Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 5092
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zou u even kunnen aangeven waar ik dat gezegd heb

Onkruid71
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Tussen denken dat je iets doet en daadwerkelijk iets doen zit toch wel een verschil. Het is allemaal afhankelijk van situaties.

Thijs124
Berichten: 1322
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tijdsverschil zal er tussen zitten, afhankelijk hoe van hoe snel men denkt.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
14 feb 2024 17:41
juliomariner schreef:
13 feb 2024 22:08
Waar zeg ik dan dat ik voor eigen rechter spelen goed keur.
Maar als u weer eens de totale deugmens wilt spelen, ga uw gang.
Dus als jij per ongeluk iets fout doet vindt je het ook prima dat een ander jouw in elkaar trapt omdat die persoon het ook goed vindt om viir eigen rechter te spelen?
Het ging hier dus duidelijk om een bewuste actie om iets walgelijks te doen.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik probeer dus altijd auto's te zoeken die ik als buitenkansje zie. Vandaag weer eentje, V6 blok, niet al te veel kilometers en redelijk zeldzaam en voor een spotprijs (onder de 5000 euro). Als eerste kijk ik naar de advertentie wat er mis mee zou zijn. Daar staat niets in, alleen regulier onderhoud gepleegd pas geleden en een nieuwe apk.

Dus de foto's maar even bekijken, wagen ziet er nog prima uit, bekleding is nog goed. En toen kwam de laatste foto, ik dacht iets te zien, maar kon het niet zien op de telefoon. Net even op de pc gekeken met een groter scherm en toen zag ik duidelijk een gigantische deuk. Door de inval van het licht en de schaduwen was dit amper te zien op de telefoon, maar duidelijk op de pc.

Op alle andere foto's was deze schade niet te zien, dus waarschijnlijk waren dat oudere foto's. Echter, het feit dat dit niet wordt benoemd, doet mij vrezen voor de staat van de rest van de auto. Teveel rode vlaggen wat mij betreft.

Dus wachten we maar weer op het zeldzame buitenkansje, waarbij iemand niet doorheeft wat voor speciale auto die heeft. Of als iemand met haast van een auto af moet.

Erthanax
Berichten: 10076
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
14 feb 2024 21:18
Ik probeer dus altijd auto's te zoeken die ik als buitenkansje zie. Vandaag weer eentje, V6 blok, niet al te veel kilometers en redelijk zeldzaam en voor een spotprijs (onder de 5000 euro).
Dat lijkt bijna te mooi om waar te zijn. En dan is het meestal…
Net even op de pc gekeken met een groter scherm en toen zag ik duidelijk een gigantische deuk.
Ju, klopt die waarschuwing dus toch.
Dus wachten we maar weer op het zeldzame buitenkansje, waarbij iemand niet doorheeft wat voor speciale auto die heeft. Of als iemand met haast van een auto af moet.
Succes!

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kan je zeggen dat ik tot nu toe alle auto's met een prijs onder marktwaarde heb kunnen kopen. Eigenlijk wil ik nu een lichtere en zuinigere (de huidige doet ongeveer 1 op 7) dan ik nu heb, maar aangezien ik er dagelijks mee naar het werk moet, moet het ook leuk blijven. Dan wordt de markt helaas klein.

Echter kijk ook nog steeds naar een buitenkansje om een bijna complete circuitwagen te kopen of zoals nu naar iets dat mogelijk flink onder de prijs is.

witte angora
Berichten: 32026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vraag eens of die kar van Max van vorig jaar toevallig te koop staat. Hij schijnt nu een nieuwe te hebben.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou wel een hele slechte investering zijn, want ik heb zo'n vermoeden dat ik in de eerste de beste bocht grind zal happen. Daar stap je niet zomaar even in met een paar rondjes Zandvoort, Assen en Nürburgring met straatauto's.

Moneyman
Berichten: 31198
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb met heel wat auto's op de Nurburgring gereden, maar ik vraag me af of ik de bolide van Max überhaupt van zijn plek zou krijgen... denk het niet!
Nijogeth schreef:
14 feb 2024 21:18
Dus wachten we maar weer op het zeldzame buitenkansje, waarbij iemand niet doorheeft wat voor speciale auto die heeft. Of als iemand met haast van een auto af moet.
Als je verstand van zaken hebt, geen haast hebt, weet wat je zoekt en er snel bij bent, loop je zo nu en dan echt wel tegen leuke kansen aan.

juliomariner
Berichten: 5092
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je er echt naar zoekt vind je ze niet. Je moet tegen zoiets gewoon aanlopen.

