Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik snap nog steeds niet dat er zoveel VVD stemmers zijn. En blijven, want het verhaal van hun is nog steeds niet gelovig.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
18 nov 2023 19:20
Wilders als premier zou in ieder geval iets anders zijn dan Rutte. Of de Nederlandse burgers daar blij mee moeten zijn betwijfel ik.
Heb je het lijsttrekkersdebat gezien? Waar Timmermans stond te wauwelen over "we gaan het in vier jaar aanpakken en blablabla" was Wilders degene die bij de chronisch zieke vrouw in de bijstand wel de vinger op de zere plek wist te leggen en aan te geven dat zij geen vier jaar kon wachten, maar nu hulp nodig had.
Timmermans zal net als een Rutte meer bestuurlijke ervaring hebben, maar mist de voeling met het "volk" dat Wilders wel wist te tonen tijdens het debat.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik kijk geen debatten. Ik kies op basis van partijprogramma en een beetje op basis van de lijsttrekker.

Dat zoveel kiezers voor VVD en voor PVV kiezen verbaast mij. Maar zo werkt democratie. Of is het de beeldvorming en media aandacht die voor veel mensen de keuze bepaalt?

rwolters
Berichten: 1829
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
18 nov 2023 19:32
Ik kijk geen debatten. Ik kies op basis van partijprogramma en een beetje op basis van de lijsttrekker.

Dat zoveel kiezers voor VVD en voor PVV kiezen verbaast mij. Maar zo werkt democratie. Of is het de beeldvorming en media aandacht die voor veel mensen de keuze bepaalt?
We willen af van het asociale kapitalistische beleid dus gaan we nog rechtser stemmen. We kunnen slechts concluderen dat er een hoop mensen zijn die gewoon te dom zijn om verstandig met hun stemrecht om te gaan. Als je zo weinig verstand hebt van het systeem is het gewoon gevaarlijk dat die mensen gaan stemmen.

En eens met het kijken van debatten. Het enige wat politici in debatten doen is zeggen/schreeuwen wat andere niet goed doen. Een goede debater gaat uit van zijn eigen kracht en verhaal. Als dat goed is hoef je je tegenstander niet aan te vallen. Helaas zijn alleen Rob Jetten en Laurens Dassen fatsoenlijke debaters (los van wat je van hun politieke ideeen vindt).

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
18 nov 2023 20:06
We kunnen slechts concluderen dat er een hoop mensen zijn die gewoon te dom zijn om verstandig met hun stemrecht om te gaan.
Vertaling: ze stemmen anders dan jij wil, dus zijn ze dom.


En dan denk je dat die mensen het probleem zijn en niet jijzelf?

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat iemand anders stemt wil niet zeggen dat iemand dom is. Iedereen heeft zijn eigen reden om op bepaalde partijen te stemmen.
Alleen ik snap het niet altijd waarom ze op bepaalde partijen stemmen. Maar goed ik hoef ook niet alles te snappen.

Moneyman
Berichten: 31181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
18 nov 2023 19:26
… want het verhaal van hun is nog steeds niet gelovig.
… dan moet je ook niet bij de VVD, maar bij de SGP zijn.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 21:39
Onkruid71 schreef:
18 nov 2023 19:26
… want het verhaal van hun is nog steeds niet gelovig.
… dan moet je ook niet bij de VVD, maar bij de SGP zijn.
Nee dank je. Daar heb je ook niks aan.

Thijs124
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Geloof en politiek is een slechte combinatie.
De meest voorkomende oorzaak van oorlog.

Moneyman
Berichten: 31181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
18 nov 2023 21:56
Geloof en politiek is een slechte combinatie.
De meest voorkomende oorzaak van oorlog.
Mwah. Ik zie de SGP toch echt regelmatig de gemoederen bedaren.

