Wat te doen bij faillissement?
Wat te doen bij faillissement?
Beste forumleden,
Ik heb een vraag waar ik hopelijk wat advies over kan krijgen. In 2019 heb ik via dekbed discounter een bed geleast. Ja, ik weet dat dit misschien niet de slimste zet was, maar destijds had ik geen geld, zat ik in een verhuizing en had ik dringend een bed nodig zonder genoeg geld te hebben. Dus besloot ik het bed te leasen voor €39 per maand gedurende 5 jaar, daarna kon ik het afkopen en klaar (dat was mijn gedachte).
Nu doet zich echter een probleem voor: het leasen verliep via Keding BV. Nu de termijn van 5 jaar voorbij is, heb ik geprobeerd contact op te nemen met Kedin.nl. Echter, via telefoon zijn ze niet bereikbaar (het nummer bestaat niet) en op e-mails wordt niet gereageerd.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat Direct Pay Service b.v. vorig jaar in 2023 failliet is verklaard door de rechtbank. Je kunt de details vinden op: [https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.23]. Het adres van Kedin staat vermeld als Boompjes 254, 3011XZ Rotterdam, wat ook overeenkomt met de informatie op de website van Direct Pay Service. Op de website van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zie ik dat Kedin is aangesloten bij Direct Pay Service b.v: [https://www.afm.nl/nl-nl/sector/registe ... 5056BE011D]. Ook zag ik op mijn Kedin-account dat de administratie niet meer up-to-date is sinds november 2023. Echter, alle termijnen zijn al betaald.
Mijn vraag is dus: is Kedin nu wel of niet failliet? En zo ja, waarom laten ze ons dan in het ongewisse? En wat kan ik als klant doen? De incasso's lopen gewoon door, terwijl het contract al is verlopen. Ik zou de incasso kunnen stopzetten, maar dan krijg ik waarschijnlijk een incassobureau achter me aan, en daar zit ik niet op te wachten. Kunnen jullie als mede-forumleden misschien advies geven?
P.S. Dekbed discounter weigert hulp te bieden en zegt dat ik bij Kedin moet zijn omdat zij alles regelen, maar zoals eerder vermeld is Kedin dus niet bereikbaar.
Ik zit dus vast in een eindeloze loop.
Ik heb een vraag waar ik hopelijk wat advies over kan krijgen. In 2019 heb ik via dekbed discounter een bed geleast. Ja, ik weet dat dit misschien niet de slimste zet was, maar destijds had ik geen geld, zat ik in een verhuizing en had ik dringend een bed nodig zonder genoeg geld te hebben. Dus besloot ik het bed te leasen voor €39 per maand gedurende 5 jaar, daarna kon ik het afkopen en klaar (dat was mijn gedachte).
Nu doet zich echter een probleem voor: het leasen verliep via Keding BV. Nu de termijn van 5 jaar voorbij is, heb ik geprobeerd contact op te nemen met Kedin.nl. Echter, via telefoon zijn ze niet bereikbaar (het nummer bestaat niet) en op e-mails wordt niet gereageerd.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat Direct Pay Service b.v. vorig jaar in 2023 failliet is verklaard door de rechtbank. Je kunt de details vinden op: [https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.23]. Het adres van Kedin staat vermeld als Boompjes 254, 3011XZ Rotterdam, wat ook overeenkomt met de informatie op de website van Direct Pay Service. Op de website van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zie ik dat Kedin is aangesloten bij Direct Pay Service b.v: [https://www.afm.nl/nl-nl/sector/registe ... 5056BE011D]. Ook zag ik op mijn Kedin-account dat de administratie niet meer up-to-date is sinds november 2023. Echter, alle termijnen zijn al betaald.
Mijn vraag is dus: is Kedin nu wel of niet failliet? En zo ja, waarom laten ze ons dan in het ongewisse? En wat kan ik als klant doen? De incasso's lopen gewoon door, terwijl het contract al is verlopen. Ik zou de incasso kunnen stopzetten, maar dan krijg ik waarschijnlijk een incassobureau achter me aan, en daar zit ik niet op te wachten. Kunnen jullie als mede-forumleden misschien advies geven?
P.S. Dekbed discounter weigert hulp te bieden en zegt dat ik bij Kedin moet zijn omdat zij alles regelen, maar zoals eerder vermeld is Kedin dus niet bereikbaar.
Ik zit dus vast in een eindeloze loop.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Boompjes 254 is een verzamelgebouw. Dus het faillissement van het andere bedrijf zegt niets.
-
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Wat te doen bij faillissement?
