Huiskamer
Re: Huiskamer
@Deltoer, in dit geval was een pb de beste en netste route. Voor de rest kan ik je geruststellen: we genieten volop van het leven en we doen er ook alles aan om dat zo te houden.
*
Verkiezingsdag geeft mij de ruimte om op de campagne-verslagen terug te kijken.
Sociale media draaien op algoritmes met een trechter-tunnel-effect. Als je iets bekijkt, denkt het algortime direct dat je nog veel meer van hetzelfde onderwerp wilt zien. Klik nog een keer iets aan en het effect versterkt zich. Op het laatst krijg je alleen maar dat ene onderwerp voorgeschoteld.
Bij de gewone media was het deze keer net zo. Talpa, RTL, NPO, DPG Media, Mediahuis hebben zich vooral gericht op peilingen en onderzoeken. Waardoor overal dezelfde drie onderwerpen terugkwamen met het excuus, dat het anders te ingewikkeld zou worden. Voor wie? De kijker, lezer, luisteraar kan veel meer aan. Kwestie van goed doseren. Nu leek het af en toe wel de Hongaarse of Poolse Staats-TV, ook en juist bij de commerciële uitgevers.
Ik hoop, dat bij de volgende verkiezingen redacties meer in de breedte en als er tijd/ruimte is, ook in de diepte gaan.
*
Verkiezingsdag geeft mij de ruimte om op de campagne-verslagen terug te kijken.
Sociale media draaien op algoritmes met een trechter-tunnel-effect. Als je iets bekijkt, denkt het algortime direct dat je nog veel meer van hetzelfde onderwerp wilt zien. Klik nog een keer iets aan en het effect versterkt zich. Op het laatst krijg je alleen maar dat ene onderwerp voorgeschoteld.
Bij de gewone media was het deze keer net zo. Talpa, RTL, NPO, DPG Media, Mediahuis hebben zich vooral gericht op peilingen en onderzoeken. Waardoor overal dezelfde drie onderwerpen terugkwamen met het excuus, dat het anders te ingewikkeld zou worden. Voor wie? De kijker, lezer, luisteraar kan veel meer aan. Kwestie van goed doseren. Nu leek het af en toe wel de Hongaarse of Poolse Staats-TV, ook en juist bij de commerciële uitgevers.
Ik hoop, dat bij de volgende verkiezingen redacties meer in de breedte en als er tijd/ruimte is, ook in de diepte gaan.
Als dit mijn huiskamer was, zou ik verschillende personen vragen deze te verlaten en ze voorlopig geen toegang meer geven.
Wat een ego’s, borstklopperij en hautain gedrag hier.
Wat een ego’s, borstklopperij en hautain gedrag hier.
angel1978
vindt dit leuk
Prima dat je het niet met moederslink eens bent. Maar mag het een béétje fatsoenlijk en gewoon niet op de man?rwolters schreef: ↑22 nov 2023 12:38Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers. Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.moederslink schreef: ↑21 nov 2023 21:25Ik word het gedram over het klimaat méér dan zat.
Dit gaat miljarden kosten en het helpt geen moer.
Een opwarming van 00000.03 • opwarming oid.
Waarom wil Fransje weer het " braafste" jongetje zijn ?!
De rest vd wereld interesseert het geen bal.
Alléén West-Europa maakt zich écht druk.
Het klimaat komt en gaat .....door de eeuwen en eeuwen heen.
Mens én dier passen zich aan hoor .
En Nederland stroomt écht niet over!
Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.
Maar blijf vooral lekker wegkijken. ALs je dan over een tijdje maar komt zeuren waarom de overheid niets heeft gedaan tegen de klimaatverandering.
En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
moederslink
, juliomariner
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
En daar hebben we de linkse elitaire goeimens weer. Welk recht heeft u om moederslink zo te veroordelen.rwolters schreef: ↑22 nov 2023 12:38
Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers.
WIE IS ER NU POPULISTISCH BEZIG
Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.
Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) LEKKER HE JE BETER VOELEN DAN JE MEDEMENS
tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.
Stierenpoep, europa is de enige die van het klimaat een probleem maakt. Geen enkel ander industrieland kan het wat schelen. Maar wij denken door tientallen mijarden uit te geven de temperatuur met 0,00036 graad te moeten laten zakken. Wie is er dan gestoord
Maar blijf vooral lekker wegkijken. ALs je dan over een tijdje maar komt zeuren waarom de overheid niets heeft gedaan tegen de klimaatverandering.
En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
De enige die zich moet schamen bent u.
moederslink
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Ik denk (weet het wel zeker) dat je met deze twee opmerkingen er faliekant naast zit. Volkomen onnodig en onterecht.
