Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
24 feb 2024 11:57
rwolters schreef:
24 feb 2024 11:48
kuklos schreef:
23 feb 2024 23:29


Geloof je het zelf?
Jij moet wel een erge Trump fanboy zijn als je dat niet ziet. En het is nog geeneens de korte zinnen door z'n beperkte vocabulaire, maar vooral het onsamenhangend gebrabbel wat hij doet. Dat is erger dan af en toe namen verwisselen.
Biden verwisselt niet alleen namen.
O sorry, ik.had niet door dat je moeite hebt met taalbegrip. Ik zal voortaan alle mogelijke situaties uitspellen.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 feb 2024 14:47
kuklos schreef:
24 feb 2024 14:28
rwolters schreef:
24 feb 2024 11:48


Jij moet wel een erge Trump fanboy zijn als je dat niet ziet. En het is nog geeneens de korte zinnen door z'n beperkte vocabulaire, maar vooral het onsamenhangend gebrabbel wat hij doet. Dat is erger dan af en toe namen verwisselen.
Thijs124 schreef dat Trump nog NOOIT een zin langer dan zes woorden heeft uitgesproken. Nog NOOIT.

Als je zo'n uitspraak doet moet je dus werkelijk alles wat Trump ooit gezegd heeft hebben doorgenomen en beoordeeld hebben. Vandaar mijn vraag.
Dit is een wel héél flauw retorisch trucje.

Kuklos heeft gewoon gelijk. Als je het niet toe kunt geven, hou dan beter je mond.

Het is natuurlijk zo verschrikkelijk politiek correct om negatief af te geven op die Trump. Mocht hij de verkiezingen winnen gaan we bij de nos weer iedere avond een anti trump item zien bij het 8 uur journaal. Voorspelbaar en vooral zielig.

Wat mij betreft, wat kan mij het schelen wie daar president wordt.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, één ding is zeker. Wie van de twee het ook wordt, dik kans dat de komende president in functie een natuurlijke dood zal sterven. En dat is echt een unicum, in een tijd dat het ene na het andere koninkrijk kiest voor abdicatie in plaats van in het harnas te sterven.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In het geval van Biden kan het ook zijn dat hij in de voetsporen treedt van zijn voorganger en partijgenoot Woodrow Wilson. De laatste jaren van diens termijn was hij totaal onbekwaam en werden zaken door het kabinet afgehandeld.

Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat kan bij beiden met ei gebeuren.
De haviken zitten al jaren in het struikgewas op hun kans te loeren!.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zeker. Het kan ook u en mij gebeuren. God, Boedha, allah, en vliegend spaghettimonster verhoedde.

Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

We komen hier allemaal niet levend uit.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een column van Sheila Sitalsing die helaas te weinig mensen lezen:

https://archive.ph/2024.02.25-065033/ht ... ~be789149/

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe weet u dat ze te weinig gelezen wordt? En wat is weinig?

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het persoonlijk niet echt een sterke column. Het is puur afgeven op rechts, zeggen dat alles gelogen is met extreem overdreven voorbeelden, maar niet durven zeggen wat dan wel de werkelijkheid is en duiden wat mogelijk de problemen die er wel zijn gaat oplossen.

rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
25 feb 2024 01:08
Moneyman schreef:
24 feb 2024 14:47
kuklos schreef:
24 feb 2024 14:28


Thijs124 schreef dat Trump nog NOOIT een zin langer dan zes woorden heeft uitgesproken. Nog NOOIT.

Als je zo'n uitspraak doet moet je dus werkelijk alles wat Trump ooit gezegd heeft hebben doorgenomen en beoordeeld hebben. Vandaar mijn vraag.
Dit is een wel héél flauw retorisch trucje.

Kuklos heeft gewoon gelijk. Als je het niet toe kunt geven, hou dan beter je mond.

