Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tja, de geleerde zeggen dat het zo moet. 😂🤣😂.
Ik trek dat toch in twijfel zolang er nog steeds bossen overal om gaan.

We moeten wel zorgamer met het milieu omgaan.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 21 nov 2023 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
21 nov 2023 21:25
Ik word het gedram over het klimaat méér dan zat.
Dit gaat miljarden kosten en het helpt geen moer.
Een opwarming van 00000.03 • opwarming oid.
Waarom wil Fransje weer het " braafste" jongetje zijn ?!🤨

De rest vd wereld interesseert het geen bal.
Alléén West-Europa maakt zich écht druk.

Het klimaat komt en gaat .....door de eeuwen en eeuwen heen.
Mens én dier passen zich aan hoor .
En Nederland stroomt écht niet over!
Als je je echt over al die dingen zo druk maakt, waarom KIJK je dan?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
21 nov 2023 15:41
Vraag van Guus Disselkoen (@gdisselkoen op voorheen Twitter):

Vanmiddag er maar eens voor gaan zitten en het stembiljet ingevuld.
Het was even wat werk, vooral het netjes weer opvouwen.
Maar nu kom ik er achter dat er geen antwoordenvelop bij zit.
Weet iemand waar je het naar toe moet sturen? Gemeentehuis? Torentje in Den Haag?
:mrgreen:
Afgelopen weekend zijn hier 2 scheerapparaten gekocht. De gebruiksaanwijzing was een nog grotere lap papier dan het stembiljet met veel kleinere letters. Het netjes opvouwen is niet gelukt en beide apparaten zijn alweer ingeleverd bij de winkel, want de mesjes braken bij het eerste gebruik en de usb-aansluiting combineert niet met een telefoonlader.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
21 nov 2023 21:14
Aantoonbaar ongelijk? Kom maar eerst met bewijzen, minstens vijf. De laatste pagina's probeerden Kuklos en - iets minder - Nijogeth aan de hand van voorbeelden van minstens 5, eerder 10 jaar oud hun punt te maken. Laat je de andere kant zien, dan gaan ze er niet op in. Dan ben ik niet mij aan het vastlullen, maar hebben zij gewoon geen goed, afgerond verhaal klaar. In het geval van Kuklos twijfel ik zelfs of die een leven heeft, die heeft een obsessie met mij ontwikkeld. Ongezond.

Het punt 'goed zien' was een reactie op Nijogeth's vraag of ik nog wel spoor. Ervaringsfeit: wij lopen met onze mening altijd een paar jaar op de massa vooruit. Daarom vind ik het niet erg als mensen zo reageren.
Ten eerste, die kennis die gediscrimineerd werd vanwege zijn afkomst, dat was afgelopen jaar. Maar discriminatie op afkomst was geen probleem, zolang dat van tevoren is aangekondigd.

Ten tweede heb ik die vraag nooit gesteld. Ik heb gezegd dat je je misschien eens moet afvragen waarom zovelen het zeggen, nadat je aangaf dat het prima is om een vacature uit te schrijven waarbij je direct aangeeft geen Marokkanen te willen (zoals gezegd, het ontwijken van de vraag is m beantwoorden).

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het punt 'goed zien' was een reactie op Nijogeth's vraag of ik nog wel spoor. Ervaringsfeit: wij lopen met onze mening altijd een paar jaar op de massa vooruit. Daarom vind ik het niet erg als mensen zo reageren

Beetje arrogant gezwets. “Wij”. Koninklijk meervoud?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »


En dan naar Baudet. Waar ik vandaag was (overleg op WO-niveau) en dit ter sprake kwam, was er niemand, die ook maar één seconde medelijden of medeleven had. 'Terecht' vat de privémeningen het beste samen. Ik denk eerder, dat er lichtjaren verschil zit in hoe officieel, politiek correct, wordt gereageerd en in het echte leven


U met uw “vluchtverhaal” zou zich juist moeten schamen dat niemand medeleven of medelijden had.

Waarom zouden wij ons dan moeten bekommeren om die “vluchtelingen”?