Dit is een van de zeldzame gevallen waarbij ik dus wel de betaling stop zou zetten om te kijken wat er dan wakker wordt. Nu heb je namelijk niets om je pijlen op te richten.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Betaling stop zetten is mogelijk niet verstandig, immers ook na afloop van een lease contract kan er een betalingsverplichting zijn als het contract bijvoorbeeld voorziet in het doorlopen met een opzeg termijn van een maand na de initiële contract periode. En zelfs zouden ze falliet zijn, de curator zal dan nog steeds graag dat geld zien.Methusalah schreef: ↑15 feb 2024 18:48Dit is een van de zeldzame gevallen waarbij ik dus wel de betaling stop zou zetten om te kijken wat er dan wakker wordt. Nu heb je namelijk niets om je pijlen op te richten.
Laatst gewijzigd door Cro op 15 feb 2024 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Zo te zien betekent leasen hier eerder financial lease. Het bed wordt tegen een leaseprijs gebruikt voor 5 jaar en daarna voor de restwaarde gekocht. In dit geval is de 5 jaar afgelopen en zou TS nu dus het bed moeten afbetalen, maar er gebeurt ineens niets. De lease zou moeten stoppen, maar die loopt door en de betaling die TS zou moeten doen, daar heeft hij meerdere keren naar gevraagd, maar daar komt geen reactie op.
In dit geval zou ik ook zeggen, zeg de incasso's op. Dat komt overeen met het contract, dus daar kunnen ze je niet op pakken. Komt er wel een incassobureau, dan geef je gewoon aan dat de leaseperiode voorbij is en je het bed wil afbetalen, maar de factuur uitblijft.
In dit geval zou ik ook zeggen, zeg de incasso's op. Dat komt overeen met het contract, dus daar kunnen ze je niet op pakken. Komt er wel een incassobureau, dan geef je gewoon aan dat de leaseperiode voorbij is en je het bed wil afbetalen, maar de factuur uitblijft.
Re: Wat te doen bij faillissement?
https://kedin.nl/wp-content/uploads/201 ... glease.pdf
Is dit uw leaseovereenkomst ?
Dan blijft het bed eigendom van kedin.
Wanneer het bedrijf failliet is gegaan moet u bij de curator zijn.
Is dit uw leaseovereenkomst ?
Dan blijft het bed eigendom van kedin.
Wanneer het bedrijf failliet is gegaan moet u bij de curator zijn.
Laatst gewijzigd door crazyme op 15 feb 2024 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
Re: Wat te doen bij faillissement?
Nee, ik noem huurkoop, dat is financial lease.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Dat klopt. Echter, ze reageren niet en nemen ook geen contact met mij op om het bed op te halen of om een andere oplossing aan te bieden. Het contract was voor 5 jaar; het lijkt me sterk dat ik nu mijn hele leven aan één bed vastzit met automatische incasso, omdat zij niet willen reageren.crazyme schreef: ↑15 feb 2024 19:27https://kedin.nl/wp-content/uploads/201 ... glease.pdf
Is dit uw leaseovereenkomst ?
Dan blijft het bed eigendom van kedin.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Schijnbaar zijn ze via Whatsapp bereikbaar, en kan je ook inloggen op 'mijn kedin' dat al geprobeerd?
https://kedin.nl/
https://kedin.nl/
Re: Wat te doen bij faillissement?
Maar staat er niets in je contract hoe het na afloop afgerond kan worden?
Re: Wat te doen bij faillissement?
Je hoeft maar 5 jaar te betalen, daarna moeten ze het bed ophalen. Doen ze dat niet...welterusten!stefanT schreef: ↑15 feb 2024 19:43Dat klopt. Echter, ze reageren niet en nemen ook geen contact met mij op om het bed op te halen of om een andere oplossing aan te bieden. Het contract was voor 5 jaar; het lijkt me sterk dat ik nu mijn hele leven aan één bed vastzit met automatische incasso, omdat zij niet willen reageren.
-
- Berichten: 32397
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Wat te doen bij faillissement?
Dan zou ik hetzelfde zeggen als wat ik indertijd tegen de kruisvereniging zei. Als ze het niet gauw komen halen kunnen ze het uit de sloot trekken. Dat bed was in no time weg.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Wij hebben destijds ook een bed via Dekbed-discounter geleasd. Onze periode loopt over drie maanden af. Ik was aan kijken of ik al een overname bedrag kon krijgen en werd inderdaad ook naar Kedin doorverwezen. Telefonisch niet bereikbaar en op mails wordt niet echt gereageerd.
Nu heb ik nog drie maanden op actie te ondernemen, maar ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik ga in ieder geval na de laatste termijn de automatische incasso stop zetten als ik dan nog niets gehoord heb. En zal ze blijven mailen, appen en bellen. Laat dat incasso bureau maar komen, heb inmiddels alle documenten en bankafschriften in een dossier zitten. Ook de tijden dat ik gebeld, geappt en gemaild heb.
Ik lees inmiddels op internet alleen maar dit soort klachten over Kedin. Misschien moet Radar hier eens een onderwerp over gaan maken.
