Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hij wordt maar niet opgepakt ...
Kwisvraag, zonder prijzen. Welke partij zou dit in het verkiezingsprogramma hebben staan?

In ieder arbeidscontract moet een afspraak over een reiskostenvergoeding gemaakt zijn.
Hint:
Het is dezelfde partij, die in 2028 uitkomt op een minimumloon van 16,72 per uur excl. vakantiegeld.
Dit is de VVD, die een begin wil maken met rekeningrijden en via een omweg de kosten bij de werkgevers neerlegt. :o

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
20 nov 2023 17:28
Hij wordt maar niet opgepakt ...
Misschien een hint dat het niemand iets interesseert, ondanks dat je het meerdere keren hebt gepost.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
20 nov 2023 17:28
Hij wordt maar niet opgepakt ...




Compleet onbelangrijk.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
20 nov 2023 15:25
Jablan schreef:
20 nov 2023 10:47
@Kuklos: Blijft staan: je solliciteert bij een instelling met voorkeurbeleid en brult 'discriminatie' als je wordt afgewezen, terwijl je het had kunnen weten.

Verder is je argumentatie vastgelopen, we kunnen het hierbij laten.
Dus het is prima als een bedrijf aangeeft geen Marokkanen aan te nemen?
Hij wordt maar niet opgepakt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Compleet onbelangrijk

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Uhm nee, want daar draait de hele discussie om: mag er gediscrimineerd worden? Dus juist uitermate belangrijk.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De vraag ontwijken is m beantwoorden. Hij heeft zich zo vast geluld, dat zijn antwoord op die vraag altijd ja moet zijn. Want bij nee zijn zijn overige standpunten direct waardeloos.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
20 nov 2023 19:46
De vraag ontwijken is m beantwoorden. Hij heeft zich zo vast geluld, dat zijn antwoord op die vraag altijd ja moet zijn. Want bij nee zijn zijn overige standpunten direct waardeloos.
Je bent een keer eerder ermee aangekomen en toen heb je antwoord gehad. Daarom is het nu compleet onbelangrijk.

*

Het nieuws van vanavond is de volgende aanslag op het schedeldak van een zeker politicus. Nog even en hij is ook officieel de kluts kwijt.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
20 nov 2023 20:34
Het nieuws van vanavond is de volgende aanslag op het schedeldak van een zeker politicus. Nog even en hij is ook officieel de kluts kwijt.
(Nu niet boos worden - wie gift zaait, zal gif oogsten.)
Hier maak ik even een screenshot van. Als jij de aanslag op een politicus goed nieuws noemt dien je je zeer zeer diep te gaan schamen.
Een aanslag op een politicus is nooit goed. Nooit.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Idd. Die plu, naja. Ook niet goed, was trouwens steviger dan in eerste instantie leek. Maar dit keer gaat om een bierflesje, en dat is toch wel even van een heel andere orde. Zwaardere klap, en het risico op breuk. Dit moet je echt niet willen, goedpraten, bagatelliseren of toejuichen.

Baudet mag dan een rare zijn met enge ideeën, maar ik dacht toch niet dat hij mensen fysiek aanviel. Deze 'oogst' kan ik niet proportioneel vinden, eerlijk gezegd. En hoeveel meer zijn er nu geïnspireerd om hier navolging aan te geven? Juist dat gevoel dat dit vaker kan gaan gebeuren maakt het nog enger.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
20 nov 2023 20:34
Nijogeth schreef:
20 nov 2023 19:46
De vraag ontwijken is m beantwoorden. Hij heeft zich zo vast geluld, dat zijn antwoord op die vraag altijd ja moet zijn. Want bij nee zijn zijn overige standpunten direct waardeloos.
Je bent een keer eerder ermee aangekomen en toen heb je antwoord gehad. Daarom is het nu compleet onbelangrijk.

*

Het nieuws van vanavond is de volgende aanslag op het schedeldak van een zeker politicus. Nog even en hij is ook officieel de kluts kwijt.
(Nu niet boos worden - wie gift zaait, zal gif oogsten.)

U zaait zeker gif. U bent nu al de kluts kwijt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Afgelopen weekend kreeg ik mee, wat zijn partij aan online gif verspreidt. Het gaat een paar stappen verder dan de tekstversie op de site van die club en veel verder dan vorige campagnes. Misschien is dat goed - laatste stuiptrekkingen. Waarschijnlijk is het slecht - welke groep is de volgende keer het slachtoffer?
Van mij mag het OM gaan onderzoeken hier sprake is van haatzaai. En voor mensen als Omtzigt: als je aan vernieuwingen doet, denk ook eens na over een Verfassungsschutz.

