Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5790
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
16 nov 2023 11:19
JozJan schreef:
16 nov 2023 08:37
Nijogeth schreef:
16 nov 2023 00:03
Deze test is ook de graadmeter voor toelating tot de opleiding. Ik vind het vreemd dat daar verschil tussen zit. Zo kan een man op alles vele malen beter scoren dan de vrouwen, maar uiteindelijk toch niet toegelaten worden.
Volgens mij was er onderscheid met betrekking tot bepaalde fysieke eisen. Er zijn natuurlijk nog veel meer kenmerken die van belang zijn.

Maar eigenlijk de kern van dit onderwerp: jij en sommige anderen betrekken de voorrangspositie (in dit geval: van mensen met een migratieachtergrond) op individuele sollicitanten. Terwijl, zoals blijkt uit de quote die Jablan liet zien, dat het erom gaat dat het politie team een betere afspiegeling moet zijn van de maatschappij. En dat gaat dan dus over iets groters dan individuen.
Dat is dus het goedpraten van discriminatie. Er worden mensen afgewezen vanwege hun achtergrond/huidskleur. Dat was, is en blijft gewoon discriminatie.
Tja, als jij de werkelijke reden wilt zien als discriminatie, dan krijgt de witte, pardon de blanke, man misschien wat meer begrip voor de werkzoekenden met een migratie achtergrond die nog steeds regelmatig worden afgewezen alleen al op hun achternaam.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 nov 2023 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9833
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een verbittering weer, in de Huiskamer. Ik begin bijna onze stofzuiger te missen. Die blies weliswaar een hoop onzin uit, maar was doorgaans amusant.

ZeerPrivé
Berichten: 5790
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 nov 2023 12:28
Wat een verbittering weer, in de Huiskamer. Ik begin bijna onze stofzuiger te missen. Die blies weliswaar een hoop onzin uit, maar was doorgaans amusant.
Inderdaad, blij dat het niet mijn huiskamer is.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
16 nov 2023 12:19
kuklos schreef:
16 nov 2023 11:19
JozJan schreef:
16 nov 2023 08:37


Volgens mij was er onderscheid met betrekking tot bepaalde fysieke eisen. Er zijn natuurlijk nog veel meer kenmerken die van belang zijn.

Maar eigenlijk de kern van dit onderwerp: jij en sommige anderen betrekken de voorrangspositie (in dit geval: van mensen met een migratieachtergrond) op individuele sollicitanten. Terwijl, zoals blijkt uit de quote die Jablan liet zien, dat het erom gaat dat het politie team een betere afspiegeling moet zijn van de maatschappij. En dat gaat dan dus over iets groters dan individuen.
Dat is dus het goedpraten van discriminatie. Er worden mensen afgewezen vanwege hun achtergrond/huidskleur. Dat was, is en blijft gewoon discriminatie.
Tja, als jij de werkelijke reden wilt zien als discriminatie, .............
Schijnbaar valt dit kwartje maar niet bij de goedpraters hiervan, maar het IS discriminatie. Iemand wordt afgewezen op zijn of haar achtergrond/huidskleur. Dat is en blijft gewoon discriminatie, hoeveel moeite je ook doet om dit recht te praten.

ZeerPrivé
Berichten: 5790
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Nijogeth
Berichten: 10205
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo hebben ze in elk geval geen behoefte om te vluchten.

rwolters
Berichten: 1679
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
15 nov 2023 20:48
kuklos schreef:
15 nov 2023 20:44
U bent geschikt, maar ja, blank dus u krijgt de baan niet. Discriminatie.
Dat maak jij ervan. Ook met een blanke huidskleur kun je een migratieachtergrond hebben. Het gaat erom of jij, één van je ouders of één van je grootouders buiten Nederland is geboren.

Opsporingsberichten:

... van vermoedelijk Noord-Afrikaanse / Oost-Europese / Mediterrane / Arabische / Aziatische afkomst ...
Als je binnen dezelfde sociale klasse gaat kijken (lage opleiding, weinig geld, etc) dan scoren witte autochtone jongeren hoger dan de groep die jij noemt.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Grootouder buiten Nederland geboren. In België misschien? Heb je dan een migratie achtergrond?

Nijogeth
Berichten: 10205
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn grootvader is uit een andere gemeente in de buurt gemigreerd. Dat was direct na de tweede wereldoorlog.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Je bent volgens de officiële normen al allochtoon als je bent geboren in het buitenland uit twee Nederlanders die daar zijn. Dat vertelde een collega me ooit, hij was allochtoon volgens die definitie. Roomblank, blond, blauwe ogen, Nederlandse ouders die op het moment van geboorte in het buitenland werkten.

Nijogeth
Berichten: 10205
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo zijn de voetballers Siem en Luuk de Jong allebei international voor Nederland, maar geboren in Zwitserland bij 2 Nederlandse volleybal internationals die daar speelden op dat moment. Eigenlijk allochtonen dus.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is zowat half Nederland allochtoon.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Juist.
kuklos schreef:
16 nov 2023 12:49
Schijnbaar valt dit kwartje maar niet bij de goedpraters hiervan, maar het IS discriminatie. Iemand wordt afgewezen op zijn of haar achtergrond/huidskleur. Dat is en blijft gewoon discriminatie, hoeveel moeite je ook doet om dit recht te praten.
Aldus de stampvoetende kleuter, want zo kom je nu over op mij. :mrgreen:

Discriminatie betekent gewoon onderscheid maken en dat doen we allemaal, de hele dag door, voor het overgrote deel zonder erbij na te denken.
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 15:32
Grootouder buiten Nederland geboren. In België misschien? Heb je dan een migratie achtergrond?
Ja, 25%.
ZeerPrivé schreef:
16 nov 2023 13:28
Tis zo slecht nog niet in de bajes https://www.ad.nl/buitenland/seksschand ... ~a295abb9/
Een nymfomane in een overbevolkte gevangenis.
ZeerPrivé schreef:
16 nov 2023 12:19
Tja, als jij de werkelijke reden wilt zien als discriminatie, dan krijgt de witte, pardon de blanke, man misschien wat meer begrip voor de werkzoekenden met een migratie achtergrond die nog steeds regelmatig worden afgewezen alleen al op hun achternaam.
Klopt, helaas. Hoe zeldzamer of exotischer de achternaam, hoe sneller werkgevers de wenkbrauwen fronsen. Gelukkig veranderen de wervings- en selectiemethodes, meer aandacht voor vaardigheden ten koste van diploma's en persoonsgegevens.