Moneyman
, moederslink
, Erthanax
, juliomariner
, gosewijn
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Mocht je nog zin hebben in Sint-gerelateerde jurisprudentie: checkErthanax schreef: ↑17 nov 2023 16:49Ik heb ooit een sintercasus (of was het sinterclasus?) gehad, waarin allerlei vragen over vreemdelingenrecht en arbeidsrecht aan de orde kwamen. Jammer dat ik hem niet meer heb. Die casus was net zo leerzaam als die over de verhaalsmogelijkheden voor Doornroosje i.v.m. productaansprakelijkheid bij een ondeugdelijk spinnewiel.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Hoe haal je het in je hoofd om een andersdenkende zó te veroordelen en of ik het woord " correlatie " niet ken en snaprwolters schreef: ↑22 nov 2023 12:38(...)
Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers. Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.
Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ik zie dat je reactie( terecht) is gemeld.
De wereld verandert, het klimaat verandert en ja het is vijf óver 12!
Al die investeringen van miljarden om een graad of 0,000.36 ( weet ik niet precies) opwarming tegen te gaan terwijl de halve wereld aan de andere kant van Europa er he-le-maal niets aan doet , sterker nog , alleen nóg méér de boel vervuilt, bossen kapt, troep in de zeeën smijt etc etc
En ja er zullen bv ijsberen verdwijnen en dat doet mij zéér .
Orka.s en dolfijnen die " verdwalen " ---- het koraal dat verdwijnt ---noem het maar op.
Maar onderschat niet de veerkracht vd planeet en van mens en dier.
We hebben al een ijstijd gehad én woestijnen .
Er zijn dieren verdwenen, maar er zijn ook nieuwe soorten bijgekomen.
Als er één mens op deze aardkloot verbonden en betrokken is bij mens en vooral ook kinderen én dieren én de natuur , ben ik het wel.
Dé omslag moet komen door de inzet van álle 8 miljard aardbewoners en niet alleen door Europeanen.
En ja... we zullen te maken krijgen met droogte-hittegolven-bosbranden en overstromingen etc etc.
Wapen je er maar tegen, bereid je voor , voor zover dat kán en mogelijk is.
Mijn hart huilt om de puinhoop die wij, mensen, van onze planeet maken en welke " erfenis " we met z'n allen achterlaten.
juliomariner
, witte angora
, Moneyman
, Erthanax
, gosewijn
, Nijogeth
, scharrelschipper
, J. Deltoer
, Jablan
en RemyG
vinden dit leuk
-
Niets aan toe te voegen.
moederslink
, witte angora
, Erthanax
, gosewijn
, Nijogeth
, J. Deltoer
en RemyG
vinden dit leuk
-
Toch wel één klein dingetje. Iets wat ik al tegen meer mensen heb gezegd.
Ik heb niet de illusie dat ik in mijn uppie de wereld kan redden. Maar ik kan wel mijn eigen keuzes maken.
Ik heb niet de illusie dat ik in mijn uppie de wereld kan redden. Maar ik kan wel mijn eigen keuzes maken.
Moneyman
, moederslink
, Erthanax
, juliomariner
, Lady1234
, gosewijn
, Jablan
en RemyG
vinden dit leuk
Ze zijn nu ook proberen om de wollige mammoeten te repliceren, zodat deze ook uitgezet kunnen worden op bepaalde plaatsen waar veel sneeuw is. Ik geloof Alaska.
De aarde reeds zich makkelijker als dat er gezegd wordt. Nu is het zo dat ze denken, ik kap een bos om een plant nieuwe bomen, dan is het toch opgelost. Maar zo blijkt het allemaal niet te werken.
Voorzichtige met het milieu omgaan is een begin, is ook niet verkeerd.
De aarde reeds zich makkelijker als dat er gezegd wordt. Nu is het zo dat ze denken, ik kap een bos om een plant nieuwe bomen, dan is het toch opgelost. Maar zo blijkt het allemaal niet te werken.
Voorzichtige met het milieu omgaan is een begin, is ook niet verkeerd.
sarcasme-alert
Vandaag kwam ik een hele mooie aanbieding tegen: draagbare kinetische verwarming. Een auto die volledig onder het ijs zit? Een huis wat onder een dik pak sneeuw schuil gaat? Even de kamertemperatuur binnen 15 minuten van -10 naar +25 graden brengen? Het is allemaal géén probleem voor deze revolutionaire uitvinding.
De eigenschappen zijn geweldig:
- past in je hand;
- werkt op zonne-energie;
- Nederlands fabrikaat;
- de maximale 5 sterren uit 100.000 (!) beoordelingen;
- tijdelijke korting: twee voor de prijs van één!
Wie wil dat nou niet...
sarcasme-alert
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0777/4299/7796/files/lQDPJwqQr27ivKTNAjPNA-iwr0Xe5tLntNsFIK6dpkCcAA_1000_563_480x480.jpg?v=1697649804)
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0772/7860/9692/files/10_739c0e29-74f0-44a7-93cd-7810910ea330_480x480.jpg?v=1698062595)
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0777/4299/7796/files/3_480x480.gif?v=1697800742)
sarcasme-alert
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Vandaag kwam ik een hele mooie aanbieding tegen: draagbare kinetische verwarming. Een auto die volledig onder het ijs zit? Een huis wat onder een dik pak sneeuw schuil gaat? Even de kamertemperatuur binnen 15 minuten van -10 naar +25 graden brengen? Het is allemaal géén probleem voor deze revolutionaire uitvinding.
