Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 11097
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 nov 2023 16:47
angel1978 schreef:
14 nov 2023 16:41
Nijogeth schreef:
14 nov 2023 16:39

Ik weet niet waar dit de kerndoelen van zijn, maar die lijken me niet echt te matchen met de verplichte lessen seksualiteit die de overheid noemt.
Dit geeft dus precies aan hoe ver je van de materie af staat.

Dit zijn DE kerndoelen voor het basisonderwijs ( op dit onderwerp ). Daarnaast heb je ze ook voor taal, rekenen e.d.
Als je enige moeite had gedaan om je eigen link te volgen en door te lezen had je deze kerndoelen ook gewoon gevonden.
Ik had verder gekeken. Deze kerndoelen die je opnoemt zijn van het onderdeel Oriëntatie op jezelf en de wereld en vallen onder Mens en samenleving. Je had net zo goed de kerndoelen van het vak Engels kunnen noemen.

Die toelichting onder de verplichte lessen over seksualiteit zeggen iets heel anders:
"Lessen over seksualiteit en seksuele verschillen zijn verplicht op de basisschool. Dit staat in de kerndoelen. In deze lessen leren kinderen respect te hebben voor seksuele verschillen en voorkeuren".

In de kerndoelen wordt dit echter niet meer benoemd.

Ik had mijn eerdere reactie overigens uitgebreid, maar er was al wat tussen gekomen.

In de kerndoelen wordt dit wel degelijk benoemd, dit is namelijk kerndoel 38. Dat jouw interpretatie nogal anders is...

Jij hebt het vooral over de lessen biologie op de middelbare school.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 14 nov 2023 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3190
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

angel1978 schreef:
14 nov 2023 16:39
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 14:37
Je moet inderdaad geen misstanden willen benoemen. Gewoon kop in het zand blijven steken.
Hij zegt toch juist het tegendeel:
wat voor volwassen maar onrijpe geesten aanleiding is om lekker te gaan provoceren en een haatklimaat te scheppen.
Deze misstanden moet je juist benoemen!
Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn.
Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.

angel1978
Berichten: 11097
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 17:17
angel1978 schreef:
14 nov 2023 16:39
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 14:37
Je moet inderdaad geen misstanden willen benoemen. Gewoon kop in het zand blijven steken.
Hij zegt toch juist het tegendeel:
wat voor volwassen maar onrijpe geesten aanleiding is om lekker te gaan provoceren en een haatklimaat te scheppen.
Deze misstanden moet je juist benoemen!
Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn.
Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.
Nee vooral cancellen en iedereen de mond snoeren. Dat is meer jouw tactiek toch JD?

Niemand mag het er over hebben, vooral negeren en wegkijken en als mensen er toch over willen praten dit vooral proberen te verstoren en liefst nog per wet verbieden..

J. Deltoer
Berichten: 3190
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

angel1978 schreef:
14 nov 2023 17:22
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 17:17
angel1978 schreef:
14 nov 2023 16:39


Hij zegt toch juist het tegendeel:



Deze misstanden moet je juist benoemen!
Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn.
Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.
Nee vooral cancellen en iedereen de mond snoeren. Dat is meer jouw tactiek toch JD?

Niemand mag het er over hebben, vooral negeren en wegkijken en als mensen er toch over willen praten dit vooral proberen te verstoren en liefst nog per wet verbieden..
Jij geeft nu precies aan wat JOUW probleem is.
Ik cancel helemaal niemand, ik snoer helemaal niemand de mond. Waarom zou ik.
En ik verstoor ook niets, ik heb alleen een mening. Die komt u niet uit, prima. U bent niet de enige, maar stop eens mij iedere keer te beschuldigen van hetgeen JIJ en je D66/groenlinks vriendjes continue doen.

Erthanax
Berichten: 9809
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De kinderen vinden het geweldig, een voorleesuurtje. Wie er precies voorleest vinden ze minder belangrijk. Een kleurig en exuberant figuur is prima, een ouwe man met een witte baard en een rode jurk of een rood pak is ook goed. Het zijn volwassenen die er een probleem van maken, doorgaans op basis van misvattingen of desinformatie, of om gewoon de boel op te stoken.

J. Deltoer
Berichten: 3190
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het gaat er minder om WIE iets voorleest, maar wat er aan kinderen voorgelezen wordt. Het is juist de taak van volwassen om daar een mening over te hebben. Maar jullie willen die dus snoeren want als je het met die wokeshit oneens bent ben je gedesinformeerd of heb je misvattingen. Dat is dus cancellen. Noord Korea, DDR niveautje.

angel1978
Berichten: 11097
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 19:12
angel1978 schreef:
14 nov 2023 17:22
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 17:17

Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn.
Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.
Nee vooral cancellen en iedereen de mond snoeren. Dat is meer jouw tactiek toch JD?

