Ik ga uit van een kleine VvE met drie leden. Er is wellicht helemaal geen kascommissie. De leden kunnen ook pragmatisch samen de rekeningen doornemen voorafgaand aan de vergadering en hun goedkeuring geven.Een Wiskunde Student schreef: ↑02 jan 2024 14:02Het zou de kascommissie wel opgevallen moeten zijn, en misschien zijn dat juist nu de 2 leden die de opmerkingen over deze kosten hebben gemaakt.
Ik heb het dan ook over impliciete toestemming middels een ander besluit van de vergadering.Een Wiskunde Student schreef: ↑02 jan 2024 14:02Toestemming kan zonder een ALV besluit niet impliciet door de VvE worden gegeven.
Dat nog een reden om niet zo stellig te zijn. Ik zie weinig aanleiding om de onderhoudskosten van dit raam bij een appartement neer te leggen gelet op het dat dit appartement ook voor het onderhoud van andere ramen betaald en de motivatie voor de afwijkende kostenverdeling waarscheinlijk ligt in het feit dat dit raam kosten veroorzaakt die hoger zijn dan gebruikelijk.Een Wiskunde Student schreef: ↑02 jan 2024 14:02Als openingsposter goedkeuring wil zal ze bij de rechter mogelijk een vervangende machtiging moeten vragen
Op dit moment heeft TS geen aanleiding om naar de rechter te gaan. Het besluit tot een afwijkende kostenverdeling is genomen met - naar ik aanneem - 67% van de stemmen, het geen onvoldoende is. Voor een besluit tot ongedaanmaking is een gewone meerderheid nog en daartegen moet binnen een maand worden opgekomen bij de kantonrechter middels een verzoekschrift. Dat is dan ook gelijk het moment om dit soort randzaken te regelen.
Het betekent dat het nu geen issue is. Het geschil is immers niet met de gemeente.Een Wiskunde Student schreef: ↑02 jan 2024 14:02De gemeente eist geen verwijdering, maar dat betekent nog niet dat het dakvenster daarmee legaal is.
Ik zie in de gestelde feiten geen aanleiding om dat te denken. Het komt in de praktijk vaak genoeg dat wel aan de gemeente maar niet aan de VvE toestemming gevraagd wordt.Een Wiskunde Student schreef: ↑02 jan 2024 14:02Grote kans dat de gemeente gewoon (nog) niet op de hoogte is.
Het raam is door natrekking gezamenlijk eigendom geworden.