Onkruid71
Berichten: 2883
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
16 nov 2023 12:19
kuklos schreef:
16 nov 2023 11:19
JozJan schreef:
16 nov 2023 08:37


Volgens mij was er onderscheid met betrekking tot bepaalde fysieke eisen. Er zijn natuurlijk nog veel meer kenmerken die van belang zijn.

Maar eigenlijk de kern van dit onderwerp: jij en sommige anderen betrekken de voorrangspositie (in dit geval: van mensen met een migratieachtergrond) op individuele sollicitanten. Terwijl, zoals blijkt uit de quote die Jablan liet zien, dat het erom gaat dat het politie team een betere afspiegeling moet zijn van de maatschappij. En dat gaat dan dus over iets groters dan individuen.
Dat is dus het goedpraten van discriminatie. Er worden mensen afgewezen vanwege hun achtergrond/huidskleur. Dat was, is en blijft gewoon discriminatie.
Tja, als jij de werkelijke reden wilt zien als discriminatie, dan krijgt de witte, pardon de blanke, man misschien wat meer begrip voor de werkzoekenden met een migratie achtergrond die nog steeds regelmatig worden afgewezen alleen al op hun achternaam.
Ik heb dit zelf in het buitenland mee gemaakt, en toen snapte ik ook goed de mensen die discrimineerde, daarom is goed integreren ook zo belangrijk en niet alleen bij je eigen landgenoten blijven hangen.
Maar dat is mijn ervaring, want toen begon ik de verschillen wel te merken.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
16 nov 2023 16:02
Juist.
kuklos schreef:
16 nov 2023 12:49
Schijnbaar valt dit kwartje maar niet bij de goedpraters hiervan, maar het IS discriminatie. Iemand wordt afgewezen op zijn of haar achtergrond/huidskleur. Dat is en blijft gewoon discriminatie, hoeveel moeite je ook doet om dit recht te praten.
Aldus de stampvoetende kleuter, want zo kom je nu over op mij. :mrgreen:
Fijn voor je dat je ook een mening hebt. Doet me een beetje denken aan mijn vierjarige nichtje die trots is dat ze ook iets gezegd heeft.
Jablan schreef:
16 nov 2023 16:02
Discriminatie betekent gewoon onderscheid maken en dat doen we allemaal, de hele dag door, voor het overgrote deel zonder erbij na te denken.
Het is schijnbaar onmogelijk voor je om toe te geven dat wat de politie doet gewoon discriminatie is en dus niet mag. Man, man, man, man.

Erthanax
Berichten: 9833
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat verstaat het CBS onder een allochtoon?
Als ik het zo snel goed zie, gaat het vooral om het geboorteland van de ouders, niet dat van de persoon zelf. Een kind uit Nederlandse ouders geboren in het buitenland (ouders bv diplomaat of boorbaas) is geen allochtoon of persoon met een migratieachtergrond.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij zitten ze bij de politie te gillen om mensen, dus ze kunnen rustig elk kleurtje en elke letter van het alfabet aannemen.

De grootouders doen voor ja dan nee allochtoon zijn van hun kleinkind niet mee.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je. Dan vraag ik mij af, waarom er iedere keer naar wordt gevraagd door allerhande onderzoeksinstellingen, inclusief het CBS.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
16 nov 2023 16:08
Het is schijnbaar onmogelijk voor je om toe te geven dat wat de politie doet gewoon discriminatie is en dus niet mag. Man, man, man, man.
Het mag wel, want het wordt onderbouwd en in gewoon Nederlands heet dit voorkeursbeleid. Van mij krijg je geen gelijk, omdat je het niet hebt èn omdat je jezelf maar al te graag in de slachtofferrol plaatst.
Weet je, Kuklos, op mij kom je over alsof je wat moeite hebt om dingen vanuit verschillend perspectief te bekijken en daarom botsen we.

Elke ronde werving & selectie bestaat uit discriminatie, omdat we zoeken naar de beste persoon voor de functie. Kandidaat A voldoet helemaal en valt af, omdat de normen en waarden niet overeenkomen met die van het bedrijf. Kandidaat B voldoet niet helemaal, maar heeft potentieel en in de houding iets van nieuwsgierigheid, die komt al een ronde verder. Kandidaat C is te laag opgeleid, maar heeft direct een klik met de leidinggevende en komt daarom verder. Wèh, krijs, krijs, discriminatie. Nee, normale selectiecriteria.

Zo is het bij de politie ook. Een migratie-achtergrond is gewoon handig als je een wijkagent zoekt voor een gebied met 150 nationaliteiten. Meertaligheid net zo. De mensen met deze kenmerken kunnen net dat beetje extra meebrengen om het verschil te maken tussen goed en slecht politiewerk.

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Mijn god, we zijn weer terug bij de "elke medewerker mag iemand ontslaan" discussie.

Alles om maar niet toe te hoeven geven dat dit discriminatie is. En nee, iemand afwijzen omdat een ander beter geschikt is is geen discriminatie.

Plaats reactie