LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blokkeren maandelijkse betalingen.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Gast

blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en heb besloten niets meer aan Dexia te betalen!
Er is echter éé'n groot probleem. De maandelijkse betalingen gaan per machtiging, zoals iedereen die waarschijnlijk heeft moeten accepteren. Nu schijnt de bank waar ik mijn rekening heb, niets te kunnen doen, want ik moet zelf bij Dexia deze machtiging schriftelijk intrekken. Wat gebeurt er als zij deze intrekking niet accepteren???? Volgens de Bank kunnen zij het geinde geld niet terugstorten, zij kunnen alleen de rekening, waarop Dexia het geld stort, blokkeren, maar ondertussen ben ik wel weer mijn geld kwijt en kunnen zij het weer op een andere rekening storten. Ook deze moet dan weer geblokkeerd worden, maar ik ben mijn geld wel steeds kwijt. Hoe hebben anderen dit probleem opgelost????
Ik heb ondertussen wel een aangetekende brief naar Dexia gestuurd waarin ik aangeef niet meer te betalen en de machtiging tot afschrijving in te trekken.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door pewi »

Ger, je kan tot 30 dagen je gestorte geld bij de bank terug laten schrijven naar je rekening. Het duurt ongeveer 3 werkdagen en je hebt je geld terug. Dexia zal overigens je rode "opzeg machtigen" moeten accepteren. Maar het kan effe duren. Daarom let op of de bedragen afgeschreven worden. Zoniet, dan maar weer naar de bank.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door croosjes »

ger van lint,elke betaling moet een bank weer terug storten als de bankrekening houder dit aangeeft.Verder kunnen ze dit dus wel de rekening blokkeren van dexia of is deze bank een dochtermaatschappy van dexia.


vrgr.Andre
Laatst gewijzigd door croosjes op 11 mar 2005 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Janny »

Officieel mag een gemachtigde niet meer innen, als de machtiging is ingetrokken.

Bovendien kan de betaler, het bedrag storneren. eisen via uw eigen bank,dat het teruggestort word.! dit moet binnen een officiele periode van een XX aantal dagen.

Maar er staat een clausule in het contract, over het voldoende geld op de rekening moeten hebben..

Een onterecht contract, hoef je natuurlijk niet te betalen, ?

janny

aanv: SNS:
Hoe kan ik een afgeschreven incasso laten terugboeken?

Een afgeschreven incassobetaling kunnen wij op uw verzoek terugboeken. Lever uw verzoek binnen 30 dagen na afschrijving bij ons aan:
Laatst gewijzigd door Janny op 11 mar 2005 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Pewi,

bedankt voor de reactie, maar ik heb zojuist van de Postbank te horen gekregen dat zij het geld NIET kunnen storneren!!!! Als dat wel kan dan gaan we onmiddellijk aan de bel hangen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door croosjes »

daarom in overleg met een advocaat de vernietiging inroepen en stoppen met betalen.

vrgr.Andre

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door pewi »

Ger, ik ben gisteren nog bij de Rabobank geweest, en daar was het geen probleem. Of de postbank hier andere regels op na houdt, weet ik niet, Ik zou deze vraag even bij de postbank neerleggen (telefonisch).

Gast

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Pewi en anderen,

Ik heb zojuist telefonisch kontakt gehad met de Postbank en daar werd mij gezegd dat zij het geld niet konden storneren, alleen telkens de rekening blokkeren waarop Dexia mijn geld stortte. Ik kon dit rekeningnummer op mijn afschrift zien en dan weer daarover bellen, dus als ik iets zeg wat onjuist is, dan ben ik onjuist voorgelicht door de Postbank, maar ik ga verder informeren.

vast bedankt voor alle (opbeurende) reacties.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door pewi »

Ger, vergeet vooral niet Dexia in kennis te stellen van het feit dat je niet meer betaald (ook de reden waarom). Als je dit niet doet, zal Dexia dat tegen je gebruiken bij een evt. rechtzaak.

Gast

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Pewi,


bedankt voor het advies. Een officiële brief van mij met redenen omkleed is ook naar hun onderweg.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door anne_ »

Hoe kan ik een incassomachtiging stopzetten?

U kunt een incassomachtiging stopzetten door de betreffende instelling hierom te verzoeken. Hiervoor heeft u (rode) intrekkingskaarten nodig. Deze kunt u verkrijgen op het postkantoor.

Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incassi voor loterijen).

Een verzoek tot terugboeken kunt u telefonisch doorgeven aan de afdeling Klantenservice van Postbank. Het telefoonnummer staat vermeld op uw afrekening. Ook kunt u hiervoor een (gele) terugboekingskaart insturen.

Een incassomachtiging herkent u aan de code IC op de boekingsregel op uw afrekening.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door pewi »

Kijk Ger, hier kun je mee uit de voeten

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door trudy »

Het enige wat ik gedaan heb om te voorkomen dat Dexia nog geld van mijn rekening inhield, was uitsluitend een rode kaart (die ik bij de betr. bank waar ik een rekening heb, kreeg) naar Dexia opsturen. Daar heb ik een datum opgezet (dus niet storneren) vanaf welk moment ze niets meer mochten inhouden. Dexia heeft zich daar keurig aan gehouden. Ik heb hier dus niet mijn bank opdracht voor gegeven.

Storneren (terug laten storten) zal wel anders in z'n werk gaan. Dat zal jouw bank moeten doen.

Wel kreeg ik een telefoontje van Dexia, dat dit niet betekende dat ik geen betalingsverplichting meer bij hen had en van welke rekening ze nu dan wel weer geld konden innen. De lolbroeken.

