Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10196
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
16 nov 2023 16:12
Volgens mij zitten ze bij de politie te gillen om mensen, dus ze kunnen rustig elk kleurtje en elke letter van het alfabet aannemen.

De grootouders doen voor ja dan nee allochtoon zijn van hun kleinkind niet mee.
Nee hoor, een kennis is al een keer niet aangenomen omdat ie niet de juiste achtergrond heeft. Kwam door de psychologische testen heen, haalde nipt de sporttest en kreeg toen te horen dat ie was afgevallen omdat ie de verkeerde achtergrond had.

Momenteel is ie opnieuw aan het proberen er doorheen te komen.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo is het bij de politie ook. Een migratie-achtergrond is gewoon handig als je een wijkagent zoekt voor een gebied met 150 nationaliteiten. Meertaligheid net zo. De mensen met deze kenmerken kunnen net dat beetje extra meebrengen om het verschil te maken tussen goed en slecht politiewerk

Lijkt mij eerder lastig. Loyaliteitsproblemen enzovoort.

En met uw “migratieachtergrond” bedoelt u volgens mij niet die Belg of Fransman en met meertaligheid zult u ook niet bedoelen dat ze goed Duits spreken.

Dus het gaat dan over Arabieren/Afrikanen/Turken, ga maar door die ook bijvoorbeeld Arabisch spreken.

En een voorkeursbeleid is toch gewoon discriminatie van de groep die niet in aanmerking komt.

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach... over een paar jaar wordt, om de afspiegeling van de maatschappij compleet te maken, prinses Amalia aan de kant geschoven ten behoeve van de kroonprins van Marokko.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moet hij toch minstens een homofiele transgender zijn. Die ook nog Russisch spreekt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:08
En met uw “migratieachtergrond” bedoelt u volgens mij niet die Belg of Fransman en met meertaligheid zult u ook niet bedoelen dat ze goed Duits spreken.
Ook. Hier aan de grens helpt het enorm als de agent Duits spreekt. In toeristisch Amsterdam Centrum en Rotterdam zijn Frans en Italiaans praktisch, naast de migrantentalen.
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:08
En een voorkeursbeleid is toch gewoon discriminatie van de groep die niet in aanmerking komt.
Met het verschil, dat de groep die ernaast valt, dat vooraf al weet. Daarom vind ik het niet achterstellen, maar voortrekken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Twee dagen geleden in een bedrijfskantine: iemand zei op Volt te stemmen, waarop een ander vroeg 'wat is dat?'. Die wist niet, dat Volt sinds de vorige verkiezingen in de 2e Kamer zit en een Europese partij is.

NOS Journaal van gisteren als voorbeeld: eerst een paar minuten speculeren over de volgende regering, daarna nog snel een koeienknuffelende Caroline. En dat is dan het verslag van de verkiezingscampagne.

NOS heeft de opdracht om neutraal nieuws te brengen. Er doen 20+ partijen mee. Is het echt te veel gevraagd om elke dag een paar hoogtepunten van verschillende partijen in het journaal mee te nemen - en de volgende dag weer van een paar andere partijen? Of een apart blok van 5 minuten met 1 onderwerp en de meningen van verschillende partijen op een rij gezet? En de volgende dag een ander onderwerp?

Het spelletje 'wie met wie', terwijl er nog gestemd moet worden, vind ik nu oude journalistiek. Er is ook zo'n tijd geweest, waarin een fout of foutje van een minister/ staatssecretaris gelijk werd vertaald als 'gaan of blijven'. Niet interessant, voor het Journaal is het genoeg om te melden wat er fout is gegaan en waarom. Rest is speculatie.

Wie met wie op basis van peilingen is speculatie. NOS heeft geen glazen bol, kan niet in de toekomst kijken en pas op donderdagmorgen 23 november is de uitslag bekend. Tot die tijd graag gewoon verslag van de campagnes doen, dat is veel informatiever.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik moet zeggen, ze blijven via de Nederlandse tv Dilan wel hypen.
Gisteren vond ik het net een klein stampend kind. En timmermans, dat was ook maar een beetje geblaat in de ruimte met wij zijn gewoon beter.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
17 nov 2023 07:51
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:08
En een voorkeursbeleid is toch gewoon discriminatie van de groep die niet in aanmerking komt.
Met het verschil, dat de groep die ernaast valt, dat vooraf al weet. Daarom vind ik het niet achterstellen, maar voortrekken.

