Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
25 nov 2023 17:39
kuklos schreef:
25 nov 2023 17:36
4) Je weigert nog steeds het discriminatie te noemen. En het af te keuren.
En? Is dat zo van levensbelang voor jou?
Ik zou verwachten dat iemand die de moral high ground meent te hebben discriminatie afkeurt en niet selectief is in het afkeuren van discriminatie. Maar dat blijkt dus een ijdele verwachting te zijn.

kuklos

Jablan schreef:
25 nov 2023 17:28
4 Voorkeursbeleid is in de wet vastgelegd. Ik heb er mee te werken. Zo simpel kan het zijn.

Ik verwacht van jou een keer iets van begrip voor het feit, dat veel mensen vanwege hun achternaam al direct worden afgewezen.
Laat ik deze er nog even uitpakken.

Als jij had gezegd "ja, dit voorkeursbeleid is ook discriminatie" én "ik ben tegen elke discriminatie dus ook deze", "maar ik snap de gedachte erachter" dan hadden we deze hele discussie nooit gehad. In plaats daarvan bleef je maar alles uit de kast halen om niet te hoeven toegeven dat het discriminatie is.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zijn ongelijk toegeven is iets dat Jablan gewoon niet kan. Hij draait nog erger dan een turbo draaimolen maar zeggen dat hij ongelijk heeft kan hij gewoon niet.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
25 nov 2023 18:27
Zijn ongelijk toegeven is iets dat Jablan gewoon niet kan. Hij draait nog erger dan een turbo draaimolen maar zeggen dat hij ongelijk heeft kan hij gewoon niet.
Eh...
Bij de gewone topics doe ik dat wel, schijnt alleen niemand op te vallen of te onthouden.
Hier gaat het over meningen en dan is er geen gelijk of ongelijk.

Zou je ook zo vriendelijk willen zijn en noteren op welke vragen van mij geen antwoord komt? Ik heb hierboven zowel Lady als Kuklos uitgedaagd zich over Baudet's standpunten iets duidelijker uit te spreken en dat doen ze niet. Ik vraag Kuklos eens uit te leggen waarom hij zo'n rare obsessie met mij heeft en daar gaat hij niet op in.

Bij dit Baudet-verhaal hou ik er rekening mee, dat Kuklos voor FvD actief kan zijn. Waarom zou je anders van een forum als dit screenshots maken?
FvD staat erom bekend alles en iedereen te framen, daarom ben ik dubbel voorzichtig en laat mij geen uitspraken in de mond leggen.
Overigens was het incident afgelopen maandag en offline heb ik maar een paar keer 'wat erg' gehoord, een paar keer 'terecht' en de overgrote meerderheid haalt de schouders op.
kuklos schreef:
25 nov 2023 18:15
Als jij had gezegd "ja, dit voorkeursbeleid is ook discriminatie" én "ik ben tegen elke discriminatie dus ook deze", "maar ik snap de gedachte erachter" dan hadden we deze hele discussie nooit gehad. In plaats daarvan bleef je maar alles uit de kast halen om niet te hoeven toegeven dat het discriminatie is.
Ik heb helemaal in het begin geschreven, dat iedereen discrimineert, vaak onbewust. Als je mijn posts zo goed leest, was dat al duidelijk genoeg voor jou geweest.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bij de gewone topics doe ik dat wel, schijnt alleen niemand op te vallen of te onthouden.
Dat is een leugen!

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Voorbeeld?

Ik ben trouwens weg ivm bezoek en een dubbele begrafenis.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik wil heel graag dat deze " discussie " nu stopt hier in de" gezellige " huiskamer, indien mogelijk :?
Ik ben géén moderator, maar dit heen-en weer gehak wordt namelijk nu wat vervelend, vind ik.
" We " worden hier geen van allen echt wijzer van.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
25 nov 2023 17:00
Ook voor jou geldt: of je kapt een keer of je gaat eerst inhoudelijk op Baudet in. Om je op weg te helpen ...
Fragment van NOS op 3 Baudet
Bram stelt een vraag en Baudet geeft antwoord: Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor wat zijn woorden uitlokken.
Wat lokken zijn woorden dan uit? Op welke woorden doelt u?

Ik vond die interviewer echt zwak overkomen. Die kerel mag een vraag stellen aan Baudet, doet dat en krijgt vervolgens de vraag wat non-binair is. Dat is een prima vraag in mijn ogen. Ik weet het ook niet precies. In mijn ogen is dat iemand die niet gelooft dat mensen als vrouw of man geboren worden.

