Jorien85 schreef: ↑21 feb 2024 19:27
Maar als dit geen oplichting is, wat is het dan?
Wanprestatie natuurlijk, zoals al heel vaak aangegeven is.
Jorien85 schreef: ↑21 feb 2024 19:27
Als je als bedrijf financiële problemen hebt ga ik je toch de website offline halen, schoon schip maken en dan wellicht een herstart?
Dat is de makkelijke manier, waarbij alle klanten hun geld verliezen. Dit bedrijf kiest duidelijk voor de moeilijker manier, waarbij ze proberen uiteindelijk iedereen hun geld te geven. Of dat lukt valt door ons niet in te schatten, en vragen daarover die ik eerder stelde worden -niet verrassend- niet beantwoord.
Jorien85 schreef: ↑22 feb 2024 20:10
Bedankt voor de verschillende inzichten alleen dan begrijp ik het nog niet helemaal want waar zit de marge dan om er bovenop te komen? De input van klanten is toch ook dezelfde output wanneer ze hun geld terug willen. Daar blijft dan toch niks van over om overhead te creëren?
Natuurlijk wel. Iedere order kent immers een marge tussen in- en verkoopprijs. Vanuit die marge betaal je je kosten en maak je je winst. En in dit geval betaal je uit die marge je schulden af.
De grote vraag blijft natuurlijk of er voldoende marge is om dat ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, of dat het slechts uitstel van executie is. In dat geval zal uiteindelijk alsnog een faillissement volgen.