Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, kende het ook niet. Vroeg naar betrouwbaarheid bron wat Scharrelschipper onterecht opvatte dat ik hem een wappie vond.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als ik tijd (en puf) heb, ga ik me op mijn gemak eens verder in Indepen verdiepen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Cro schreef:
22 nov 2023 22:12
moederslink schreef:
22 nov 2023 21:19
Toen de LPF de grootste werd , werd Pim Fortuyn vermoord.
En nu? PVV vooralsnog de grootste ...🤔....wat staat Wilders te wachten?
Werd de LPF mogelijk niet juist de grootste door de moord? Die moord was immers voor de verkiezingen en voor zover ik me het nog kan herinneren van destijds, het is immers even geleden, werkte dat goed door in het sentiment onder de kiezers, helemaal omdat Pim niet meer van de lijst gehaald kon worden. Als ik het me goed herinner was de LPF immers tot het moment van de moord voornamelijk een outsider die aanzienlijk zou gaan winnen, maar niet de grootste zou gaan worden. Wat na de moord omdraaide.
Klopt! Ik had moeten schrijven : toen de LPF de grootste ' leek' te worden en Pim zei :
" ik word minister-president " _____daarna werd ie vermoord door die milieuactivist Folkert vd Graaff.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
22 nov 2023 17:45
Heb hem meteen besteld, hoop dat ik bij de eerste 200 ben zodat ik er twee krijg! En je kan hem zelfs meenemen naar Mars, als ik het goed gelezen heb. Wat fijn! Dan komt er geen Onafhankelijk Weiland, geen Onafhankelijk eiland, maar een Onafhankelijke planeet. Whoehooee!

Maarrehhh... Delft ligt toch in Nederland?
"Dit is zonder twijfel de beste winkelervaring die ik ooit heb gehad! Ik heb deze ontdooigadgets twee weken geleden besteld en ze hebben mijn bestelling onmiddellijk verwerkt. Ze werden vanuit Amsterdam verzonden en ik kon de real-time logistiek op mijn telefoon volgen, wat me een geruststellend gevoel gaf. In het koude Delft had mijn Volkswagen SUV deze ontdooiers nodig. Ze zijn uitgerust met een temperatuursensor en schakelen automatisch in wanneer de temperatuur te laag is, zodat er geen handmatige bediening nodig is. Dat betekent dat ik niet langer ijs en vorst van mijn voorruit en ramen hoef te verwijderen. Terwijl mijn buren buiten sneeuwstormen bestrijden om de sneeuw van hun auto's te verwijderen, ben ik dankbaar dat ik in deze ontdooiers heb geïnvesteerd.
Ja natuurlijk ligt Delft in Nederland. Man man man, wat een weer was het daar twee weken geleden! Niet alleen ijs op mijn voorruit, maar ook vorst. En sneeuwstormen, niet normaal meer!
Mijn buurman was te beroerd om te vertellen waar hij dat ding vandaan had. Dank Moneyman, heel veel dank voor deze waardevolle tip!

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Kwam deze link net ergens tegen, https://twitter.com/NLvoorRecht/status/ ... 0672904323

Geloven die mensen dat nu echt of wat zit daar nu weer voor agenda achter?

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cro schreef:
22 nov 2023 23:00
Kwam deze link net ergens tegen, https://twitter.com/NLvoorRecht/status/ ... 0672904323

Geloven die mensen dat nu echt of wat zit daar nu weer voor agenda achter?
Degene die dat beeld en het bericht gemaakt heeft, gelooft dat natuurlijk niet. Hij hoopt dat er domme volgers zijn die het wel geloven of in ieder geval doorsturen, opdat er ophef ontstaat. Sommigen willen helaas alleen maar zo veel mogelijk onrust in de samenleving.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
22 nov 2023 23:00
Kwam deze link net ergens tegen, https://twitter.com/NLvoorRecht/status/ ... 0672904323

Geloven die mensen dat nu echt of wat zit daar nu weer voor agenda achter?
Kijk, dat is nou een echte wappie. Die persoon achter dat twitter account. En waarschijnlijk nog te stom om te poepen, waardoor die niet doorheeft dat dit soort fake news het FvD juist beschadigt.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gaan we nu al die idioterie hier plaatsen?