- past in je hand;
- Nederlands fabrikaat;
Wie wil dat nou niet...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
sarcasme-alert
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0777/4299/7796/files/lQDPJwqQr27ivKTNAjPNA-iwr0Xe5tLntNsFIK6dpkCcAA_1000_563_480x480.jpg?v=1697649804)
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0772/7860/9692/files/10_739c0e29-74f0-44a7-93cd-7810910ea330_480x480.jpg?v=1698062595)
![Afbeelding](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0777/4299/7796/files/3_480x480.gif?v=1697800742)
sarcasme-alert
RemyG
vindt dit leuk
Ik was bijna overtuigd maar aanleiding van het bericht, tot dat ik op de link klikte![🤣](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f923.svg)
![😂](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f602.svg)
.
Lijkt me toch dat niemand dat besteld.
Lijkt me toch dat niemand dat besteld.
paudia
vindt dit leuk
-
[sarcame on]
Als je drukt op "over ons" krijg je "welkom in onze kleding winkel.
Ze versturen vanuit Amsterdam maar duurt 8 tot 14 dagen.
"gegevens bescherming" is in het Duits
"aankoopvoorwaarden: geen
Oh ja ze zeggen dat het ding in Nederland wordt gemaakt maar bedrijf zit in Hong Kong.
Maar gelukking heeft Ralph Korner een zeer positieve recentie geschreven want we hebben ongeveer 36 grote sneeuwrampen per jaar. Dat zijn er toch 3 per maand.
Maar ze hebben wel heel leuke sieraden![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ze hebben wel een niet goed geld terug beleid alleen "Het bedrijf accepteert geen retourzendingen of terugbetalingen voor producten nadat het product bij de koerier is afgeleverd."
Klinkt allemaal erg betrouwbaar.
Gelukkig is onze huisdeurwaarder erg betrouwbaar en kunnen we ervan uitgaan dat het een goed product is omdat hij het aanprijst. [sarcasme off}
Bij oom Aliexpress kost het ding trouwens 3,96 met gratis verzending
Als je drukt op "over ons" krijg je "welkom in onze kleding winkel.
Ze versturen vanuit Amsterdam maar duurt 8 tot 14 dagen.
"gegevens bescherming" is in het Duits
"aankoopvoorwaarden: geen
Oh ja ze zeggen dat het ding in Nederland wordt gemaakt maar bedrijf zit in Hong Kong.
Maar gelukking heeft Ralph Korner een zeer positieve recentie geschreven want we hebben ongeveer 36 grote sneeuwrampen per jaar. Dat zijn er toch 3 per maand.
Maar ze hebben wel heel leuke sieraden
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ze hebben wel een niet goed geld terug beleid alleen "Het bedrijf accepteert geen retourzendingen of terugbetalingen voor producten nadat het product bij de koerier is afgeleverd."
Klinkt allemaal erg betrouwbaar.
Gelukkig is onze huisdeurwaarder erg betrouwbaar en kunnen we ervan uitgaan dat het een goed product is omdat hij het aanprijst. [sarcasme off}
Bij oom Aliexpress kost het ding trouwens 3,96 met gratis verzending
Moneyman
vindt dit leuk
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Ik dacht eerst dat hele product een grap was. Ik weet niet veel van natuurkundige principes maar volgens mij is dit gewoon niet mogelijk. Een nieuw soort perputuum mobile?
Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel want morgen kost hij € 158,00, dat voordeel kan je toch niet laten lopen.
Ik kan me de koude winter van 1962/1963 nog goed herinneren. Nieuwe Maas zelfs deels dichtgevroren. Dat wil je niet meemaken.![😁](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f601.svg)
Ik kan me de koude winter van 1962/1963 nog goed herinneren. Nieuwe Maas zelfs deels dichtgevroren. Dat wil je niet meemaken.
scharrelschipper
en Moneyman
vinden dit leuk
-
Tja Jablan schrijft me iets te Lubberiaans op WO niveau dat gaat de laaggeletterde boerenlul met HBO diploma die ik ben de pet te boven.
Rwolters denkt dat als we in europa maar genoeg betalen we het wereldwijde kkimaatprobleem wel zullen oplossen dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.
Rwolters denkt dat als we in europa maar genoeg betalen we het wereldwijde kkimaatprobleem wel zullen oplossen dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.
Sja , als je denkt de alwetende te zijn dan kraam je inderdaad veel onzin uit
-
Heb het ook gezien,ongelofelijk!Moneyman schreef: ↑22 nov 2023 16:16sarcasme-alert![]()
- past in je hand;
- Nederlands fabrikaat;
Wie wil dat nou niet...![]()
![]()
![]()
sarcasme-alert![]()
sarcasme-alert![]()
Maar ik geloof het meteen.