Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Voor wie het interesseert. Volgens zijn vrouw is Navalny's dood nog niet bevestigd.

Bron: AD.nl

https://www.ad.nl/buitenland/moeder-in- ... ~aaf7849c/

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook deze koper had beter kunnen weten. Juist door zijn gevorderde leeftijd. En zoals zijn dochter zegt, hij kookt niet eens zelf.

Maar het gaf me wel een wrang glimlachje van herkenning. Mijn ouders hebben al in circa 1956 pannen aan de deur gekocht. Waren dan ook “wonderpannen”.

ZeerPrivé
Berichten: 5779
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Even een vraagje aan de lady. Moeten de nabestaanden van iemand met AOW het teveel ontvangen bedrag (overleden 10/2) aan de SVB terug betalen?

Thijs124
Berichten: 925
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dit wordt normaal ingehouden van het nog te ontvangen opgebouwde vakantiegeld.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
16 feb 2024 16:09
Voor wie het interesseert. Volgens zijn vrouw is Navalny's dood nog niet bevestigd.

Bron: AD.nl

https://www.ad.nl/buitenland/moeder-in- ... ~aaf7849c/
Bij 'vier dagen geleden nog gezond' mag je uitgaan van gif als doodsoorzaak. Officieel natuurlijk een hartstilstand of zoiets.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja uit het raam vallen begint zo op te vallen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Iets vrolijkers of om over te glimlachen. :mrgreen:

Geen idee hoe lang het fenomeen webshop al bestaat, voor het eerst ben ik in een oplichtingsite getrapt. Was iets, wat ik anderhalf jaar geleden voor het laatst had besteld en dan zit je 'hoe heette die site ook al weer'. Via de zoekmachine bij de verkeerde uitgekomen. Op de eerste pagina alle betaalmogelijkheden in beeld (Ideal, Klarna, Sofort, Visa, enz.) en op de afrekenpagina overboeken naar een Belgische bankrekening. Achteraf gezien dom en stom, tegelijk een verklaring gevonden waarom het zo goed werkt. Je bent met focus bij het product, niet bij de verkoper en als de site een goede imitatie is, dan ... is het te laat.

Een dag later de goede site gevonden en voor de zekerheid eerst gebeld. Mijn gegevens en laatste bestelling stonden nog in het systeem, dus die site nu vastgezet en opnieuw besteld. Gelukkig geen grote schade. :)

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ZeerPrivé schreef:
16 feb 2024 17:05
Even een vraagje aan de lady. Moeten de nabestaanden van iemand met AOW het teveel ontvangen bedrag (overleden 10/2) aan de SVB terug betalen?
Via Google:
https://www.svb.nl/nl/aow/er-is-iemand-overleden

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand op de 10e van een maand overlijdt, zal, normaal gesproken, de maandelijkse betaling van rond de 22ste niet plaatsvinden.

Door de SVB wordt dan tot en met de datum van overlijden nabetaald.
Uiteraard ook nog het tegoed aan vakantiegeld.

Verder kan er nog bruto/netto een uitbetaling volgen van een maanduitkering, afhankelijk van de situatie van de achterblijver(s). Ja dan nee partner, afhankelijke kinderen.

Komt iemand later in een maand te overlijden, waardoor het maandbedrag al is uitbetaald, dan wordt dat verrekend met het vakantiegeld, of moet men dat zelfs deels terugbetalen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nawalny 1976-2024. Timing is erg opvallend. In München is de Sicherheitskonferenz begonnen, waarvoor Rusland, Iran en de AfD niet zijn uitgenodigd. Officiële opening was om 13.30 uur. Op exact hetzelfde tijdstip werd via de staatsmedia in Rusland het overlijden van Nawalny bekendgemaakt.
President Zelensky van de Ukraine is in München, tekent deze dagen ook aparte verdragen met Frankrijk en Duitsland over steun aan het land. Vanuit Russisch perspectief vervelend, want Duitsland is een economische grootmacht en Frankrijk heeft kernwapens.
Door precies vandaag Nawalny te vermoorden, verdwijnt het andere nieuws naar de achtergrond en dat hebben de machthebbers in Rusland de laatste jaren vaker gedaan - meestal door in Ukraine een extra grote luchtaanval te doen, wanneer Ukraine de volledige internationale media-aandacht dreigt te krijgen.

