witte angora schreef: ↑20 nov 2023 15:30
Als het bij sollicitaties een no-go is om er over te praten (want AVG) dan komen er heel wat homo's en lesbo's keer op keer opnieuw uit de kast, is het niet?
Dat gaat het hele leven door. Bij elk nieuw gezicht, met wie je langere tijd contact hebt.
witte angora schreef: ↑20 nov 2023 15:30
Toch wel apart trouwens dat de nieuwe korpschef bij de pliesie niet alleen vrouw maar ook lesbisch schijnt te zijn. AVG en zo, toch? Bergkamp: lesbisch. Jetten: homo. Enzovoort enzovoort. En eerlijk: ik heb geen idee waarom ik dat allemaal zou moeten weten. En toch weet ik het.
Lot van een minderheid: er is iets bijzonders aan en dan is het ineens heel interessant, maar niet relevant.
Bij Janny Knol vind ik de melding apart, het persbericht van de politie gaat over haar loopbaan en kwaliteiten als nieuwe korpschef, dus het privé-deel komt uit een andere bron. Wanneer het doel is om haar te beschadigen, dan zal dat averechts uitwerken. Mij lijkt ze een prima korpschef, hopelijk kan ze de politie ook beschermen tegen de waan van de dag uit de politiek.
Bij Bergkamp is het onderdeel van haar loopbaan, ze heeft bij het COC gewerkt. Voor Jetten is het zo vanzelfsprekend, dat hij er nooit over heeft gezwegen, al moet hij tegenwoordig regelmatig aangifte doen van homohaat (soms omgekeerd: heeft de politie al iemand in beeld, maar nog geen aangifte om op te handelen).
juliomariner schreef: ↑20 nov 2023 15:28
Of zoals Wilders in een debat tegen Vera Bergkamp zei: we weten allemaal hoe u aan deze baan bent gekomen.
Dat is de echte Wilders: altijd op zoek naar een persoonlijke zwakke plek, waartegen iemand zich lastig kan verdedigen. Slechte eigenschap van de man.
juliomariner schreef: ↑20 nov 2023 15:50
Daarbij herkend een homosexueel hun aardgenood op kilometers afstand, ze zullen helemaal niet geinteresseerd in u zijn.
Gaydar werkt niet bij iedereen even goed.
*
Lady1234 schreef: ↑20 nov 2023 15:30
Volgens de ACM mag je niet vragen naar gegevens waaruit iemands ras, etniciteit of afkomst blijkt.
Dan mag de ACM met de oplossing komen voor het ontstane dilemma, want CV en identiteitsbewijs geven deze info vanzelf weg. Vragen is overbodig.
Jablan schreef: ↑20 nov 2023 15:10
Mooi. En wat is je alternatief?
Feit is dat mensen met een exotische achternaam tot 200 keer vaker worden afgewezen dan mensen met een Oud-Hollandsche achternaam. Hoe wil je die een eerlijke kans geven?
Gewoon door te selecteren zoals het hoort namelijk selecteren op kwaliteit.
Dat gaan veel mensen niet leuk vinden. Als de vaardigheden worden getest, zijn er veel afvallers. Bij het bespreken van de resultaten krijgen de collega's nu al eerst 'ja maar' te horen en dan 'een voldoende is goed genoeg' in talloze variaties. Kwaliteit van het onderwijs doet de groeten
De mensen die op achternaam discrimineren zullen alleen maar extremer worden als er dus een positieve discriminatie selectieprocedure is.
Die werkgevers hebben niet door, dat zij zichzelf op achterstand zetten.
Autohandel is deze jaren een zichtbaar voorbeeld. Veel nieuwe, kleine familiebedrijfjes van mensen met banden naar Turkije of Marokko, tegelijk ketenvorming omdat veel zelfstandige garages geen opvolger kunnen vinden.