Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze zitten er pas!

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Net als ratten (en motten) is dit soort gedrag nooit helemaal uit te roeien
Zo gauw het om geld gaat komt het slechte naar boven.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
27 jan 2024 19:32
Voor 1 keer ben ik het met Wolters eens.
Daar heb je pilletjes tegen...

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
27 jan 2024 19:41
Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 15:22
Moneyman schreef:
27 jan 2024 10:59

Ik wéét dat het niet klopt. En daar kom je snel genoeg achter als je je eigen uitspraken zou checken.
Als je ff zegt wat je onderbouwd wilt hebben zal ik het voor je onderbouwen. Want ik heb geen idee wat je onderbouwd wil hebben.
Dat heb ik al gezegd - meermaals zelfs. Maar ik zal je eigen uitspraken nog een keer quoten voor je.
Moneyman schreef:
26 jan 2024 22:26
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 17:16
Nou, als je een speciaal Taskforce er voor op zet en wat meldpunten. Hetgene wat onderzocht wordt, de AVG tijdelijk laten vervallen en openheid van zaken verplichten, en zwaarder straffen zou mijn oplossing zijn.
Heb je ook nog een oplossing die wél van enige realiteitszin getuigt?
Dan zouden de straffen hoger moeten zijn. Dat moet wel realistisch zijn, zodra er spraken is van onjuist subsidies verstrekken, onjuist subsidies verkrijgen, fraude met grotere bedragen.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
27 jan 2024 19:07
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 18:03
rwolters schreef:
26 jan 2024 18:00


Moet er nu meer toezicht komen of moeten mensen het zelf doen? Je spreekt jezelf tegen.
Gewoon beter toezicht, dat blijkt noodzakelijk te zijn.
Hoe? En wie controleert het toezicht? Misschien een Nederlandse stasi oprichten maar zelfs dat heeft het uiteindelijk niet gered.

Jouw ideeën geven wel aan waarom we omkomen in de ingewikkelde regels. Er zijn blijkbaar te veel mensen die geloven dat je met regeltjes dingen kunt voor.
Er worden jaarlijks plus 1000 weten gemaakt, niet mijn idee, beter idee wetten veranderen dan.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Strenger straffen helpt niet zo goed om criminaliteit te verminderen, volgens mij.
Ik vind het wel opvallend dat volgens de onderbuik van Kamp flink gefraudeerd wordt en dat volgens de onderbuik hier de kleine fraudeur genadeloos wordt aangepakt en de grote fraudeur niet.
Waarom zouden OM en de Rechtspraak dan die kleine fraudeurs pakken, en moordenaars, geweldplegers, verkrachters en overvallers met een onbenullig taakstrafje heenzenden (volgens de algemene onderbuik)? Vreemd.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 22:13
Moneyman schreef:
27 jan 2024 19:41
Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 15:22

Als je ff zegt wat je onderbouwd wilt hebben zal ik het voor je onderbouwen. Want ik heb geen idee wat je onderbouwd wil hebben.
Dat heb ik al gezegd - meermaals zelfs. Maar ik zal je eigen uitspraken nog een keer quoten voor je.
Moneyman schreef:
26 jan 2024 22:26

Heb je ook nog een oplossing die wél van enige realiteitszin getuigt?
Dan zouden de straffen hoger moeten zijn. Dat moet wel realistisch zijn, zodra er spraken is van onjuist subsidies verstrekken, onjuist subsidies verkrijgen, fraude met grotere bedragen.
OK, ik geef het op. Verder dan wat makkelijk roepen kom je niet, onderbouwing blijft zelfs nu nog uit.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
27 jan 2024 22:58
Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 22:13
Moneyman schreef:
27 jan 2024 19:41

Dat heb ik al gezegd - meermaals zelfs. Maar ik zal je eigen uitspraken nog een keer quoten voor je.
Dan zouden de straffen hoger moeten zijn. Dat moet wel realistisch zijn, zodra er spraken is van onjuist subsidies verstrekken, onjuist subsidies verkrijgen, fraude met grotere bedragen.
OK, ik geef het op. Verder dan wat makkelijk roepen kom je niet, onderbouwing blijft zelfs nu nog uit.
Wat moet ik onderbouwen, fout is fout. Moet ik je onderbouwen waarom strengere straffen beter afschrikken?
Ik heb gezien dat subsidie verstrekkers ook niet transparant zijn.
Dus zal er waarschijnlijk ook niet echt toezicht zijn. Maar dat weet ik niet zeker.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 23:09
(…) Moet ik je onderbouwen waarom strengere straffen beter afschrikken? (…)
Nou, laat ik een voorzetje geven:
https://www.google.nl/search?q=effect+v ... r+straffen
Succes!