Overigens hoop ik, dat naast alle woorden van medeleven, de verzamelde presidenten hun tijd in München ook gebruiken om Putin vogelvrij te verklaren.

*

Een ander moment van verbazing. Heel weinig aandacht in Nederlandse media voor de demonstraties in Duitsland tegen de AfD na onthullingen over deportatieplannen tijdens een besloten bijeenkomst in november vorig jaar. In plaats daarvan bovenmatig veel aandacht voor de vorming van een nieuwe regering. Het is net alsof de parlementaire verslaggevers allemaal in een eigen 'rechtse' bubbel zijn ondergedoken en niets anders meer zien, ook vergeten dingen te benoemen voor wat ze zijn. Vluchtelingen terugsturen klinkt zo makkelijk, het is deporteren van migranten en dat is precies wat in Duitsland de huidige protestgolf op gang heeft gebracht.

Nijogeth
Berichten: 10199
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, het is deporteren van migranten. Prima, dan doen we dat niet, dan laten we ze vrijwillig kiezen tussen een terugvlucht naar hun thuisland of parachutespringen vanuit een vliegtuig boven hun thuisland.

Wat mij betreft vangen we vanaf nu alleen echte vluchtelingen op, uit de regio. Mensen die meerdere veilige (en ja, veel landen zijn gewoon veilig, ook al vinden we dat in het westen misschien wat minder, zoals bij Rwanda) landen zijn doorkruist, die vangen we op in landen die ze willen opvangen en betalen een jaar lang kost en inwoning in die landen voor ze. Dat is een stuk goedkoper dan ze hier opvangen en de mensen zijn veilig. Win-win. Alleenstaande mannen, waarvan het gezin nog in onveilig gebied is, die sturen we direct terug met de parachute optie.

ZeerPrivé
Berichten: 5779
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
16 feb 2024 18:37
Als iemand op de 10e van een maand overlijdt, zal, normaal gesproken, de maandelijkse betaling van rond de 22ste niet plaatsvinden.

Door de SVB wordt dan tot en met de datum van overlijden nabetaald.
Uiteraard ook nog het tegoed aan vakantiegeld.

Verder kan er nog bruto/netto een uitbetaling volgen van een maanduitkering, afhankelijk van de situatie van de achterblijver(s). Ja dan nee partner, afhankelijke kinderen.

Komt iemand later in een maand te overlijden, waardoor het maandbedrag al is uitbetaald, dan wordt dat verrekend met het vakantiegeld, of moet men dat zelfs deels terugbetalen.
Oh, natuurlijk, de AOW wordt achteraf uitgekeerd. Dan komt er dus nog een kleine nabetaling + vakantiegeld tot die datum. Geen partner, volwassen kinderen. Bedankt!

ZeerPrivé
Berichten: 5779
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Replica van de cel van Navalny, gebouwd door zijn broer https://www.telegraaf.nl/video/10877950 ... stgehouden

