Ik heb enkele maanden geleden een compensatie voorstel (rond de €70,-) ontvangen voor mijn privelimiet plus. Ik besloot nog even te wachten met tekenen, omdat ik destijds ook een flexibel krediet heb gehad, waar ik veel meer rente over heb betaald. Nu kreeg ik vandaag weer een herinneringsbrief, omdat ik nog niet had getekend voor mijn privélimiet plus. Ik dacht, laat ik eens bellen naar het speciale telefoonnummer hiervoor om te vragen waar het compensatievoorstel voor het flexibel krediet blijft. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik een half uur verder. Om contact met de ABN amro te krijgen is mijn ogen sowieso een hel. Die chatbot is een verschrikking, als je überhaupt een medewerker via de chat te spreken krijgt, zijn deze niet behulpzaam. Een emailadres heeft ABN amro niet eens. Dat laatste vind ik echt niet kunnen voor zo'n grote bank. Wil graag antwoorden zwart op wit, ABN blijkbaar liever niet. Nou nu het telefoongesprek, wat ook niet voor iedereen lukt denk ik. Je moet gegevens invullen en gelijktijdig ook inloggen op de ABN app. Het gesprek verliep uiterst stroef. Ik moest zelf nog weten wanneer tot wanneer het flexibel krediet had gelopen. Ik had gelukkig nog ergens in mijn email het rekeningnummer kunnen vinden, want anders was ik waarschijnlijk niet eens verder geholpen. Meneer was heel kortaf, het leek wel een chatbot
. Uiteindelijk had hij het contract kunnen vinden. Wat blijkt, ik heb geen recht op compensatie voor mijn flexibel krediet?? Ik vroeg naar de reden. Volgens hem was de rente van het flexibel krediet destijds marktconform. Ik vroeg of ik hier nog een bericht of brief over kreeg. Nee was zijn korte maar duidelijke antwoord. Ik heb dus al die tijd op niets zitten wachten. Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af of het klopt dat de rente voor het flexibele krediet in die tijd (2004-2009) dus wel marktconform was? Ik vertrouw ze voor geen meter. Ik teken ook niet voor de compensatie van mijn privelimiet plus.