Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30445
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
17 nov 2023 16:49
Ik heb ooit een sintercasus (of was het sinterclasus?) gehad, waarin allerlei vragen over vreemdelingenrecht en arbeidsrecht aan de orde kwamen. Jammer dat ik hem niet meer heb. Die casus was net zo leerzaam als die over de verhaalsmogelijkheden voor Doornroosje i.v.m. productaansprakelijkheid bij een ondeugdelijk spinnewiel.
Mocht je nog zin hebben in Sint-gerelateerde jurisprudentie: check :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

rwolters schreef:
22 nov 2023 12:38
(...)
Je laat je een beetje teveel beinvloeden door de populistische fuehrers. Wij zijn helemaal niet het braafste jongetjes van de klas, en zullen dat ook niet worden met de plannen van GL/PVDA. We lopen achter en gaan alleen maar meer achter lopen.

Wat we nu zien gebeuren met het klimaat is nog NOOIT voorgekomen. Er is een duidelijke correlatie (waarschijnlijk een te moeilijk woord voor jou) tussen de ontwikkelingen sinds de industriele revolutie en de klimaatverandering.

Maar blijf vooral lekker wegkijken. ALs je dan over een tijdje maar komt zeuren waarom de overheid niets heeft gedaan tegen de klimaatverandering.

En verander je nickname: als je moeder was zou je wel geven om de toekomst van je kinderen, maar met wat je hier zegt laat je blijken dat die in de stront kunnen zakken. Het zal je moeder zijn....
Hoe haal je het in je hoofd om een andersdenkende zó te veroordelen en of ik het woord " correlatie " niet ken en snap :evil: .
Ik zie dat je reactie( terecht) is gemeld.
De wereld verandert, het klimaat verandert en ja het is vijf óver 12!
Al die investeringen van miljarden om een graad of 0,000.36 ( weet ik niet precies) opwarming tegen te gaan terwijl de halve wereld aan de andere kant van Europa er he-le-maal niets aan doet , sterker nog , alleen nóg méér de boel vervuilt, bossen kapt, troep in de zeeën smijt etc etc
En ja er zullen bv ijsberen verdwijnen en dat doet mij zéér .
Orka.s en dolfijnen die " verdwalen " ---- het koraal dat verdwijnt ---noem het maar op.
Maar onderschat niet de veerkracht vd planeet en van mens en dier.
We hebben al een ijstijd gehad én woestijnen .
Er zijn dieren verdwenen, maar er zijn ook nieuwe soorten bijgekomen.

Als er één mens op deze aardkloot verbonden en betrokken is bij mens en vooral ook kinderen én dieren én de natuur , ben ik het wel.

Dé omslag moet komen door de inzet van álle 8 miljard aardbewoners en niet alleen door Europeanen.
En ja... we zullen te maken krijgen met droogte-hittegolven-bosbranden en overstromingen etc etc.
Wapen je er maar tegen, bereid je voor , voor zover dat kán en mogelijk is.
Mijn hart huilt om de puinhoop die wij, mensen, van onze planeet maken en welke " erfenis " we met z'n allen achterlaten.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niets aan toe te voegen.

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wel één klein dingetje. Iets wat ik al tegen meer mensen heb gezegd.

Ik heb niet de illusie dat ik in mijn uppie de wereld kan redden. Maar ik kan wel mijn eigen keuzes maken.

Onkruid71
Berichten: 2876
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ze zijn nu ook proberen om de wollige mammoeten te repliceren, zodat deze ook uitgezet kunnen worden op bepaalde plaatsen waar veel sneeuw is. Ik geloof Alaska.
De aarde reeds zich makkelijker als dat er gezegd wordt. Nu is het zo dat ze denken, ik kap een bos om een plant nieuwe bomen, dan is het toch opgelost. Maar zo blijkt het allemaal niet te werken.

Voorzichtige met het milieu omgaan is een begin, is ook niet verkeerd.

Moneyman
Berichten: 30445
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sarcasme-alert :idea:

Vandaag kwam ik een hele mooie aanbieding tegen: draagbare kinetische verwarming. Een auto die volledig onder het ijs zit? Een huis wat onder een dik pak sneeuw schuil gaat? Even de kamertemperatuur binnen 15 minuten van -10 naar +25 graden brengen? Het is allemaal géén probleem voor deze revolutionaire uitvinding.

De eigenschappen zijn geweldig:

- past in je hand;
- werkt op zonne-energie;
- Nederlands fabrikaat;
- de maximale 5 sterren uit 100.000 (!) beoordelingen;
- tijdelijke korting: twee voor de prijs van één!

Wie wil dat nou niet... :mrgreen: :lol: :mrgreen:

sarcasme-alert :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sarcasme-alert :idea:

Onkruid71
Berichten: 2876
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik was bijna overtuigd maar aanleiding van het bericht, tot dat ik op de link klikte🤣😂🤣.