Het is natuurlijk zo verschrikkelijk politiek correct om negatief af te geven op die Trump. Mocht hij de verkiezingen winnen gaan we bij de nos weer iedere avond een anti trump item zien bij het 8 uur journaal. Voorspelbaar en vooral zielig.

Wat mij betreft, wat kan mij het schelen wie daar president wordt.
Er kan niet genoeg Anti-Trump nieuws komen. Iedereen die nog enige sympathie voor die man kan opbrengen spoort niet. Waarom zou je iemand willen hebben die stelselmatig de boel oplicht en continue treitert De verhuftering van de maatschappij tot de vierde macht. En aanhangers zijn minstens zo schiuldig. Die kunnen immers ook voor iets anders kiezen.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eigenlijk net zo iets als bij Wilders dus. Je bent een idioot als je daar op stemt want je kunt ook op Rob Jetten of DENK stemmen. Of op een van de palestina/hamas fangirls van Timmermans.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
26 feb 2024 13:11
Eigenlijk net zo iets als bij Wilders dus. Je bent een idioot als je daar op stemt
Tot hier heb je volkomen gelijk, immers, Wilders voerde oppositie door persoonlijke aanvallen, via digitaal toiletpapier en meer nog door leugens. Partij voor de Vrijheid? Het is een stichting, geen vereniging, je kunt er geen lid van worden en daarmee is het geen partij. Loop het rijtje denkbeelden en wilde plannen langs, het gaat vooral over minder, minder, minder vrijheid.
J. Deltoer schreef:
26 feb 2024 13:11
want je kunt ook op Rob Jetten of DENK stemmen. Of op een van de palestina/hamas fangirls van Timmermans.
Of op sp-pvdd-volt-cu-sgp-ja21-fvd-nsc-vvd-bbb. Alles in de aanbieding, van hufterig tot beschaafd, van naar de toekomst kijken tot retronostalgie, van gezond functionerend verstand tot eerste tekenen van dementie, van borrelende onderbuik tot afgetraind sixpack.

Vorige week hoorde ik een aardige vergelijking. Luther heeft ooit een afsplitsing van de Katholieke Kerk veroorzaakt en in Nederland leidde dat weer tot een eindeloze reeks afsplitsingen, omdat de voorgangers koppig vasthielden aan hun interpretatie van de Bijbel.
Zo is het momenteel ook met al die partijtjes op rechts. Zo heerlijk koppig en vasthoudend, dat ze niet in staat zijn om een gezamenlijke lijn te ontwikkelen, laat staan uit te voeren.

Niet dat zo'n kabinet lang mee zal gaan, daarvoor is de weerstand in de rest van de maatschappij te groot.

Waarom heb je eigenlijk tegen Palestijnen, Deltoer?

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth Waar haal jij rechts / links vandaan?

Sitalsing kaart de sterk overdreven leugens aan die VVD politici hebben gedaan en waarvoor twee van de drie dat hebben toegegeven en excuses voor hebben aangeboden.

Maar de derde onze demissionaire minister van defensie Yesilgoz nog niet. En daar heeft Sitalsing haar column over geschreven.

Lees maar:

https://archive.ph/2024.02.25-065033/ht ... ~be789149/

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
26 feb 2024 14:51

Niet dat zo'n kabinet lang mee zal gaan, daarvoor is de weerstand in de rest van de maatschappij te groot.

Waarom heb je eigenlijk tegen Palestijnen, Deltoer?
Gezien de uitslag van de verkiezingen denk ik niet dat een groot deel achter de woke idioterie van de linkse partijen staat. Nee de meerderheid is eigenlijk de hele politiek spuugzat met hun politieke correctheid zonder door te durven pakken.
Niemand durft nog verantwoordelijkheid te nemen om dat ze dan kapot geschreven worden door de media.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
26 feb 2024 15:01
@nijogeth Waar haal jij rechts / links vandaan?

Sitalsing kaart de sterk overdreven leugens aan die VVD politici hebben gedaan en waarvoor twee van de drie dat hebben toegegeven en excuses voor hebben aangeboden.

