Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Dus, waarschijnlijk naar de rechter?
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Al sta je waarschijnlijk in het gelijk, tegenpartij hoeft natuurlijk niet zonder slag of stoot mee te werken aan het eenzijdig ontbinden van de koop.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Maxm1608 bedankt dat je ons up to date houd hiervan dat zien we zelden. Wacht met smart over de updates en hoe dit uitpakt, zo te horen doet MM zo min mogelijk maar hoop dat je je gelijk krijgt! (recht hebben en recht krijgen zijn nog steeds verschillende dingen helaas)
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Het probleem is dat MM helemaal nergens op reageert. Ben vanaf eind November begin December al bezig zonder succes.rwolters schreef: ↑04 feb 2024 15:20Het is sowieso speculeren. Het enige wat we in dit topic hebben gezien is de parafrasering door TS van het ontvangen antwoord. Wellicht dat de volledige tekst duidelijker is. Er wordt door velen hier al weer gespeculeerd op basis van onvolledige informatie. Dus het probleem kan inderdaad bekend zijn. Maar dat kunnen we pas beoordelen als de integrale respons van MM hebben gezien.Nijogeth schreef: ↑31 jan 2024 14:52Ik gok dat ze wel degelijk weten wat het probleem precies is. Het is namelijk een heel specifiek probleem. Maar dat ze bij terugkoppeling gewoon een overkoepelende reden aanvinken en niet ieder defect specifiek gaan benoemen of uitleggen.
Mochten er verdere stappen ondernomen worden, dan zal dit verweer vast duidelijk worden.
"Geachte heer/ mevrouw,
Op 19 december 2023 heb ik u namens cliënt in gebreke gesteld. De ingebrekestellingsbrief heb ik gemakshalve als bijlage aan deze e-mail gevoegd.
Tot op heden heb ik echter geen reactie van u mogen ontvangen op mijn verzoek in die brief. Het geduld van cliënt raakt op. Daarom geeft cliënt u een laatste kans om het gebrek op te lossen.
Namens cliënt verzoek en sommeer ik mij binnen acht (8) dagen na heden schriftelijk te bevestigen dat u binnen 14 dagen na heden zult overgaan tot herstel.
Indien u het een en ander niet doet, bent u definitief in verzuim. Alsdan ontbindt cliënt de koopovereenkomst met u op grond van artikel 6:265 jo. 7:22 BW. In dat geval dient u de koopsom aan cliënte terug te betalen binnen de gestelde termijn van 14 dagen.
Namens cliënt behoudt ik alle (overige) rechten en weren voor.
Met vriendelijke groet,"
Dit is nu het laatste bericht dat mijn rechtsbijstand heeft verzonden naar MM. We wachten weer af.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Maar ze hebben toch al eens gereageerd dat het volgens hun geen garantie is en schade komt door de gebruiker? Het is niet zo dat men niet reageert, maar voor hun is het afgehandeld. Het verandert voor hun pas als er een rechtszaak komt.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
En die rechtzaak komt er als MM zo doorgaat. Ze zijn steeds tijd aan het rekken maar er gebeurt niets. Ook niet na meerdere keren telefonisch contact.Maxm1608 schreef: ↑08 feb 2024 17:47
MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Oh, ik dacht juist dat MediaMarkt zich achter Samsung en LMR verschuilde en het als afgedaan beschouwde. Maar je bent dus daarna zelf naar Samsung gegaan met die foto. Ik dacht dat die de foto via MediaMarkt hadden gekregen.
Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Dat klopt idd, MM weet hier niets van.Nijogeth schreef: ↑08 feb 2024 17:59Oh, ik dacht juist dat MediaMarkt zich achter Samsung en LMR verschuilde en het als afgedaan beschouwde. Maar je bent dus daarna zelf naar Samsung gegaan met die foto. Ik dacht dat die de foto via MediaMarkt hadden gekregen.
Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Maar de garantie van MM is toch ook niet grenzeloos? Waarom denk je dat je van MM wel recht op garantie hebt, terwijl Samsung al duidelijk heeft aangegeven dat er geen sprake kan zijn van garantie?Maxm1608 schreef: ↑08 feb 2024 17:47MM heeft niet gereageerd. Ik heb zelf direct contact opgenomen met Samsung omdat MM niets laat horen. Samsung heeft LetMeRepair bv ingeschakeld en die zegt dat het geen garantie is. Maar omdat ik de TV bij MM gekocht heb is MM de partij die garantie dient te verstrekken zegt mijn rechtsbijstand.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Zit het nog even terug te lezen, maar ik krijg nu toch echt het idee dat de jurist niet alle feiten kent. Hier zeg je dat MM het door heeft gezet naar Samsung, en vanmorgen zeg je dat MM hier niet van af weet.Maxm1608 schreef: ↑30 dec 2023 20:42Het ligt nu bij mijn rechtabijstand. De jurist die het in behandeling heeft, zegt dat ik een zeer sterke zaak heb. Dit daar mediamarkt zelf moet zorgen voor ondersteuning en dit helemaal niet door mag zetten naar samsung (laat staan let me repair). ik heb een overeenkomst met mediamarkt en niet met samsung. Ook moet mediamarkt bewijzen dat het door mijn toedoen gebeurt zou zijn. We wachten af. De brief is 18dec jl verzonden naar mediamarkt.
Maxm1608 schreef: ↑09 feb 2024 08:27Dat klopt idd, MM weet hier niets van.Nijogeth schreef: ↑08 feb 2024 17:59Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
MM heeft het doorgezet d.m.v. tegen mij als consument te zeggen dat ik contact op moet nemen me Samsung, Dit heb ik gedaan, echter is dit helemaal niet de bedoeling. Ik heb een overeenkomst met MM en niet met Samsung.witte angora schreef: ↑09 feb 2024 08:44Zit het nog even terug te lezen, maar ik krijg nu toch echt het idee dat de jurist niet alle feiten kent. Hier zeg je dat MM het door heeft gezet naar Samsung, en vanmorgen zeg je dat MM hier niet van af weet.Maxm1608 schreef: ↑30 dec 2023 20:42Het ligt nu bij mijn rechtabijstand. De jurist die het in behandeling heeft, zegt dat ik een zeer sterke zaak heb. Dit daar mediamarkt zelf moet zorgen voor ondersteuning en dit helemaal niet door mag zetten naar samsung (laat staan let me repair). ik heb een overeenkomst met mediamarkt en niet met samsung. Ook moet mediamarkt bewijzen dat het door mijn toedoen gebeurt zou zijn. We wachten af. De brief is 18dec jl verzonden naar mediamarkt.
Maxm1608 schreef: ↑09 feb 2024 08:27Dat klopt idd, MM weet hier niets van.Nijogeth schreef: ↑08 feb 2024 17:59Als MediaMarkt niet eens weet van jouw contact met Samsung en LMR, dan zullen ze inderdaad weinig verweer hebben tot nu toe. Daar hebben ze dan nog geen contact mee gehad. Dat kunnen ze voor de rechtszaak mogelijk nog wel krijgen als LMR en Samsung het probleem kunnen duiden, maar dat zal dan uitgebreider moeten worden dan wat Samsung en LMR naar jou hebben gecommuniceerd.
De garantie is inderdaar niet eindeloos maar een TV van dit bedrag mag na 3 maanden niet de geest geven.
De koop gaat vandaag ontbonden worden, dit daar MM niet reageerd ook niet op de laatste mail.
Dus als alles meezit komt het bedrag binnen 14dagen retour.
Speedy123
vindt dit leuk
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
MediaMarkt zal wel niet akkoord gaan met ontbinding.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Het ontbinden van een overeenkomst is een eenzijdige rechtshandeling. Een akkoord van de wederpartij is derhalve geen vereiste.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Voor ontbinden is wel vereist dat tegenpartij in verzuim is. En dat wordt betwist.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Verzuim is geen vereiste voor ontbinding op grond van art. 7:22 BW. Bovendien is deze tekst duidelijk omtrent het verzuim, zodat ontbinding op grond van art. 6:265 BW ook mogelijk is.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
En 7.22 BW opent met:
hetgeen wordt betwistBeantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst....
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Als de tegenpartij geen akkoord op die eenzijdige ontbinding geeft is er misschien een rechter nodig om tot een oplossing te komen.
Re: Samsung Oled tv stuk na 3 maanden geen garantie
Toevallig kwam ik van de week nog een uitspraak tegen over een televisie waarbij op de dag van ontvangst (!) een beroep op nonconformiteit werd gedaan, maar waarbij dat beroep ook op grond van alleen foto's werd afgewezen.
De rechter honoreerde dat, het beroep op nonconformiteit ging niet op.
De rechter honoreerde dat, het beroep op nonconformiteit ging niet op.
16again
vindt dit leuk