Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
24 nov 2023 11:37
Als ik het niet dacht:🙄 Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
Wat een slechte verliezer!
Hiermee zet ze de hele formatie aan het wankelen.
Dit verbaast mij totaal niet, had dit zien aankomen. 🫣
Ze snijdt zichzelf - en dan druk ik het nog netjes uit - in de voet. een kabinet met PvdA/GL kan ze nu ook niet meer verkopen. En nieuwe verkiezingen betekent nog meer zetels naar de PVV en een VVD die net zo hard zal gaan duikelen als D66 en CDA.

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ze er niet uitkomen om een regering te vormen Krijg je nieuwe verkiezingen , dan zou het zomaar kunnen dat de vvd nog maar 10 zetels krijgt

Onkruid71
Berichten: 2833
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat zou wat mij betreft heerlijk zijn. Ze liegen me te veel, of vergeten te veel.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 24 nov 2023 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31143
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie zei er ook al weer: 'we hebben onvoldoende naar mensen geluisterd?'

Thijs124
Berichten: 896
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Met de herinneringen aan 11 jaar geleden met pvv als tweede viool ga je nu toch zeker geen tweede viool voor de pvv spelen.
Wie dat wel doet krijgt er later de rekening van gepresenteerd.

Bezorgdeburger
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik vind het wel slimme zet van de VVD. Al is het niet in landsbelang, voor de partij VVD is gedogen de beste keuze. Geen enkel risico dat een van je ministers of staatsecretarissen aangesproken kan worden.
En in de Tweede Kamer zijn zoveel kamerleden die op migratie Wilders steunen. Zelfs zonder de VVD komt dat erdoor.

En laat Wilders en BBB en NSC nu maar bewijzen dat ze alles wat kapot is gemaakt weer kunnen herstellen. Hopelijk beginnen ze met huizen bouwen.
En eigen risico afschaffen wil Wilders toch ook?
Misschien kan hij bij Orban en Poetin wat personeel inhuren? Die criminelen die in Oekraine vechten willen voor het Nederlandse minimum uurloon wel komen denk ik.
En misschien wilt Poetin ook wat geld lenen om alle plannen te betalen?

We leven al in een gaaf land maar gaat nog veel beter worden denk ik maar zo😂

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
24 nov 2023 11:37
Als ik het niet dacht:🙄 Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
Wat een slechte verliezer!
Hiermee zet ze de hele formatie aan het wankelen.
Dit verbaast mij totaal niet, had dit zien aankomen. 🫣
:mrgreen: Je had mij even beet, ik dacht dat mevrouw Yesilgöz zelf was opgestapt, maar ze heeft de formatie versneld richting een middenkabinet geduwd. :D

* Never a boring moment *
Lady1234 schreef:
24 nov 2023 10:09
Iemand die fysiek geweld tegen een persoon gelijkstelt met agressieve verbale uitlatingen, en dat ook nog terecht vindt, neem ik echt niet meer serieus.
Vergeten hoe oorlogen starten? Eerst met heel veel retorisch geweld (stap 1), daarna komen de kleine echte geweldsuitbarstingen (stap 2) en tenslotte ontploft de zaak. Dat is in het groot. In het kleine Nederland wordt al jaren al het mogelijke gedaan om stap 2 te voorkomen, lukt niet altijd. Om verder terug te gaan, is het zaak stap 1 uit te bannen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 24 nov 2023 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
24 nov 2023 15:23
Je had mij even beet, ik dacht dat mevrouw Yesilgöz zelf was opgestapt, maar ze heeft de formatie versneld richting een middenkabinet geduwd.
Nee, want ze zegt dat ze vanwege het zetelverlies niet zal deelnemen aan een kabinet, waardoor deelnemen aan een kabinet PvdA/GL ook niet kan.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ben inmiddels bijgepraat, dank je. Dan stuurt de VVD aan op vrij snel nieuwe verkiezingen.

kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

En bij nieuwe verkiezingen zal de VVD afgerekend worden op de keuze om nu niet in het kabinet te willen stappen en ook om het pas nu aangeven i.p.v. gisteren al direct. Oftewel, VVD gaat bij nieuwe verkiezingen fors verliezen en PVV nog groter worden.
Doe nog wat pro-Hamas demonstraties erbij en ik zie de PVV 50+ zetels halen als we direct door moeten naar nieuwe verkiezingen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Niet wéér nw verkiezingen!
Dan protest via een referendum of massaal de straat op.
Ik vertrouwde haar al niet en nu mag ze écht ophoepelen.

En zo iemand als MP??😱

Bezorgdeburger
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

kuklos schreef:
24 nov 2023 15:36
En bij nieuwe verkiezingen zal de VVD afgerekend worden op de keuze om nu niet in het kabinet te willen stappen en ook om het pas nu aangeven i.p.v. gisteren al direct. Oftewel, VVD gaat bij nieuwe verkiezingen fors verliezen en PVV nog groter worden.
Doe nog wat pro-Hamas demonstraties erbij en ik zie de PVV 50+ zetels halen als we direct door moeten naar nieuwe verkiezingen.
Jij leeft echt in je eigen bubbel @kuklos. Wilders gaat echt niets voor elkaar krijgen en over zeg 1 jaar opstappen.

