juliomariner schreef: ↑23 nov 2023 09:00
Ik las gisteren dat een PVDA kamerlid uit Nijmegen zei dat niemand uit haar bubbel op de PVV stemt.
Goed, dat je er mee komt, want hiermee leg je precies de vinger op de zere plek. Het binnen de bubbel leven en daardoor de eigen standpunten als algemeen geaccepteerd zien. Komt bij alle groepen voor.
Op mijn werk, denken we dat er nog iets meespeelt bij deze uitslag: er zijn te veel mensen, die met moeite rondkomen, meer maand dan geld hebben. Misschien zit daar een verklaring voor de grote schommelingen in de populariteit van de verschillende partijen. De ene keer rond de 20% en bij de eerstvolgende verkiezingen naar 10% of minder en andersom.
Beveiliging Wilders / opheffen Fatwa's:
Moneyman schreef: ↑23 nov 2023 09:16
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar dat is niet bepaald mijn beeld. Wilders wordt (en werd) enorm beveiligd. En wat er op de diplomatieke agenda staat, staat niet altijd op de NOS.
Zodra hij in functie is (als Kamerlid), dan heeft hij beveiliging vanuit de staat. Als hij privé onderweg is of voor een partij-bijeenkomst, dan moet hij zijn eigen mensen organiseren. Dat heeft hij alle jaren zelf gezegd, maar misschien heb ik een recente wijziging gemist. In dit
nieuwsbericht van de politie uit mei 2022 staat meer.
De Fatwa's bestaan al zo lang, dat het echt bekend zou zijn als erover wordt onderhandeld. Ik denk eerder, dat geen journalist hier ooit naar heeft gevraagd.
scharrelschipper schreef: ↑23 nov 2023 10:48
MM,het was niet zozeer een corona-vraag maar meer de vraag of we nu wel of niet door de overheid belogen en belazerd zijn.
Naar mijn idee niet, maar dat weten pas zeker als over x-jaar de verslagen van de Ministerraad openbaar worden. Ik heb gisteravond je vraag zo goed mogelijk beantwoord, de link naar indepen leverde een standaard EP-document op en was voor mij voldoende geloofwaardig. Ik begrijp wel waarom sommige sites dat doen, op de EU-sites is het altijd lang zoeken.
Nijogeth schreef: ↑23 nov 2023 11:24
Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.
Dat is toch normaal voor Nederland? Het nieuwe kabinet is altijd iets anders dan de uitslag van verkiezingen op het eerste gezicht aangeeft.
Deze keer is het iets leuker, want met 2x gruizelrechts, 2x hufterig liberaal, 3x midden-bestuurspartij, 1x geconcentreerd links (moet nog op 90 graden gewassen worden), 1x beschaafd liberaal, 2x religieus-conservatief, 1x migranten, 1x net iets te lief links, 1x alternatieve levensstijl links en tenslotte 1x europees kun je werkelijk alle kanten op. En tegen de tijd, dat er nieuwe verkiezingen zijn, zijn hier vast nog een paar gefrustreerde afsplitsingen bijgekomen.
kuklos schreef: ↑23 nov 2023 12:14
Denemarken heeft veel minder asielzoekers, Oost Europese landen, zoals Polen en Hongarije ook. Juist de continue leugen dat we er niks aan kunnen doen is wat de PVV veel stemmen bezorgt.
Zonder de oorlog in Ukraine waren er vorig jaar 100.000 minder migranten geweest. Polen vangt wel vluchtelingen op (momenteel meerdere miljoenen), Hongarije beperkt en die groep reist zo snel mogelijk door naar een minder racistische maatschappij. Denemarken heeft op dit onderwerp binnen de EU een uitzonderingspositie geregeld (en in ruil daarvoor betaalt het iets meer geld aan de EU).
Als Nederland de opvang radicaal anders zou organiseren (eerst taal, dan werk en ondertussen de status bepalen), dan zou er veel minder overlast zijn, simpelweg omdat asielzoekers geen tijd hebben om rond te hangen en voldoende geld om van te leven.
Problematischer vind ik de arbeidsmigranten, die net over de grens worden gehuisvest en in Nederland werken. Die uitbuiting / mensenhandel is veel schadelijker.
juliomariner schreef: ↑23 nov 2023 20:43
Zou het dan toch zijn dat de "onafhankelijke " media eigenlijk gewoon links is.
Allang niet meer. Twee rondes van grove bezuinigen hebben van een ooit goed functionerend omroeplandschap een erg brave staatsomroep gemaakt. Of je nu rekent met een percentage van het bruto nationaal product of met een bedrag per inwoner, binnen Europa staat Nederland bijna als laatste in de lijst. We hebben hier een NPO op bijstandsniveau - net genoeg geld om een beetje zendtijd te vullen, veel te weinig geld voor echt goede producties. Vergelijk een serie van de NPO eens met Netflix of Disney, elk kind kan het verschil zien.
Voor de paar partijen, die van de NPO af willen, is de enige goede vraag: wat wil je dan als neutrale bron van informatie?