Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
12 dec 2023 16:46
Maar niet ophalen als je net je wiskey-proeverij gehad hebt, hè?
:mrgreen: :mrgreen: Nee, er zijn dingen die ik niet combineer :wink:

Nijogeth
Berichten: 10207
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 dec 2023 16:39
Kleine dingen om vrolijk van te worden: begin november heb ik een nieuwe auto besteld, waarbij ik blij was met een levertijd van 5 maanden (was bij veel andere auto's al gauw een jaar). En dan zojuist een mail krijgen dat de auto binnen is en dat ik een afspraak kan maken voor de aflevering. Ik was eerder in het proces al blij met een levertijd van 6 maanden, maar het zijn gewoon 6 weken geworden  :mrgreen:
Oeh, dat is leuk nieuws. Mag ik vragen wat voor iets?

Ik ben zelf ondertussen op zoek gegaan naar iets wat zuiniger is dan de Mazda, maar toch leuk is om dagelijks te rijden. Dan blijft de Mazda voor de weekenden. Had eerst een tweedehands Alfa Mito met de 1.4 met 135 pk op het oog, echter heb ik nu mogelijk een optie op een Fiesta ST150 die wat opgeleukt is.

Qua verbruik is die Mito natuurlijk het zuinigst, maar die Fiesta zal ook 1 op 13 doen en dat is wat beter dan de 1 op 7 die ik nu verbruik. En die Fiesta is natuurlijk een auto die bekend staat om de wegligging en heel lekker stuurt. En het blok en onderstel ken ik nog van de Focus die ik hiervoor had.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Grappig, ik vond het al jammer dat ik door het koudere weer langzaam van bijna 1:20 naar ongeveer 1:17.5 ben gezakt qua verbruik.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

@nijoget, heb je al eens uitgerekend hoelang je kunt tanken van die zeg 6k voor zo'n Fiesta?
Daarnaast loopt de Fiesta ook niet op water, moet verzekerd, onderhouden worden.
Al met al denk ik dat je argument om een extra auto te kopen vanwege het relatief hoge verbruik niet echt een goedkope oplossing is.
Maar als je iets leuks zoekt ; je zou ook naar een mx5 kunnen kijken, of een corsa opc , of een 500 Abarth....

Nijogeth
Berichten: 10207
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

riddert schreef:
12 dec 2023 19:47
@nijoget, heb je al eens uitgerekend hoelang je kunt tanken van die zeg 6k voor zo'n Fiesta?
Daarnaast loopt de Fiesta ook niet op water, moet verzekerd, onderhouden worden.
Al met al denk ik dat je argument om een extra auto te kopen vanwege het relatief hoge verbruik niet echt een goedkope oplossing is.
6k, dat kost me ongeveer 2 jaar. Als ik mijn verbruik dus halveer, heb ik dat dat er in 5 jaar uit. Het andere punt is dat ik de Mazda wat meer wil sparen, ding is vrij uniek, heeft een lage kilometerstand en de turbomotor is toch wat kwetsbaarder op de relatief korte stukjes dan een atmosferische motor.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van de Bond voor Belastingbetalers
Nieuwsbrief: Stel uw rechten veilig!
https://bondvoorbelastingbetalers.nl/na ... cale=nl_NL

Bij deze nieuwsbrief hoort deze veelgestelde vragen.

De Bond voor Belastingbetalers heeft een model beschikbaar waarmee mensen de belastingdienst kunnen verzoek om ambtshalve vermindering over het jaar 2018 in te dienen. Je kunt om dit model verzoeken door een e-mail te sturen naar het e-mailadres in de nieuwsbrief.

Nijogeth
Berichten: 10207
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo is er ook een claim gaande tegen Adobe vanuit de Stichting Databescherming Nederland, die 7 miljoen mensen in Nederland aan zou gaan. Rare naam, maar dit is echt de website.
https://adobe.jestaattekoop.nl/

Even iets anders. Ik snap dat Geert Wilders wat meer dingen in het verkiezingsprogramma heeft staan die tegen de grondwet zijn dan anderen, al komt het meeste op 2 wetten neer, maar waarom wordt er bij hem zo overdreven veel aandacht aangegeven, maar horen we niets over al die andere partijen die standpunten hebben die tegen de grondwet in gaan? Om maar 2 voorbeelden te noemen: partijen die het koningshuis willen afschaffen (dat staat namelijk gewoon in de grondwet beschreven) en Pieter Omtzigt zelf met zijn zakenkabinet (ook over de vorming van het kabinet staan gewoon artikelen in de grondwet).

