Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1878
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
08 feb 2024 16:13
Je begint haast te denken dat alle groepen die van andere mensen dingen willen afdwingen gewoon gezamelijk in een instelling moeten. Houten paarden mogen niet, snelwegen blokkeren, banden lek prikken, hooibalen in de fik steken, Sinterklaasintochten verpesten en weet ik wat nog meer. Prima dat je een mening hebt, verkondig die dan gewoon, onderbouw hem wat mij betreft en kijk wat mensen er mee doen, maar dat eeuwige irriteren om maar je zin te krijgen, dat zorgt ervoor dat ik je al direct niet meer serieus neem.

Het enige waar ik wel een beetje mee kan leven is wanneer je gaat demonstreren tegen mensen die demonstreren op de plek waar die mensen demonstreren. Dus als KOZP mag demonstreren bij een Sinterklaasintocht, dat je er dan netjes naast gaat staan en sinterklaasliedjes met zwarte piet erin gaat zingen als collectief. Dat kan ik nog wel hebben, want dan breng je de discussie naar hen die de discussie niet willen voeren, maar gewoon hun zin willen.

Maar in mijn ogen, als je wil dat mensen ergens mee stoppen, dan ga je op een normale manier (vaak werkt humor ook nog mee) het gesprek aan en probeer ze met argumenten te overtuigen. En als dat niet werkt, dan is jouw punt misschien niet zo sterk. KOZP, de klimaataanpak, de alfabet mensen, de standpunten van de boeren. Het blijven allemaal meningen en standpunten en daar hoeft in theorie niets mee te gebeuren omdat jij of jullie als groep het anders willen. Dat mag anders, als je met overtuigende argumenten komt waarom dat beter zou zijn. Maar zelfs die argumenten die jij misschien heel goed vindt, die vindt een ander helemaal niet belangrijk.
Dat is redelijk kort door de bocht.
Ga ik dus ook even doen.
Als je na lange onderhandelingen,gesprekken en allerlei vage commissies nog steeds geen gehoor vindt voor je standpunten/klachten rest er niets anders dan actie ondernemen.
Evt.met demonstraties.
En,ik spreek uit ervaring,dan moet je zoveel mogelijk ellende veroorzaken anders lacht men alleen maar om je.
Voor de goede orde,ik bedoel hier uiteraard geen geweld mee.
Dat geweld komt vanzelf van de andere kant,(lees overheid) jammer genoeg
Ook dat weet ik uit ervaring.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@scharrelschipper ik denk toch dat niet bij iedere demonstratie de overheid geweld zonder reden of uitdaging gebruikt. Aan jou berichten lees ik dat jijzelf een behoorlijk aversie hebt tegen de overheid. Keek / kijk je ook wel eens in de spiegel?

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Weet iemand hier of ik 20-30 jaar oude zakjes Reckitt blauw die ik vond in de catacomben van mijn appartement kan gebruiken / ze nog werken?

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard werken die nog. Ouderwetse kwaliteit. 😁

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
08 feb 2024 22:03
Weet iemand hier of ik 20-30 jaar oude zakjes Reckitt blauw die ik vond in de catacomben van mijn appartement kan gebruiken / ze nog werken?
Ik zou niet weten waarom niet. Het is niet anders dan blauwe kleurstof, dus als het nog intens blauw ziet is er weinig aan de hand. Kijk wel of het nog goed poedervormig is en niet samengeklonterd, waardoor het niet goed oplost. Blauwe klontjes zouden vlekken kunnen geven als ze op wit textiel plakken, maar ook die wassen er wel weer uit, verwacht ik.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien nog even verder spitten in die catacomben, dan vindt u wellicht ook nog dotjes poppetje blauw.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
08 feb 2024 22:56
ZeerPrivé schreef:
08 feb 2024 22:03
Weet iemand hier of ik 20-30 jaar oude zakjes Reckitt blauw die ik vond in de catacomben van mijn appartement kan gebruiken / ze nog werken?
Ik zou niet weten waarom niet. Het is niet anders dan blauwe kleurstof, dus als het nog intens blauw ziet is er weinig aan de hand. Kijk wel of het nog goed poedervormig is en niet samengeklonterd, waardoor het niet goed oplost. Blauwe klontjes zouden vlekken kunnen geven als ze op wit textiel plakken, maar ook die wassen er wel weer uit, verwacht ik.
Vanwege evt vlekken zit ik dus net te twijfelen. Blauw is ook al niet een kleur die ik mooi vind. :) Zo te voelen is het nog niet geklonterd.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 feb 2024 23:23
Misschien nog even verder spitten in die catacomben, dan vindt u wellicht ook nog dotjes poppetje blauw.
Dat is nu een collectorsitem, die had je moeten bewaren :mrgreen:
https://museumrotterdam.nl/collectie/item/33612-M

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het was wel een interessant, dat interview met Poutin.

https://youtu.be/fOCWBhuDdDo?si=FYJ0iteZgkYXjKaM

Hier dus het hele interview.

Het geeft wel wat om over na te denken.

Betalen wij nou echt om de expansie drift van de Nato te bekostigen?
De geschiedenis van het westen om zich overal mee te bemoeien was niet altijd gerechtvaardigd.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het kan best wel zo zijn dat Poetin zich bedreigd voelt omdat de NATO uitbreidt, maar hebben landen niet zelf de keuze en het recht om zich bij de NATO aan te sluiten?