Ik geloof dat wel en vindt het zelf daarom vreemd dat mensen hun geslacht in het paspoort kunnen veranderen. Dat is juist iets dat biologisch vast staat. Ik geloof wel dat mensen zich anders voelen dan ze geboren zijn, maar dat hoeft toch allemaal niet zo serieus te zijn. Als je als man graag een rokje aan trekt, de knuppel laat verwijderen en je vrouw voelt, dan doe je dat gewoon en is dat prima. Je bent dan alleen geen vrouw. Je bent een man zonder knuppel die zich vrouw voelt. En die mening mag ik hebben.

Er is overigens 1 soort die ik totaal niet serieus kan nemen. De types die met hen/hun aangesproken willen worden. Dat is meervoud, je bent maar 1 persoon, dat klopt niet, behalve als je bipolair bent.

kuklos

Jablan schreef:
25 nov 2023 19:01
Zou je ook zo vriendelijk willen zijn en noteren op welke vragen van mij geen antwoord komt? Ik heb hierboven zowel Lady als Kuklos uitgedaagd zich over Baudet's standpunten iets duidelijker uit te spreken en dat doen ze niet.
Die zijn totaal niet van belang aangaande het geweld/aanslag tegen hem. Daarom krijg je er geen reactie op.
Je hebt eerder al een lijstje van 9 standpunten van FvD geplaatst en ik heb aangegeven het met alle 9 eens te zijn.
Jablan schreef:
Ik vraag Kuklos eens uit te leggen waarom hij zo'n rare obsessie met mij heeft en daar gaat hij niet op in.

Bij dit Baudet-verhaal hou ik er rekening mee, dat Kuklos voor FvD actief kan zijn. Waarom zou je anders van een forum als dit screenshots maken?
Ik pak je argumenten aan en jij wordt persoonlijk. Ik heb een screenshot gemaakt omdat jij de aanslag op hem goed nieuws noemde.een aanslag op een politicus is nooit goed nieuws. Nooit.
Jablan schreef:
Overigens was het incident afgelopen maandag en offline heb ik maar een paar keer 'wat erg' gehoord, een paar keer 'terecht' en de overgrote meerderheid haalt de schouders op.
Jij hebt de aanslag hier zelf terecht genoemd en goed nieuws genoemd. Alle anderen die zich er hier over hebben uitgesproken hebben het afgekeurd. Dat is het verschil.
Jablan schreef:
kuklos schreef:
25 nov 2023 18:15
Ik heb helemaal in het begin geschreven, dat iedereen discrimineert, vaak onbewust. Als je mijn posts zo goed leest, was dat al duidelijk genoeg voor jou geweest.
En wéér is het geen afkeuring van discriminatie, maar opnieuw gedraai.
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon eens te zeggen dat je discriminatie afkeurt en dus ook de discriminatie van blank, man en hetero? Waar ook aangaande deze situatie ieder ander die zich hier op dit forum in de discussie heeft gemengd gewoon wel heeft gezegd dat dit discriminatie is en dat discriminatie nooit acceptabel is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bipolair. Is volgens mij een psychische stoornis.

@jablan

Kuklos actief voor FvD, doe niet zo dwaas. Dat is een zelfde opmerking als dat men wel voor een bedrijf zal werken, als men niet meeheult met de klacht.

En dat screenshot ging over uw uitlating, die u heel vlug verwijderd hebt.

En waarom zou ik mij over Baudets standpunten moeten uitspreken? Ik heb niets met die man, ik ken hem ook niet persoonlijk. Ik vind hem onbelangrijk.

En het gaat hier helemaal niet over Baudets uitspraken, maar over de uwe.

Lady1234

Jablan schreef:
25 nov 2023 19:09
Voorbeeld?

Ik ben trouwens weg ivm bezoek en een dubbele begrafenis.

Overigens sterkte gewenst met de uitvaarten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2023 11:03
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 11:00
Als ik zo dit lees van het Nibud https://www.nibud.nl/nieuws/koopkracht- ... 20betekent,)%20met%202%2C1%20procent.

gaat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande met ca € 90 omhoog, de huurtoeslag met ca € 30 omhoog, de zorgtoeslag met ca € 30 omlaag.

Alles per 1-1-24.
Kortom een maandelijkse stijging dus van 90 euro.
Naja, voor mij dus 60 met waarschijnlijk een plusje. En toch niet, want die zorgtoeslag was inderdaad eenmalig verhoogd. Dat weet je van tevoren. Ik denk, met de komende belastingverhoging op energie, de verhoging van de zorgverzekering, de verhoging van de huur op 1 juli a.s. (maar dan komt er wel weer een nieuwe verhoging) en de boodschappen die momenteel niet echt duurder worden, dat ik er niet echt op achteruit ga. Misschien nog wel een plusje er op vooruit zelfs.

En anders heb ik heus nog wel wat dingen waar ik op zou kunnen bezuinigen. Het is allemaal niet zo moeilijk. Je moet enkel in uitdagingen en oplossingen denken. En dan kom je een heel eind.