Maar de derde onze demissionaire minister van defensie Yesilgoz nog niet. En daar heeft Sitalsing haar column over geschreven.

Lees maar:

https://archive.ph/2024.02.25-065033/ht ... ~be789149/
Nou, gewoon uit de column:
"Democratische partijen moeten de discipline opbrengen steeds feiten leidend te laten zijn. Radicaal-rechts wil alleen sentimenten bespelen.’
En niet alleen radicaal-rechts. Ondertussen heeft Yesilgöz nog steeds geen excuses aangeboden."

Al haar voorbeelden zijn VVD-voorbeelden. Ze had natuurlijk voor het gemak D66, CDA of PVDA kunnen pakken. Maar die partijen lijken (ik heb even wat oudere columns bekeken) minder vaak voor te komen in haar columns. Ik gok dat dat vanwege haar werkgever is. De vrij linkse Volkskrant, waarschijnlijk is zij zelf dus ook vrij links (anders zou het raar zijn dat ze daar werkt).

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Met 4 kabinetten Rutte en 13 jaar de VVD als grootste en beleidsbepalende partij is dat natuurlijk helemaal niet zo gek.
Daarnaast zijn het vooral VVD ministers geweest die aan het roer hebben gestaan bij de grootste schandalen van de afgelopen jaren.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel eerlijk. Toen ik naar de partijprogramma's keek, werd ik bang voor het toekomstbeeld dat een PVDA/GL en D66 ons voorschotelen. Als zij hun zin krijgen, dan wordt dit land een land waar leuke dingen niet meer mogen, alles moet deugen en een mens vooral in hun pas moet lopen.

Weg leuke auto's, weg alcohol, rijk worden wordt bestraft met extra hoge belastingen, stroom tekorten zijn de orde van de dag, welvaart en economische voorspoed verdwijnen als sneeuw voor de zon, andere culturen omarmen we, zodat mensen zich thuis voelen, en onze eigen cultuur is niet belangrijk meer.

De PVV is ook niet mijn partij, maar in mijn ogen de minst kwade, als je het afzet naast PVDA/GL en D66.

Edit: een beetje zoals moeten kiezen tussen Trump of Biden.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Het zijn toch meestal de minst bedeelden die slachtoffers worden. Een klein groepje 'oplichters' verpest het het voor de goedwillenden. Voor wie het interesseert een artikel over het rapport van de enquetecommissie over de toeslagen affaire.

https://www.nu.nl/politiek/6302987/hard ... rzeld.html

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
26 feb 2024 15:27
Bezorgdeburger schreef:
26 feb 2024 15:01
@nijogeth Waar haal jij rechts / links vandaan?

Sitalsing kaart de sterk overdreven leugens aan die VVD politici hebben gedaan en waarvoor twee van de drie dat hebben toegegeven en excuses voor hebben aangeboden.

Maar de derde onze demissionaire minister van defensie Yesilgoz nog niet. En daar heeft Sitalsing haar column over geschreven.

Lees maar:

https://archive.ph/2024.02.25-065033/ht ... ~be789149/
Nou, gewoon uit de column:
"Democratische partijen moeten de discipline opbrengen steeds feiten leidend te laten zijn. Radicaal-rechts wil alleen sentimenten bespelen.’
En niet alleen radicaal-rechts. Ondertussen heeft Yesilgöz nog steeds geen excuses aangeboden."

Al haar voorbeelden zijn VVD-voorbeelden. Ze had natuurlijk voor het gemak D66, CDA of PVDA kunnen pakken.
@nijogeth misschien liegen VVD politici wat vaker dan politici van andere partijen?

En je hebt denk ik gelijk dat Sheila Sitalsing waarschijnlijk linkser zal stemmen dan jij. Al weet niemand dat behave zijzelf.
Maar dat maakt haar column nog geen rechts / links verhaal.

Plaats reactie