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee, beter alleen een foei gesprek en verder vergeten en vergeven volgens de experts, allemaal lid van die ene specifieke politieke partij.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 23:09
Moneyman schreef:
27 jan 2024 22:58
Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 22:13

Dan zouden de straffen hoger moeten zijn. Dat moet wel realistisch zijn, zodra er spraken is van onjuist subsidies verstrekken, onjuist subsidies verkrijgen, fraude met grotere bedragen.
OK, ik geef het op. Verder dan wat makkelijk roepen kom je niet, onderbouwing blijft zelfs nu nog uit.
Wat moet ik onderbouwen, fout is fout. Moet ik je onderbouwen waarom strengere straffen beter afschrikken?
Ik heb gezien dat subsidie verstrekkers ook niet transparant zijn.
Dus zal er waarschijnlijk ook niet echt toezicht zijn. Maar dat weet ik niet zeker.
He ja, we zitten met zijn allen op nog veel meer toeslagen- en subsidieaffaires te wachten.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
27 jan 2024 22:48
Strenger straffen helpt niet zo goed om criminaliteit te verminderen, volgens mij.
Ik vind het wel opvallend dat volgens de onderbuik van Kamp flink gefraudeerd wordt en dat volgens de onderbuik hier de kleine fraudeur genadeloos wordt aangepakt en de grote fraudeur niet.
Waarom zouden OM en de Rechtspraak dan die kleine fraudeurs pakken, en moordenaars, geweldplegers, verkrachters en overvallers met een onbenullig taakstrafje heenzenden (volgens de algemene onderbuik)? Vreemd.
Misschien omdat er verschil zit tussen witte boorden criminaliteit op financieel gebied en 'straatcriminaliteit' met bv stelen, drugsgebruik, doodslag enz.?

In situatie bij LUMC gaat het om miljoenen fraude met subsidies gepleegd door bekende medische hoogleraren. En was / is al jaren bekend bij bestuur en toezichthouders.

En toch grijpen deze bestuurders niet in. Nog erger. In een onderzoeksrapport zijn direct betrokken niet gehoord en hun ervaringen niet vermeld in het rapport.

Nog schrijnender is dat de fraudeurs nog gewoon werkzaam zijn in hun functies.
Terwijl LUMC al een aantal onderzoeksprojecten hebben moeten stilleggen.

En als ik het verslag van FTM erbij neem dreigt het LUMC de academisch status zelfs kwijt te raken. Wat voor heel veel mensen dramatisch gevolgen zal hebben.
En dat allemaal omdat een paar medische hoogleraren wat bij wilden verdienen naast hun riante salarissen.

Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

In landen zoals de USA worden veel strengere straffen uitgedeeld.
Daarom is daar helemaal geen criminaliteit meer.
Niet dus maar een nog veel hardere criminaliteit. Verdubbeling van de straffen brengt ook een meer dan verdubbeling van de kosten. Omdat het in de tijd steeds duurder wordt.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dus maar beter helemaal stoppen met straffen. Nog goedkoper, geen kosten detentiecentra meer en kan justitie en politie ook afgeschaft worden.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 22:16
rwolters schreef:
27 jan 2024 19:07
Onkruid71 schreef:
26 jan 2024 18:03


Gewoon beter toezicht, dat blijkt noodzakelijk te zijn.
Hoe? En wie controleert het toezicht? Misschien een Nederlandse stasi oprichten maar zelfs dat heeft het uiteindelijk niet gered.

Jouw ideeën geven wel aan waarom we omkomen in de ingewikkelde regels. Er zijn blijkbaar te veel mensen die geloven dat je met regeltjes dingen kunt voor.
Er worden jaarlijks plus 1000 weten gemaakt, niet mijn idee, beter idee wetten veranderen dan.
Jij hebt echt niet door wat de gevolgen zijn van jouw ideeën en "plannen". Je stelt verdorie zelf voor dat er meer toezicht moet komen om vervolgens te zeggen dat meer wetten niet jouw idee is. En welke wetten wil je dan verande5een om meer toezicht mogelijk te maken?

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
28 jan 2024 10:19
Dus maar beter helemaal stoppen met straffen. Nog goedkoper, geen kosten detentiecentra meer en kan justitie en politie ook afgeschaft worden.
Het woord nuance zegt jou zeker niets?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
28 jan 2024 10:19
Dus maar beter helemaal stoppen met straffen. Nog goedkoper, geen kosten detentiecentra meer en kan justitie en politie ook afgeschaft worden.
Niet afschaffen. De politie heb je nodig om thee te drinken bij een aantal mensen. Justitie kan dan bij de AZC's aan de bak, misschien dat de achterstanden dan wat ingelopen worden. Detentiecentra kun je uiteraard ombouwen tot woningen. Dat is wel weer een voordeel. Het woningtekort wordt in no-time ingelopen.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
28 jan 2024 10:27
Onkruid71 schreef:
27 jan 2024 22:16
rwolters schreef:
27 jan 2024 19:07


Hoe? En wie controleert het toezicht? Misschien een Nederlandse stasi oprichten maar zelfs dat heeft het uiteindelijk niet gered.

Jouw ideeën geven wel aan waarom we omkomen in de ingewikkelde regels. Er zijn blijkbaar te veel mensen die geloven dat je met regeltjes dingen kunt voor.
Er worden jaarlijks plus 1000 weten gemaakt, niet mijn idee, beter idee wetten veranderen dan.
Jij hebt echt niet door wat de gevolgen zijn van jouw ideeën en "plannen". Je stelt verdorie zelf voor dat er meer toezicht moet komen om vervolgens te zeggen dat meer wetten niet jouw idee is. En welke wetten wil je dan verande5een om meer toezicht mogelijk te maken?
Wat zijn de gevolgen dan van mijn ideeën?
Ik heb geen idee welke wetten er aangepast niet worden, maar ik denk wel als ik er volledig zou induiken er genoeg zullen zijn. Maar daar zijn juristen voor.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zal ik er een keer naar wat humor in gooien dan?

https://www.nporadio2.nl/fragmenten/spi ... n-het-werk

Schitterende weergave van de realiteit.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bijzondere humor. Past wel bij een bijzonder iemand.

Plaats reactie