuwste iPhone hebben en de hele wereld overvliegen en nog nooit iets gepresteerd hebben, vindt dat jij als werkende belastingbetalende niet links genoeg bent.
Laatst gewijzigd door kuklos op 13 nov 2023 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
13 nov 2023 12:42
J. Deltoer schreef:
13 nov 2023 10:18
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Als er deze verkiezingen niet eens echte keuzes gemaakt worden verandert er niets en gaat het beleid van Rutte 4 gewoon door. Ze hiefen het glas..
Dan maar te hopen dat het goede whiskey is, dan heb je nog een beetje troost... :lol:
Ik hoor niet bij het establishement. Ik drink wel whisky (en soms whiskey) maar ik proost op het leven en niet op vuile politiek.

@ jablan. Jouw visie op het spoor deel ik. In de jaren 90 en daarna moest alles geprivatiseerd en aan de markt over gelaten worden. De paarse kabinetten onder Kok hebben daar een spoor van vernieling achtergelaten. Voor mij destijds een reden om mijn lidmaatschap van de pvda op te zeggen. De pvda had haar sociale programma ingeleverd voor de kapitalistisch liberale programma's van vvd d66.

Met extreme uitwassen van lhbtq bedoel ik de gender gekte die al op steeds meer basisscholen wordt onderwezen. Ouders die aangeven dat ze een kind hebben gekregen en dat kind op 18 jarige leeftijd wel even zelf mag bepalen welk geslacht het heeft, enerzijds heel veel gedoe om gendeneutrale toiletten en omgebouwde mannen die mee mogen doen in vrouwensporten maar anderzijds dat er totaal geen aandacht is voor het beschermen van "andersgeaarden" omdat dit zo slecht afgeeft op een bepaalde godsdienst.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 13 nov 2023 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
13 nov 2023 13:10
Je mag je hele leven belasting betalen, het land opbouwen en daarna moet je je bek houden want dat snowflakeje, dat om de zes seconden even moet uithuilen in de safe space omdat ze gemisgendered zijn en heel erg voor klimaat zijn terwijl ze in de tussentijd de nieuwste iPhone hebben en de hele wereld overvliegen en nog nooit iets gepresteerd hebben, vindt jij als werkende belastingbetalende niet links genoeg bent.
Welk AI-programma schrijft je teksten?

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
13 nov 2023 12:59
Dat ouderen niet zo heel vlot meer zijn mag bekend zijn. Maar dat de ANBO vandaag met de zorgvergelijker van 2023 op de proppen komt, en bij hoog en laag beweert dat ze nog op de premies van 2024 zitten te wachten... :?
De nieuwe premies worden vanaf 20 november op hun site vermeld lees ik. Dat is niks vreemds, de verzekerden hebben zelf al bericht gehad over de polis van 2024. Zelfs op Independer staan ze deze week pas.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
13 nov 2023 13:12
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:10
Je mag je hele leven belasting betalen, het land opbouwen en daarna moet je je bek houden want dat snowflakeje, dat om de zes seconden even moet uithuilen in de safe space omdat ze gemisgendered zijn en heel erg voor klimaat zijn terwijl ze in de tussentijd de nieuwste iPhone hebben en de hele wereld overvliegen en nog nooit iets gepresteerd hebben, vindt jij als werkende belastingbetalende niet links genoeg bent.
Welk AI-programma schrijft je teksten?
Is deze polarisatie het cancellen van anderen nou echt nodig?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
13 nov 2023 13:12
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:10
Je mag je hele leven belasting betalen, het land opbouwen en daarna moet je je bek houden want dat snowflakeje, dat om de zes seconden even moet uithuilen in de safe space omdat ze gemisgendered zijn en heel erg voor klimaat zijn terwijl ze in de tussentijd de nieuwste iPhone hebben en de hele wereld overvliegen en nog nooit iets gepresteerd hebben, vindt jij als werkende belastingbetalende niet links genoeg bent.
Welk AI-programma schrijft je teksten?
Heb jij dat vaker dat als iemand iets zinnigs zegt dat jij denkt dat die persoon dat door anderen heeft moeten laten schrijven?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Ik heb dan vaak het tegenovergestelde en dan zou toch ook weer chatgpt als mogelijke bron zijn gebruikt :wink:

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Onzinnig, volstrekt onzinnig, was de suggestie om mensen te gaan discrimineren op basis van leeftijd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
13 nov 2023 13:35
Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Onzinnig, volstrekt onzinnig, was de suggestie om mensen te gaan discrimineren op basis van leeftijd.
Dat doen we altijd al, alleen dan bij minimumleeftijd. Niet dat ik dit nu zo'n goed voorstel vond, maar de reactie daarop wel behoorlijk overtrokken.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik hier sommige reacties lees, begrijp ik ineens de term ‘zure boomers’ waarover jongeren het nogal eens hebben.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
13 nov 2023 13:40
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:35
Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29

Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Onzinnig, volstrekt onzinnig, was de suggestie om mensen te gaan discrimineren op basis van leeftijd.
Dat doen we altijd al, alleen dan bij minimumleeftijd.
Daar is een medische reden voor. Alhoewel ook bij 18 de hersenen nog niet volgroeid zijn mag er dan een zekere mate van nadenken verwacht worden. Stemrecht afpakken bij 50 of ouder is gewoon discrimineren op voornamelijk politieke voorkeur en wat mij betreft is geen enkele reactie daarop ooit overtrokken genoeg, zolamg dat bij woorden blijft. Geweld is uit den boze. Uiteraard.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Jammer dit. Maar typeert u wel en is in de lijn met de rest van uw steeds bijtender reacties hier op dit forum waar het vooral gaat om op de man te spelen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
13 nov 2023 14:11
Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Jammer dit. Maar typeert u wel en is in de lijn met de rest van uw steeds bijtender reacties hier op dit forum waar het vooral gaat om op de man te spelen.
Ach, het cancellen gaat gewoon door..
Typisch ook dat de een een oomerking onzinnig mag noemen en de ander natuurlijk niet.
Bijtende opmerkingen zijn natuurlijk ook vooral voorbehouden aan JD.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
13 nov 2023 13:35
Moneyman schreef:
13 nov 2023 13:29
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
... als iemand iets zinnigs zegt...
Aan die voorwaarde was wat mij betreft nog niet voldaan.
Onzinnig, volstrekt onzinnig, was de suggestie om mensen te gaan discrimineren op basis van leeftijd.
Dáár ben ik het dan weer volledig mee eens. Alleen ging het daar niet over n het tekstblok waar ik op doelde.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
13 nov 2023 13:11
@ jablan. Jouw visie op het spoor deel ik. In de jaren 90 en daarna moest alles geprivatiseerd en aan de markt over gelaten worden. De paarse kabinetten onder Kok hebben daar een spoor van vernieling achtergelaten. Voor mij destijds een reden om mijn lidmaatschap van de pvda op te zeggen. De pvda had haar sociale programma ingeleverd voor de kapitalistisch liberale programma's van vvd d66.
Het is niet alleen het spoor, je kunt dit zo doortrekken naar alle andere overheidsdiensten. Waarbij ik niet een bepaalde partij, maar eerder een bepaalde generatie en mentaliteit daarvoor verantwoordelijk houd.
Ik heb hier ProRail als voorbeeld gepakt, omdat ik aardig wat mensen in de OV-sector ken en zodoende meer meekrijg dan naar buiten komt. Dat maakt het makkelijker om een samenhangend verhaal ervan te maken.
J. Deltoer schreef:
13 nov 2023 13:11
Met extreme uitwassen van lhbtq bedoel ik de gender gekte die al op steeds meer basisscholen wordt onderwezen. Ouders die aangeven dat ze een kind hebben gekregen en dat kind op 18 jarige leeftijd wel even zelf mag bepalen welk geslacht het heeft, enerzijds heel veel gedoe om gendeneutrale toiletten en omgebouwde mannen die mee mogen doen in vrouwensporten maar anderzijds dat er totaal geen aandacht is voor het beschermen van "andersgeaarden" omdat dit zo slecht afgeeft op een bepaalde godsdienst.
Ik vind het geen gekte, helemaal niet als je het lesmateriaal hebt gezien. Dat is wel geschikt voor de leeftijd.