Niemand mag het er over hebben, vooral negeren en wegkijken en als mensen er toch over willen praten dit vooral proberen te verstoren en liefst nog per wet verbieden..
Jij geeft nu precies aan wat JOUW probleem is.
Ik cancel helemaal niemand, ik snoer helemaal niemand de mond. Waarom zou ik.
En ik verstoor ook niets, ik heb alleen een mening. Die komt u niet uit, prima. U bent niet de enige, maar stop eens mij iedere keer te beschuldigen van hetgeen JIJ en je D66/groenlinks vriendjes continue doen.
Ik moet ergens mee stoppen? Het cancellen gaat gewoon door he. Net zoals het eindeloos koppelen van anderen aan politieke voorkeuren die je helemaal niet weet.. Je doet het zelf continu maar meent blijkbaar het alleenrecht te hebben en gaat lopen miepen als anderen het terug doen.

angel1978
Berichten: 11097
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 19:39
Het gaat er minder om WIE iets voorleest, maar wat er aan kinderen voorgelezen wordt. Het is juist de taak van volwassen om daar een mening over te hebben. Maar jullie willen die dus snoeren want als je het met die wokeshit oneens bent ben je gedesinformeerd of heb je misvattingen. Dat is dus cancellen. Noord Korea, DDR niveautje.
Er mag iets niet aan kinderen worden voorgelezen, maar het is diegene die dit raar vindt die de ander de mond snoert. Het wordt steeds gekker.

J. Deltoer
Berichten: 3190
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach ja, maak transitie voor kinderen maar salonfähig. Ooit zal naar jullie gekeken worden zoals er nu naar de pvda senator Edward Brongersma wordt gekeken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 17:17
Ja, die gezellige voorleesuurtjes om kindertjes te indoctrineren met woke genderideologie zijn helemaal ok, daar MOET je het gewoon mee eens zijn. Oftewel, accepteer en omarm het, of hou je bek.
Ja, dat laatste zou af en toe wel fijn zijn. Eerlijk en oprecht: heb je de laatste tijd wel eens voorgelezen, kinderboeken gekocht of opgelet hoeveel verschillende onderwerpen langskomen?
J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 19:12
U bent niet de enige, maar stop eens mij iedere keer te beschuldigen van hetgeen JIJ en je D66/groenlinks vriendjes continue doen.
Stop eens met in elke reactie je frustratie over de politiek mee te nemen.
kuklos schreef:
14 nov 2023 01:01
Geweldig, not. Je bent nog te jong om te stemmen, alcohol te drinken, auto te rijden, in volwassenenfilms mee te spelen, maar je lichaam voor de rest van je leven veranderen moet kunnen? Zie jij daar echt geen probleem in?
Nee. Als je er werkelijk in zou verdiepen, dan zou je weten, dat deze behandeling het beste resultaat geeft, wanneer die start in de pubertijd. Voordat de behandeling überhaupt start, zijn kind en ouders al door een heel lang traject gegaan, juist om 100% zeker te zijn dat dit de goede behandeling is.
Bezorgdeburger schreef:
14 nov 2023 09:46
Veranderen van geslacht is een zeer ingrijpende gebeurtenis. En vooral in de pubertijd komen de vragen en onzekerheid. Als je dan ervoor kiest zo'n traject in te gaan heb je zeker de steun nodig van je ouders en familie.
Eenmaal volwassen kom je er steeds meer alleen voor te staan.
Meer dan waar.
Erthanax schreef:
14 nov 2023 13:20
Kinderen, en zeker jonge kinderen interesseert het allemaal geen moer. Als een peuter/kleuter (m) zich als “prinsesje” wil verkleden gaan hij en de andere kinderen in de groep dat pas gek vinden als anderen en dan vooral volwassenen (leerkracht, ouders) dat ontmoedigen omdat het gek is of omdat dat niet hoort. Het is heel goed dat er in het onderwijs enige aandacht is voor tolerantie en acceptatie, van opdringen of indoctrineren is geen sprake.
Dit klopt voor de meeste scholen. Bij de orthodoxe scholen (maakt niet uit welke godsdienst) worden dit soort onderwerpen in 2 minuten behandeld om daarna weer 58 minuten met het geloofsboek bezig te gaan.
Nijogeth schreef:
14 nov 2023 13:55
Je ziet overal dat hoe meer aandacht naar zaken gaat, hoe groter ook de weerstand uiteindelijk wordt. Volgens mij is de acceptatie van zulke zaken een stuk kleiner dan tientallen jaren geleden. En je ziet het met BLM, KOZP, nu de Palestijnse zaak. Hoe meer mensen er aandacht voor vragen, hoe meer de tegenstanders zich gaan roeren.
Des te meer aandacht je eraan geeft, des te meer je focus krijgt op de verschillen. En dat gebeurt zelfs als je positieve aandacht geeft. In mijn ogen werkt teveel aandacht dus eigenlijk alles tegen.
Het is de normale dynamiek van een maatschappij. Het duurt minstens een generatie voordat 'nieuwe' inzichten/onderwerpen breed bekend zijn en nog langer voordat het oké wordt gevonden. Erthanax heeft het voorbeeld erbij:
Erthanax schreef:
14 nov 2023 14:25
De overdreven aandacht voor genderzaken komt, voor zover ik het zie, juist van rabiate tegenstanders. In het onderwijs blijft het gewoon bij een klein beetje uitleg als dat zo uitkomt, precies wat u ook voorstaat. Bibliotheken organiseren soms een leuk voorleesuurtje, wat voor volwassen maar onrijpe geesten aanleiding is om lekker te gaan provoceren en een haatklimaat te scheppen.