De CV is hier nog steeds niet aan geweest, enkel een paar keer het elektrische ventilatorkacheltje. Vanavond is het voor het eerst in huis 18,5 graden, dus lang zal het niet meer duren. Hoe ik het al stilzittend vol houdt met 19 graden? Simpel, een 100% zuiver wollen plaid op de bank, waar je op en tegenaan zit, doet wonderen. Echt wonderen. Eventueel een kwalitatief goed overshirt over mijn trui, en laat de kou maar komen. Geen centje pijn. In mijn jeugd had je ook niet het hele huis op 22 graden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie van opera houdt, moet écht naar “ Callas, Paris 1958”. Zie de speciale website https://mariacallas.film/. Het aantal theaters en voorstellingen is beperkt, dus wacht niet te lang.

De opnamen zijn allang bekend, maar alleen in zeer matige kwaliteit. Het gaat nu om de originele 16-mm film die nog maar kortgeleden werd teruggevonden en uitstekende geluidsopnamen. De beelden zijn gedigitaliseerd en zeer zorgvuldig ingekleurd aan de hand van bekende kleurenfoto’s. Beeld in 4K Ultra HD, geluid Dolby Atmos. De film is nu kort in de theaters, ter gelegenheid van Callas’ honderdste geboortedag op 2 december.

Het eerste deel bestaat uit een concertante uitvoering van drie losse aria’s van Bellini, Verdi en Rossini. Het tweede deel is een scenische uitvoering van het volledige tweede bedrijf van Tosca. Callas op haar best — en dat is werkelijk adembenemend en ontroerend goed.

Lady1234

U heb toch WAO. Dus cijfers bijstand zijn niet relevant.

Mijn cv staat nooit hoger dan 18,5 graad, vind dat een prima temperatuur.

witte angora

Vandaag naar het voormalige Tropenmuseum geweest. Het is echt totaal anders dan 40 jaar geleden. Eerst denk je: dit is niks meer. Tot je je eens wat meer gaat verdiepen... Op de bovenste verdieping wat muziekdingen, Arabisch. Kon dat nooit waarderen, maar nu wordt het ondertiteld - en ineens ga je niet alleen de muziek, maar ook de cultuur begrijpen. Ineens begint het te leven.

En eigenlijk was het op alle drie de verdiepingen zo. Waar je ook kom, eerst denk je 'mwoh'. Tot je de bordjes en alles gaat lezen, en ineens gaat er een wereld open. Weet niet of ik het voor kinderen echt aan kan bevelen, maar ben dan ook niet met kinderogen erdoor heen gegaan.

Voor wie belangstelling heeft: het Wereldmuseum in Berg en Dal is morgen voor het laatst open. De huur van de grond en de gebouwen wordt niet verlengd, en ze hebben nog geen andere locatie. Dus nog één keer - en dan is het exit.

Erthanax

Prachtig gebouw ook, het KIT, dat alleen is al een bezoek waard.

witte angora

Klopt ja. Ik ken het gebouw nog van ruim 35 jaar geleden. Toen was de hoofdingang nog aan de voorkant, en was het ook van binnen totaal anders. Vreemd, op een of andere manier was het, toen ik de brug naderde en het gebouw zag, een soort van thuiskomen. Echt dat gevoel. Misschien was het om die reden aanvankelijk enigszins teleurstellend? Ik verwachtte een tropenmuseum zoals het toen was, maar het bleek heel anders te zijn.

Overigens, die grote hoge monumentale hal als je binnen bent, en die trap, bizar gewoon. Alleen dat is al een prachtige verwijzing naar het koloniale verleden.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Geniet er nog maar van. Onder premier Wilders gaan we stoppen met al die linkse deughobby's. Dan gaat al het geld naar de hardwerkende Nederlander.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

rwolters schreef:
26 nov 2023 12:43
Geniet er nog maar van. Onder premier Wilders gaan we stoppen met al die linkse deughobby's. Dan gaat al het geld naar de hardwerkende Nederlander.
:lol: :lol: :lol: :lol: u gelooft nog steed in sprookjes :?:
Blijven doen hoor, vooral als u zich daar prettig bij voelt.

Erthanax

rwolters schreef:
26 nov 2023 12:43
Ik zou verwachten dat juist instellingen als het Koninklijk Instituut voor de Tropen en Museum Bronbeek op de warme belangstelling van Wilders mogen rekenen, gezien hun indrukwekkende collecties uit de koloniale tijd. Ook het Openluchtmuseum in Arnhem, het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen en zelfs het Museum van de 20e eeuw in Hoorn passen mooi bij het misplaatst-positieve nostalgische beeld van de geschiedenis. Het Cobramuseum in Amstelveen is natuurlijk reddeloos verloren, dat dan weer wel.

Gesloten