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Erthanax schreef:
22 nov 2023 23:10
Cro schreef:
22 nov 2023 23:00
Kwam deze link net ergens tegen, https://twitter.com/NLvoorRecht/status/ ... 0672904323

Geloven die mensen dat nu echt of wat zit daar nu weer voor agenda achter?
Degene die dat beeld en het bericht gemaakt heeft, gelooft dat natuurlijk niet. Hij hoopt dat er domme volgers zijn die het wel geloven of in ieder geval doorsturen, opdat er ophef ontstaat. Sommigen willen helaas alleen maar zo veel mogelijk onrust in de samenleving.
Van de poster lijkt me dat inderdaad aannemelijk, ik doelde eigenlijk meer op de reacties op die post...

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, natuurlijk zijn er dwaallichten die zoiets geloven. Ik volg vanaf de zijlijn een beetje de wereld van de autonomen (met figuren als Youri Plate en Roeland Meijs) en als je ziet wat daar allemaal voor zoete koek wordt geslikt, verbaas je je nergens meer over.

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
22 nov 2023 22:41
witte angora schreef:
22 nov 2023 17:45
Heb hem meteen besteld, hoop dat ik bij de eerste 200 ben zodat ik er twee krijg! En je kan hem zelfs meenemen naar Mars, als ik het goed gelezen heb. Wat fijn! Dan komt er geen Onafhankelijk Weiland, geen Onafhankelijk eiland, maar een Onafhankelijke planeet. Whoehooee!

Maarrehhh... Delft ligt toch in Nederland?
"Dit is zonder twijfel de beste winkelervaring die ik ooit heb gehad! Ik heb deze ontdooigadgets twee weken geleden besteld en ze hebben mijn bestelling onmiddellijk verwerkt. Ze werden vanuit Amsterdam verzonden en ik kon de real-time logistiek op mijn telefoon volgen, wat me een geruststellend gevoel gaf. In het koude Delft had mijn Volkswagen SUV deze ontdooiers nodig. Ze zijn uitgerust met een temperatuursensor en schakelen automatisch in wanneer de temperatuur te laag is, zodat er geen handmatige bediening nodig is. Dat betekent dat ik niet langer ijs en vorst van mijn voorruit en ramen hoef te verwijderen. Terwijl mijn buren buiten sneeuwstormen bestrijden om de sneeuw van hun auto's te verwijderen, ben ik dankbaar dat ik in deze ontdooiers heb geïnvesteerd.
Ja natuurlijk ligt Delft in Nederland. Man man man, wat een weer was het daar twee weken geleden! Niet alleen ijs op mijn voorruit, maar ook vorst. En sneeuwstormen, niet normaal meer!
Mijn buurman was te beroerd om te vertellen waar hij dat ding vandaan had. Dank Moneyman, heel veel dank voor deze waardevolle tip!
Hij is binnen. Of beter gezegd: alle drie. Ik had er één besteld, maar omdat ik bij de eerste 200 zat kreeg ik een tweede, en omdat ik een trouwe klant ben een derde! Plus nog twee knuffels voor de katten. Geen idee hoe ze wisten dat ik katten heb. Die luchtballon die al een paar weken hier boven de flat hangt, dat zal toch niet? :shock:

Meteen getest, maar ze werken niet. Kon de raket nog net tegenhouden, ze gaan weer terug. Hopen dat ik morgenochtend mijn geld met rente terug heb.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
22 nov 2023 21:17
Nederland heeft duidelijk aangegeven (volgens de polls tenminste) dat ze een centrum rechtse koers wil maar in ieder geval geen linkse koers.
De ochtend erna ...
Als je het totaal rechts/links bekijkt, zijn er vooral verschuivingen binnen conservatief/progressief en een kleine overloop naar het midden. Kijk je in de historische reeks vanaf 1946, dan past de uitslag keurig binnen de bandbreedte van rechts/links. Denk je meer in termen populisme/realisme, dan blijft het een kwart populisme en driekwart realisme.

Het wordt wel interessant, want rond de 90% van de pvv-standpunten zijn niet om te zetten.

