Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
21 nov 2023 10:01
kuklos schreef:
21 nov 2023 08:35
Het woordje goed was zelfs al weggehaald toen ik mijn screenshot maakte of de mods hebben het verwijderd, want ik heb het bericht toen er nog stond het goede nieuws direct gemeld.

Ik heb het woord “goede” ook gelezen.
Dan heeft Jablan op tijd, althans een fractie te laat, ingezien dat het ongepast was dit zo openbaar te uiten.

Zonder voor toetsenbordpsycholoog te willen spelen: iedereen heeft wel momenten dat je anders reageert dan anders, laten we eerlijk zijn. Soms wat meer gelaten, soms wat feller, soms wat... vul maar in. Kan allerlei redenen hebben, wat buitenstaanders niet aan gaat. Soms moeten we dingen even laten gaan. Jablan heeft het zelf al gecorrigeerd, verder zou ik er geen woorden aan vuil maken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gunst, dat nog niemand aan is komen zetten met het beroemde citaat van Voltaire, valt me eigenlijk wel tegen:
Voltaire schreef:I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Wat? Ja, ja, dat zal. En dat schreef Voltaire echt in het Engels, sukkelaar?

Tut tut, om mij nu meteen onnozel te noemen is toch niet nodig? Voltaire schreef in het Frans, dat weet ik ook wel, maar dit citaat is alleen in het Engels overgeleverd en is voor het eerst aangetroffen in 1906. De Franse versie dateert van 1950! Dat is toch interessant, of niet soms? Wie meer, veel meer, wil weten kan terecht op deze pagina van de voortreffelijke Quote Investigator.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk, een combinatie van wijsheid en humor. Dát is pas echte huiskamerpraat!

witte angora

Erthanax schreef:
21 nov 2023 10:45
het beroemde citaat van Voltaire,
Het is pas beroemd als ik ervan af weet, en ik weet van niks. :wink:

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
21 nov 2023 11:17
Erthanax schreef:
21 nov 2023 10:45
het beroemde citaat van Voltaire,
Het is pas beroemd als ik ervan af weet, en ik weet van niks. :wink:
En vanwege dat laatste bent u dan weer wel beroemd !! :oops:

witte angora

Het is zo'n typisch zinnetje waar je alle kanten mee op kan. Het zegt alles, en toch ook weer niks, maar nietszeggend is het ook weer niet. Het zegt eigenlijk het meeste over de lezer. Hoe die het interpreteert, is hoe die over anderen denkt, of beter gezegd, hoe die dingen voor een ander invult.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
21 nov 2023 08:50
J. Deltoer schreef:
21 nov 2023 08:14
Er staat een keer een snijboon met een fakkel voor het huis van een d66 politica .....
Dit is voor mij ook volstrekt onacceptabel. Hoezeer ik het ook oneens ben met Kaag, dit is gewoon een dreigement richting haar, zelfs als die idioot geen gevaar vormde.
Altijd eens. Mijn punt was dat dit soort lichtere bedreigingen gigantisch in de media blijven hangen terwijl over andere nog net niet de schouders wordt opgehaald cq gesteld wordt dat de persoon zelf eraan debet is.
Jablan schreef:
21 nov 2023 09:27
....maar de laatste weken valt gewoon op, dat met name Deltoer en Kuklos hier FvD-standpunten echoën en die intolerantie wil ik niet zo laten staan.
FvD standpunten? Ik? Leg uit.
En u mag het met mij oneens zijn, het label intolerant werp ik verre van me.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zo zie je maar, als je in het water staat, geraakt wordt door de bliksem, dat dat niet wil zeggen dat het je dood wordt.
Hij had alleen maar 2 dagen daarna nog steeds een IJzersmaak in zijn mond.

https://m.youtube.com/watch?v=hcJCrRQwXek

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dus morgen nh stembureau , gá alsjeblieft en stem weldoordacht en ik verwacht deze keer sowieso een veel grotere opkomst.
En ik ben nogal aan het twijfelen geweest , heb nu div verkiezingsprogramma.s doorgeworsteld en ben er nu eindelijk uit.
Ik wéét nu wat ik morgen moet stemmen 😁🚩en zal zeker niet " strategisch " stemmen.

moederslink

:D :?:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vraag van Guus Disselkoen (@gdisselkoen op voorheen Twitter):

Vanmiddag er maar eens voor gaan zitten en het stembiljet ingevuld.
Het was even wat werk, vooral het netjes weer opvouwen.
Maar nu kom ik er achter dat er geen antwoordenvelop bij zit.
Weet iemand waar je het naar toe moet sturen? Gemeentehuis? Torentje in Den Haag?

J. Deltoer

moederslink schreef:
21 nov 2023 15:24

En ik ben nogal aan het twijfelen geweest , heb nu div verkiezingsprogramma.s doorgeworsteld en ben er nu eindelijk uit.
Ik wéét nu wat ik morgen moet stemmen 😁🚩en zal zeker niet " strategisch " stemmen.
Het is niet alleen wat je in het programma zet, maar wat heb je gedaan na de verkiezingen. De vraag die ik mis richting bijvoorbeeld yesilgoz is hoe zij het durft om te roepen dat ze klaar is met de oude politiek terwijl zij en haar partij die juist vertegenwoordigt met al die jaren Pinokkio Rutte aan de macht.

witte angora

Betreffende Baudet is er, denk ik, toch wel een serieus probleem:
De antifascistische groep AFA Noord heeft de aanval volgens het AD geclaimd. "Deze jongen heeft gehandeld vanuit overtuiging", zei de extreem-linkse groepering volgens de krant.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... democratie

Onkruid71

Ik voel mee regels en strengere wetten aankomen maar aanleiding daarvan.

Ik hoop dat ik het mis heb.

J. Deltoer

Als we nu eens beginnnen met alles wat er aan wetten al ligt ook echt fatsoenlijk te gaan handhaven....

witte angora

Volgens mij zijn er al wetten en strafmaten voor dit soort situaties.

moederslink

J. Deltoer schreef:
21 nov 2023 16:49
Het is niet alleen wat je in het programma zet, maar wat heb je gedaan na de verkiezingen. De vraag die ik mis richting bijvoorbeeld yesilgoz is hoe zij het durft om te roepen dat ze klaar is met de oude politiek terwijl zij en haar partij die juist vertegenwoordigt met al die jaren Pinokkio Rutte aan de macht.
Nou ergerlijk----alles wuift ze weg---- " nee hoor: we kijken vóóruit ! " 😡
Ik kan dat hoofd niet meer zien, ik vind haar een " nepperd " en vertrouw en geloof haar niet.

moederslink

Eerst zet ze de deur open voor de PVV en nu de PVV de grootste dreigt te worden kan zij geen premier meer worden ....zo zal ze ws wel denken.....en gooit ze de deur weer dicht🤓.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
21 nov 2023 17:05
Als we nu eens beginnnen met alles wat er aan wetten al ligt ook echt fatsoenlijk te gaan handhaven....
Te beginnen met de grondwet.

Onkruid71

moederslink schreef:
21 nov 2023 17:29
Eerst zet ze de deur open voor de PVV en nu de PVV de grootste dreigt te worden kan zij geen premier meer worden ....zo zal ze ws wel denken.....en gooit ze de deur weer dicht🤓.
Ze kan altijd nog stampvoeten. De pers vond dat geweldig van haar. 🤣😂🤣

Plaats reactie