Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Als je bij Luxplus iets koopt zit je aan een abonnement van € 8,95 per maand vast. Als je één maandbetaling mist, dan krijg je direct incassobureau CollectMasters op je dak die incassokosten in rekening brengen. Wettelijk moet een schuldeiser altijd een betalingsherinnering sturen en je moet 15 dagen de tijd krijgen om alsnog te betalen, maar bij Luxplus schakelen ze dus direct een incassobureau in. CollectMasters claimt dat er weldegelijk 2 betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar in mijn inbox, spamfolder of verwijderde items is niks te vinden. Alle andere e-mails van Luxplus en CollectMasters komen wel gewoon binnen, dus dat uitgerekend de wettelijk vereiste betalingsherinneringen verdwenen zijn is hoogst ongeloofwaardig. Als je gaat rondkijken op het internet, dan zijn er veel meer mensen die met incassokosten te maken krijgen zonder dat daar een betalingsherinnering aan vooraf is gegaan. Luxplus is onbereikbaar en reageert niet op e-mails.
Als meerdere mensen hiermee te maken hebben gehad, misschien kan RADAR dan eens aandacht besteden aan de incassopraktijken van CollectMasters / Luxplus.
Als meerdere mensen hiermee te maken hebben gehad, misschien kan RADAR dan eens aandacht besteden aan de incassopraktijken van CollectMasters / Luxplus.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Niet geschoten is altijd mis. U moest eens weten hoe goed dat werkt bij sommige incassobureaus.
Betaal (alsnog) uw achterstallige bedrag, zonder de incassokosten. Laat dat incassobureau daarna maar zwart-op-wit aantonen dat die betalingsherinnering inderdaad aan u is verstuurd.
Waarschijnlijk hoort u er daarna nooit meer iets van, maar van de mensen die er wel ingetrapt zijn, zijn de centjes binnen.
Betaal (alsnog) uw achterstallige bedrag, zonder de incassokosten. Laat dat incassobureau daarna maar zwart-op-wit aantonen dat die betalingsherinnering inderdaad aan u is verstuurd.
Waarschijnlijk hoort u er daarna nooit meer iets van, maar van de mensen die er wel ingetrapt zijn, zijn de centjes binnen.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Goeie tip, met als enige correctie dat het incassobureau niet moet aantonen dat de herinnering is verstuurd, maar dat deze door betrokkene is ontvangen. Een belangrijk verschil.
En die kosten hoeven inderdaad niet betaald te worden.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Ik lees op de site van Luxplus:Marruko schreef: ↑03 jan 2024 14:17Als je bij Luxplus iets koopt zit je aan een abonnement van € 8,95 per maand vast. Als je één maandbetaling mist, dan krijg je direct incassobureau CollectMasters op je dak die incassokosten in rekening brengen. Wettelijk moet een schuldeiser altijd een betalingsherinnering sturen en je moet 15 dagen de tijd krijgen om alsnog te betalen, maar bij Luxplus schakelen ze dus direct een incassobureau in. CollectMasters claimt dat er weldegelijk 2 betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar in mijn inbox, spamfolder of verwijderde items is niks te vinden. Alle andere e-mails van Luxplus en CollectMasters komen wel gewoon binnen, dus dat uitgerekend de wettelijk vereiste betalingsherinneringen verdwenen zijn is hoogst ongeloofwaardig. Als je gaat rondkijken op het internet, dan zijn er veel meer mensen die met incassokosten te maken krijgen zonder dat daar een betalingsherinnering aan vooraf is gegaan. Luxplus is onbereikbaar en reageert niet op e-mails.
Als meerdere mensen hiermee te maken hebben gehad, misschien kan RADAR dan eens aandacht besteden aan de incassopraktijken van CollectMasters / Luxplus.
"Door de lidmaatschapsvoorwaarden van luxplus.nl te bevestigen geef je Luxplus ApS toestemming om maandelijks het aangegeven abonnementsbedrag af te schrijven totdat je besluit het lidmaatschap op te zeggen.
Afschrijving gaat dus automatisch, hoe kun je dan termijnen missen?