Op de aantallen asielzoekers heeft niemand invloed. Sterker nog: steun aan Ukraine stopzetten kan wel eens tot 30 miljoen nieuwe vluchtelingen opleveren. Op EU-niveau valt er niets te regelen, omdat een aantal Oost-Europese landen altijd dwars zullen liggen.

Uit de EU stappen brengt nieuwe armoede, met het VK als voorbeeld.

De Euro inruilen voor een eigen munteenheid zou wel kunnen, maar verandert weinig. Het zal eerder een hogere dan een lagere rente brengen, omdat een klein land met een eigen munt meer afhankelijk is van externe invloeden.

De vraag is eerder wat er overblijft van de bekende PVV-standpunten in een coalitie, of deze partij genoeg geschikte mensen heeft of kan vinden voor een regering en hoeveel wetsvoorstellen wel door de Eerste Kamer komen.

Samengevat: het lijkt een decennium te worden met om de 2-3 jaar nieuwe verkiezingen.

*

Nou, even de kat parkeren bij de naar de kinetische verwarming met een glas ingestraald water. Eens kijken of het beest vanmiddag zweeft.

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
23 nov 2023 00:34
Erthanax schreef:
22 nov 2023 22:41
witte angora schreef:
22 nov 2023 17:45
Heb hem meteen besteld, hoop dat ik bij de eerste 200 ben zodat ik er twee krijg! En je kan hem zelfs meenemen naar Mars, als ik het goed gelezen heb. Wat fijn! Dan komt er geen Onafhankelijk Weiland, geen Onafhankelijk eiland, maar een Onafhankelijke planeet. Whoehooee!

Maarrehhh... Delft ligt toch in Nederland?

Ja natuurlijk ligt Delft in Nederland. Man man man, wat een weer was het daar twee weken geleden! Niet alleen ijs op mijn voorruit, maar ook vorst. En sneeuwstormen, niet normaal meer!
Mijn buurman was te beroerd om te vertellen waar hij dat ding vandaan had. Dank Moneyman, heel veel dank voor deze waardevolle tip!
Hij is binnen. Of beter gezegd: alle drie. Ik had er één besteld, maar omdat ik bij de eerste 200 zat kreeg ik een tweede, en omdat ik een trouwe klant ben een derde! Plus nog twee knuffels voor de katten. Geen idee hoe ze wisten dat ik katten heb. Die luchtballon die al een paar weken hier boven de flat hangt, dat zal toch niet? :shock:

Meteen getest, maar ze werken niet. Kon de raket nog net tegenhouden, ze gaan weer terug. Hopen dat ik morgenochtend mijn geld met rente terug heb.
En jawel, het geld is binnen, met rente. Vannacht al. Ik kreeg 158 euro terug! Wat een fantastisch bedrijf is dat zeg! Wat een snelheid, wat een aandacht voor de klant! Daar wil ik met plezier gaan werken! Wacht, ik schrijf meteen een positieve review!

Onkruid71
Berichten: 2876
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik kan wel leven met de uitslag.

Ook vind ik dat het de partijen hun eigen schuld is. Ze hadden al die jaren meer druk op de coalitie uit kunnen voeren, toen het steeds achteruit ging.

Nu worden ze er allemaal op afgerekend.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
juliomariner schreef:
22 nov 2023 21:17
Nederland heeft duidelijk aangegeven (volgens de polls tenminste) dat ze een centrum rechtse koers wil maar in ieder geval geen linkse koers.
De ochtend erna ...
Als je het totaal rechts/links bekijkt, zijn er vooral verschuivingen binnen conservatief/progressief en een kleine overloop naar het midden. Kijk je in de historische reeks vanaf 1946, dan past de uitslag keurig binnen de bandbreedte van rechts/links. Denk je meer in termen populisme/realisme, dan blijft het een kwart populisme en driekwart realisme.

Het wordt wel interessant, want rond de 90% van de pvv-standpunten zijn niet om te zetten.

Op de aantallen asielzoekers heeft niemand invloed. Sterker nog: steun aan Ukraine stopzetten kan wel eens tot 30 miljoen nieuwe vluchtelingen opleveren. Op EU-niveau valt er niets te regelen, omdat een aantal Oost-Europese landen altijd dwars zullen liggen.

Uit de EU stappen brengt nieuwe armoede, met het VK als voorbeeld.

