Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10207
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
13 dec 2023 20:47
Nou Scharrelschipper, denk anders aan de toekomst van je kinderen/kleinkinderen.

Ad 1: de partijen, die van Nederland een republiek willen maken, geven direct aan, dat dit via een herziening van de Grondwet moet.
Ad 2: Bij wet is niet geregeld, dat ministers lid moeten zijn van een politieke groepering.

Je voorbeelden zijn klein bier in vergelijking met wat Wilders en andere extreme partijtjes willen en denken. Dat komt neer op regelrechte ontkenning van de staatsinrichting.
Ik ben het met je eens dat Wilders niet echt aan de toekomst denkt. Maar dat vind ik van heel veel partijen. Te weinig focussen op het verbeteren van onze economische positie en het laten groeien van de welvaart. Teveel bezig met zaken als minimumloon, klimaat, immigratie, terwijl men vergeet dat al deze dingen samenvallen met economische ontwikkeling. Des te meer inkomsten wij vergaren, des te meer wij kunnen uitgeven aan oplossingen voor het klimaat. Andersom werkt dat bijvoorbeeld niet. Nu oplossingen voor het klimaat doordrammen, zorgt voor economische neergang (omdat andere landen geen dure oplossingen doordrukken) en dan kunnen we uiteindelijk minder doen voor het klimaat.

En die Ad1 van je is leuk, maar gewoon een rommelende onderbuik. Wilders heeft nooit gezegd dat de grondwet niet aangepast hoeft te worden voor zijn standpunten.

Wat betreft de Ad2, heb ik iets te snel de vorming van het kabinet genoemd bij zijn standpunt over het zakenkabinet. In zijn partijprogramma valt dat allemaal onder het kopje 'Goed Bestuur' en daarin geeft hij onder andere aan: "Daarom willen wij het verbod op toetsing aan de Grondwet opheffen en een constitutioneel hof instellen dat aangenomen wetten toetst aan de Grondwet.". Daarvoor zal de grondwet aangepast moeten worden, aangezien de wetten nu door de Staten-Generaal worden vastgesteld en hij daar dus nog een constitutioneel hof naast wil zetten.

Die laatste zin van je komt puur uit het feit dat jij niets met de PVV hebt en andere zaken belangrijker vindt. Iemand die heel gepassioneerd is over het koningshuis, denkt vast net zo over PvdA/GL. De rest is klein bier vergeleken met die partij die wil tornen aan de monarchie.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die monarchie kan wat mij betreft direct worden opgeheven.
Als er een onze lieve heer is, heeft hij ze in ieder geval niet aangesteld.

Nijogeth
Berichten: 10207
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
13 dec 2023 20:53
Dat 2,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd is zeer zorgelijk naar mijn mening. Maar zegt ook iets over Nederland. Dat je stemt uit onvrede en een proteststem kiest kan ik nog begrijpen. Maar voor die proteststem een 'racist' uitkiezen vind ik onbegrijpelijk. Zondebokpolitiek bedrijven is naar mijn mening onacceptabel, maar vandaag zag ik zelfs Omtzigt gaan glijden.

Dit gaat niet goed.
Ik ben het met je eens hoor. Ik had liever dat de ruk naar rechts een Ja21 was geweest. In mijn ogen een meer reële partij qua standpunten en ook duidelijk rechts, daar waar Wilders eigenlijk alle kanten op vliegt en op veel standpunten erg links is. Echter denk ik wel dat een kabinet via rechts met NSC, BBB, VVD en PVV een kabinet zou zijn waar wel besluiten genomen konden worden. Zo'n kabinet waar links en rechts samen in zitten, daar werkt men elkaar op de belangrijkste zaken toch altijd compleet tegen en worden er uiteindelijk geen beslissingen genomen.

Echter, ik vind Wilders alles behalve een racist. Een islamofoob mag je hem noemen, maar volgens mij maakt ras hem vrij weinig uit.

Erthanax
Berichten: 9834
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tot mijn grote vreugde zie ik dat de FIOD Youri Plate en Ronald Hilgers heeft opgepakt. In deze boeiende tijden is dat eindelijk eens echtbgoed nieuws. Voor de kenners onder ons: “Batsa, jongens, we hebben ze! Game over!”

Plate is een matig intelligent figuur met een uitkering die zich jurist noemt en de legendarisch Vereniging Jurisprudentie Juridisch Kantoor Plate heeft opgericht en daarmee niet alleen de pakweg 2500 x € 25 in eigen zak heeft gestoken, maar talloze armzalige stumpers in het ongeluk heeft gestort met zijn juridische en fiscale onzin. Inkomstenbelasting, huur, energierekening, boetes kun je allemaal als gift aftrekken van de belasting, en meer van dat soort lariekoek. Zelf was hij overigens al afgesloten van energie, en had hij een “arregaat”, ongetwijfeld betaald van de contributie.

Plate is niet meer dan een intens domme, suf-geblowde dronkaard, Hilgers is volgens mij het echt kwade genius half achter de schermen.

Thijs124
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Plate en zijn bende zijn berucht in de regio.
Altijd weer goed voor een volle bladzijde in de krant. Het is een soort feuilleton.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zal wel een psychologisch onderzoek volgen waaruit blijk dat hij verminderd toerekenings vatbaar is.

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
13 dec 2023 23:16
Tot mijn grote vreugde zie ik dat de FIOD Youri Plate en Ronald Hilgers heeft opgepakt. In deze boeiende tijden is dat eindelijk eens echtbgoed nieuws. Voor de kenners onder ons: “Batsa, jongens, we hebben ze! Game over!”
Was het maar waar, dat "game over"... de meute idioten gaat nu juist helemaal los.

