Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.
Huiskamer
Re: Huiskamer
-
Ik zet mijn geld (maar niet teveel) op coalitie van PVV VVD NSC BBB en gedoogsteun voor eerste kamer van CDA. Christenunie en eventueel SGP heb nog niet gekeken of dit genoeg is voor 1e kamer.
Dat zou genoeg moeten zijn, zie ook: https://www.eerstekamer.nl/fractiesjuliomariner schreef: ↑23 nov 2023 13:25Ik zet mijn geld (maar niet teveel) op coalitie van PVV VVD NSC BBB en gedoogsteun voor eerste kamer van CDA. Christenunie en eventueel SGP heb nog niet gekeken of dit genoeg is voor 1e kamer.
Echter vermoed ik niet dat (al) deze partijen erg happig zullen zijn op steun geven aan de echt brandende thema's zoals de migratie van kansarme mensen. Migratie an sich hoeft immers het probleem niet te zijn, net als dat wij bepaalde kennis en arbeid exporteren, zullen wij ook bepaalde kennis en arbeid moeten importeren.
De Eerste Kamer is natuurlijk anders. Ik denk dat je bij zo'n coalitie ook moet indenken dat je op veel punten ook de steun van BBB, JA21 en FVD hebt. In de Tweede Kamer, maar ook in de Eerste Kamer.Cro schreef: ↑23 nov 2023 13:02Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.
Maar zelfs met die partijen kom je er niet, daarnaast vraag ik me af of je afhankelijk moet willen zijn van bijvoorbeeld een FVD. BBB lijkt me op zich daarin logisch. JA21 vind ik lastiger in te schatten, vooral omdat ik die partij niet heel erg gevolgd heb, maar het is natuurlijk wel een splinter partij van de FVD. Ik weet dus niet in hoeverre JA21 realistisch is, ten opzichte van de FVD (en de aanhang van de FVD).Nijogeth schreef: ↑23 nov 2023 13:48De Eerste Kamer is natuurlijk anders. Ik denk dat je bij zo'n coalitie ook moet indenken dat je op veel punten ook de steun van BBB, JA21 en FVD hebt. In de Tweede Kamer, maar ook in de Eerste Kamer.Cro schreef: ↑23 nov 2023 13:02Hoe ga je dat echter doen met de 1ste kamer. Daar heeft deze mogelijke coalitie voor zover ik kan zien 14 zetels, terwijl je er 38 nodig hebt, en liever meer. Het feit dat zowel de VVD als Wilders het daar niet super sterk deden de laatste keer en de NSC geen vertegenwoordiging heeft kan ze nog wel eens opbreken. Zelfs als je de BBB erbij betrekt kom je er volgens mij nog niet.
JA21 is veel minder populistisch dan de FVD, in mijn ogen een stuk realistischer ook. Daarom heb ik er zelf op gestemd. Ik denk dat het de partij is die het dichtste bij de VVD in de buurt komt.
Wanneer kunnen op zijn vroegst de volgende verkiezingen plaatsvinden ?
Maart of April?
Maart of April?
En dan? PVV weer de grootste en weer nieuwe verkiezingen?
De Eerste Kamer doet me in principe weinig, daar heeft de coalitie over het algemeen wel een minderheid (die van 2021 kwam ook maar tot 32 zetels in de Eerste Kamer en later werden dat er 24). Die hebben vooral als doel om nieuwe plannen te toetsen aan al bestaande wetgeving en om te kijken of het wetsvoorstel wel deugdelijk in elkaar gezet is
De Eerste Kamer doet me in principe weinig, daar heeft de coalitie over het algemeen wel een minderheid (die van 2021 kwam ook maar tot 32 zetels in de Eerste Kamer en later werden dat er 24). Die hebben vooral als doel om nieuwe plannen te toetsen aan al bestaande wetgeving en om te kijken of het wetsvoorstel wel deugdelijk in elkaar gezet is
Ik meende juist dat dit meer iets is van de laatste jaren, en dat over het algemeen juist de kabinetten wel een meerderheid genoten in beide kamers bij aan treden.
In principe klopt dat, maar je ziet daar juist volgens mij wel weer dat er steeds meer politiek gevoerd wordt in de eerste kamer dan voorheen. Waardoor een meerderheid in die kamer juist steeds belangrijker lijkt te worden.Die hebben vooral als doel om nieuwe plannen te toetsen aan al bestaande wetgeving en om te kijken of het wetsvoorstel wel deugdelijk in elkaar gezet is
De bedreiger van de burgemeester van Dordrecht stond gisteren voor de rechter. Lees dit stukje bij rtv Rijnmond om een indruk te krijgen van de denkwereld van autonomen: in beperkte mate vermakelijk, vooral verontrustend en gevaarlijk.
Nijogeth
vindt dit leuk
Maar ja, wat moet je met die idioten. Je kunt ze moeilijk allemaal opsluiten. Gekkenhuizen te weinig.
Jablan
vindt dit leuk
Hij is niet gek, hij is een vliegtuig.
Ook frappant weer dat deze totaalmalloot eerder is veroordeeld, maar voorwaardelijk. PVV is voorstander van strenger straffen, waardoor dit soort idioten sneller vast zullen zitten.
Ook frappant weer dat deze totaalmalloot eerder is veroordeeld, maar voorwaardelijk. PVV is voorstander van strenger straffen, waardoor dit soort idioten sneller vast zullen zitten.
En dan wordt het gek gevonden dat de GGZ en rechtbanken overbelast zijn, want eerst moeten ze naar zijn geestesgesteldheid kijken.
Tijdje in de bak en uitkering stop. Dan zij. Ze wel ineens burger van dit land.
Tijdje in de bak en uitkering stop. Dan zij. Ze wel ineens burger van dit land.
kuklos
vindt dit leuk
Dat is zielig om ze op te sluiten , gewoon een aai over de bol ,Dan kopje thee drinken en zeggen , dat mag je nooit meer doen . Dan luisteren ze wel ,toch. 

juliomariner
vindt dit leuk
Ik denk dat deze mensen (en de maatschappij!) meer geholpen zijn met een opname in een zenuwinrichting of een PAAZ.
Een gesloten inrichting lijkt me aan te bevelen, op een PAAZ zijn ze zo weer weg. En ter info' Het ging niet om burgemeester Wouter Kolff van Dordrecht maar om Reinie Melissant burgemeester van Gorinchem.
Erthanax
vindt dit leuk
We laten Wilders wel eerst een paar maanden regeren. Dan verdwijnt z'n aanhang als sneeuw voor de zon. Want dan blijkt opeens dat niet alles kan. Hij vertegenwoordigt uiteindelijk 77% van de bevolking niet. En voor de 23% die hij wel vertegenwoordigt kan hij geen enkele belofte waarmaken.Nijogeth schreef: ↑23 nov 2023 14:33En dan? PVV weer de grootste en weer nieuwe verkiezingen?
Thijs124
vindt dit leuk
De meeste van zijn beloften zijn ook bij de SP te vinden met uitzondering van het discriminerende deel. Maar die schreeuwen het niet met veel lawaai maar lopen er al 50 jaar voor, sociale voorzieningen, huur zaken , uitkeringen, lonen, arbeidsomstandigheden , klimaat en nog veel meer.
Dat is het verschil tussen populisten en echt bezorgde personen.
Dat is het verschil tussen populisten en echt bezorgde personen.
scharrelschipper
en Jablan
vinden dit leuk
Hoezo onzin? Net als dat over de Pvda/GL of D66 is dat over de PVV toch ook gewoon waar?