witte angora
Berichten: 32026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
15 feb 2024 08:49
ik vraag me af of ik de bolide van Max überhaupt van zijn plek zou krijgen... denk het niet!
Joh, gewoon gedoseerd gas geven en gaan met dat ding. :D

En anders probeer je eens een oude Skoda 105 of 120 op de kop te tikken. Rijdt net zo comfortabel als een oude Porsche, in ieder geval het sturen. Kun je er vast een beetje aan wennen. :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bezorgdeburger schreef:
14 feb 2024 17:28
Teunbosseman schreef:
14 feb 2024 14:22
Bezorgdeburger schreef:
14 feb 2024 12:37


Apart want dan zou mijn volgende vraag zijn, waar ligt de grens dan voor jou? Zowel in ernst van de daad als in (familie-) relatie tot de slachtoffers?

Als zelfverdediging kan ik me een geweldadige tegenreactie voorstellen. Maar Nederland is toch een rechtstaat waar we de rechters hebben voor alle andere criminaliteit. Met uiteenlopende straffen, van taakstraf tot levenslang.

Voor eigen rechter spelen is zover ik weet strafbaar in Nederland.

Hoezo apart ?? Wat jij vindt in deze is jouw mening en ik heb de mijne.
Hoe ik zou reageren is per situatie afhankelijk en hoe ik er zelf op dat moment insta. Misschien sla ik wel helemaal dicht, misschien sla ik wel helemaal door, misschien ren ik hard weg.

Nederland een rechtstaat ja, maar je zal toch eens zijn dat sommige straffen wel heel erg laag zijn tov de gedane daad.


Daarbij eens met Kuklos.

J
Jij vroeg niet of het strafbaar was, jij vroeg of we het zouden goedkeuren. Dat zijn twee totaal verschillende vragen.
Natuurlijk kan ik een reactie begrijpen als je erbij bent of kort daarna een van je kinderen of kleinkinderen of naasten iets ernstig geweldadigs wordt aangedaan. Dat lijkt mij een menselijke reactie.

Maar dat is iets anders dan het goedkeuren.

En nee ik ben het niet eens dat er te laag gestraft wordt in Nederland.

A. omdat ik dat als leek niet objectief kan beoordelen.
B. Ik vertouw op de Nederlandse rechters en ons rechtsysteem met verschillende beroepsmogelijkheden.

En over @kuklos zijn reactie zeg ik maar niets.

Dan zij wij het dus niet eens. Prima......hoop dat jou iets soortgelijks nooit zal overkomen maar mocht overkomen of je dan nog zo reageert.

Van mij mogen de staffen voor bepaalde misdrijven hoger, zwaarder en harder worden. Slappe hap in NL.
Bv snelweg bezetten kan allemaal maar straffeloos.


Wat is de toegevoegde reactie om niets over Kuklos zijn reactie te zeggen maar toch te plaatsen ? Zeg dan echt niets :mrgreen:

Onkruid71
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Vandaag gaat de beslissing genomen worden dat er Long Covid klinieken komen, wat zullen vele blij, ook andere PAIS patiënten. Ook de aanhang van deze mensen.
Het kan niet anders als dat de regering zijn verantwoording neemt.

rwolters
Berichten: 1831
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Teunbosseman schreef:
15 feb 2024 09:13
Bezorgdeburger schreef:
14 feb 2024 17:28
Teunbosseman schreef:
14 feb 2024 14:22



Hoezo apart ?? Wat jij vindt in deze is jouw mening en ik heb de mijne.
Hoe ik zou reageren is per situatie afhankelijk en hoe ik er zelf op dat moment insta. Misschien sla ik wel helemaal dicht, misschien sla ik wel helemaal door, misschien ren ik hard weg.

Nederland een rechtstaat ja, maar je zal toch eens zijn dat sommige straffen wel heel erg laag zijn tov de gedane daad.


Daarbij eens met Kuklos.

J
Natuurlijk kan ik een reactie begrijpen als je erbij bent of kort daarna een van je kinderen of kleinkinderen of naasten iets ernstig geweldadigs wordt aangedaan. Dat lijkt mij een menselijke reactie.

Maar dat is iets anders dan het goedkeuren.

En nee ik ben het niet eens dat er te laag gestraft wordt in Nederland.

A. omdat ik dat als leek niet objectief kan beoordelen.
B. Ik vertouw op de Nederlandse rechters en ons rechtsysteem met verschillende beroepsmogelijkheden.

En over @kuklos zijn reactie zeg ik maar niets.

Dan zij wij het dus niet eens. Prima......hoop dat jou iets soortgelijks nooit zal overkomen maar mocht overkomen of je dan nog zo reageert.