Dagkoers
Berichten: 837
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Nederland is geplaatst voor het EK!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
18 nov 2023 17:33
1) Jij kent de zaak niet, maar doet toch een uitspraak.
2) Het is niet mijn smalle interpretatie, het is discriminatie omdat mensen op basis van hun huidskleur worden afgewezen. Onbegrijpelijk waarom jij je elke keer in bochten blijft wringen om het goed te praten.
3) En dan durf je ook nog te stellen dat je in hun hoofden hebt gekeken en weet dat ze vol zitten met vooroordelen.
Wauw. Walgelijk, netter kan ik het niet zeggen.
1: Werving en selectie is een deel van mijn werk. Kan het misschien in je opkomen, dat ik ook weet hoe dat bij verschillende overheidsdiensten werkt?
2: Huidskleur is niet relevant, wel of geen migratie-achtergrond wel.
3: Dat is op basis van onze eigen ervaringen, die overwegend negatief zijn. De enige positivie uitzondering zijn de gecombineerde contacten jeugzorg-politie.
kuklos schreef:
18 nov 2023 17:35
Een oud teamgenoot van mij is het ook overkomen. Te blank, te man, te hetero. Afgewezen voor de politie, meerdere malen.
Ik ben afgewezen voor een functie bij de bibliotheek, ook te blank, te man, te hetero. Men wil een afspiegeling zijn van de maatschappij, dus ja dan val je als blanke dus af. En jij staat erbij, keurt dat goed en juicht het zelfs toe. Bah.
Projecteer je nu je eigen frustraties op mij? :D
Als je wordt afgewezen voor een functie, moet je niet naar anderen wijzen, maar naar jezelf kijken en vreselijk je best gaan doen om de volgende keer wel beter dan alle andere sollicitanten te zijn. 'Te blank, te man, te hetero' is een bad in zelfmedelijden. Tuurlijk, na een teleurstelling mag je rustig een dag of wat zoiets denken. Alleen gaat het leven door en je nieuwe doel wordt dan: beter zijn dan een ander in wat je kunt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
18 nov 2023 19:32
Ik kijk geen debatten. Ik kies op basis van partijprogramma en een beetje op basis van de lijsttrekker.
Dat zoveel kiezers voor VVD en voor PVV kiezen verbaast mij. Maar zo werkt democratie. Of is het de beeldvorming en media aandacht die voor veel mensen de keuze bepaalt?
Deze campagne (en de uitslag) wordt sterk beïnvloed door de keuze van redacties zich alleen op de grote vier-vijf partijen te richten. Daardoor krijgen de overige partijen weinig aandacht en lijkt het, alsof er weinig te kiezen valt.

Mooie uitzondering is de gesprekkenreeks van Tubantia en Universiteit Twente 'van Torentje naar Torentje', waar 10 lijsttrekkers een podium kregen.

Bij de PVV heb ik het idee, dat dit de laatste ronde voor Wilders c.s. is. Moegestreden, futloos, inspiratieloos, de scherpe hoektanden tijdelijk opgeborgen.

Toch verwacht ik een centrumkabinet zonder PVV. Daarvoor kijk ik naar de Eerste Kamer met een heel andere samenstelling: bbb 16, vvd 10, groenlinks-pvda 14, cda 6, d66 5, pvv 4, ja21 3, sp 3, christenunie 3, volt 2, fvd 2, sgp 2, 50plus 1 en de onafhankelijken 1. => Alles wijst naar een regering met bbb, nsc, vvd en groenlinks-pvda. Elke andere combinatie geeft een instabiele regering en weer een paar jaar stilstand.

*

Veel zorgelijker vind ik FvD. We hebben het huis vol met jongvolwassenen en het valt op: de één krijgt om de x-minuten een brulfilmpje van FvD te zien, de ander helemaal niet. Online campagne (TikTok, Instagram) is erg gericht op jongeren en komt op mij over als 'nu gif zaaien, over 10 jaar oogsten'.