En veel mensen waren VVD beleid toch beu? Waarom dan nu boos dat zij in de oppositie willen?

kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
24 nov 2023 15:49
kuklos schreef:
24 nov 2023 15:36
En bij nieuwe verkiezingen zal de VVD afgerekend worden op de keuze om nu niet in het kabinet te willen stappen en ook om het pas nu aangeven i.p.v. gisteren al direct. Oftewel, VVD gaat bij nieuwe verkiezingen fors verliezen en PVV nog groter worden.
Doe nog wat pro-Hamas demonstraties erbij en ik zie de PVV 50+ zetels halen als we direct door moeten naar nieuwe verkiezingen.
Jij leeft echt in je eigen bubbel @kuklos. Wilders gaat echt niets voor elkaar krijgen en over zeg 1 jaar opstappen.

En veel mensen waren VVD beleid toch beu? Waarom dan nu boos dat zij in de oppositie willen?
Laat andere partijen de PVV maar torpederen, dan krijgen we een nog grotere winst voor de PVV bij volgende verkiezingen.

Cro
Berichten: 2118
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Dat laatste snap ik ook niet echt, zoals ik eerder ook al aangaf, het geluid van de laatste jaren en vooral de laatste weken natuurlijk was wel duidelijk, zowel op links, als op rechts was de kiezer de VVD wel beu, er moest wat anders komen.

dan nu gebeurt er waar mensen al tijden om vragen, de VVD wil niet deelnemen aan een kabinet, of roept dat om zo een betere onderhandelingspositie te verkrijgen, en gelijk is het weer niet goed, en is ineens half Nederland verontwaardigd dat ze niet willen regeren.

kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het zijn twee zaken die verontwaaridigng oproepen:
1) De timing. Dit hadden ze vooraf aan kunnen en moeten geven. Ze hadden dit En anders gisteren al, en niet twee minuten voor het bijeenkomen van de fractievoorzitters.
2) De VVD stemmer wil in meerderheid dat ze wel meeregeren. Ik heb cijfers gelezen van 70% tot 80% van de VVD stemmers die willen dat de VVD meeregeert.

angel1978
Berichten: 11092
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 nov 2023 16:20
Het zijn twee zaken die verontwaaridigng oproepen:
1) De timing. Dit hadden ze vooraf aan kunnen en moeten geven. Ze hadden dit En anders gisteren al, en niet twee minuten voor het bijeenkomen van de fractievoorzitters.
2) De VVD stemmer wil in meerderheid dat ze wel meeregeren. Ik heb cijfers gelezen van 70% tot 80% van de VVD stemmers die willen dat de VVD meeregeert.

Op zich hebben ze dit natuurlijk WEL aangegeven. Voor de veekiezingen nog. Zelfs leterlijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4573039 ... ls-premier

Onkruid71
Berichten: 2833
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Geef ze een kans zou ik zeggen.
De oude gevestigde orde bakte er zeker niks van.
Die luisterde niet naar de burgers, de macht vinden ze belangrijker als de belangen van de burgers.

Bezorgdeburger
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@kuklos jij presenteert jezelf hier altijd als een wijs man. Begrijp je dan niet dat dit allemaal een politiek spel is?

Ik vind de VVD dit slim spelen. En zet met name Wilders , maar ook Omtzigt voor het blok. Hoewel die laatste een mooie kans krijgt zijn minderheidskabinet te realiseren. Met veel macht voor de Tweede Kamer.

Lady1234
Berichten: 27315
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan


* Never a boring moment *
Lady1234 schreef: ↑
24 nov 2023 10:09
Iemand die fysiek geweld tegen een persoon gelijkstelt met agressieve verbale uitlatingen, en dat ook nog terecht vindt, neem ik echt niet meer serieus.

“Vergeten hoe oorlogen starten? Eerst met heel veel retorisch geweld (stap 1), daarna komen de kleine echte geweldsuitbarstingen (stap 2) en tenslotte ontploft de zaak. Dat is in het groot. In het kleine Nederland wordt al jaren al het mogelijke gedaan om stap 2 te voorkomen, lukt niet altijd. Om verder terug te gaan, is het zaak stap 1 uit te bannen.


Ik weet hoe oorlogen kunnen starten, maar dat maakt nog niet dat fysiek geweld tegen personen met een andere mening terecht kan zijn en goedgepraat wordt
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 24 nov 2023 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9908
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
24 nov 2023 16:26
kuklos schreef:
24 nov 2023 16:20
Het zijn twee zaken die verontwaaridigng oproepen:
1) De timing. Dit hadden ze vooraf aan kunnen en moeten geven. Ze hadden dit En anders gisteren al, en niet twee minuten voor het bijeenkomen van de fractievoorzitters.
2) De VVD stemmer wil in meerderheid dat ze wel meeregeren. Ik heb cijfers gelezen van 70% tot 80% van de VVD stemmers die willen dat de VVD meeregeert.

Op zich hebben ze dit natuurlijk WEL aangegeven. Voor de veekiezingen nog. Zelfs leterlijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4573039 ... ls-premier
Uit dat artikel:
Ik zie de PVV niet de grootste worden”, zegt ze bijvoorbeeld.
Doch wat haalt ze nu als reden aan:
"De grote winnaars zijn de PVV en NSC. Ons past na dertien jaar een andere rol. De kiezer heeft ook gezegd: VVD, sla een rondje over", zei fractievoorzitter en partijleider Yesilgöz.
Dus:
1) Ze geeft nu een andere reden dan 21 November;
2) Dan had ze dat gisteren al moeten zeggen en niet twee minuten voor de fractievergadering.

Doch wat zei ze gisteren:
De VVD weet nog niet of ze in gesprek gaat met verkiezingswinnaar PVV. Lijsttrekker Dilan Yesilgöz laat die optie in het midden, zegt ze na vragen van De Telegraaf.

Plaats reactie