Webwinkel biedt geen oplossing voor schade aan TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Thijs124

Re: Webwinkel biedt geen oplossing voor schade aan TV

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Geen commentaar.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De aanschafprijs doet niet terzake maar terzijde.
Zodra u de tv in de verpakking ontvangt dien u de verpakking op eventuele schade te controleren en ook of de verpakking al geopend is geweest en daarna op nieuw dicht getapet is want dat is zeker zichtbaar.
Is dat niet het geval dan is de tv tv niet tijdens het transport beschadigd en ook niet eerder geopend geweest, is dat wel het geval dan de verpakking niet verwijderen en een retour aanvraag indienen.
Het uitpakken van de tv dient zorgvuldig volgens de handleiding te geschieden en die ligt boven op de tv als u de verpakking open maakt en zeker voor een tv van dit formaat is hulp van een tweede persoon noodzakelijk om schermbreuk te voorkomen.
Lcd schermen zijn de zwakste schakel van de tv en kunnen bij onjuist vastpakken al breken en mede daarom wordt schermbreuk van garantie uitgesloten.

Ruud.A

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Het uitpakken van de tv dient zorgvuldig volgens de handleiding te geschieden en die ligt boven op de tv als u de verpakking open maakt...

1 Zorgvuldig uitpakken volgens de handleiding.
2 De handleiding zit in de verpakking.

Ik zie hier iets van een probleem.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
15 nov 2023 15:51
Het uitpakken van de tv dient zorgvuldig volgens de handleiding te geschieden en die ligt boven op de tv als u de verpakking open maakt...

Als dat al een probleem oplevert, zou ik maar heel rap iemand bellen om 'm te installeren...

Ruud.A

Eerder iemand om hem op te halen, want ik heb zo'n ding niet besteld.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ruud.A schreef:

Doet u ook altijd eerst uw kont in uw broek en daarna pas uw voeten door de pijpen?

Ruud.A

Nijogeth schreef:
15 nov 2023 18:37
Ruud.A schreef:

Doet u ook altijd eerst uw kont in uw broek en daarna pas uw voeten door de pijpen?
Vind u het erg, als ik het niet snap?

Maar dat had ik met die handleiding ook al.
Je moet de handleiding gebruiken bij het uitpakken, maar om de handleiding te kunnen gebruiken, zul je eerst de verpakking moeten verwijderen, maar daar moet je de handleiding bij gebruiken, dus dan moet je de verpakking verwijderen....

Het zal dus wel aan mij liggen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
15 nov 2023 20:28
Je moet de handleiding gebruiken bij het uitpakken, maar om de handleiding te kunnen gebruiken, zul je eerst de verpakking moeten verwijderen, maar daar moet je de handleiding bij gebruiken, dus dan moet je de verpakking verwijderen....

Inderdaad.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Misschien voortaan naar stenen winkel gaan?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dagkoers schreef:
15 nov 2023 21:05
Misschien voortaan naar stenen winkel gaan?
Of bij temu bestellen 😂🤣😂

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of gewoon eerst de verpakking goed bekijken. Daar staan altijd instructies op als dat noodzakelijk is om het product er veilig en onbeschadigd uit te krijgen. Lees de tekst of kijk naar de symbolen en je weet welke zijde boven moet, of er een lipje is waaraan je moet trekken, of je een mes mag gebruiken enz. En dan zou het ook nog kunnen dat je dan bij de eerste opening een gebruiksaanwijzing bovenop vindt liggen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ruud.A schreef:
15 nov 2023 20:28
Nijogeth schreef:
15 nov 2023 18:37
Ruud.A schreef:

Vind u het erg, als ik het niet snap?

Maar dat had ik met die handleiding ook al.

Dan leg ik het u maar uit. U krijgt zo'n doos thuis met TV erin. Op de doos staat hoe u deze dient te openen. Zodra u de doos aan de juiste kant geopend hebt, dan stuit u direct op de instructies en daar staat hoe u verder te werk moet gaan bij het uitpakken.