Lijkt me toch dat niemand dat besteld.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, zo'n auto heb ik niet en zo'n huisje ook niet. Dus ik heb er niets aan. Jammer, was wel een mooie aanbieding. :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

[sarcame on]
Als je drukt op "over ons" krijg je "welkom in onze kleding winkel.
Ze versturen vanuit Amsterdam maar duurt 8 tot 14 dagen.
"gegevens bescherming" is in het Duits
"aankoopvoorwaarden: geen
Oh ja ze zeggen dat het ding in Nederland wordt gemaakt maar bedrijf zit in Hong Kong.
Maar gelukking heeft Ralph Korner een zeer positieve recentie geschreven want we hebben ongeveer 36 grote sneeuwrampen per jaar. Dat zijn er toch 3 per maand.
Maar ze hebben wel heel leuke sieraden ;-)

Ze hebben wel een niet goed geld terug beleid alleen "Het bedrijf accepteert geen retourzendingen of terugbetalingen voor producten nadat het product bij de koerier is afgeleverd."

Klinkt allemaal erg betrouwbaar.
Gelukkig is onze huisdeurwaarder erg betrouwbaar en kunnen we ervan uitgaan dat het een goed product is omdat hij het aanprijst. [sarcasme off}

Bij oom Aliexpress kost het ding trouwens 3,96 met gratis verzending

Moneyman
Berichten: 30445
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
22 nov 2023 16:32
Ik was bijna overtuigd maar aanleiding van het bericht, tot dat ik op de link klikte🤣😂🤣.

Lijkt me toch dat niemand dat besteld.
Als dat zo zou zijn, zouden we hier de helft minder topics hebben... :wink:

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik dacht eerst dat hele product een grap was. Ik weet niet veel van natuurkundige principes maar volgens mij is dit gewoon niet mogelijk. Een nieuw soort perputuum mobile?

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat ik hem vandaag maar bestel want morgen kost hij € 158,00, dat voordeel kan je toch niet laten lopen.

Ik kan me de koude winter van 1962/1963 nog goed herinneren. Nieuwe Maas zelfs deels dichtgevroren. Dat wil je niet meemaken. 😁

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja Jablan schrijft me iets te Lubberiaans op WO niveau dat gaat de laaggeletterde boerenlul met HBO diploma die ik ben de pet te boven.
Rwolters denkt dat als we in europa maar genoeg betalen we het wereldwijde kkimaatprobleem wel zullen oplossen dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.

gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sja , als je denkt de alwetende te zijn dan kraam je inderdaad veel onzin uit

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 nov 2023 16:16
sarcasme-alert :idea:

Vandaag kwam ik een hele mooie aanbieding tegen: draagbare kinetische verwarming. Een auto die volledig onder het ijs zit? Een huis wat onder een dik pak sneeuw schuil gaat? Even de kamertemperatuur binnen 15 minuten van -10 naar +25 graden brengen? Het is allemaal géén probleem voor deze revolutionaire uitvinding.

De eigenschappen zijn geweldig:

- past in je hand;
- werkt op zonne-energie;
- Nederlands fabrikaat;
- de maximale 5 sterren uit 100.000 (!) beoordelingen;
- tijdelijke korting: twee voor de prijs van één!

Wie wil dat nou niet... :mrgreen: :lol: :mrgreen:

sarcasme-alert :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sarcasme-alert :idea:
Heb het ook gezien,ongelofelijk!
Maar ik geloof het meteen.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die Alwetende doet op zaterdagavond, normaal gesproken, toch altijd wat goeds.😁

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb hem meteen besteld, hoop dat ik bij de eerste 200 ben zodat ik er twee krijg! En je kan hem zelfs meenemen naar Mars, als ik het goed gelezen heb. Wat fijn! Dan komt er geen Onafhankelijk Weiland, geen Onafhankelijk eiland, maar een Onafhankelijke planeet. Whoehooee!

Maarrehhh... Delft ligt toch in Nederland?
"Dit is zonder twijfel de beste winkelervaring die ik ooit heb gehad! Ik heb deze ontdooigadgets twee weken geleden besteld en ze hebben mijn bestelling onmiddellijk verwerkt. Ze werden vanuit Amsterdam verzonden en ik kon de real-time logistiek op mijn telefoon volgen, wat me een geruststellend gevoel gaf. In het koude Delft had mijn Volkswagen SUV deze ontdooiers nodig. Ze zijn uitgerust met een temperatuursensor en schakelen automatisch in wanneer de temperatuur te laag is, zodat er geen handmatige bediening nodig is. Dat betekent dat ik niet langer ijs en vorst van mijn voorruit en ramen hoef te verwijderen. Terwijl mijn buren buiten sneeuwstormen bestrijden om de sneeuw van hun auto's te verwijderen, ben ik dankbaar dat ik in deze ontdooiers heb geïnvesteerd.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
21 nov 2023 10:36
Lady1234 schreef:
21 nov 2023 10:01
kuklos schreef:
21 nov 2023 08:35
Het woordje goed was zelfs al weggehaald toen ik mijn screenshot maakte of de mods hebben het verwijderd, want ik heb het bericht toen er nog stond het goede nieuws direct gemeld.

