Kom veel in Frankrijk,Vlaanderen,Wallonie en ook wel Duitsland.Onkruid71 schreef: ↑01 jan 2024 19:20Het werd voor mij pas duidelijk, waar het mis ging, en wat de gevoelens van de beelden dat waren over Nederlanders, daarna was het snel opgelost.Bezorgdeburger schreef: ↑01 jan 2024 18:57Denk je niet dat iedereen ongeacht of je nu vrouw of man, zwart of blank enz. bent wel eens gediscrimineerd is? Volgens mij is dat inherent aan het leven.
Het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat naar mijn mening.
Maar als je het niet snapt waarom het is een gebeurt, dan loop je tegen problemen aan.
In mijn geval het belangrijkste was werk vinden, ik had wel werk maar in Nederland. Maar toen ik het snapte was het allemaal zo opgelost. Een ik vind dat buitenlanders in Nederland ook wel eens mogen nadenken daarover.
Is natuurlijk als doorgaande gast want ben er nooit heel lang en woon er ook niet.
Je blijft natuurlijk een "tete fromage,Ollander of Kasekopf",maar als je probeert hun taal te spreken kom je een heel eind.
Bij ons op de scheepvaart kun je dus eigenlijk niet van discriminatie spreken.
Soms op wat minder scheepvaart gerelateerde kantoren ontmoet je nog wel wat aversie tegen buitenlanders,maar zoals gezegd,als je de taal spreekt is dat snel over.
Ken ook wel een paar collega`s waar de bemensing aan boord bestaat uit een stel vrouwen of een stel mannen die dan ook echt een stel zijn.
Die worden beoordeeld op hun manier van werken en hun collegialiteit (ja,ook de scheepvaart is wat dat aangaat een bekrompen wereldje soms) maar niet op hun prive relatie`s.
En zo hoort het ook als er al beoordeeld of zelfs geoordeeld moet worden.