Zullen we er even doorheen lopen? Het cursieve komt van de standpuntenpagina van dit partijtje, ik heb er alleen nummers bijgezet.
Wij willen:
1 Mensen beoordelen op individuele kwaliteiten; niet op geslacht, huidskleur of godsdienst. We willen dus geen ‘diversiteitsquota’ of ‘positieve’ discriminatie. In ons land is iedereen gelijk, zoals artikel 1 van de Grondwet bepaalt.
2 Intrekken van de gemaakte excuses voor het Nederlandse koloniale verleden. Tevens nooit meer excuses of smartengelden van de regering voor andere zaken die een ver verleden betreffen.
3 Geen gebruik meer van activistische vlaggen door overheidsinstellingen, zoals LGBT+- en Oekraïnevlaggen.
4 Niet meegaan in activistisch taalgebruik zoals ‘wit’ i.p.v. blank; geen taboe op gangbare Nederlandse woorden.
5 Geen subsidies meer voor organisaties die op scholen seksualiteit opdringen aan kinderen, zoals de Rutgers Stichting.
6 Verbod op hormoonbehandelingen en operaties voor minderjarigen in het kader van een 'geslachtsverandering'.
7 Geen deelname van kinderen aan ‘pride parades’ en ‘dragqueenshows'.
8 Een wettelijk verbod op transgender-propaganda op scholen en in TV-programma’s voor de jeugd en een einde aan LGBT+ campagnes vanuit overheidsinstellingen.
9 Instellen van een onafhankelijke commissie om de politieke sturing in schoolboeken te onderzoeken en zoveel mogelijk terug te dringen.


Commentaar: dit lijkt vreselijk goedkoopscoren over de rug van een zeer kleine groep, maar in zijn opzet is het een kopie van de nsdap-propaganda, die de bevolking voorbereidde op het vermoorden van geestelijk gehandicapten omdat ze geen bijdrage aan de maatschappij konden leveren.

Per stuk
1 Wanneer iedereen gelijk is, ontstaan juist meer verschillen. Quota, vooral een vrouwenquotum voor beursgenoteerde bedrijven, brengen beweging in de maatschappij en daardoor ontstaan weer nieuwe kansen.
2 Geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaar en pas later komt ruimte voor een tweede blik. Vasthouden aan de eerste blik is een teken van starheid.
3 Wie bepaalt wat een activistische vlag is? Dat verschilt nogal. Als de burgemeester van Kyiv op bezoek is, mag dan wel de geel-blauwe vlag uit?
4 Taal is vrij en ontwikkelt zich. Ik ben door een andere forummer erg gecharmeerd van het RAL-kleurenschema geraakt.
5 Geen subsidie betekent meer ongewenste tienerzwangerschappen, meer geslachtsziektes en grovere omgangsvormen.
6 Hier gaat Forum op de stoel van een arts zitten zonder medische onderbouwing. Maar goed, net 7 pagina's discussie over gehad met vooral van Erthanax een paar sterke bijdragen en goede links.
7 Tot welke leeftijd is men kind? Hoe zit het met het gezinsuitje: twee mama's of papa's met hun kinderen, al dan niet uit eerdere relaties? Wat is de winst van zo'n verbod? Mag een jongere zich wel als de andere sekse verkleden als het een rol in een toneelstuk is?
8 Welkom in China. Iets verbieden laat het nog niet verdwijnen. Gelukkig is er Netflix, met echt leuke series voor de opgroeiende doelgroep.
9 Zulke commissies, die zich met de inhoud van schoolboeken bemoeien, zijn er vooral in communistische of dictatoriale landen. En in Hongarije, Polen, Wit-Rusland, Rusland, Azerbaidschan, Uganda, ...

Wat hier nog ontbreekt, is het verplichte lidmaatschap van een jeugdbeweging ...

Nogmaals, de online versie is nog veel geraffineerder. Daarom ben ik niet verbaasd, dat de man nu fysiek wordt aangevallen. Met een Verfassungschutz zou hij niet zo ver durven gaan. Met een haatzaai-veroordeling ook niet.
witte angora schreef:
20 nov 2023 21:08
Baudet mag dan een rare zijn met enge ideeën, maar ik dacht toch niet dat hij mensen fysiek aanviel.
Hij probeert jongeren te hersenspoelen en dat is veel erger.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Samenvatting: jij vindt een aanslag op een politicus goed nieuws. meer hoef ik niet meer van je te weten.

En ja, ik heb je bericht waarin je die aanslag goed nieuws noemde gemeld.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
20 nov 2023 22:19
witte angora schreef:
20 nov 2023 21:08
Baudet mag dan een rare zijn met enge ideeën, maar ik dacht toch niet dat hij mensen fysiek aanviel.
Hij probeert jongeren te hersenspoelen en dat is veel erger.
En dan vindt jij het oké dat hij met een bierflesje wordt neergeslagen? Of, volgende keer, erger nog?