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Ik heb dit gedaan. Ik heb de termijn overgemaakt naar het bankrekeningnummer: Luxplus.nl ApS via Mollie, bankrekeningnummer: NL50DEUT7022092456, maar deze betalingen lukte niet. Waarschijnlijk omdat dit via Mollie gaat. Het bankrekeningnummer van Luxplus zélf kon ik nergens vinden. Maar Luxplus schakelt direct het incassobureau in, dus Luxplus houdt zich afzijdig. Ze reageren ook niet op e-mails of telefoontjes.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Maar: is die betaling nu wel of niet gelukt?
Zo niet: betaal dan gewoon (zonder de kosten) op het rekeningnummer van Collect Masters. Ben je ook klaar.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
En misschien ook even luxplys opzeggen. Met deze club zou ik niet te maken willen hebben.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Op het Kassaforum betalen ze rustig drie jaar het abonnement, zonder te weten waarvoor. En maar klagen en niet lezen.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Dat zijn dan wel heel domme mensen daar op het kassaforum.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Uit de algemen voorwaarden van Luxplus:
De ProCollect website zit tegenwoordig achter een login pagina maar Google laat wel het volgende zien:
Kamer van Koophandel geeft de volgende publieke info:
Indien de abonnementskosten niet afgeschreven kunnen worden, zou er dus een email van ProCollect ontvangen moeten zijn en zal er via een iDeal link betaald moeten worden.ProCollect, ons debiteurenbeheer, zal deze leden een mail sturen genaamd; “Pre-incasso voor abonnement Luxplus’’. Hier worden deze leden herinnert aan de kosten en kunnen zij het bedrag alsnog voldoen d.m.v. een iDeal-link. Er zijn extra kosten verbonden aan het niet betalen van de abonnementskosten.
ProCollect zal deze leden via e-mail nog een keer herinneren. Indien hier geen reactie of betaling uit voort komt, zullen deze debiteuren na 15 dagen worden overgedragen naar CollectMasters. CollectMasters zal deze abonnementskosten alsnog gaan innen.
Wanneer uw dossier ter incasso staat bij CollectMasters, komen er wettelijke incassokosten (€40,-) en rente boven op de vordering.
CollectMasters zal met deze debiteuren telefonisch contact opnemen en meerdere mails versturen om de betaling van deze vordering als nog tot stand te laten komen.
De ProCollect website zit tegenwoordig achter een login pagina maar Google laat wel het volgende zien:
Wellicht werkt het telefoob nummer nog en kunt u bij proCollect meer informatie verkrijgen of ze u gemaand hebben en op welke wijze en naar wie deze maning verstuurd zou zijn?Vragen - ProCollect
Om samen te kijken wat ProCollect voor uw organisatie kan betekenen kunt u het Informatieformulier invullen op onze contactpagina. U kunt tevens een mail sturen aan: [email protected], of een telefonische aanvraag doen op: 0345-796171. Werkt ProCollect met een iDEAL-betaallink?
Kamer van Koophandel geeft de volgende publieke info:
Op LinkedIn vind je de volgende gegevens van ProCollect:ProCollect
Het ontwikkelen van software en het verlenen van creditmanagement diensten.
KVK-nummer: 53852346
Besloten Vennootschap
Hoofdvestiging
Vestigingsnummer: 000023700459
Wolwevershaven 30E, 3311AW Dordrecht
Ook vind u daar een telefoonnummer:Locaties
Primair
Erasmusweg 4
Culemborg, 4101, NL
Wat nu wel opvalt is dat dit adres volgens LinkedIn ook het adres is van het bedrijf CollectMasters BV:www.procollect.nl [email protected] 0345 - 79 61 71 Culemborg
Locaties
Primair
Erasmusweg 4
Culemborg, Gelderland 4104 AK, NL
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Dat is niet zo opvallend hoor, er zit daar een hele bubs aan gelieerde bedrijfjes. Ik ken dat pand overigens goed, ik kom er regelmatig. Een typisch verzamelgebouw waar werkplekken of kantoortjes worden verhuurd.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Ik bedoelde meer in de zin van die twee bedrijven lijken aan elkaar gerelateerd te zijn. Maar goed, er is een telefoonnummer bekend dus wellciht dat TS eens met ze kan bellen om te vragen hoe het zit met de vermeende aanmaningen en wanneer/naar wie deze verstuurd zouden zijn.