Ik heb het woord “goede” ook gelezen.
Dan heeft Jablan op tijd, althans een fractie te laat, ingezien dat het ongepast was dit zo openbaar te uiten.

Zonder voor toetsenbordpsycholoog te willen spelen: iedereen heeft wel momenten dat je anders reageert dan anders, laten we eerlijk zijn. Soms wat meer gelaten, soms wat feller, soms wat... vul maar in. Kan allerlei redenen hebben, wat buitenstaanders niet aan gaat. Soms moeten we dingen even laten gaan. Jablan heeft het zelf al gecorrigeerd, verder zou ik er geen woorden aan vuil maken.
Ik zou het in zijn situatie wel anders hebben aangepakt en daarom blijf ik er zo fel op. Fouten maakt iedereen. Maar daarna kan je in plaats van de vermoorde onschuld spelen ook zeggen dat je fout zat en het daarom hebt gecorrigeerd. En dat je bovendien geweld tegen politici nooit goedkeurt en ook nooit goed nieuws vindt.
Wat zien we in plaats daarvan? Dit:
Jablan schreef:
21 nov 2023 21:14
En dan naar Baudet. Waar ik vandaag was (overleg op WO-niveau) en dit ter sprake kwam, was er niemand, die ook maar één seconde medelijden of medeleven had. 'Terecht' vat de privémeningen het beste samen.
................
Wanna-Be-Politici zoals Baudet moet je geen millimeter ruimte geven, om erger te voorkomen.
Er kan niet genoeg over gezegd worden wat mij betreft als dit nog steeds de reactie is.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
22 nov 2023 13:45
Dé omslag moet komen door de inzet van álle 8 miljard aardbewoners en niet alleen door Europeanen.
En ja... we zullen te maken krijgen met droogte-hittegolven-bosbranden en overstromingen etc etc.
Wapen je er maar tegen, bereid je voor , voor zover dat kán en mogelijk is.
Mijn hart huilt om de puinhoop die wij, mensen, van onze planeet maken en welke " erfenis " we met z'n allen achterlaten.
Ik ben het helemaal met je eens, maar wil toch een lichte toevoeging doen. Wij kunnen natuurlijk helemaal voorop gaan lopen, onze economie daarmee de das omdoen. Maar alles wat wij doen is vrijwel nutteloos als de rest niet meedoet, dus in mijn ogen moet je dat risico niet gaan nemen.

We moeten doen wat we kunnen doen, zonder dat we onszelf daarmee in de voet schieten. En ik denk dat wij als land nog altijd 1 van de voorlopers zijn als het gaat om het beperken van de uitstoot.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nijogeth schreef:
22 nov 2023 17:51

Ik ben het helemaal met je eens, maar wil toch een lichte toevoeging doen. Wij kunnen natuurlijk helemaal voorop gaan lopen, onze economie daarmee de das omdoen. Maar alles wat wij doen is vrijwel nutteloos als de rest niet meedoet, dus in mijn ogen moet je dat risico niet gaan nemen.

We moeten doen wat we kunnen doen, zonder dat we onszelf daarmee in de voet schieten. En ik denk dat wij als land nog altijd 1 van de voorlopers zijn als het gaat om het beperken van de uitstoot.
Helemaal eens. Als ik met mijn Duitse vrienden op HBO niveau over de politiek discuteer vragen ze me altijd zeer verbaasd waarom Nederland professioneel zijn economie en ondernemersklimaat naar de kl*ten helpt voor een paar honderste graad minder klimaatopwarming.
In Duitsland zijn momenteel die Grunen aan de macht met waslap Scholz als kanzler .
De gemiddelde Duitser is helemaal klaar met die Grunen en hun ministers en beleid, waarvan een aantal Grune ministers niet eens hun opleiding hebben afgemaakt en zelfs belasting hebben ontdoken.
Misschien kunnen we hier in Nederland van leren en niet die klimaatpaus en charlatan uit Brussel aan de macht helpen. Anders krijgen we dezelfde ontevredenheid als in Duitsland. Als daar nu verkiezingen zouden komen gaat waarschijnlijk de (extreem) rechtse AFD winnen. Daar moeten we in Nederland toch niet aan denken dat wappie Baudet premier woedt.

Plaats reactie