We hebben in dit land de trias politica of zoiets: er is een rechterlijke macht die aangewezen is om uitwassen aan te pakken. En dat aanpakken gaat toch echt niet met paraplu's, bierflesjes of wat er nog meer aan zit te komen, waarbij aanklager, rechter en beul één en dezelfde zijn. Tenzij ik ergens een stuk maatschappelijke ontwikkeling gemist heb. Zou zomaar kunnen, ik volg niet helemaal alles. Jij zal het ongetwijfeld beter weten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou met punt 1 tot en met 4 ben ik het sowieso eens. En of punt 5 tot en met 9 echt gebeurt, vraag ik mij af.

Maar een en ander is nog totaal geen rechtvaardiging om iemand lijfelijk aan te vallen.

En wie dat goedkeurt, is geen knip voor de neus waard.

En dat vergelijken met nsdap propaganda en het oproepen tot het vermoorden van geestelijk gehandicapten is echt achterlijk.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ben het zelfs met alle punten die jablan hier heeft neergezet, volgens hem komende uit het programma van FvD, eens.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou niet weten wat er tegen het woord negerzoen, lekker schuim met chocolade bedekt, jodekoek, weesper mop, of haagse hop, kan zijn.

Net zo min als er iets mis is met zwarte piet. Mag dat niet? Schaf dan die hele Sinterklaas maar af.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
20 nov 2023 22:52
Nou met punt 1 tot en met 4 ben ik het sowieso eens. En of punt 5 tot en met 9 echt gebeurt, vraag ik mij af.
6 en 7 kan ik ook wel mee leven. En eigenlijk ben ik wat 5, 8 en 9 ook wel om. In mijn ogen doen je het bij kinderen gewoon bij de simpele feiten te houden, te benoemen en klaar. Dat valt onder biologie.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Nijogeht: en dan vind je het raar, dat je af en toe als fvd-aanhanger overkomt?
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 22:52
En dat vergelijken met nsdap propaganda en het oproepen tot het vermoorden van geestelijk gehandicapten is echt achterlijk.
De gebruikte techniek is hetzelfde. Eerst proberen een onderwerp salonfähig te maken, daarna volgen de verboden en het geweld.

Kijk even goed naar de foto bij het lijstje op de site. Dat meisje heeft die mannen nooit zo aangeraakt, waarschijnlijk niet eens gezien. Ze is erin gemonteerd. Dit is framen en als beeldtaal veel invloedrijker dan hetzelfde in tekst. Zo werkt die partij online.

Hoe vaker het over de groep niet-hetero gaat, hoe meer geweldsincidenten er zijn. Nooit is iemand verantwoordelijk, de dader ligt altijd op het kerkhof. Totdat er een rechtszitting is, de dader zich vergaloppeert in het fvd-jargon en op die manier de link zichtbaar wordt.
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 22:52
Maar een en ander is nog totaal geen rechtvaardiging om iemand lijfelijk aan te vallen. En wie dat goedkeurt, is geen knip voor de neus waard.
Baudet raakt mensen in hun identiteit en maakt daarmee emoties los. Dan kun je dit verwachten en naar mijn idee is hij er zelfs op uit, om toch nog iets van media-aandacht te genereren.
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 22:52
Nou met punt 1 tot en met 4 ben ik het sowieso eens. En of punt 5 tot en met 9 echt gebeurt, vraag ik mij af.
Het hele lijstje bij elkaar is een beperking van grondrechten, waaronder de vrijheid van meningsuiting. Laten er nu twee onderwerpen tussen staan, die een Deltoer of een Kuklos hier recent hebben ingebracht ...
Lady1234 schreef:
20 nov 2023 23:02
Ik zou niet weten wat er tegen het woord negerzoen, lekker schuim met chocolade bedekt, jodekoek, weesper mop, of haagse hop, kan zijn.
Net zo min als er iets mis is met zwarte piet. Mag dat niet? Schaf dan die hele Sinterklaas maar af.
Het zijn woorden waarmee je bent opgegroeid. Ik zou het raar vinden als je ze opeens niet meer zou gebruiken.
Toch zullen ze uitsterven, omdat ze niet meer gebruikt worden door de volgende generaties. Taal leeft en verandert, elk jaar een klein beetje,

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
21 nov 2023 00:14
@Nijogeht: en dan vind je het raar, dat je af en toe als fvd-aanhanger overkomt?
Omdat ik het op 1 punt met ze eens ben? Ja. Ik heb me namelijk heel vaak tegen ze uitgesproken en mijn politieke voorkeur is hier gewoon bekend.

Maar vind jij het niet raar, dat er al meerdere hebben gezegd dat je misschien wel van het padje af bent. Zeker als je het prima vindt dat een bedrijf een vacature uitzet en daarbij zet dat men geen Marokkanen wil.

Plaats reactie