Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 nov 2023 09:16
scharrelschipper schreef:
22 nov 2023 21:28
Ik hoopte op enige zinnige woorden op mijn vraag.
Je zoveelste Corona-vraag in de daar niet voor bedoelde huiskamer. En dan verwacht je een serieuze discussie...?
Hoezo 'daar niet voor bedoelde huiskamer'? Ik zie geen enkele reden waarom je een dergelijke vraag niet mag stellen in de Huiskamer. Als het gaat om onderling gehakketak, zou je kwesties als geloof en politiek ook moeten weren uit de Huiskamer.

Bericht door Radar » 10 okt 2022 13:44

Beste forumleden,

Het is tijd om dit topic te sluiten, omdat de reacties hierop de sfeer niet ten goede doen. Bijgesloten onze opening van dit topic, met de belofte het weer te zullen sluiten als ook hier ruzie ontstaat.
Radar schreef: ↑
23 dec 2021 11:15
Dit is deel 4 van het coronatopic, gestart omdat het gesprek in deel 3 ontaardde in ruzie.
Als dat hier ook weer gebeurt, dan wordt het topic gesloten, maar er komt geen deel 5. Coronadiscussie zou dan geweerd worden van dit forum.
Dus bij dezen. We zullen geen nieuw 'coronavirus-topic' aanmaken, omdat we ons forum uitsluitend willen gebruiken om het samen over consumentenzaken te hebben en deze met elkaar op te lossen en zullen coronadiscussies niet accepteren.
Groeten,
Radar moderatie

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
23 nov 2023 08:54
Mogelijke coaltiepartners moeten echt hun poot stijf houden. Zij hebben niets te verliezen, Wilders wel.
Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.

xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door xflorisx »

Bij PVV, VVD en NSC hoort ook de BBB. Al was het alleen maar omdat ze de grootste partij zijn in de eerste kamer.
Zonder zie ik problemen. Met trouwens ook.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
Het wordt wel interessant, want rond de 90% van de pvv-standpunten zijn niet om te zetten.
Oh jawel hoor. Maar jij had dezelfde mening over de standpunten van de PVV.
Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
Op de aantallen asielzoekers heeft niemand invloed.
Tuurlijk wel. Denemarken heeft veel minder asielzoekers, Oost Europese landen, zoals Polen en Hongarije ook. Juist de continue leugen dat we er niks aan kunnen doen is wat de PVV veel stemmen bezorgt.
Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
Op EU-niveau valt er niets te regelen,
.....
Uit de EU stappen brengt nieuwe armoede, met het VK als voorbeeld.
Ook hier hebben we weer veel meer macht dan jij zegt. Er zijn maar een paar netto betalers, de rest krijgt geld. Engeland was één van de netto-betalers, als Nederland eruit stapt is er wéér een netto betaler weg. De EU implodeert vanzelf.
Engeland kreeg problemen omdat de EU zich als een verwend kreng gedroeg dat geen normale afspraken wilde maken, maar zo nodig Engeland moet straffen omdat ze het waagden uit de EU te stappen.
Ik ben het volledig eens met Wilders, Farage en andere critici. Deze EU is door en door verrot en kapot. We hadden iets goeds in de EEG wat een economische unie was die langzaamaan op natuurlijke wijze naar elkaar toe groeide. En nu hebben we het gedrocht genaamd EU.
Jablan schreef:
23 nov 2023 08:09
.... of deze partij genoeg geschikte mensen heeft of kan vinden voor een regering
Misschien kunnen ze Sigrid Kaag vragen voor financiën, want ja dat was zo'n goede keuze. :mrgreen:

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
23 nov 2023 11:24
rwolters schreef:
23 nov 2023 08:54
Mogelijke coaltiepartners moeten echt hun poot stijf houden. Zij hebben niets te verliezen, Wilders wel.
Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.
Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zet mijn geld (maar niet teveel) op coalitie van PVV VVD NSC BBB en gedoogsteun voor eerste kamer van CDA. Christenunie en eventueel SGP heb nog niet gekeken of dit genoeg is voor 1e kamer.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

juliomariner schreef:
23 nov 2023 13:25
Ik zet mijn geld (maar niet teveel) op coalitie van PVV VVD NSC BBB en gedoogsteun voor eerste kamer van CDA. Christenunie en eventueel SGP heb nog niet gekeken of dit genoeg is voor 1e kamer.
Dat zou genoeg moeten zijn, zie ook: https://www.eerstekamer.nl/fracties
Echter vermoed ik niet dat (al) deze partijen erg happig zullen zijn op steun geven aan de echt brandende thema's zoals de migratie van kansarme mensen. Migratie an sich hoeft immers het probleem niet te zijn, net als dat wij bepaalde kennis en arbeid exporteren, zullen wij ook bepaalde kennis en arbeid moeten importeren.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
23 nov 2023 13:02
Nijogeth schreef:
23 nov 2023 11:24
rwolters schreef:
23 nov 2023 08:54
Mogelijke coaltiepartners moeten echt hun poot stijf houden. Zij hebben niets te verliezen, Wilders wel.
Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.
Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.
De Eerste Kamer is natuurlijk anders. Ik denk dat je bij zo'n coalitie ook moet indenken dat je op veel punten ook de steun van BBB, JA21 en FVD hebt. In de Tweede Kamer, maar ook in de Eerste Kamer.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
23 nov 2023 13:48
Cro schreef:
23 nov 2023 13:02
Nijogeth schreef:
23 nov 2023 11:24

Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.
Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.
De Eerste Kamer is natuurlijk anders. Ik denk dat je bij zo'n coalitie ook moet indenken dat je op veel punten ook de steun van BBB, JA21 en FVD hebt. In de Tweede Kamer, maar ook in de Eerste Kamer.
Maar zelfs met die partijen kom je er niet, daarnaast vraag ik me af of je afhankelijk moet willen zijn van bijvoorbeeld een FVD. BBB lijkt me op zich daarin logisch. JA21 vind ik lastiger in te schatten, vooral omdat ik die partij niet heel erg gevolgd heb, maar het is natuurlijk wel een splinter partij van de FVD. Ik weet dus niet in hoeverre JA21 realistisch is, ten opzichte van de FVD (en de aanhang van de FVD).

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JA21 is veel minder populistisch dan de FVD, in mijn ogen een stuk realistischer ook. Daarom heb ik er zelf op gestemd. Ik denk dat het de partij is die het dichtste bij de VVD in de buurt komt.

Thijs124
Berichten: 916
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wanneer kunnen op zijn vroegst de volgende verkiezingen plaatsvinden ?
Maart of April?

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan? PVV weer de grootste en weer nieuwe verkiezingen?

De Eerste Kamer doet me in principe weinig, daar heeft de coalitie over het algemeen wel een minderheid (die van 2021 kwam ook maar tot 32 zetels in de Eerste Kamer en later werden dat er 24). Die hebben vooral als doel om nieuwe plannen te toetsen aan al bestaande wetgeving en om te kijken of het wetsvoorstel wel deugdelijk in elkaar gezet is

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
23 nov 2023 14:33
En dan? PVV weer de grootste en weer nieuwe verkiezingen?

De Eerste Kamer doet me in principe weinig, daar heeft de coalitie over het algemeen wel een minderheid (die van 2021 kwam ook maar tot 32 zetels in de Eerste Kamer en later werden dat er 24).


Ik meende juist dat dit meer iets is van de laatste jaren, en dat over het algemeen juist de kabinetten wel een meerderheid genoten in beide kamers bij aan treden.
Die hebben vooral als doel om nieuwe plannen te toetsen aan al bestaande wetgeving en om te kijken of het wetsvoorstel wel deugdelijk in elkaar gezet is
In principe klopt dat, maar je ziet daar juist volgens mij wel weer dat er steeds meer politiek gevoerd wordt in de eerste kamer dan voorheen. Waardoor een meerderheid in die kamer juist steeds belangrijker lijkt te worden.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De bedreiger van de burgemeester van Dordrecht stond gisteren voor de rechter. Lees dit stukje bij rtv Rijnmond om een indruk te krijgen van de denkwereld van autonomen: in beperkte mate vermakelijk, vooral verontrustend en gevaarlijk.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, wat moet je met die idioten. Je kunt ze moeilijk allemaal opsluiten. Gekkenhuizen te weinig.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Hij is niet gek, hij is een vliegtuig.

Ook frappant weer dat deze totaalmalloot eerder is veroordeeld, maar voorwaardelijk. PVV is voorstander van strenger straffen, waardoor dit soort idioten sneller vast zullen zitten.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan wordt het gek gevonden dat de GGZ en rechtbanken overbelast zijn, want eerst moeten ze naar zijn geestesgesteldheid kijken.

Tijdje in de bak en uitkering stop. Dan zij. Ze wel ineens burger van dit land.

gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dat is zielig om ze op te sluiten , gewoon een aai over de bol ,Dan kopje thee drinken en zeggen , dat mag je nooit meer doen . Dan luisteren ze wel ,toch. :roll:

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik denk dat deze mensen (en de maatschappij!) meer geholpen zijn met een opname in een zenuwinrichting of een PAAZ.

Remy2021
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:13

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Remy2021 »

Een gesloten inrichting lijkt me aan te bevelen, op een PAAZ zijn ze zo weer weg. En ter info' Het ging niet om burgemeester Wouter Kolff van Dordrecht maar om Reinie Melissant burgemeester van Gorinchem.

Plaats reactie