De Euro inruilen voor een eigen munteenheid zou wel kunnen, maar verandert weinig. Het zal eerder een hogere dan een lagere rente brengen, omdat een klein land met een eigen munt meer afhankelijk is van externe invloeden.

De vraag is eerder wat er overblijft van de bekende PVV-standpunten in een coalitie, of deze partij genoeg geschikte mensen heeft of kan vinden voor een regering en hoeveel wetsvoorstellen wel door de Eerste Kamer komen.

Samengevat: het lijkt een decennium te worden met om de 2-3 jaar nieuwe verkiezingen.

*

Nou, even de kat parkeren bij de naar de kinetische verwarming met een glas ingestraald water. Eens kijken of het beest vanmiddag zweeft.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik hoop dan ook dat Wilders vreselijk op z'n bek gaat en dat mensen eindelijk eens gaan inzien dat het gewoon niet kan wat populisten willen. Mogelijke coaltiepartners moeten echt hun poot stijf houden. Zij hebben niets te verliezen, Wilders wel.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
juliomariner schreef:
22 nov 2023 21:17
Nederland heeft duidelijk aangegeven (volgens de polls tenminste) dat ze een centrum rechtse koers wil maar in ieder geval geen linkse koers.
De ochtend erna ...
Als je het totaal rechts/links bekijkt, zijn er vooral verschuivingen binnen conservatief/progressief en een kleine overloop naar het midden. Kijk je in de historische reeks vanaf 1946, dan past de uitslag keurig binnen de bandbreedte van rechts/links. Denk je meer in termen populisme/realisme, dan blijft het een kwart populisme en driekwart realisme.

Het wordt wel interessant, want rond de 90% van de pvv-standpunten zijn niet om te zetten.

Op de aantallen asielzoekers heeft niemand invloed. Sterker nog: steun aan Ukraine stopzetten kan wel eens tot 30 miljoen nieuwe vluchtelingen opleveren. Op EU-niveau valt er niets te regelen, omdat een aantal Oost-Europese landen altijd dwars zullen liggen.

Uit de EU stappen brengt nieuwe armoede, met het VK als voorbeeld.

De Euro inruilen voor een eigen munteenheid zou wel kunnen, maar verandert weinig. Het zal eerder een hogere dan een lagere rente brengen, omdat een klein land met een eigen munt meer afhankelijk is van externe invloeden.

De vraag is eerder wat er overblijft van de bekende PVV-standpunten in een coalitie, of deze partij genoeg geschikte mensen heeft of kan vinden voor een regering en hoeveel wetsvoorstellen wel door de Eerste Kamer komen.

Samengevat: het lijkt een decennium te worden met om de 2-3 jaar nieuwe verkiezingen.
*

Nou, even de kat parkeren bij de naar de kinetische verwarming met een glas ingestraald water. Eens kijken of het beest vanmiddag zweeft.
Let op hier volgt een mening.
Uit EU stappenm zie ik niet gebeuren.
Minder asielzoekersb toelaten zie ik niet als een enorm probleem, een aantal Oost europese landen laten ze ook niet toe.

Wat mij eigenlijk het meest verbaasd is dat de "gevestigde" partijen zo verbaasd zijn over de winst van PVV.
Ik las gisteren dat een PVDA kamerlid uit Nijmegen zei dat niemand uit haar bubbel op de PVV stemt. Dat is precies de reden dat veel mensen voor de PVV hebben gekozen. De gevestigde partijen zijn gewoon de band met een groot deel van de burgers verloren, deze partijen leven in een bubbel van hun eigen gelijk.
Ik denk dat een groot deel van de PVV stemmers niet verwachten dat alle wiolde plannen van Wilders er door komen. Wilders zal veel water bij de wijn moeten doen. Als VVD en NSC nu ook ene beetje over hun eigen schaduw durven te stappen kan er best vlot geformeerd worden.
Wat de uitslag naar mijn mening in ieder geval laat zien dat de kiezer niet echt zit te wachten op premier Timmermans met een linkse coalitie.
Ik verwacht echt dat VVD en NSC mee willen doen. Een andere coalitie is denk ik niet mogelijk. VVD wil niet met Timmermans en NSC ook niet echt.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Als VVD en NSC mee doen moet vooral Wilfers (PVV bestaat immers niet, niemand mag lid worden, ook al vrij dubieus; wat gebeurt er als hij ziek wordt of erger?) over z'n schaduw heen stappen. Van NSC moet hij alles wat grond- en staatsrechtelijk niet mogelijk is laten vallen. VVD zal nooit akkoord gaan met anti-LHBTI beleid, En zo zijn er nog veel meer dingen.