Men vindt dus heel makkelijk dat Geert Wilders zich aan de grondwet moet houden, maar zelf willen ze de grondwet aanpassen. En dat is ook niet zo gek, de grondwet is continue onderhevig aan aanpassingen. Wat ik zo kan vinden is de laatste wijziging van februari 2023, namelijk het volgende (volgens de lijst op wikipedia):
"Wet van 10 februari 2023, houdende verandering in de Grondwet, strekkende tot toevoeging van handicap en seksuele gerichtheid als non-discriminatiegrond".

Dus in mijn ogen zijn al die eisen over standpunten die tegen de grondwet zijn echt nutteloos, zeker als vrijwel iedere partij ze heeft. Ga eens om tafel zitten en misschien kom je er wel uit en misschien moet de grondwet dan inderdaad aangepast worden. Of juist niet.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is voor die anderen toch juist heel lekker om tegen Wilders aan te schoppen? En te tergen totdat hij uit zijn slof schiet.

J. Deltoer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vandaag de debatten gevolgd in de 2e kamer. Timmermans kwam naar Den Haag terug om wel even minister president te worden. Hij won onvoldoende, en nu staat er niet de staatsman voor de microfoon die hij zo graag wilde zijn maar een zeurend jochie die bezig is met spelletjes en vliegen afvangen ipv het te hebben over de oplossingen van de problemen waar het land zo naar snakt.

rwolters
Berichten: 1680
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
13 dec 2023 18:35
Vandaag de debatten gevolgd in de 2e kamer. Timmermans kwam naar Den Haag terug om wel even minister president te worden. Hij won onvoldoende, en nu staat er niet de staatsman voor de microfoon die hij zo graag wilde zijn maar een zeurend jochie die bezig is met spelletjes en vliegen afvangen ipv het te hebben over de oplossingen van de problemen waar het land zo naar snakt.
En een extreem-rechts kabinet (rechtser dan waar nu aan wordt gewerkt hebben we alleen in de oorlog gehad) lost die problemen wel op? Hoe gaat Wilders heel snel heel veel huizen bouwen? Hoe gaat hij heel snel de toeslagenaffaire en problemen en Groningen oplossen? Waar haalt hij honderdduizenden mensen vandaan om de problemen op de arbeidsmarkt op te lossen? Door asielzoekers overal de schuld van te geven? En welke groep is daarna de gebeten hond als blijkt dat "grenzen dicht" de problemen niet oplost? Ouderen met AOW? Arbeidsongeschikten? Het kenmerk van populisme en is dat een (meestal kleine) goed herkenbare groep de schuld krijgt als je die niet kunt oplossen.

En los daarvan: Wilders moet het nog maar voor elkaar krijgen om een regering te vormen en genoeg mensen te kunnen vinden voor ministersposten. Het zal niet de eerste keer zijn dat de grootste partij z'n hand overspeelt en aan de kant blijft staan.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
13 dec 2023 18:46
En een extreem-rechts kabinet (rechtser dan waar nu aan wordt gewerkt hebben we alleen in de oorlog gehad) lost die problemen wel op? Hoe gaat Wilders heel snel heel veel huizen bouwen? Hoe gaat hij heel snel de toeslagenaffaire en problemen en Groningen oplossen? Waar haalt hij honderdduizenden mensen vandaan om de problemen op de arbeidsmarkt op te lossen? Door asielzoekers overal de schuld van te geven? En welke groep is daarna de gebeten hond als blijkt dat "grenzen dicht" de problemen niet oplost? Ouderen met AOW? Arbeidsongeschikten?
Had je je dit ook afgevraagd als de fusiepartij PvdA/GL had gewonnen?