Pompeus gezwets: WO-niveau.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
21 nov 2023 22:33
Ten tweede heb ik die vraag nooit gesteld. Ik heb gezegd dat je je misschien eens moet afvragen waarom zovelen het zeggen, nadat je aangaf dat het prima is om een vacature uit te schrijven waarbij je direct aangeeft geen Marokkanen te willen (zoals gezegd, het ontwijken van de vraag is m beantwoorden).
Bij het laatste:
Laat eens zien waar ik dat heb gezegd. Het moet een quote van mij zijn. Als die er niet is, dan is het framen van jouw kant. Als je er niet mee tevoorschijn komt, ben je aan het liegen en bedriegen en daarmee is het einde onderwerp - geen geloofwaardig verhaal van jou, maar een zielige poging mij in een bepaalde hoek neer te zetten.
Je hebt wel de volgende vraag gesteld en daar ben ik hierboven nog een keer op ingegaan, omdat Juliomariner erop terugkwam:
Nijogeth schreef:
21 nov 2023 00:23
Maar vind jij het niet raar, dat er al meerdere hebben gezegd dat je misschien wel van het padje af bent.
En het antwoord is en blijft nee.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 22:55
U met uw “vluchtverhaal” zou zich juist moeten schamen dat niemand medeleven of medelijden had.
Waarom zouden wij ons dan moeten bekommeren om die “vluchtelingen”?
Pompeus gezwets: WO-niveau.
Omgekeerde volgorde:
Het niveau staat erbij om aan te geven, dat we het niet hebben over een clubje bouwvakkers aan het bier.
Nederland bekommert zich niet om vluchtelingen, maar werkt de integratie actief tegen, door ze jarenlang in procedure buiten de maatschappij te houden.
Ik zie niet in waarvoor ik mij zou moeten schamen - kijk even bij de standpunten van de FvD over migratie om te begrijpen waarom.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 22:45
Beetje arrogant gezwets. “Wij”. Koninklijk meervoud?
Wij = man en ik.
Laatst gewijzigd door Jablan op 21 nov 2023 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
19 nov 2023 14:12
Nou en? Als dat de reden is, dan heeft dat in de vacature gestaan. Vraag ik mij weer af, waarom je dan als 'te man, te blank, te hetero' toch hebt gereageerd?
Hier zeg je dat het prima is op afkomst, geslacht en geaardheid te selecteren, als men het maar in de vacature heeft gezet.

Dus nogmaals, durf eens ja of nee te zeggen. Vind je het prima dat een bedrijf een vacature uitzet en daarbij direct vermeld dat er geen Marokkanen worden aangenomen?

Het antwoord op die vraag is als het goed is dezelfde als het antwoord op de vraag 'Is het prima dat de politie sollicitanten afwijst op basis van hun afkomst, geslacht of geaardheid?'

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus pompeus gezwets. U vindt uw niveau hoger dan een stelletje bouwvakkers aan het bier.

Maar wat is uw niveau dan dat u geweld tegen iemand goedpraat.

Maar het staat alle vluchtelingen vrij om weer te gaan als ze beter kunnen.
Afgelopen jaar zo’n honderdduizend Oekraïners opgenomen.

