Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Vanmiddag op tandpastajacht geweest. Best nog wel lastig om iets te vinden zonder limonene en linalool. Het alwijze internet gaf alleen redelijk dure opties, die ook nog eens niet altijd vrij waren van dat spul.
En wat denk je? Behalve Zendium heeft ook OralB een aantal soorten. Waarbij de Etos deze keer een prima reclame had. Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden. Naja, weer gelukt.
En wat denk je? Behalve Zendium heeft ook OralB een aantal soorten. Waarbij de Etos deze keer een prima reclame had. Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden. Naja, weer gelukt.
-
U bent weer goed bezig geweest.
witte angora
vindt dit leuk
-
Het criterium "kan een allergische reactie veroorzaken" is niets zeggend, water (nee, niet bij wijze van spreken) kan een allergische reactie veroorzaken. Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.witte angora schreef: ↑28 jan 2024 17:12Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden.
-
Die database zie ik inderdaad ook niet zo gauw komen. En ja, het scheelt dat er een verplichting is alles wat een allergische reactie kan veroorzaken in de ingrediëntenlijst te vermelden. Maar als je dan zo goed als overal hetzelfde tegen komt, dan vraag je je toch af hoe serieus er met de consument omgegaan wordt.DeZevendeHenk schreef: ↑28 jan 2024 21:17Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.
De ingrediënten staat toch op die lijst vermeld?
-
Dat zeg ik, dat staat er.
Ben je er ook daadwerkelijk allergisch voor? En waarom moest je dan nu een andere tandpasta zoeken?
Misschien zelf beginnen om zo'n database op te zetten? Zodanig dat iedereen producten kan toevoegen. Dan heb je op een gegeven moment vanzelf een goedgevulde lijst vam producten.DeZevendeHenk schreef: ↑28 jan 2024 21:17Het criterium "kan een allergische reactie veroorzaken" is niets zeggend, water (nee, niet bij wijze van spreken) kan een allergische reactie veroorzaken. Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.witte angora schreef: ↑28 jan 2024 17:12Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden.
-
Klopt, dat ben ik al heel lang. Eigenlijk had ik gehoopt er van af te zijn, maar helaas. De klachten die ik de laatste maanden had wijzen, na alle andere opties uit te sluiten, toch weer in die richting. Dus alles waar limonene en linalool in zit gaat weer de deur uit. En geloof me, het geeft nu al een stuk verlichting.
Opvallend is dat dat spul zelfs in natuurlijke en biologische producten zit. Tot in de aftershave aan toe. Volkomen natuurlijk en biologisch, en toch... auw. Groene zeep? Vergeet het maar. Scheerzeep? Ik had een biologische op het oog, zit het ook in.
Hier meer info: https://waarzitwatin.nl/stoffen/limoneen
-
Ja, wat een onnodige rotzooi wordt er allemaal gebruikt in producten.
Maar gaat u aan de slag met de suggestie van meneer Wolters? Wellicht heeft hij nog meer interessante ideeën voor u.
Maar gaat u aan de slag met de suggestie van meneer Wolters? Wellicht heeft hij nog meer interessante ideeën voor u.
-
Wie zegt dat het een onnodige grondstof is? Als je er niet allergisch voor bent is het een vrij onschuldige grondstof. Liever Limoneen als geurstof in mijn shampoo dan een of ander grondstof uit de chemische industrie.
Daarbij wordt Limoneen dmv stoom gewonnen uit citrus schillen. Het kan dus in principe ook in biologische producten gebruikt worden omdat het dus op een natuurlijke manier uit een natuurlijke grondstof die biologisch verbouwd kan worden.
Daarbij wordt Limoneen dmv stoom gewonnen uit citrus schillen. Het kan dus in principe ook in biologische producten gebruikt worden omdat het dus op een natuurlijke manier uit een natuurlijke grondstof die biologisch verbouwd kan worden.
-
Dat is omdat het helemaal geen "gevaarlijke" stoffen zijn. In de US wordt je zowat gelyncht als je een pinda bij je hebt. Pinda's zijn natuurlijk prima te eten, tenzij je er allergisch voor bent en dan ben je dat ook voor biologische pinda'switte angora schreef: ↑29 jan 2024 11:02
Opvallend is dat dat spul zelfs in natuurlijke en biologische producten zit. Tot in de aftershave aan toe. Volkomen natuurlijk en biologisch, en toch... auw. Groene zeep? Vergeet het maar. Scheerzeep? Ik had een biologische op het oog, zit het ook in.
Hier meer info: https://waarzitwatin.nl/stoffen/limoneen
Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.
Voor wie het interesseert heb ik haar column hier gekopieerd.
https://archive.ph/2024.01.30-085447/ht ... ~b64bbb87/
-
O, wat ontzettend vreselijk allemaal weer. Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken, dat doet u al voor ons.Bezorgdeburger schreef: ↑30 jan 2024 10:46Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.
juliomariner
, witte angora
en kuklos
vinden dit leuk
-
Dus wij kunnen onbekommerd aan de jajem en de whiskey. Niet om wat te vergeten, maar gewoon, omdat het kan.J. Deltoer schreef: ↑30 jan 2024 23:15O, wat ontzettend vreselijk allemaal weer. Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken, dat doet u al voor ons.Bezorgdeburger schreef: ↑30 jan 2024 10:46Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Wat Sheila Sitalsing uitsprak bij haar Eredoctoraat
spreekt mij aan. Ik hoop dat er hier ook mensen zijn die dit aanspreekt:
https://archive.ph/2024.01.31-065511/ht ... ~b91348e5/
spreekt mij aan. Ik hoop dat er hier ook mensen zijn die dit aanspreekt:
https://archive.ph/2024.01.31-065511/ht ... ~b91348e5/
-
Nog even gauw een nieuwe fles jajem halen voor de winkel sjluit...
J. Deltoer
vindt dit leuk
Aan de posts van bezorgdeburger te lezen moeten we anti-PVV, anti-BBB en anti-NSC deugen. Nee dank je.
oh ja, en ook nog anti-Plasterk deugen.
oh ja, en ook nog anti-Plasterk deugen.
juliomariner
vindt dit leuk
Nieuw woordje geleerd?witte angora schreef: ↑31 jan 2024 17:44Nog even gauw een nieuwe fles jajem halen voor de winkel sjluit...
-
Nope, ken ik al heel lang.