Van mij mogen de staffen voor bepaalde misdrijven hoger, zwaarder en harder worden. Slappe hap in NL.
Bv snelweg bezetten kan allemaal maar straffeloos.


Wat is de toegevoegde reactie om niets over Kuklos zijn reactie te zeggen maar toch te plaatsen ? Zeg dan echt niets :mrgreen:
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa. En we zien in de VS hoe "geweldig" harder straffen werkt....

Maar die boeren op de snelwegen mogen ze van mij ook opsluiten. Belachelijk dat die niet worden opgepakt zoals XR demonstranten. En direct hun boerderij onteigenen. Ze hadden geld kunnen krijgen maar dit is veel goedkoper voor de overheid.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@teunbosseman dat jij de straffen in Nederland te laag vindt heeft niets te maken met te weinig politie om demonstranten van een snelweg te halen en / of boete te geven.

Dat zijn twee verschillende zaken. Maar daar kijken mensen die meer luisteren naar hun onderbuikgevoelens dan naar hun verstand meestal niet naar is mijn ervaring.
Daarom is het goed dat er in Nederland een goed rechtsysteem is.

kuklos
Berichten: 10143
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
14 feb 2024 17:41
juliomariner schreef:
13 feb 2024 22:08
Waar zeg ik dan dat ik voor eigen rechter spelen goed keur.
Maar als u weer eens de totale deugmens wilt spelen, ga uw gang.
Dus als jij per ongeluk iets fout doet vindt je het ook prima dat een ander jouw in elkaar trapt omdat die persoon het ook goed vindt om viir eigen rechter te spelen?
De discussie ontstond om 3 mensen een 94 jarige man in een scootmobiel beroofden en dwongen te pinnen. Maar goed om te lezen dat dit in jouw optiek valt onder "per ongeluk iets fout doen". Zijn er misdrijven die jij wel als misdrijf aan zou willen duiden, of schaar jij elk misdrijf onder "per ongeluk iets fout doen"?
Bezorgdeburger schreef:
14 feb 2024 17:28
En over @kuklos zijn reactie zeg ik maar niets.
Nou, de heel erg deugende moderators hebben mijn bericht verwijderd, want we mogen natuurlijk niet zeggen wat we echt van criminelen vinden en wat ermee zou moeten gebeuren.

juliomariner
Berichten: 5092
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41

De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa. En we zien in de VS hoe "geweldig" harder straffen werkt....

Maar die boeren op de snelwegen mogen ze van mij ook opsluiten. Belachelijk dat die niet worden opgepakt zoals XR demonstranten. En direct hun boerderij onteigenen. Ze hadden geld kunnen krijgen maar dit is veel goedkoper voor de overheid.
Dus als u een overtreding begaat of een licht misdrijf zou u het dus ook normaal vinden dat uw woning en/of ander bezit onteigend wordt?
Volgens mij heeft u last van een enorme jaloezie op mensen die wel vermogen hebben.

kuklos
Berichten: 10143
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa.
Oh, vandaar dat de moordenaar van Anne Faber weer zo snel vrij rondliep na de gewelddadige verkrachting van tienermeisjes en zijn volgende misdrijf kon plegen.
rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41
En we zien in de VS hoe "geweldig" harder straffen werkt....
Kijk naar Japan, Singapore onder andere om te zien dat het wel werkt.

Bezorgdeburger schreef:
15 feb 2024 09:42
Daarom is het goed dat er in Nederland een goed rechtsysteem is.
Zie wat ik schreef over Anne Faber.

kuklos
Berichten: 10143
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
15 feb 2024 09:48
rwolters schreef:
15 feb 2024 09:41

De straffen in Nederland behoren tot de hoogste in Europa. En we zien in de VS hoe "geweldig" harder straffen werkt....

Maar die boeren op de snelwegen mogen ze van mij ook opsluiten. Belachelijk dat die niet worden opgepakt zoals XR demonstranten. En direct hun boerderij onteigenen. Ze hadden geld kunnen krijgen maar dit is veel goedkoper voor de overheid.
Dus als u een overtreding begaat of een licht misdrijf zou u het dus ook normaal vinden dat uw woning en/of ander bezit onteigend wordt?
Volgens mij heeft u last van een enorme jaloezie op mensen die wel vermogen hebben.
Kwalijker nog vind ik het dat rwolters de beroving van een 94 jarige "per ongeluk iets fout doen" vindt, maar bij de boeren nog veel harder wil ingrijpen. En dan ook nog zegt dat keihard straffen niet werkt.

Plaats reactie