Ze mogen dus absoluut geen geld meer van je rekening afhalen wanneer zij de rode kaart gekregen hebben. Anders zijn ze strafbaar. Wel per aangetekend schrijven met ontvangstbewijs, anders beweren ze gewoon dat ze niks ontvangen hebben........de boeven

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Okerene »

STOPZETTEN VAN DE AUTOMATISCHE BETALINGEN AAN DEXIA

Stopzetten van de automatische betalingen aan Dexia en dit regorieus aangepakken. Dit in de wetenschap dat Dexia zoveel mogelijk blijft proberen te incasseren.

1. Terug laten storten van de automatische betalingen van de afgelopen 30 dagen bij uw bank. Dit moet uw eigen bank voor u doen.

2. Rode kaart(en) intrekking automatische incasso (per contract) aangetekend met ontvangstbevestiging (ivm met de hond achter de brievenbus) opsturen naar Dexia. (Eventueel samen met een goede vernietigingsbrief van uw huwelijkspartner/geregistreerd partner die de/het contract(en) niet getekend heeft)

3. Selectieve blokkade van de rekeningen die door Dexia gebruikt worden (bij verschillende contracten) door uw bank aan te vragen bij Interpay.(formulier bij uw bank laten invullen)

Indien zij deze regel daarna nog overtreden is Dexia strafbaar. Hou in de tussentijd de automatische afschrijvingen in de gaten want Dexia zal het zo lang moglijk willen volhouden geld van uw rekening af te schrijven. Laat het steeds terugstorten. Maak hier melding van bij uw bank.

Overleg of bel altijd eerst met uw advocaat dat is het beste. Er moet namelijk aan veel dingen gedacht worden. Vernietiging. Stuiting van verjaring, Eventuele (rechts)gronden waarom u stopt. Persoonlijke grieven enz. Ook terugvordering van betaalde gelden (inleg) kan geeist worden.

Er zijn ook conceptbrieven hiervoor Ga naar onze website http://www.platformaandelenlease.nl en kijk bij Conceptbrieven.

Het stopzetten van betalingen betekent ook te zijner tijd een A-codering (wanbetaler) bij het BKR. Hierdoor wordt het moeilijk een hypotheek (verhoging), lening of iets op afbetaling te krijgen. Weeg dit goed af of stoppen in uw geval verantwoord is, maar als u besluit door te betalen of te stoppen met afbetaling doe dit dan ALTIJD "onder protest en voorbehoud van alle rechten en weren". Zet dit ook bij alle betalingsmededelingen.

Ga geen geld lenen als je toch al krap zit om aan Dexia te betalen. Of je wel of niet stopt met betalen, procederen is de enige manier om van Dexia af te komen.

Okerene :wink:

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door curacao »

Ger,

Je kunt inderdaad gewoon de machtiging bij de bank intrekken. Je kan ook reeds gedane betalingen terugvorderen. Wel binnen drie maanden. Dat heb ik ook gedaan.
Als de bank niet wil meewerken. Dan simpel. De boel afsluiten en de stekker eruit trekken bij de bank. Zo’n dreiging doet wonderen.

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door curacao »

Sorry, ik beoelde 30 dagen en geen 3 maanden

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door trudy »

Anne

Ik heb een keer een éénmalige incassomachtiging teruggeboekt bij de Postbank.

Deze was wel via het Internet gedaan. Normaliter ging dat dus inderdaad niet, omdat je dan een handtekening hebt gezet en via Internet staat er geen handtekening en kan het dus wel.

vr.gr.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door anne_ »

Trudy,

Ik heb gewoon bij het postkantoor een rode kaart ingevuld, en dat is probleemloos verlopen. Is inmiddels wel 3 jaar geleden dat we gestopt zijn met betalen.

Gr. Anne.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door Okerene »

Even een aanvulling.

Nederlandse Vereniging van Banken - Betalen
http://www.nvb.nl/pages/publiek/betalen ... htigingen4

Schriftelijke machtiging
Van oudsher moet de incassant over een geldige schriftelijke machtiging beschikken. Veel incassanten sturen een (rode/groene/gele) combinatiekaart naar hun klanten met het verzoek de groene machtigingskaart ondertekend te retourneren. De consument behoudt voor eventueel later gebruik:

- de gele kaart bestemd om de bank opdracht te geven een bedrag terug te boeken;
- de rode kaart voor het intrekken van de machtiging.

Wat ik mij nu herinner dat Dexia zich ook wel eens heeft "vergist" met de code.

Vraag naar de code bij de bank. Blijkt dit de code voor Doorlopende machtiging Kansspelen te zijn voor "inning inleg" (Terugboekingstermijn betaler bij deze schriftelijke machtiging: 0 dagen) trek dan meteen aan de bel.

U heeft echt recht op 30 dagen van terugboeking bij schriftelijke doorlopende incassamachtiging.

Okerene :wink:

Let op dat men niet probeert geld dat u van Dexia ontvangt (dividend) probeert terug te boeken. Dat lukt dan natuurlijk niet.

marij
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2004 18:18

Re: blokkeren maandelijkse betalingen.

Ongelezen bericht door marij »

Wij hebben via internet het laatste bedrag laten storneren bij de postbank.De andere bedragen konden ze niet terugboeken, ze hadden daar ook geen formulieren voor.
Ook hebben wij bij het postkantoor een rode kaart gehaald en opgestuurd naar Dexia.
Er wordt nu geen geld meer automatisch afgeschreven.We krijgen nu telkens een acceptgiro thuis.Die stoppen ww bij de andere post van Dexia/
Gister kregen wij een telefoontje van Dexia met de vraag of we wisten dat wij een achterstand hebben.Ze wilden dit even mededelen omdat wij niet voor onverwachtte incassokosten zouden komen staan[/b]

Gesloten