En je maar in bochten blijven wringen om discriminatie goed te praten. Man, man, man.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

In bijna ieder reclameblok komt Dilan voorbij....🤨....het begint mij, in ieder geval, te irriteren.
Kun je nagaan wat daar aan sponsors achter zitten bij die VVD.
Dit is toch geen eerlijke verkiezingsstrijd?

En die Fransje met zijn klimaatgedram....wat wil je nu toch?
De helft vd planeet geeft er geen moer om en doet er toch ook niets aan?
Mens en dier passen zich al duizenden jaren aan aan klimaatveranderingen.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
17 nov 2023 11:16
En die Fransje met zijn klimaatgedram....wat wil je nu toch?
De helft vd planeet geeft er geen moer om en doet er toch ook niets aan?
Daar mag je gerust driekwart of zelfs nog meer van maken.

ZeerPrivé
Berichten: 5777
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
17 nov 2023 11:16
In bijna ieder reclameblok komt Dilan voorbij....🤨....het begint mij, in ieder geval, te irriteren.
Kun je nagaan wat daar aan sponsors achter zitten bij die VVD.
Dit is toch geen eerlijke verkiezingsstrijd?
Wat zei je ML? https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... w-vastgoed

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

😳😱

Nijogeth
Berichten: 10196
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
17 nov 2023 07:51
Met het verschil, dat de groep die ernaast valt, dat vooraf al weet. Daarom vind ik het niet achterstellen, maar voortrekken.
Nu zoek ik voor mijn werkgever een nieuwe collega. Er is nog geen vacature geplaatst, kijken eerst om ons heen. Als er echter een vacature komt, dan zetten we daarin dat alleen blanke mannen met een Nederlandse achtergrond in aanmerking komen.

Dat is discriminatie, maar geen probleem, omdat de groep die ernaast valt het al weet.

Met dat verschil dat zij die bij de politie willen komen dat niet direct te horen krijgen, dat ze vanwege hun achtergrond geweigerd gaan worden, de psychologische test en sporttest gewoon mogen doorlopen en pas op het einde van het proces te horen krijgen dat ze vooraf eigenlijk al kansloos waren, omdat het blanke Nederlanders zijn.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach er wordt zoveel meer gediscrimineerd, we hebben het alleen niet in de gaten.
Meestal gaat het over kleur, en dat wordt in de media ook regelmatig verkondigt.
Maar er wordt veel meer gediscrimineerd.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 17 nov 2023 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, Zwarte Piet is met pek en veren het land uit gejaagd. Maar we discrimineren niet, hoor.

Thijs124
Berichten: 920
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die zwarte pieten zijn toch ontslagen en teruggestuurd naar Spanje omdat ze zo lui waren?
Nu alleen maar witte en smeer pieten. Of het nu beter gaat en ze geen pakjes meer kwijtraken?

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb ooit een sintercasus (of was het sinterclasus?) gehad, waarin allerlei vragen over vreemdelingenrecht en arbeidsrecht aan de orde kwamen. Jammer dat ik hem niet meer heb. Die casus was net zo leerzaam als die over de verhaalsmogelijkheden voor Doornroosje i.v.m. productaansprakelijkheid bij een ondeugdelijk spinnewiel.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »


Nijogeth
Berichten: 10196
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
17 nov 2023 15:16
Ach ja, Zwarte Piet is met pek en veren het land uit gejaagd. Maar we discrimineren niet, hoor.
En dat alleen maar omdat ie zwart is. Over hypocrisie gesproken. :wink:

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, dit is maar een armzalig verhaaltje. De sintercasus die ik ooit kreeg was een stuk ouder en had niets met Catalonië of Puigdemont te maken. Het ging serieus in op vreemdelingen- en arbeidsrechtelijke positie van de Pieten. Het was ook echt bedoeld als studiemateriaal en hersenoefening voor studenten en advocaten.

Plaats reactie