Onze kleine vaste bezoeker kwam een paar keer met dingen aan, waarbij wij dachten 'wie is er gek?'.
Het eerste was een waarschuwing voor een vieze oude man in een park een paar kilometer verderop, terwijl hij en zijn hele klas toen hooguit 500 meter van huis mochten komen en zeker geen meter verder. Dat was een moment, waarop wij dachten 'als er geen spoken in de buurt zijn, dan verzin je ze' plus: de kinderen begrijpen de waarschuwing niet. Je had het niet moeten vertellen, maar moeten spelen.
Het tweede was 'homo' als scheldwoord en dat bleek één van zijn drie juffen zelf te gebruiken. Ik heb hem in alle rust uitgelegd, dat die juf fout is en daar achteraan, dat het geen keuze is - je bent het of je bent het niet en wat je ook bent, het is goed.
In zijn klas zaten toen 25 kinderen en dat getal was een goede hulp, zo kon ik hem vertellen dat later, als iedereen in zijn klas groot is en oud is en misschien getrouwd, één van de 25 iets anders gaat doen. Als het een meisje is, misschien met een meisje en als het een jongen is, misschien met een jongen. En de andere 24 niet, als ze een jongen zijn, dan gaan ze gewoon met een meisje, net zoals jouw papa en mama. Maar nu nog niet, want je moet eerst groeien en overal haar krijgen en ouder worden, het is allemaal voor later, als je allang van de basisschool af bent.
Dat is blijven hangen, want via een omweg kwam het verhaal later weer terug. Met zijn (toen) 8 jaar was hij tegen de juf ingegaan en daar waren zijn vriendjes - meer jongens waarmee hij buiten speelt - weer trots en verbaasd over.

Overigens komt hij niet vaak meer langs, want hij is verhuisd en daarmee hadden wij eindelijk de reden te pakken waarom hij zo vaak en graag bij ons zat. Papa en mama hadden ruzie, dus de sfeer in huis was om te snijden en bij ons kon hij lekker chillen in zijn eigen woorden. Mama heeft een ander huis, hij is mee en in het weekend bij papa. Zoon vroeg hem wat hij graag met zijn papa zou willen doen en het antwoord kwam als een pistoolschot: knuffelen. Zo'n antwoord geeft te denken. Sinds de verhuizing is hij vaker vrolijk en niet zo gestresst, al maken wij ons weer zorgen of hij wel genoeg te eten krijgt door de weeks.

Maar goed, met dit verhaal wil ik alleen maar zeggen: het is maar hoe je het brengt. Je moet het niet te moeilijk maken en vooral niet verder gaan dan kinderen zelf kunnen begrijpen op hun leeftijd.

Mij valt op, dat de felste tegenstanders van meer-dan-hetero-voorlichting überhaupt moeite hebben om over seks te praten of zelf een achtergrond hebben, waarin alles wat in een slaapkamer gebeurt, taboe is. Die mensen zijn niet bezig met voorlichting, maar projecteren hun eigen vooroordelen op de kinderen. Jammer. We leven nu in een open maatschappij, wen er maar aan en verhuis anders naar Rusland/Afghanistan, denk ik dan (denken, nooit hardop uitspreken ^^)