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

[quote=Jablan post_id=2963773 time=1708107107 user_id=823

*

Een ander moment van verbazing. Heel weinig aandacht in Nederlandse media voor de demonstraties in Duitsland tegen de AfD na onthullingen over deportatieplannen tijdens een besloten bijeenkomst in november vorig jaar. In plaats daarvan bovenmatig veel aandacht voor de vorming van een nieuwe regering. Het is net alsof de parlementaire verslaggevers allemaal in een eigen 'rechtse' bubbel zijn ondergedoken en niets anders meer zien, ook vergeten dingen te benoemen voor wat ze zijn. Vluchtelingen terugsturen klinkt zo makkelijk, het is deporteren van migranten en dat is precies wat in Duitsland de huidige protestgolf op gang heeft gebracht.
[/quote
Er is sowieso weinig aandacht in onze media voor wat er in de ons omringende/aangrenzende landen gebeurt.
Alleen als er wat "mis"gaat en dan wordt de context waarin dat gebeurt niet vermeld.
Als er b.v. in Frankrijk een grote boerenactie is wordt alleen vermeld dat er een supermarkt is "lastiggevallen"en niet waarom.
Idem voor Duitsland en Belgie.
En dan sla ik nog een paar landen over.
Blijkbaar willen zowel onze demissionaire regering alswel de regeringen in veel andere europese landen niet zien dat er een heel groot stuk onvrede is bij onder andere boeren,vissers en andere ondernemers.
Als men die protesten blijft negeren voorzie ik nog heel wat meer ellende.
Over verbazing gesproken;dacht altijd dat een demissionaire regering geen nieuwe wetten en regels kon invoeren of uitvaardigen.
Dat had ik dus mis.
Weer wat geleerd.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies Scharrel. De gemiddelde Duitser wil eigenlijk geen AFD maar de aversie tegen vooral de totaal incompetente ministers van die Grunen en de zeer zwakke Bundeskanzler ( het ergste is dat hij zelf ook weet dat hij een waslap is) is zo groot en alternatieven zijn er eigenlijk niet.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De (demissionaire) regering maakt niet uit wat de media behandelen.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
16 feb 2024 22:26
De (demissionaire) regering maakt niet uit wat de media behandelen.
Dat schreef ik ook niet,zijn twee verschillende zaken.

ZeerPrivé
Berichten: 5779
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Blijkbaar willen zowel onze demissionaire regering alswel de regeringen in veel andere europese landen niet zien dat er een heel groot stuk onvrede is bij onder andere boeren, vissers en andere ondernemers.
Wat een vreemde opmerking. Blijkbaar??? Waaruit concludeer jij dat? Als je zelfs als 'gewone' Nederlander weet dat er veel onvrede is bij enz. dan zou de regering dat blijkbaar niet willen zien?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
16 feb 2024 22:26
De (demissionaire) regering maakt niet uit wat de media behandelen.
Zo is 't. Wat JulioMariner over de situatie in Duitsland schrijft, zie je daar ook terugkomen in de media.
In Nederland zitten media ineens in de modus, dat 'rechts' heel populair is, maar ik heb veel vaker andere motieven voor een stem op de pvv gehoord: Wilders was het enige vertrouwde gezicht bij de lijsttrekkers + geen zin meer in vvd + onzekerheid over de toekomst (inflatie / energieprijzen / vrede en rust in Europa). Dit zie ik nauwelijks terug in de Nederlandse media.
Migranten zijn een minder groot onderwerp dan het nu lijkt. De laatste tijd hebben we iets te vaak 'maar jij niet' gehoord en dat is zo heerlijk dubbel. Zolang de migrant onbekend is, dan niet welkom, maar zodra de migrant een gezicht en een naam heeft, dan verandert de houding. Het blijft apart om mee te maken.
Laatst gewijzigd door Jablan op 16 feb 2024 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
16 feb 2024 22:42
Blijkbaar willen zowel onze demissionaire regering alswel de regeringen in veel andere europese landen niet zien dat er een heel groot stuk onvrede is bij onder andere boeren, vissers en andere ondernemers.
Wat een vreemde opmerking. Blijkbaar??? Waaruit concludeer jij dat? Als je zelfs als 'gewone' Nederlander weet dat er veel onvrede is bij enz. dan zou de regering dat blijkbaar niet willen zien?
Vreemde opmerking?
Beetje wereldvreemd?
Als er nu al maanden,wat zeg ik,jaren overal protesten zijn en er word alleen negatief vanuit de diverse overheden op gereageerd concludeer ik dat men dat wel ziet uiteraard, maar het niet wil zien.
Het gekke is juist dat ik dat als "gewone"nederlander wel zie en de regering dus niet.

Plaats reactie