-
- Berichten: 12778
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Uw tijdlijn klopt niet. U begint uw verhaal dat er direct een incassobureau ingeschakeld word en later zegt u dat er wel 2 herinneringen verstuurd zouden zijn. Dat strookt niet met elkaar.Marruko schreef: ↑03 jan 2024 14:17Als je één maandbetaling mist, dan krijg je direct incassobureau CollectMasters op je dak die incassokosten in rekening brengen. Wettelijk moet een schuldeiser altijd een betalingsherinnering sturen en je moet 15 dagen de tijd krijgen om alsnog te betalen, maar bij Luxplus schakelen ze dus direct een incassobureau in. CollectMasters claimt dat er weldegelijk 2 betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar in mijn inbox, spamfolder of verwijderde items is niks te vinden.
Welk termijn zit er tussen de gemiste betaling en het eerste door u gelezen bericht van het incassobureau? Daar zal toch minimaal 2 weken tussen gezeten moeten hebben.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Je mist het punt - of in ieder geval de betekenis van het woord "zouden". Die herinneringen zijn dus niet verstuurd (of in ieder geval niet ontvangen).NeoDutchio schreef: ↑05 jan 2024 21:33Uw tijdlijn klopt niet. U begint uw verhaal dat er direct een incassobureau ingeschakeld word en later zegt u dat er wel 2 herinneringen verstuurd zouden zijn. Dat strookt niet met elkaar.
Dat wat volgens jou niet strookt, is nu juist de essentie van dit topic.
-
- Berichten: 12778
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Niet verstuurd, niet ontvangen of niet gelezen? Dat zegt het verhaal niet.Moneyman schreef: ↑06 jan 2024 11:20Je mist het punt - of in ieder geval de betekenis van het woord "zouden". Die herinneringen zijn dus niet verstuurd (of in ieder geval niet ontvangen).NeoDutchio schreef: ↑05 jan 2024 21:33Uw tijdlijn klopt niet. U begint uw verhaal dat er direct een incassobureau ingeschakeld word en later zegt u dat er wel 2 herinneringen verstuurd zouden zijn. Dat strookt niet met elkaar.
Dat wat volgens jou niet strookt, is nu juist de essentie van dit topic.
De titel laat blijken dat direct na het verstrijken van de betalingstermijn er een incassobureau ingeschakeld zou zijn. Het verhaal laat blijken dat er beweert word dat er 2 mailings verstuurd zijn. Dat wil zeggen dat er een periode tussen zou zitten. Dus is het de vraag of er nu daadwerkelijk direct een incassobureau ingeschakeld is (dan mogen er dus direct geen extra kosten bij), of zit er wel een periode tussen waarin 2 mails verstuurd (zouden) zijn en er wel een juiste periode is aangehouden.
TS: Wat is de exacte tijdlijn? Een mail in de spambox word na een bepaalde periode verwijderd. Zit er een langere periode in uw tijdlijn, dan is het niet ondenkbaar dat er wel een mail ontvangen is maar u deze niet gelezen heeft.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Dat zegt het verhaal wel degelijk. TS geeft aan ze niet ontvangen te hebben - en daarin overigens niet de enige te zijn.NeoDutchio schreef: ↑06 jan 2024 11:43Niet verstuurd, niet ontvangen of niet gelezen? Dat zegt het verhaal niet.Moneyman schreef: ↑06 jan 2024 11:20Je mist het punt - of in ieder geval de betekenis van het woord "zouden". Die herinneringen zijn dus niet verstuurd (of in ieder geval niet ontvangen).NeoDutchio schreef: ↑05 jan 2024 21:33Uw tijdlijn klopt niet. U begint uw verhaal dat er direct een incassobureau ingeschakeld word en later zegt u dat er wel 2 herinneringen verstuurd zouden zijn. Dat strookt niet met elkaar.
Dat wat volgens jou niet strookt, is nu juist de essentie van dit topic.
Marruko schreef: ↑03 jan 2024 14:17CollectMasters claimt dat er weldegelijk 2 betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar in mijn inbox, spamfolder of verwijderde items is niks te vinden. Alle andere e-mails van Luxplus en CollectMasters komen wel gewoon binnen, dus dat uitgerekend de wettelijk vereiste betalingsherinneringen verdwenen zijn is hoogst ongeloofwaardig. Als je gaat rondkijken op het internet, dan zijn er veel meer mensen die met incassokosten te maken krijgen zonder dat daar een betalingsherinnering aan vooraf is gegaan.