En hoe...

Afbeelding

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volkomen kierewiet.

Morgan le Fay
Berichten: 543
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Hey, niet zo schelden op die stumperds, het is mijn gereedschap heb diverse maten liggen en ze doen hun werk uitstekend.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Maarten Keulemans e.a. blijken nogal omstreden uitspraken te hebben gedaan over het oversterfte onderzoek van het CBS onderzoek dat volgens gerenommeerde statistici van alle kanten rammelt. Ik weet dat de meesten hier niet gecharmeerd zijn van Maurice de Hond, maar hij legt toch keer op keer de vinger op de zere plek wat betreft corona en alles wat daarmee te maken heeft.

Voor wie is geinteresseerd:

https://www.maurice.nl/2023/12/13/overs ... krachting/

Moneyman
Berichten: 30462
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vinger op zere plek leggen is gelukkig iets anders dan gelijk hebben. Ik vind het betoog van Maurice én van de geciteerde professor weinig steekhoudend. Ze roepen een hoop, en onderbouwen weinig tot niets. En laat dat nu net zijn wat ze "de tegenpartij" verwijten... :lol:

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@bezorgdeburger

Hebt u het stuk van Maarten Keulemans eigenlijk wel gelezen?

Erthanax
Berichten: 9834
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maurice slaat keer op keer de plank mis, is mijn indruk.

Veel verrassender vind ik dat er een heus wortelkartel bestond, dat nu gelukkig is opgerold. Een wortelkartel! Je krijgt het niet verzonnen.

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Werkelijk crimineel. 😁 En zeker ook nog een kongsi met de doperwten.

ZeerPrivé
Berichten: 5790
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tja, van dat laatste gebakje moet je ook afblijven. https://www.nu.nl/304912/video/boze-bri ... obiel.html

Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die gekkigheid van 10 cent voor een plastic bakje is voorlopig ook van de baan.

scharrelschipper
Berichten: 1860
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
14 dec 2023 11:29
De vinger op zere plek leggen is gelukkig iets anders dan gelijk hebben. Ik vind het betoog van Maurice én van de geciteerde professor weinig steekhoudend. Ze roepen een hoop, en onderbouwen weinig tot niets. En laat dat nu net zijn wat ze "de tegenpartij" verwijten... :lol:
Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth

"Echter, ik vind Wilders alles behalve een racist. Een islamofoob mag je hem noemen, maar volgens mij maakt ras hem vrij weinig uit."

Bij de uitspraken van 'Marokkanen minder minder' was hij wel degelijk een racist, maar maakt mij niet hoe je hem noemt ik vind hem een gevaar voor de rechtsstaat en hoop niet dat hij premier wordt.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

scharrelschipper schreef:
14 dec 2023 17:56
Moneyman schreef:
14 dec 2023 11:29
De vinger op zere plek leggen is gelukkig iets anders dan gelijk hebben. Ik vind het betoog van Maurice én van de geciteerde professor weinig steekhoudend. Ze roepen een hoop, en onderbouwen weinig tot niets. En laat dat nu net zijn wat ze "de tegenpartij" verwijten... :lol:
Volgens mij betekent "de vinger op de zere plek leggen" zoveel als aanwijzen wat er mis gaat/is gegaan.
Heeft dus niet zoveel met gelijk hebben te maken maar meer met feitelijkheden.
Aangezien MM onderkend dat die vinger is gelegd,denk ik dat we de goede kant opgaan :)
@Moneyman in het artikel van Maurice wordt wel degelijk een onderbouwing gegeven, gekopieeerd uit dat artikel: https://maurice.nl/2023/12/13/oversterf ... krachting/

Er is echter één klein probleem: wat de studie van het CBS ook laat zien, het is zeker niet wat Keulemans en Kamsma ervan maken. Ik volsta met een paar opmerkingen:

1. Het onderzoek ging kennelijk over een periode van 8 weken na de prik. Dat zegt dus werkelijk vrijwel niets over de oorzaken van de oversterfte die al jaren aanhoudt. Overlijden als gevolg van het vaccin kan ook veel later plaatsvinden, en dat maakt het precies zo ongelooflijk ingewikkeld.

2. De studie vermeldt dat het vaccin niet alleen de sterfte aan Covid lager maakt, maar ook aan non-Covid. Een beter bewijs dat de studie lijdt aan het zogenaamde “healthy-vaccinee effect” is nauwelijks denkbaar, tenzij het vaccin ook heel goed helpt tegen bijvoorbeeld kanker en hart- en vaatziektes. Dat zal wel niet, dus dit zal een enorm effect hebben op de uitkomst. (MdH: Degenen die zich hebben laten vaccineren zijn op het moment van vaccinatie gemiddeld gezonder dan degenen die dat niet hebben laten doen).

3. De studie geeft geen enkele informatie over de groepen die met elkaar zijn vergeleken. Waarom zijn die groepen vergelijkbaar en zo niet, hoe precies is daarvoor gecorrigeerd? We weten het niet.

4. De claim dat er maximaal 20 mensen aan het vaccin zijn overleden vind ik schokkend. De doodsoorzakenregistratie in Nederland laat zo’n conclusie helemaal niet toe.

Ik heb het al eerder geschreven: statistisch onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins daarin is veel moeilijker dan Keulemans en Kamsma denken. Ik doe er vooralsnog geen definitieve uitspraak over. Dat kunnen het CBS, Keulemans en Kamsma maar beter ook niet doen.”

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
14 dec 2023 11:39
@bezorgdeburger

Hebt u het stuk van Maarten Keulemans eigenlijk wel gelezen?
Ja gelezen want ben abonnee van de Volkskrant.

Plaats reactie