Iedereen komt hier omdat het hier zo rottig is blijkbaar.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Baudet is zeker niet mijn favoriet. Maar je blijft gewoon met je handen van hem af. Klaar.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je bent aan het framen, Nijogeth, echt. Je legt mij uitspraken over Marokkanen in de mond en je komt met ...
Jablan schreef:
19 nov 2023 14:12
Nou en? Als dat de reden is, dan heeft dat in de vacature gestaan. Vraag ik mij weer af, waarom je dan als 'te man, te blank, te hetero' toch hebt gereageerd?
Dit ging over de vermelding van voorkeursbeleid op de site van de politie. Die vermelding is wel toegestaan.
Waar staat het woord Marokkanen? Het staat er niet. Conclusie: je bent inderdaad aan het liegen en bedriegen.
Nijogeth schreef:
21 nov 2023 23:26
Hier zeg je dat het prima is op afkomst, geslacht en geaardheid te selecteren, als men het maar in de vacature heeft gezet.
Nee, want er staat alleen iets over migratie-achtergrond. De rest fantaseer jij erbij. Blijf in de werkelijkheid.
Nijogeth schreef:
21 nov 2023 23:26
Dus nogmaals, durf eens ja of nee te zeggen. Vind je het prima dat een bedrijf een vacature uitzet en daarbij direct vermeld dat er geen Marokkanen worden aangenomen?
Dat is strafbaar en kan het bedrijf een boete opleveren.
Nijogeth schreef:
21 nov 2023 23:26
Het antwoord op die vraag is als het goed is dezelfde als het antwoord op de vraag 'Is het prima dat de politie sollicitanten afwijst op basis van hun afkomst, geslacht of geaardheid?'
Opnieuw: droom verder. Leer eens alle begrippen uit elkaar te houden. Het enige, dat telt, is wel / geen migratie-achtergrond. En niets anders.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 23:28
Dus pompeus gezwets. U vindt uw niveau hoger dan een stelletje bouwvakkers aan het bier.
Maak er niet meer van dan er staat. Met academisch niveau geef ik alleen aan, dat dit geen bouwvakkersborrelpraat is, maar uit een hele andere hoek komt.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 23:28
Maar wat is uw niveau dan dat u geweld tegen iemand goedpraat.
Dat maak jij ervan. Lees morgen rustig terug en dan ontdek je, dat ik de hele tijd aangeef, dat dit eraan zat te komen, te verwachten was.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 23:28
Maar het staat alle vluchtelingen vrij om weer te gaan als ze beter kunnen.
Afgelopen jaar zo’n honderdduizend Oekraïners opgenomen. Iedereen komt hier omdat het hier zo rottig is blijkbaar.
Voor de goede orde: Nederland krijgt een beetje overloop via Duitsland. Duitsland heeft het afgelopen jaar één miljoen Ukrainers opgenomen. En zolang niemand Putin stopt of de Ukraine meer steunt of de Navo het aandurft het land direct te ondersteunen, zullen er meer komen. De keuze voor Nederland is nooit een bewuste keuze, eerder toeval.
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 23:30
Baudet is zeker niet mijn favoriet. Maar je blijft gewoon met je handen van hem af. Klaar.
Prima. Zou je de man dan eens willen vertellen, dat hij geen beveiliging nodig heeft en geen aanslagen hoeft te vrezen als hij zich minder extreem gedraagt?

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jij noemt het framen, ik noem het conclusies trekken uit jouw eigen uitspraken. Je geeft meermaals aan dat een voorkeursbeleid voor mensen met een migratieachtergrond zou mogen.

Maar als je dus een voorkeursbeleid hebt waarbij mannen zonder migratieachtergrond de voorkeur hebben, mag het dan wel?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
22 nov 2023 00:48
ik noem het conclusies trekken uit jouw eigen uitspraken.
Ha, ik ga Lady imiteren: onzin!
Je hebt nergens conclusies geformuleerd, je bent alleen woorden aan het draaien. En dat is framen, niets anders.

Goed, voor kleine en grote geesten hier het meest recente artikel erover:
Advocatie, opinie en blogs, voorkeursbeleid in het arbeidsrecht
plus een verwijzing naar
College voor de Rechten van de Mens
plus
Rijksoverheid: onderscheid tussen sollicitanten maken
en niet te vergeten:
Rijksoverheid: de verboden vragen tijdens een sollicitatiegesprek.

Je ziet 't, alles is geregeld.


In mijn werk hebben we het voorkeursbeleid al langere tijd losgelaten, omdat de verschillende testen op kennis, persoonlijkheid en vaardigheden een veel betere Sorteerhoed zijn. Scheelt heel veel tijd, kosten en vergissingen. :D

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

@Jablan: wanneer u mij publiekelijk uitmaakt voor intolerant en meer, mag u dat ook publiekelijk verantwoorden en niet via pb. Een tip heb ik wel voor u: Neem dit forum, en het het leven in het algemeen eens iets minder serieus.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Deltoer, in dit geval was een pb de beste en netste route. Voor de rest kan ik je geruststellen: we genieten volop van het leven en we doen er ook alles aan om dat zo te houden.

