Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er moet ook gewoon beter toezicht gehouden, over wat er gebeurt met subsidies, en ook waar ze verdeeld worden.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 10:14
Er moet ook gewoon beter toezicht gehouden, over wat er gebeurt met subsidies, en ook waar ze verdeeld worden.
Niemand zal het hiermee oneens zijn. Maar de opmerking is weer lekker makkelijk en kortzichtig. Het gaat niet voor niets vaak fout en er wordt niet voor niets al decennia (academisch) onderzoek gedaan door verschillende academische disciplines hoe dergelijke zaken te voorkomen, tijdig te zien, hoe culturen binnen organisaties te bouwen die dit soort zaken voorkomen etc.
En niet voor niets hebben veel beroepsorganisaties ethische codes, hulplijnen voor ethische vragen, moet bij de jaarlijkse bijscholing een deel ervan aan ethiek worden besteed etcetera. En nog steeds gaat het fout. Dus met "ze motte ..... " komen we er helaas niet. Helaas.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Kijkend naar dat bericht over het LUMC zie je heel veel relevante factoren. Macht, invloed, cultuur, gewoonte, noem maar op. Dat doorbreek je niet met alleen "meer toezicht".

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Beetje eigen verantwoording mag je wel verwachten van mensen die hoger geschoold zijn en een verantwoordelijke functie hebben.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Beetje eigen verantwoording mag je wel verwachten van mensen die hoger geschoold zijn en een verantwoordelijke functie hebben.
Moet er nu meer toezicht komen of moeten mensen het zelf doen? Je spreekt jezelf tegen.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
26 jan 2024 18:00
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Beetje eigen verantwoording mag je wel verwachten van mensen die hoger geschoold zijn en een verantwoordelijke functie hebben.
Moet er nu meer toezicht komen of moeten mensen het zelf doen? Je spreekt jezelf tegen.
Gewoon beter toezicht, dat blijkt noodzakelijk te zijn.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Beetje eigen verantwoording mag je wel verwachten van mensen die hoger geschoold zijn en een verantwoordelijke functie hebben.
Als het zo makkelijk was hadden we geen decennia academisch onderzoek nodig gehad en nog steeds problemen gehad.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het volledig met je eens dat het niet zou mogen gebeuren, maar ook klaar met al die mensen die zo makkelijk roepen dat het "zo en zo mot ....." en volledig voorbijgaan dat het zo niet werkt. Helaas.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Hier is toch echt meer aan de hand dan een falende controle.

In het LUMC is jarenlang fraude gepleegd door hoogleraren / medische doctoren. En als er dan een onderzoeksrapport wordt opgemaakt blijken de student en en slachtoffers niet gehoord te zijn en zelfs de vrouwen die deze fraude hebben aangekaart zijn niet gehoord.

Lees maar:

https://archive.ph/2024.01.26-060705/ht ... t-te-raken

Hoe is dit mogelijk? In een academisch ziekenhuis als het LUMC? En 1 hoogleraar is er met een paar miljoen vandoor gegaan. Onvindbaar zeggen ze.
En zijn collega van subsidiebureau Percuros werkt nog steeds als wetenschapper in het Erasmus MC.

Hoe ziek kun je het hebben?

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Heb je ook nog een oplossing die wél van enige realiteitszin getuigt?

Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Onkruid, wil je als een soort Trump of Wilders alle bestaande wetten overboord werpen en als een alleenheerser alles gaan oplossen?

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
26 jan 2024 22:26
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Heb je ook nog een oplossing die wél van enige realiteitszin getuigt?
Waarom zou dat geen realiteit kunnen zijn?
Dat doen ze bij criminelen ook, en bij mensen in de bijstand ook.
Dus ja, maar dan moet de wil er wel zijn.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
26 jan 2024 22:35
Onkruid, wil je als een soort Trump of Wilders alle bestaande wetten overboord werpen en als een alleenheerser alles gaan oplossen?
Nee, gewoon wat niet mag, moet afgestraft worden, of je nou geleerd hebt of niet.

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus we gaan een controleapparaat opzetten die misschien tientallen miljoenen gaat kosten om fraude ter waarde van een paar miljoen aan te pakken?

Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En dat controle apparaat hoeft zich aan geen (grond)wetten of regels meer te houden, kostte wat het kost .

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nieuw! De huiskamer wordt corona topic nr. 5. Klessebesen kunnen we in het nieuwste topic van Dagkoers, dat de alternatieve huiskamer wordt!

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
26 jan 2024 23:02
Dus we gaan een controleapparaat opzetten die misschien tientallen miljoenen gaat kosten om fraude ter waarde van een paar miljoen aan te pakken?
Waarom niet? Dat doen ze toch overal voor. En dat levert zelfs minder op dan.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 jan 2024 23:06
Nieuw! De huiskamer wordt corona topic nr. 5. Klessebesen kunnen we in het nieuwste topic van Dagkoers, dat de alternatieve huiskamer wordt!
Volgens mij gaat dit niet over corona, maar goed.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
26 jan 2024 22:26
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Heb je ook nog een oplossing die wél van enige realiteitszin getuigt?
Wat nou?
Wat daar subsidie geld opstrijkt is gewoon een zooitje arrogante patsers die zich voorstaan op de letters voor of achter hun naam.
Kortom wittejassen criminaliteit.
Moet bestraft worden zoals ieder vergelijkbare misdaad.
Maar dat gebeurt niet zoals uit het rapport blijkt.
Want ook daar dekt men zich in/dekt men af enz.
Als ik te hard rijdt krijg ik een boete,niet leuk maar volgens de wet terecht dus het zij zo.
Als ik een paar duizend euro jat en het komt uit ben ik de pineut,ook terecht.
Als dat volk enige miljoenen onterecht opstijkt/misbruikt of achterover drukt zegt men hooguit "mag niet hoor en nooit meer doen"
BAH! en dat voor eenieder die zoiets vergoeilijkt en of met de mantel der liefde bedekt onder het motto "ze doen ook veel goeds"

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Iets met kanon en mug?

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
26 jan 2024 23:10
en dat voor eenieder die zoiets vergoeilijkt en of met de mantel der liefde bedekt onder het motto "ze doen ook veel goeds"
Het wordt niet vergoeilijkt of met de mantel der liefde bedekt. Maar @Onkruid71 roept weer eens "ze motte ....." terwijl het niet zo makkelijk is. Wat ik al in een eerdere reactie aangaf omdat we al decennia lang onderzoek doen naar hoe dit soort zaken te voorkomen, en toch gebeurt het nog steeds.

Natuurlijk, pak dit hard aan, maar het issue was dat we nog steeds niet in staat zijn dit soort zaken te voorkomen.

Plaats reactie