Moneyman
Berichten: 30445
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
22 nov 2023 21:11
Alle drie zijn tot op zekere hoogte als protestpartijen te beschouwen, dus mijns inziens een signaal naar de huidige zittende politiek toe.
Eens. Wat mij betreft is dit een heel duidelijk "stem-ze-weg-effect".
scharrelschipper schreef:
22 nov 2023 21:28
Ik hoopte op enige zinnige woorden op mijn vraag.
Je zoveelste Corona-vraag in de daar niet voor bedoelde huiskamer. En dan verwacht je een serieuze discussie...?
Jablan schreef:
22 nov 2023 21:40
Dat heb ik alle jaren heel merkwaardig gevonden: de man heeft meerdere Fatwa's over zich heen gekregen, maar nooit heeft Nederland als land, als overheid, daar professioneel op gereageerd door de man goed te beveiligen en tegelijk in het buitenland steun zoeken om de Fatwa's ingetrokken te krijgen.
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar dat is niet bepaald mijn beeld. Wilders wordt (en werd) enorm beveiligd. En wat er op de diplomatieke agenda staat, staat niet altijd op de NOS.
scharrelschipper schreef:
22 nov 2023 21:45
Gevonden! gewoon indepen intikken.
zelfs ik als wappie kan dat.
Dus tóch een wapppie-site :mrgreen:

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 nov 2023 09:16
kuklos schreef:
22 nov 2023 21:11
Alle drie zijn tot op zekere hoogte als protestpartijen te beschouwen, dus mijns inziens een signaal naar de huidige zittende politiek toe.
Eens. Wat mij betreft is dit een heel duidelijk "stem-ze-weg-effect".
scharrelschipper schreef:
22 nov 2023 21:28
Ik hoopte op enige zinnige woorden op mijn vraag.
Je zoveelste Corona-vraag in de daar niet voor bedoelde huiskamer. En dan verwacht je een serieuze discussie...?
MM,het was niet zozeer een corona-vraag maar meer de vraag of we nu wel of niet door de overheid belogen en belazerd zijn.
Jablan schreef:
22 nov 2023 21:40
Dat heb ik alle jaren heel merkwaardig gevonden: de man heeft meerdere Fatwa's over zich heen gekregen, maar nooit heeft Nederland als land, als overheid, daar professioneel op gereageerd door de man goed te beveiligen en tegelijk in het buitenland steun zoeken om de Fatwa's ingetrokken te krijgen.
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar dat is niet bepaald mijn beeld. Wilders wordt (en werd) enorm beveiligd. En wat er op de diplomatieke agenda staat, staat niet altijd op de NOS.
scharrelschipper schreef:
22 nov 2023 21:45
Gevonden! gewoon indepen intikken.
zelfs ik als wappie kan dat.
Dus tóch een wapppie-site :mrgreen:
Geen idee,en jij dus blijkbaar ook niet.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
23 nov 2023 09:11
Als VVD en NSC mee doen moet vooral Wilfers (PVV bestaat immers niet, niemand mag lid worden, ook al vrij dubieus; wat gebeurt er als hij ziek wordt of erger?) over z'n schaduw heen stappen. Van NSC moet hij alles wat grond- en staatsrechtelijk niet mogelijk is laten vallen. VVD zal nooit akkoord gaan met anti-LHBTI beleid, En zo zijn er nog veel meer dingen.
Natuurlijk gaan NSC en VVD samen met Wilders formeren. Zij kunnen heel veel krijgen in ruil voor regeringsdeelname. En in de politiek gaat het alleen om macht. Ook bij Omzigt

Alleen ik vraag me af of Wilders zelf wel zo blij is met deze overwinning. Nog scherpere beveiliging, nog jaren van geen normaal prive leven. Continue in angst leven lijkt mij ook geen pretje.

En dat voor een paar jaar regeren?

Plaats reactie