Ik woon in Almere en ik heb al een jaar of 8 een scootmobiel van de WVG. Nu willen ze dat we per jaar een flink bedrag zelf gaan betalen want ze zeggen als je niet gehandicapt was geweest dan had je toch een fiets moeten kopen. Ze kunnen het niet laten mensen te kwetsen want de reden dat ik gehandicapt ben is dat ik met m'n fiets tegen een auto ben aan geknalt en kan dus niet meer lopen.
Voor zover ik weet is het alleen hier in Almere.
Het is een bruikleenvoorziening dus we moeten straks iets gaan betalen wat nooit ons eigendom zal worden. Nu heb ik een miniumuitkering dus zal ik het waarschijnlijk wel bij de bijzondere bijstand kunnen terug halen want ik kan nooit een bedrag van 475 euro per jaar betalen.
Dus je betaald het aan de gemeente en je haalt het daar ook weer terug, zo is het cirkeltje weer rond en zijn ze er niks mee opgeschoten.
In het ergste geval kunnen we het niet bij de bijzondere bijstand terug halen en dan zal ik m'n scootmobiel moeten inleveren. Ik heb een kind die elke dag naar school moeten brengen, ik heb een druk sociaal leven.Ik weet niet waar dat heen moet in onze kikkerlandje. Mij krijgen ze niet zo gauw achter de geraniums want ik verzin wel weer een oplossing. Maar er zijn zat mensen die de deur niet meer uit komen.
Volgende week 16 maart gaan we handtekeningen aanbieden aan de wethouder in het stadhuis want we gaan dit natuurlijk niet zomaar pikken.
Groetjes Sylvia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)