ZeerPrivé
Berichten: 6085
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgen mij blijft d66 maar stemmen verliezen. Goede zaak ook.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
19 nov 2023 09:21
kuklos schreef:
18 nov 2023 17:33
1) Jij kent de zaak niet, maar doet toch een uitspraak.
2) Het is niet mijn smalle interpretatie, het is discriminatie omdat mensen op basis van hun huidskleur worden afgewezen. Onbegrijpelijk waarom jij je elke keer in bochten blijft wringen om het goed te praten.
3) En dan durf je ook nog te stellen dat je in hun hoofden hebt gekeken en weet dat ze vol zitten met vooroordelen.
Wauw. Walgelijk, netter kan ik het niet zeggen.
1: Werving en selectie is een deel van mijn werk. Kan het misschien in je opkomen, dat ik ook weet hoe dat bij verschillende overheidsdiensten werkt?
2: Huidskleur is niet relevant, wel of geen migratie-achtergrond wel.
3: Dat is op basis van onze eigen ervaringen, die overwegend negatief zijn. De enige positivie uitzondering zijn de gecombineerde contacten jeugzorg-politie.
Ergo, je blijft maar discriminatie goedpraten, keer op keer op keer weer.
Jablan schreef:
19 nov 2023 09:21
kuklos schreef:
18 nov 2023 17:35
Een oud teamgenoot van mij is het ook overkomen. Te blank, te man, te hetero. Afgewezen voor de politie, meerdere malen.
Ik ben afgewezen voor een functie bij de bibliotheek, ook te blank, te man, te hetero. Men wil een afspiegeling zijn van de maatschappij, dus ja dan val je als blanke dus af. En jij staat erbij, keurt dat goed en juicht het zelfs toe. Bah.
Projecteer je nu je eigen frustraties op mij? :D
Als je wordt afgewezen voor een functie, moet je niet naar anderen wijzen, maar naar jezelf kijken en vreselijk je best gaan doen om de volgende keer wel beter dan alle andere sollicitanten te zijn. 'Te blank, te man, te hetero' is een bad in zelfmedelijden. Tuurlijk, na een teleurstelling mag je rustig een dag of wat zoiets denken. Alleen gaat het leven door en je nieuwe doel wordt dan: beter zijn dan een ander in wat je kunt.
Ik reageer geen frustraties af, ik vertel wat er gebeurd is en wat de reden voor afwijzing was. Mij is letterlijk gezegd dat ik niet in aanmerking kwam omdat men een meer representatieve afspiegeling van de maatschappij zocht. Dat heeft werkelijk geen ene kloot meer te maken met meer je best doen, dat heeft te maken met iemand discrimineren, in dit geval op "te man, te blank, te hetero".
Die vriend van mij, exact zelfde reden van afwijzing gekregen. Meerdere malen.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
19 nov 2023 09:29
Alles wijst naar een regering met bbb, nsc, vvd en groenlinks-pvda. Elke andere combinatie geeft een instabiele regering en weer een paar jaar stilstand.
Ik denk juist dat deze regering leidt tot stilstand. Een andere partij, die wat meer centrumrechts georiënteerd is, zou beter passen dan Groenlinks-PVDA, die waarschijnlijk alles wat de andere 3 partijen willen gaat tegenhouden. Je krijgt geen lekkere besprekingen dan.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
19 nov 2023 13:45
Volgen mij blijft d66 maar stemmen verliezen. Goede zaak ook.
Wat heeft D'66 dan meer fout gedaan dan de andere coalitiepartners CDA, CU en VVD?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
19 nov 2023 13:46
Ergo, je blijft maar discriminatie goedpraten, keer op keer op keer weer.
[...]
Ik reageer geen frustraties af, ik vertel wat er gebeurd is en wat de reden voor afwijzing was. Mij is letterlijk gezegd dat ik niet in aanmerking kwam omdat men een meer representatieve afspiegeling van de maatschappij zocht. Dat heeft werkelijk geen ene kloot meer te maken met meer je best doen, dat heeft te maken met iemand discrimineren, in dit geval op "te man, te blank, te hetero".
Die vriend van mij, exact zelfde reden van afwijzing gekregen. Meerdere malen.
Nou en? Als dat de reden is, dan heeft dat in de vacature gestaan. Vraag ik mij weer af, waarom je dan als 'te man, te blank, te hetero' toch hebt gereageerd?

Wat denk jij, dat man en ik allemaal hebben meegemaakt op dit gebied? Dat gaat vele stappen verder. Toch zijn we nu waar we willen zijn. Daarom: niet klagen, niet zeuren, doorgaan.
Jablan schreef:
19 nov 2023 09:29
Alles wijst naar een regering met bbb, nsc, vvd en groenlinks-pvda. Elke andere combinatie geeft een instabiele regering en weer een paar jaar stilstand.
Nijogeth schreef:
19 nov 2023 13:50
Ik denk juist dat deze regering leidt tot stilstand. Een andere partij, die wat meer centrumrechts georiënteerd is, zou beter passen dan Groenlinks-PVDA, die waarschijnlijk alles wat de andere 3 partijen willen gaat tegenhouden. Je krijgt geen lekkere besprekingen dan.
Ach, onder Rutte zijn vele formatie-records gebroken. Deze keer zou het sneller kunnen gaan.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
19 nov 2023 14:08
Onkruid71 schreef:
19 nov 2023 13:45
Volgen mij blijft d66 maar stemmen verliezen. Goede zaak ook.
Wat heeft D'66 dan meer fout gedaan dan de andere coalitiepartners CDA, CU en VVD?
  • Vera Bergkamp als voorzitter van de Tweede Kamer geïnstalleerd en daarna die treinramp Arib laten beschadigen.
    Ollongren die "functie elders aan de pers liet zien".
    Jetten die zich afvroeg hoe je met kernenergie een huis kon verwarmen, maar dat schijnbaar niet vroeg aangaande zonne-energie en windenergie.
    Jetten die €28 miljard wil uitgeven voor 0,000036 graad minder opwarming.
    Kaag die minister van Financiën moet en zou worden.

Plaats reactie