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
09 feb 2024 07:36
Het kan best wel zo zijn dat Poetin zich bedreigd voelt omdat de NATO uitbreidt, maar hebben landen niet zelf de keuze en het recht om zich bij de NATO aan te sluiten?
Rijke landen willen wel eens druk zetten. Of ergens anders mensen aan de macht helpen.

scharrelschipper
Berichten: 1878
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bezorgdeburger schreef:
08 feb 2024 20:49
@scharrelschipper ik denk toch dat niet bij iedere demonstratie de overheid geweld zonder reden of uitdaging gebruikt. Aan jou berichten lees ik dat jijzelf een behoorlijk aversie hebt tegen de overheid. Keek / kijk je ook wel eens in de spiegel?
Nee,zeker niet bij iedere demonstatie,maar ik heb de laatste jaren een paar gevallen gezien waarbij ik dacht "is dat nu echt nodig?"
En in een redelijk ver verleden (80er jaren) ben ik er getuige van geweest.
Aversie tegen overheid?
Niet tegen een redelijk optredende overheid.
Voorbeeld;ons bedrijf word regelmatig gecontroleerd wat betreft de papierwinkel.
Dat gebeurt door politie,rws of havendienst,en het is een zeldzaamheid dat ik daar een probleem mee heb.
Komt natuurlijk ook omdat daar bijna altijd mensen werken die de praktijk kennen en dan geeft dat geen wrijving.
Dus aversie tegen de overheid? nee,niet per definitie.
Maar de religieuze vermaning "gij zult niet opstaan tegen de machten over u gesteld" is aan mij niet besteed.
Als ik het nodig acht sta ik wel degelijk op.

de auditu
Berichten: 796
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door de auditu »

Thijs124 schreef:
08 feb 2024 15:16
Misschien kan ik tegen de fabrikant van het schommel paard dat ik 70 jaar geleden had een klacht indienen vanwege beschadiging van mijn onvermogen om te wippen en schommelen anders dan op een paard.
Die peta toch.
Tijd voor een wereldwijd excuus aan alle paarden. :D

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
08 feb 2024 22:03
Weet iemand hier of ik 20-30 jaar oude zakjes Reckitt blauw die ik vond in de catacomben van mijn appartement kan gebruiken / ze nog werken?
Zo, dat wordt al 16 jaar niet meer gemaakt. Collector's items! Kijk maar naar de prijs :mrgreen:
Erthanax schreef:
08 feb 2024 16:45
Moneyman schreef:
08 feb 2024 15:27
Ik dacht even dat dat De Speld was... maar helaas :roll: :roll:
Inderdaad, het is toch van de zotte dat je kinderen leert dat je niet op een paard mag zitten, maar wel in een fossiele auto of zelfs in een vliegtuig?! De luchtvervuiling die dat geeft! (Ik zie dat WA er ook zo over denkt.)
Jullie waren niet de enigen ;-)

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

I.p.v. al die hapsnap maatregelen lijkt het mij het beste de hele mensheid te verbieden.

rwolters
Berichten: 1780
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
09 feb 2024 07:13
Het was wel een interessant, dat interview met Poutin.

https://youtu.be/fOCWBhuDdDo?si=FYJ0iteZgkYXjKaM

Hier dus het hele interview.

Het geeft wel wat om over na te denken.

Betalen wij nou echt om de expansie drift van de Nato te bekostigen?
De geschiedenis van het westen om zich overal mee te bemoeien was niet altijd gerechtvaardigd.
Heel interessant..... Als je zelfs voor Fox News te extreem bent...

Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
09 feb 2024 07:13
Poutin.
Wie is dat? :D

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
09 feb 2024 13:04
Onkruid71 schreef:
09 feb 2024 07:13
Het was wel een interessant, dat interview met Poutin.

https://youtu.be/fOCWBhuDdDo?si=FYJ0iteZgkYXjKaM

Hier dus het hele interview.

Het geeft wel wat om over na te denken.

Betalen wij nou echt om de expansie drift van de Nato te bekostigen?
De geschiedenis van het westen om zich overal mee te bemoeien was niet altijd gerechtvaardigd.
Tsja, fascist interviewt dictator. Heel interessant..... Als je zelfs voor Fox News te extreem bent...
Heb je het interview gehoord dan?

Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
09 feb 2024 07:36
Het kan best wel zo zijn dat Poetin zich bedreigd voelt omdat de NATO uitbreidt, maar hebben landen niet zelf de keuze en het recht om zich bij de NATO aan te sluiten?
Kennen we de Cuba crisis nog? Toen vond de VS ook niet dat Cuba zich aan mocht sluiten bij de Russische alliantie, omdat zo de Russen de VS direct konden raken met raketten. Hetzelfde geldt natuurlijk als de VS binnen een bepaald cirkel om Moskou raketten kan zetten. En dan komt Oekraïne dus in beeld en zou dat een buffer moeten zijn. Zouden we een Europese alliantie zijn zonder de VS, dan was dat waarschijnlijk een veel minder heet hangijzer voor de Russen.

Plaats reactie