Bij trans/interseksueel moet je er juist bij zijn wanneer de pubertijd begint. Dat scheelt veel ellende op latere leeftijd. De rest erom heen is vooral blad/zendtijdvulling voor media. Ik schat dat 90% van de mensen persoonlijk niemand kent, die trans/inter is en daarmee is het vooral leeg gel*l. Ja, de sportbonden moeten hier wel iets mee, maar het lijkt mij beter om dat in stilte en per persoon te bekijken. Het zal hooguit over een paar gevallen per jaar gaan.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
13 nov 2023 13:10
Je mag je hele leven belasting betalen, het land opbouwen en daarna moet je je bek houden want dat snowflakeje, dat om de zes seconden even moet uithuilen in de safe space omdat ze gemisgendered zijn en heel erg voor klimaat zijn terwijl ze in de tussentijd de nieuwste iPhone hebben en de hele wereld overvliegen en nog nooit iets gepresteerd hebben, vindt jij als werkende belastingbetalende niet links genoeg bent.
Jablan schreef:
13 nov 2023 13:12
Welk AI-programma schrijft je teksten?
kuklos schreef:
13 nov 2023 13:20
Heb jij dat vaker dat als iemand iets zinnigs zegt dat jij denkt dat die persoon dat door anderen heeft moeten laten schrijven?
Je zin is zo geconstrueerd opgebouwd en op effect geschreven, dat het op een product van een AI-programma lijkt. Interpunctie had in dit geval geholpen. Voor de echte mensen onder ons: dat is de toets met het kommateken erop. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
13 nov 2023 14:06
Daar is een medische reden voor. Alhoewel ook bij 18 de hersenen nog niet volgroeid zijn mag er dan een zekere mate van nadenken verwacht worden. Stemrecht afpakken bij 50 of ouder is gewoon discrimineren op voornamelijk politieke voorkeur en wat mij betreft is geen enkele reactie daarop ooit overtrokken genoeg, zolamg dat bij woorden blijft. Geweld is uit den boze. Uiteraard.
Je kunt talloze redenen bedenken waarom mensen op een bepaalde leeftijd geen stemrecht meer zouden moeten hebben. Net zoals je talloze redenen kunt bedenken waarom je minderjarigen geen stemrecht geeft. Ik heb er voor die eerste groep een paar op een rijtje gezet, ook al vind ik 70 een betere leeftijd dan 50.

1. Ervaring. Zoals hier al aangegeven heb je op die leeftijd vaak een bepaalde manier van denken en leven die prima bij jou past. Jezelf uit die vaste manieren krijgen is veel moeilijker. Je ziet het op de arbeidsmarkt, waar men liever een jonge gast heeft die gretig is en precies gevormd kan worden zoals een werkgever dat wil, dan een ervaren oudere werknemer die de oudere systemen van zijn vorige werkgever exact meester is en dat ook de beste manier van werken vindt.

2. Gebrek aan toekomst. Iemand van 70 jaar of ouder is toch redelijk richting het einde van zijn leven aan het gaan. Die hoeft niet verder vooruit te kijken dan de komende 20 jaar. Die zal dus niet gauw uit zijn comfortzone stappen, als het om stemmen gaat, want daar kan men niets mee winnen. Dit past overigens naadloos op mijn vaste kritiekpunt dat de meeste partijen geen echte visie meer hebben. (Zoals Theo Maassen eens zei: "Vroeger had je politici die schetsten een droom en die hadden een plan hoe die droom te verwezenlijken. En nu heb je alleen nog maar politici die schetsen een nachtmerrie en die hebben een plan die nachtmerrie te voorkomen").

3. Te weinig binding met de normale werkende mens. Als je 70 bent, dan ben je meestal met pensioen. Je hebt dus veel minder een beeld van wat er op de werkvloer speelt en waar er echt behoefte aan is in dit land.

Wat mij betreft 3 prima valide redenen. Maar in mijn ogen moet leeftijd geen rol spelen, maar moeten we wel beperkingen op het stemrecht krijgen. Jezelf informeren is een minimaal iets en wat mij betreft gaan we om de zoveel jaar een test doen om te kijken of je stemrecht mag hebben/houden. Misschien als het identiteitsbewijs vernieuwd is en opgehaald wordt, direct zo'n test erbij doen. Een simpele test met vragen om te kijken of je überhaupt snapt hoe het politieke systeem werkt.

Plaats reactie