scharrelschipper
Berichten: 1860
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
13 dec 2023 18:46
J. Deltoer schreef:
13 dec 2023 18:35
Vandaag de debatten gevolgd in de 2e kamer. Timmermans kwam naar Den Haag terug om wel even minister president te worden. Hij won onvoldoende, en nu staat er niet de staatsman voor de microfoon die hij zo graag wilde zijn maar een zeurend jochie die bezig is met spelletjes en vliegen afvangen ipv het te hebben over de oplossingen van de problemen waar het land zo naar snakt.
En een extreem-rechts kabinet (rechtser dan waar nu aan wordt gewerkt hebben we alleen in de oorlog gehad) lost die problemen wel op? Hoe gaat Wilders heel snel heel veel huizen bouwen? Hoe gaat hij heel snel de toeslagenaffaire en problemen en Groningen oplossen? Waar haalt hij honderdduizenden mensen vandaan om de problemen op de arbeidsmarkt op te lossen? Door asielzoekers overal de schuld van te geven? En welke groep is daarna de gebeten hond als blijkt dat "grenzen dicht" de problemen niet oplost? Ouderen met AOW? Arbeidsongeschikten? Het kenmerk van populisme en is dat een (meestal kleine) goed herkenbare groep de schuld krijgt als je die niet kunt oplossen.

En los daarvan: Wilders moet het nog maar voor elkaar krijgen om een regering te vormen en genoeg mensen te kunnen vinden voor ministersposten. Het zal niet de eerste keer zijn dat de grootste partij z'n hand overspeelt en aan de kant blijft staan.
Met je laatste opmerking eens.
Maar wie gaat het dan wel "doen"?
`t Is een zooitje.
Het volk heeft gesproken.
Nou nee,het volk heeft geprotesteerd.
Voor wat dan weer waard is.
Nou ja,een dooddoener:het zal mijn tijd wel duren.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nou Scharrelschipper, denk anders aan de toekomst van je kinderen/kleinkinderen.
rwolters schreef:
13 dec 2023 18:46
En een extreem-rechts kabinet (rechtser dan waar nu aan wordt gewerkt hebben we alleen in de oorlog gehad) lost die problemen wel op? Hoe gaat Wilders heel snel heel veel huizen bouwen? Hoe gaat hij heel snel de toeslagenaffaire en problemen en Groningen oplossen? Waar haalt hij honderdduizenden mensen vandaan om de problemen op de arbeidsmarkt op te lossen? Door asielzoekers overal de schuld van te geven? En welke groep is daarna de gebeten hond als blijkt dat "grenzen dicht" de problemen niet oplost? Ouderen met AOW? Arbeidsongeschikten? Het kenmerk van populisme en is dat een (meestal kleine) goed herkenbare groep de schuld krijgt als je die niet kunt oplossen.
kuklos schreef:
13 dec 2023 19:31
Had je je dit ook afgevraagd als de fusiepartij PvdA/GL had gewonnen?
Wanneer andere partijen zich schuldig maken aan populisme, moet je dezelfde vragen stellen.

Grondwet/Rechtsstaat
Nijogeth schreef:
13 dec 2023 18:10
Om maar 2 voorbeelden te noemen: partijen die het koningshuis willen afschaffen (dat staat namelijk gewoon in de grondwet beschreven) en Pieter Omtzigt zelf met zijn zakenkabinet (ook over de vorming van het kabinet staan gewoon artikelen in de grondwet).
Ad 1: de partijen, die van Nederland een republiek willen maken, geven direct aan, dat dit via een herziening van de Grondwet moet.
Ad 2: Bij wet is niet geregeld, dat ministers lid moeten zijn van een politieke groepering.

Je voorbeelden zijn klein bier in vergelijking met wat Wilders en andere extreme partijtjes willen en denken. Dat komt neer op regelrechte ontkenning van de staatsinrichting.

*

Mij vallen andere dingen op.
- Bij de vraag of Wilders geschikt/acceptabel is als minister-president, kijken allerlei opiniemakers alleen naar de aanhang van de vier 'rechtse' partijen. Ik zou graag de mening namens heel Nederland weten.
- Vanuit de EU is al jarenlang kritiek op de Raad van State vanwege de dubbele taak: recht spreken en advies geven over wetsvoorstellen. Juist bij NSC zou je verwachten, dat deze kritiek wordt opgepakt en de Raad van State wordt gesplitst in een Raad van State voor de rechtspraak en een Staat van Rade voor de adviestak. Dit is iets anders dan wat Omtzigt c.s. met een Constitutioneel Hof willen (waarvoor overigens de grondwet gewijzigd moet worden).

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Dat 2,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd is zeer zorgelijk naar mijn mening. Maar zegt ook iets over Nederland. Dat je stemt uit onvrede en een proteststem kiest kan ik nog begrijpen. Maar voor die proteststem een 'racist' uitkiezen vind ik onbegrijpelijk. Zondebokpolitiek bedrijven is naar mijn mening onacceptabel, maar vandaag zag ik zelfs Omtzigt gaan glijden.