*

Verkiezingsdag geeft mij de ruimte om op de campagne-verslagen terug te kijken.

Sociale media draaien op algoritmes met een trechter-tunnel-effect. Als je iets bekijkt, denkt het algortime direct dat je nog veel meer van hetzelfde onderwerp wilt zien. Klik nog een keer iets aan en het effect versterkt zich. Op het laatst krijg je alleen maar dat ene onderwerp voorgeschoteld.

Bij de gewone media was het deze keer net zo. Talpa, RTL, NPO, DPG Media, Mediahuis hebben zich vooral gericht op peilingen en onderzoeken. Waardoor overal dezelfde drie onderwerpen terugkwamen met het excuus, dat het anders te ingewikkeld zou worden. Voor wie? De kijker, lezer, luisteraar kan veel meer aan. Kwestie van goed doseren. Nu leek het af en toe wel de Hongaarse of Poolse Staats-TV, ook en juist bij de commerciële uitgevers.

Ik hoop, dat bij de volgende verkiezingen redacties meer in de breedte en als er tijd/ruimte is, ook in de diepte gaan.

ZeerPrivé
Berichten: 6085
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ZeerPrivé schreef:
21 nov 2023 15:30
moederslink schreef:
21 nov 2023 15:24
Nou dus morgen nh stembureau , gá alsjeblieft en stem weldoordacht en ik verwacht deze keer sowieso een veel grotere opkomst.
En ik ben nogal aan het twijfelen geweest , heb nu div verkiezingsprogramma.s doorgeworsteld en ben er nu eindelijk uit.
Ik wéét nu wat ik morgen moet stemmen 😁🚩en zal zeker niet " strategisch " stemmen.
En op welke partij ga je stemmen?
moederslink schreef:
21 nov 2023 15:33
:D :?:

Ik had je goed ingeschat dus. :wink:

Lowieze
Berichten: 6877
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als dit mijn huiskamer was, zou ik verschillende personen vragen deze te verlaten en ze voorlopig geen toegang meer geven.
Wat een ego’s, borstklopperij en hautain gedrag hier.

Moneyman
Berichten: 31181
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
22 nov 2023 12:38
moederslink schreef:
21 nov 2023 21:25
Ik word het gedram over het klimaat méér dan zat.
Dit gaat miljarden kosten en het helpt geen moer.
Een opwarming van 00000.03 • opwarming oid.
Waarom wil Fransje weer het " braafste" jongetje zijn ?!🤨

De rest vd wereld interesseert het geen bal.
Alléén West-Europa maakt zich écht druk.

Het klimaat komt en gaat .....door de eeuwen en eeuwen heen.
Mens én dier passen zich aan hoor .
En Nederland stroomt écht niet over!
Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers. Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.

Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.

Maar blijf vooral lekker wegkijken. ALs je dan over een tijdje maar komt zeuren waarom de overheid niets heeft gedaan tegen de klimaatverandering.

En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
Prima dat je het niet met moederslink eens bent. Maar mag het een béétje fatsoenlijk en gewoon niet op de man? :roll: :roll:

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

rwolters schreef:
22 nov 2023 12:38

Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers.
WIE IS ER NU POPULISTISCH BEZIG
Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.

Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) LEKKER HE JE BETER VOELEN DAN JE MEDEMENS
tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.

Stierenpoep, europa is de enige die van het klimaat een probleem maakt. Geen enkel ander industrieland kan het wat schelen. Maar wij denken door tientallen mijarden uit te geven de temperatuur met 0,00036 graad te moeten laten zakken. Wie is er dan gestoord

Maar blijf vooral lekker wegkijken. ALs je dan over een tijdje maar komt zeuren waarom de overheid niets heeft gedaan tegen de klimaatverandering.

En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
En daar hebben we de linkse elitaire goeimens weer. Welk recht heeft u om moederslink zo te veroordelen.
De enige die zich moet schamen bent u.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
22 nov 2023 12:38
correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou)

En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
Ik denk (weet het wel zeker) dat je met deze twee opmerkingen er faliekant naast zit. Volkomen onnodig en onterecht.

Plaats reactie