Nu heb ik nog drie maanden op actie te ondernemen, maar ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik ga in ieder geval na de laatste termijn de automatische incasso stop zetten als ik dan nog niets gehoord heb. En zal ze blijven mailen, appen en bellen. Laat dat incasso bureau maar komen, heb inmiddels alle documenten en bankafschriften in een dossier zitten. Ook de tijden dat ik gebeld, geappt en gemaild heb.
Ik lees inmiddels op internet alleen maar dit soort klachten over Kedin. Misschien moet Radar hier eens een onderwerp over gaan maken.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Inmiddels hebben wij na een week wel reactie gehad van Kedin via e-mail. Men vraagt een absurde absurde afkoopsom voor ons bed. Maar stellen ook een verlening voor waardoor het bed nog vele male duurder gaat worden. Uiteindelijk zal bij allebei het betaalde bedrag voor het bed buiten alle proporties zijn ! Ik heb ze terug gemaild met een voorstel van mijn kant. Gaan ze hier niet mee akkoord dan mogen ze het bed ophalen na onze lease periode en koop ik een nieuw bed bij een Nederlandse fabrikant met dezelfde opties voor nog geen 200 € meer dan de afkoopsom die Kedin durft te vragen ! Wordt vervolgd !stefanT schreef: ↑15 feb 2024 19:43Dat klopt. Echter, ze reageren niet en nemen ook geen contact met mij op om het bed op te halen of om een andere oplossing aan te bieden. Het contract was voor 5 jaar; het lijkt me sterk dat ik nu mijn hele leven aan één bed vastzit met automatische incasso, omdat zij niet willen reageren.crazyme schreef: ↑15 feb 2024 19:27https://kedin.nl/wp-content/uploads/201 ... glease.pdf
Is dit uw leaseovereenkomst ?
Dan blijft het bed eigendom van kedin.
16again
vindt dit leuk
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wat te doen bij faillissement?
Onshanske schreef: ↑27 mar 2024 06:47Inmiddels hebben wij na een week wel reactie gehad van Kedin via e-mail. Men vraagt een absurde absurde afkoopsom voor ons bed. Maar stellen ook een verlening voor waardoor het bed nog vele male duurder gaat worden. Uiteindelijk zal bij allebei het betaalde bedrag voor het bed buiten alle proporties zijn ! Ik heb ze terug gemaild met een voorstel van mijn kant. Gaan ze hier niet mee akkoord dan mogen ze het bed ophalen na onze lease periode en koop ik een nieuw bed bij een Nederlandse fabrikant met dezelfde opties voor nog geen 200 € meer dan de afkoopsom die Kedin durft te vragen ! Wordt vervolgd !stefanT schreef: ↑15 feb 2024 19:43Dat klopt. Echter, ze reageren niet en nemen ook geen contact met mij op om het bed op te halen of om een andere oplossing aan te bieden. Het contract was voor 5 jaar; het lijkt me sterk dat ik nu mijn hele leven aan één bed vastzit met automatische incasso, omdat zij niet willen reageren.crazyme schreef: ↑15 feb 2024 19:27https://kedin.nl/wp-content/uploads/201 ... glease.pdf
Is dit uw leaseovereenkomst ?
Dan blijft het bed eigendom van kedin.
De afkoopsommen voor dit soort constructies zijn wel vaker absurd hoog en staat totaal niet in verhouding als je ook de reeds betaalde termijn meerekend.
TS betaalde 39,- per maand voor 5 jaar is totaal 2340,- Hoop dat een goed bed is voor dit geld......
Ben benieuwd wat dan de afkoopsom is welke Kedin vraagt. Mijn ervaring uit verleden ( Skala huurkoop ) is dat er +- 20-25% werd gevraagd om af te kopen en dan mijn eigendom zou zijn.
Ik zei kom maar halen want beetje geld bij de afkoopsom en ik heb nieuw.
Na enige discussie hoefde ik "slecht" 5% te betalen. Apparaat had zich al lang en breed terug verdiend en ophalen door Skala zou stuk duurder uitvallen.
In deze zou ik ook stoppen met de automatische incasso want de 5 jaren zijn voorbij en mij lijkt dat je aan je verplichting hebt voldaan en nu Kedin aan zet is met een beter bod op bed ophalen.
Wellicht dat Moneyman een goed / beter advies heeft.
Re: Wat te doen bij faillissement?
Wij hebben destijds bij Dekbed-discounter het duurste bed genomen. Op zich is het een goed en fijn bed. Maar na vijf jaar 59.95 te hebben betaald is de waarde echt flink overschreden. En dan bieden ze een afkoopsom van 750€ aan.Teunbosseman schreef: ↑27 mar 2024 10:29
De afkoopsommen voor dit soort constructies zijn wel vaker absurd hoog en staat totaal niet in verhouding als je ook de reeds betaalde termijn meerekend.