Dit gaat niet goed.

Onkruid71
Berichten: 2888
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben niet links, ik ben niet rechts.

Er zijn wel een paar dingen waar ik van schrok. Men vind het normaal dat als een crimineel meer dubbele nationaliteit volgens Timmermans gewoon mag blijven.
Ik vind zelf als je normen en waarden hebt een je besluit te gaan emigreren, dat je je aan alle regels van het land moet aanpassen. Zo niet, dan vind ik dat ze het recht hebben je het land uit te zetten.

Waar ik verder ook niks van snap, is van alle piepende partijen, waar waren ze als er iets goed fout ging?
Motie van wantrouwen was te zwaar?
D66 voerde ook de moties die aangenomen waren door de kamer niet uit.

We moeten andere ook de kans geven. Misschien is dit wel wat er aankomt het beste kabinet, wat ons land kan overkomen.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
13 dec 2023 20:47
Wanneer andere partijen zich schuldig maken aan populisme, moet je dezelfde vragen stellen.
Beginnen we weer met het selectieve gedrag van Jablan.

Je moet altijd aan alle partijen dezelfde vragen stellen. Of elke partij krijgt deze vraag of geen enkele partij.

scharrelschipper
Berichten: 1860
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
13 dec 2023 20:47
Nou Scharrelschipper, denk anders aan de toekomst van je kinderen/kleinkinderen.
Ik berijp je ongetwijfeld goed bedoelde advies,maar onze kinderen hebben een dusdanige leeftijd dat ik ze op politiek vlak al lang niet meer van advies kan/moet dienen.
Zou ook niet gezomd zijn, behalve als ze er om vragen,en dat doen ze niet.
Maar,oke,ik moet wel denken aan de mensen die na mij leven in dit land en deze wereld.
Dus daarom heb ik gestemd op een partij die geen oorlog wil (lekker makkelijk ,wie wel) en die probeert de welvaart die we in vergelijking met veel andere landen nog hebben zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Het is natuurlijk een linkse partij,maar wat is tegenwoordig een linkse partij?
De club van hr Timmermans? dacht het niet.
We hadden naar mijn mening een rechtse regering,en nu zegt men dat door de verkiezings uitslag er een grote ruk naar rechts is gemaakt in ons land.
Vroeger was alles beter is natuurlijk onzin,maar veel dingen waren wel veel duidelijker.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
13 dec 2023 20:53
Dat 2,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd is zeer zorgelijk naar mijn mening.
Ik hoop dat het er volgende keer 5,2 miljoen zijn.


Het lijkt wel alsof links heeft gevraagd: wilt u meer of minder PVV?
En dat erop werd gezegd: Meer, meer, meer.

Nou, dan gaan we dat regelen zei links vervolgens.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door kuklos op 13 dec 2023 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1860
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
13 dec 2023 21:20
Jablan schreef:
13 dec 2023 20:47
Nou Scharrelschipper, denk anders aan de toekomst van je kinderen/kleinkinderen.
Ik berijp je ongetwijfeld goed bedoelde advies,maar onze kinderen hebben een dusdanige leeftijd dat ik ze op politiek vlak al lang niet meer van advies kan/moet dienen.
Zou ook niet gezomd zijn, behalve als ze er om vragen,en dat doen ze niet.
Maar,oke,ik moet wel denken aan de mensen die na mij leven in dit land en deze wereld.
Dus daarom heb ik gestemd op een partij die geen oorlog wil (lekker makkelijk ,wie wel) en die probeert de welvaart die we in vergelijking met veel andere landen nog hebben zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Het is natuurlijk een linkse partij,maar wat is tegenwoordig een linkse partij?
De club van hr Timmermans? dacht het niet.
We hadden naar mijn mening een rechtse regering,en nu zegt men dat door de verkiezings uitslag er een grote ruk naar rechts is gemaakt in ons land.
Vroeger was alles beter is natuurlijk onzin,maar veel dingen waren wel veel duidelijker.
Sorry voor de M in wat gezoNd moest zijn.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou het zeer terecht vinden als een tot Nederlander genaturaliseerde buitenlander bij een ernstig misdrijf, bewezen, het Nederlanderschap wordt ontnomen en uitgezet na het uitzitten van zijn straf.
Dat uitzetten is voor mij ook van toepassing , in het zelfde geval, voor een buitenlander met verblijfsvergunning.

We hebben zelf al genoeg criminelen.

Plaats reactie