alfatrion schreef: ↑08 jan 2024 20:53
NeoDutchio schreef: ↑08 jan 2024 20:46
Het is niet onaannemelijk dat er een dermate tijd tussen zat dat de verstuurde mails in de spambox zijn aangekomen en daar automatisch verwijderd zijn. Zowel Luxus als het incassobureau kunnen vertellen wanneer ze iets verstuurd hebben. Als de periode te kort is voor een herinnering, dan staat TS sterk. Zit er wel een langere periode tussen kan het dus zijn dat er wel mails ontvangen zijn. Maar dus echter niet gezien.
Dat is een onjuiste conclusie. De schuldeiser zal moeten stellen en bij betwisting bewijzen dat de mails ontvangen zijn. De schuldeiser kan dat niet bewijzen door op een langere periode zit tussen de nota en de aanmaning. Er kan ook simpelweg geen herinnering zijn verstuurd. Een herinnering kan naar het verkeerde adres zijn verstuurd. En de herinnering kan onderweg verloren zijn geraakt.
Als er maar 1 week zit tussen de uiterste betalingsdatum en de vordering van het incassobureau met kosten, dan zal TS 100% in het gelijk gesteld gaan worden. Daar hoeven geen bewijzen voor opgevraagd te worden, want in 1 week kunnen nooit 14 dagen zitten.
Als de periode langer is, dan zal, zoals vermeld, TS bij het incassobureau moeten aankloppen aangezien die kunnen aangeven wanneer wat gebeurd is.
Ik ga uit van praktijk en logica. Een herinnering naar mailadres 1 sturen en de nieuwe vordering met incassokosten naar mailadres 2 kunnen theoretisch, maar zal praktisch gezien niet snel voorkomen. Maar daarvoor zal TS, voor de zoveelste keer, bij het incassobureau moeten aankloppen. En geloof mij, die kunnen echt wel nagaan wanneer iets verstuurd is en wanneer iets in de mailbox in aangekomen. Want ook een incassobureau is niet gek en gaat niet gratis werken.
Laat TS er maar bij komen om verder uitleg te geven. Wat is het tijdsverloop en wat geeft het incassobureau aan.