TS betaalde 39,- per maand voor 5 jaar is totaal 2340,- Hoop dat een goed bed is voor dit geld......
Ben benieuwd wat dan de afkoopsom is welke Kedin vraagt. Mijn ervaring uit verleden ( Skala huurkoop ) is dat er +- 20-25% werd gevraagd om af te kopen en dan mijn eigendom zou zijn.
Ik zei kom maar halen want beetje geld bij de afkoopsom en ik heb nieuw.
Na enige discussie hoefde ik "slecht" 5% te betalen. Apparaat had zich al lang en breed terug verdiend en ophalen door Skala zou stuk duurder uitvallen.
In deze zou ik ook stoppen met de automatische incasso want de 5 jaren zijn voorbij en mij lijkt dat je aan je verplichting hebt voldaan en nu Kedin aan zet is met een beter bod op bed ophalen.
Wellicht dat Moneyman een goed / beter advies heeft.
Dat gaan we dus niet doen. Inmiddels doet dekbed-discounter geen zaken meer met Kedin. Kedin is dus alleen nog maar een financiële dienstverlener die huist in een verzamelgebouw. Wat hun dus nog met dat bed moeten is mij een raadsel.
Ik heb ze een week geleden een tegenbod gedaan van 300 euro. Maar zoals inmiddels gewoonlijk hebben ze nog steeds niet gereageerd. Accepteren ze dat niet kunnen ze het bed over twee maanden op komen halen. Al betwijfel ik dat ze daar nog zin in hebben.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wat te doen bij faillissement?
Ok, als het bed verder naar je tevredenheid is. Afkoopsom 750,- komt dan omgerekend uit op +-32%. Dat is echt veels te veel.Onshanske schreef: ↑02 apr 2024 07:10Wij hebben destijds bij Dekbed-discounter het duurste bed genomen. Op zich is het een goed en fijn bed. Maar na vijf jaar 59.95 te hebben betaald is de waarde echt flink overschreden. En dan bieden ze een afkoopsom van 750€ aan.Teunbosseman schreef: ↑27 mar 2024 10:29
De afkoopsommen voor dit soort constructies zijn wel vaker absurd hoog en staat totaal niet in verhouding als je ook de reeds betaalde termijn meerekend.
TS betaalde 39,- per maand voor 5 jaar is totaal 2340,- Hoop dat een goed bed is voor dit geld......
Ben benieuwd wat dan de afkoopsom is welke Kedin vraagt. Mijn ervaring uit verleden ( Skala huurkoop ) is dat er +- 20-25% werd gevraagd om af te kopen en dan mijn eigendom zou zijn.
Ik zei kom maar halen want beetje geld bij de afkoopsom en ik heb nieuw.
Na enige discussie hoefde ik "slecht" 5% te betalen. Apparaat had zich al lang en breed terug verdiend en ophalen door Skala zou stuk duurder uitvallen.
In deze zou ik ook stoppen met de automatische incasso want de 5 jaren zijn voorbij en mij lijkt dat je aan je verplichting hebt voldaan en nu Kedin aan zet is met een beter bod op bed ophalen.
Wellicht dat Moneyman een goed / beter advies heeft.
Dat gaan we dus niet doen. Inmiddels doet dekbed-discounter geen zaken meer met Kedin. Kedin is dus alleen nog maar een financiële dienstverlener die huist in een verzamelgebouw. Wat hun dus nog met dat bed moeten is mij een raadsel.
Ik heb ze een week geleden een tegenbod gedaan van 300 euro. Maar zoals inmiddels gewoonlijk hebben ze nog steeds niet gereageerd. Accepteren ze dat niet kunnen ze het bed over twee maanden op komen halen. Al betwijfel ik dat ze daar nog zin in hebben.
Vindt nog dat je ruim bent om 300,- aan te bieden maar dat is uiteraard jouw keus.
Inderdaad laat de bal maar aan Kedin om verder te spelen. Als de termijnen netjes zijn betaald dan is het aan hen om bed op te halen, of jouw bod te accepteren.
Let wel, kans is aanwezig dat Kedin wel het bed kom ophalen en dan zit je zonder bed.
Re: Wat te doen bij faillissement?
...of de zaak te laten rustenTeunbosseman schreef: ↑02 apr 2024 10:15Als de termijnen netjes zijn betaald dan is het aan hen om bed op te halen, of jouw bod te accepteren.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wat te doen bij faillissement?
Inderdaad, met beetje mazzel in het afbetaalde bed16again schreef: ↑02 apr 2024 12:10...of de zaak te laten rustenTeunbosseman schreef: ↑02 apr 2024 10:15Als de termijnen netjes zijn betaald dan is het aan hen om bed op te halen, of jouw bod te accepteren.