Erthanax
Berichten: 9809
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarde Deltour, ik maak niks salonfähig. Ik houd er niet van dat bekrompen schreeuwlelijkerds en trollen willen bepalen wat een ander wel of niet mag vinden of voorlezen.
Op scholen en in bibliotheken worden medewerkers soms uitgescholden of bedreigd, omdat sommige ouders zich hebben laten misleiden door desinformatie, verspreid door kwaadaardig gespuis.

kuklos
Berichten: 9918
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
14 nov 2023 19:34
Het zijn volwassenen die er een probleem van maken,.................. of om gewoon de boel op te stoken.
Je bedoelt de volwassen die perse willen dat een drag queen gaat voorlezen?

kuklos
Berichten: 9918
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
14 nov 2023 19:43
Het cancellen gaat gewoon door he.
Hou toch op. J.Deltoer verlangt alleen dat jij eens ophoudt met het continu gebruik van de term cancellen als hij weer reageert. Vragen om daarmee eens te stoppen heeft niets met cancellen te maken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 19:56
Ach ja, maak transitie voor kinderen maar salonfähig. Ooit zal naar jullie gekeken worden zoals er nu naar de pvda senator Edward Brongersma wordt gekeken.
Deltoer, je graaf jezelf steeds verder in. Klim eens uit die draaikolk en geniet van de leuke dingen in je eigen wereldje.

Brongersma is een typisch voorbeeld van iemand, die de morele grenzen heeft verlegd en dat wordt achteraf zowel positief als negatief beoordeeld, afhankelijk van hoe smal of breed, hoe gesloten of open de mindset is.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
14 nov 2023 20:15
Je bedoelt de volwassenen die perse willen dat een drag queen gaat voorlezen?
Nou, dat is net zo leuk als bij Sinterklaas op schoot klimmen, als die uit zijn grote, rode boek voorleest. Of Zwarte Piet om de hals hangen, om te zien of hij nu echt een kleurtje heeft of toch een RAL9010-wezen is, die motorolie heeft gemorst.

J. Deltoer
Berichten: 3190
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
14 nov 2023 20:11
Waarde Deltour, ik maak niks salonfähig. Ik houd er niet van dat bekrompen schreeuwlelijkerds en trollen willen bepalen wat een ander wel of niet mag vinden of voorlezen.
Dus alles moet gewoon aan kinderen voorgelezen kunnen worden en als je daar een andere mening over hebt ben je bekrompen of een schreeuwlelijk.
Dus binnenkort maar weer eens het boekje Der Giftpilz in de bieb voorlezen. Of kinderen fimpjes laten zien van Farfour.

kuklos
Berichten: 9918
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
14 nov 2023 20:22
kuklos schreef:
14 nov 2023 20:15
Je bedoelt de volwassenen die perse willen dat een drag queen gaat voorlezen?
Nou, dat is net zo leuk als bij Sinterklaas op schoot klimmen, als die uit zijn grote, rode boek voorleest. Of Zwarte Piet om de hals hangen, om te zien of hij nu echt een kleurtje heeft of toch een RAL9010-wezen is, die motorolie heeft gemorst.
Nee, dat is het niet. Niet alles hoeft aan kinderen te worden opgedrongen.

Onkruid71
Berichten: 2855
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij gaan we in de toekomst leven volgens een strak draaiboek.
Ik houd het voorlopig toch maar bij leef en laat leven.

kuklos
Berichten: 9918
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
14 nov 2023 20:11
kuklos schreef:
14 nov 2023 01:01
Geweldig, not. Je bent nog te jong om te stemmen, alcohol te drinken, auto te rijden, in volwassenenfilms mee te spelen, maar je lichaam voor de rest van je leven veranderen moet kunnen? Zie jij daar echt geen probleem in?
Nee. Als je er werkelijk in zou verdiepen, dan zou je weten, dat deze behandeling het beste resultaat geeft, wanneer die start in de pubertijd. Voordat de behandeling überhaupt start, zijn kind en ouders al door een heel lang traject gegaan, juist om 100% zeker te zijn dat dit de goede behandeling is.
Wanneer heb ik me er werkelijk in verdiept? Als ik jouw mening volg? Want het is natuurlijk zo'n zorgvuldig traject, of nee, oeps, toch niet.

Erthanax
Berichten: 9809
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2023 20:22
Dus alles moet gewoon aan kinderen voorgelezen kunnen worden en als je daar een andere mening over hebt ben je bekrompen of een schreeuwlelijk.
Dus binnenkort maar weer eens het boekje Der Giftpilz in de bieb voorlezen. Of kinderen fimpjes laten zien van Farfour.
Ach, waarde Deltour, wat jammer. Nu past slechts de verzuchting van Herman Finkers: “Dat heeft zo’n jongen toch niet nodig?”

Verder laat ik deze discussie nu maar voor wat het is.

Plaats reactie