-
- Berichten: 12778
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Als u een mail in uw spambox krijgt die na 14 dagen automatisch verwijdert word, heet dat dan ontvangen of niet ontvangen? Vandaar dat die tijdlijn belangrijk is. Dat TS niets gezien heeft kan komen doordat er niets verstuurd is, maar kan ook als blijkt dat beide mails in de spambox terecht zijn gekomen en automatisch verwijderd zijn.Moneyman schreef: ↑06 jan 2024 12:09Dat zegt het verhaal wel degelijk. TS geeft aan ze niet ontvangen te hebben - en daarin overigens niet de enige te zijn.NeoDutchio schreef: ↑06 jan 2024 11:43Niet verstuurd, niet ontvangen of niet gelezen? Dat zegt het verhaal niet.Marruko schreef: ↑03 jan 2024 14:17CollectMasters claimt dat er weldegelijk 2 betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar in mijn inbox, spamfolder of verwijderde items is niks te vinden. Alle andere e-mails van Luxplus en CollectMasters komen wel gewoon binnen, dus dat uitgerekend de wettelijk vereiste betalingsherinneringen verdwenen zijn is hoogst ongeloofwaardig. Als je gaat rondkijken op het internet, dan zijn er veel meer mensen die met incassokosten te maken krijgen zonder dat daar een betalingsherinnering aan vooraf is gegaan.
Wat bij anderen aan de hand is staat los van dit. Het gebeurd hier ook wel eens dat een orderbevestiging in de mailbox binnenkomt en de factuur in de spam. Niets geks dus. Maar als je zelf besluit nooit in je spambox te kijken en te wachten tot het automatisch geleegd is, dan kan je dat niet afschuiven op een ander.
Dus nogmaals aan TS: Wat is het exacte tijdverloop? Is daadwerkelijk direct een incassobureau ingeschakeld, of zit er een periode tussen? Er zitten namelijk een hoop opties tussen direct na 1 dag te laat betalen een incassobureau op uw dak krijgen en bv een maand later waarin 2 herinneringen in de spambox terecht zijn gekomen die automatisch verwijderd zijn.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Uit niets blijkt dat er sprake is van alle belemmeringen die je opwerpt. Het totale verhaal in de OP schept een duidelijk beeld, en het is en blijft sowieso aan de verzender om te bewijzen dat TS die herinneringen zou hebben ontvangen. Tot nu toe is er niets wat erop wijst dat dat het geval zou zijn.
Ik ga die discussie ook niet voerder met je voeren, want dat zou slechts een herhaling van zetten zijn.
Ik ga die discussie ook niet voerder met je voeren, want dat zou slechts een herhaling van zetten zijn.
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12778
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Probeert u eens vanuit het zogenaamde duidelijke beeld uit het OP uit te leggen wat het tijdsverloop is. TS zegt dat er direct een incassobureau is ingeschakeld en direct extra kosten rekent. Direct, dus onmiddellijk nadat er niet betaald is. Het incassobureau geeft aan dat er 2 mails verstuurd zijn en dat er een 14 daagse termijn is aangehouden. Hoe onduidelijk kan het zijn. Of het incassobureau liegt en heeft die ene dag voor 14 dagen aangezien, of TS verteld een stuk van het verhaal niet. Namelijk dat er meer tijd zit tussen het niet betalen en dit moment.Moneyman schreef: ↑06 jan 2024 13:54Uit niets blijkt dat er sprake is van alle belemmeringen die je opwerpt. Het totale verhaal in de OP schept een duidelijk beeld, en het is en blijft sowieso aan de verzender om te bewijzen dat TS die herinneringen zou hebben ontvangen. Tot nu toe is er niets wat erop wijst dat dat het geval zou zijn.
Verhaal TS: Dag 1 niet betaald, incassobureau en incassokosten.
Verhaal incassobureau: 2 mails verstuurd en een 14 daagse termijn aangehouden voordat er kosten berekend werden.
Het is dus verre van duidelijk.