Ron5300

Ik schreef duidelijk dat de verpakking geopend moest worden en openen is iets anders dan uitpakken.
Het uitpakken van de tv dient zorgvuldig volgens de handleiding te geschieden en die ligt boven op de tv als u de verpakking open maakt.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zitten we nu echt meer dan een pagina te ouwehoeren hoe de handleiding verpakt zit en hoe we daar bij kunnen zonder de doos te openen?
Echt?

Ron5300

Inderdaad genoeg over de verpakking.
Het gebruik van een installatie service indien de webwinkel die aanbied is bij groot formaat tv's zeker aan te raden omdat het risico van eventuele schermbreuk dan bij de installateurs ligt omdat de koper pas tekent voor ontvangst als de tv werkend en in goede staat afgeleverd is.
Nadeel is echter wel dat de tv niet de volgende dag geleverd wordt en er ook kosten aan verbonden zijn maar zo voorkomt men wel dit soort problemen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

En deze schreef:
13 sep 2023 11:58
Bij deze webwinkel MR Speazy een Samsung 75 inch tv besteld.
Tv is geleverd met schade
Met een grote kras over het scherm van de linker bovenhoek diagonaal tot aan de rechter onderhoek

Contact gehad met de webwinkel
Ze komen niet met een oplossing maar komen direct met vragen
Die zijn bedoeld om de schuld in mijn schoenen te schuiven
De vragen zijn als volg
Heeft u het toestel getest heeft u het toestel aan gehad? Welk soort bevestigingsbeugel heeft u gebruik voor de tv aan de muur te bevestigen?
Kortom de webwinkel houdt ze eigen niet verantwoordelijk voor de schade waarmee de tv is geleverd

Graag hoor ik of er meerdere gedupeerde zijn die dit voorval heeft meegemaakt met de webwinkel MR Speazy
Alleen als je nattigheid voelt denk je dat ze jou de schuld willen geven. Als je 100% zeker bent dat jij het goed hebt gedaan, dan hoef je toch niet bang te zijn dat ze jou de schuld geven? Ik vind de vragen, net als anderen hier, niet raar. Als ik een winkel had en mensen komen met zo'n probleem zou ik vergelijkbare vragen stellen. Anders kan je toch nooit goed de oorzaak bepalen?

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Een filmpje maken tijden het openen en uitpakken (en testen en ophangen) vind ik een goeie tip (voor de volgende keer, wat betreft Ts). Ik vind het ver gaan om service te moeten inhuren om te voorkomen dat je zelf moet aantonen dat de breuk niet door jouwzelf is veroorzaakt. Dan liever dat filmpje maken.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik maak tegenwoordig altijd unboxing videos. Gelukkig nog niet als bewijs nodig gehad.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

En deze schreef:
13 sep 2023 11:58
Bij deze webwinkel MR Speazy een Samsung 75 inch tv besteld.
Tv is geleverd met schade
Met een grote kras over het scherm van de linker bovenhoek diagonaal tot aan de rechter onderhoek

Contact gehad met de webwinkel
Ze komen niet met een oplossing maar komen direct met vragen
Die zijn bedoeld om de schuld in mijn schoenen te schuiven
De vragen zijn als volg
Heeft u het toestel getest heeft u het toestel aan gehad? Welk soort bevestigingsbeugel heeft u gebruik voor de tv aan de muur te bevestigen?
Kortom de webwinkel houdt ze eigen niet verantwoordelijk voor de schade waarmee de tv is geleverd

Graag hoor ik of er meerdere gedupeerde zijn die dit voorval heeft meegemaakt met de webwinkel MR Speazy
Waarom word er al gesproken over gedupeerd en afschuiven van schuld? Enige wat gevraagd word zijn simpele vragen die je zo kan beantwoorden. Er is zo te horen nog nergens gemeld dat ze de TV niet omruilen

Plaats reactie