Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De comments onder deze Linkedin post stellen ook nogal de nodige vragen waarom dit allemaal kon gebeuren aangaande het aandeel van de familie.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
10 mar 2024 15:22
Stel je eens voor dat we hier allemaal onze medische kwalen uit de doeken gaan doen. Dat wordt een tranendal.

Neem die katten eens lekker op schoot en aai ze over hun bol. Geeft positieve energie.
Inderdaad. Twee katertjes, maar ongekende vrijdozen. Kunnen uren op schoot liggen. Niet alleen vrijerig; ook dankbaar. Geef ze wat brokjes, en gegarandeerd krijg ik een kopje. En een stevige ook. Ook al zijn het gewoon dieren: ik ben nog altijd blij met ze. En zij met mij. :D

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
10 mar 2024 18:04
Lady1234 schreef:
10 mar 2024 15:22
Stel je eens voor dat we hier allemaal onze medische kwalen uit de doeken gaan doen. Dat wordt een tranendal.

Neem die katten eens lekker op schoot en aai ze over hun bol. Geeft positieve energie.
Inderdaad. Twee katertjes, maar ongekende vrijdozen. Kunnen uren op schoot liggen. Niet alleen vrijerig; ook dankbaar. Geef ze wat brokjes, en gegarandeerd krijg ik een kopje. En een stevige ook. Ook al zijn het gewoon dieren: ik ben nog altijd blij met ze. En zij met mij. :D
Hebben zelf al een tijdje geen katten meer.
Waren deze middag bij onze dochter waar er twee rondlopen van een maand of vijf,poosje terug uit het asiel "bevrijdt".
Genieten!

ZeerPrivé
Berichten: 5761
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Vanaf de bank en bed kun je niet veel leuke doen, probeer het maar eens 3 mannen, en kijk maar eens wat je er zelf van vind, in donkere kamers.
Ik ga het eens proberen, weet nog niet of ik mijn bevindingen hier zal neerzetten. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
10 mar 2024 19:19
Onkruid71 schreef:
10 mar 2024 12:24
Vanaf de bank en bed kun je niet veel leuke doen, probeer het maar eens 3 mannen, en kijk maar eens wat je er zelf van vind, in donkere kamers.
Ik ga het eens proberen, weet nog niet of ik mijn bevindingen hier zal neerzetten. :mrgreen:
Ik denk dat er na 3 maanden in het donker niks doen niets meer van je over is... :roll:

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Drie mannen in het donker? Mag er een klein lichtje aan?😁

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O...

Nou nee, ik denk dat ik dat niet hoef te weten.

ZeerPrivé
Berichten: 5761
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
10 mar 2024 17:57
Ben weer terug. Vanmiddag een paar uurtjes in Huize Doorn geweest, de plaats waar de laatste Duitse Keizer in ballingschap leefde en is gestorven.

Intrigerend te horen dat hij het daar naar zijn zin had. Je zou denken: een heel land kwijt, groot paleis kwijt, terug naar kleiner, verhoudingsgewijs heel klein eigenlijk: dat moet behoorlijk deprimerend zijn. Maar het blijkt dat het keizerschap voor hem eigenlijk teveel was. In Doorn hoefde hij niet meer zoveel. Hier kon hij zijn wie hij wilde: een soort landgoedeigenaar. Wel heel, heel veel spullen waarvan ik dacht: 'wat moet je ermee, gooi dat toch gewoon in de kliko'. Maar het was nu eenmaal een andere tijd. En inderdaad, eigenlijk vond hij het huis toch wat te klein.

Mooi park, gedeeltelijk niet toegankelijk omdat er hier en daar problemen met bomen zijn. Desalniettemin kun je er heerlijk wandelen, en zeker ook foto's schieten, al had ik mijn camera bewust niet bij me. Dat komt later nog wel een keer.
Oude video voor je uit 1928 over zijn tijd in Doorn https://www.youtube.com/watch?v=jOB6MbEzorU

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
10 mar 2024 17:51
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:45
kuklos schreef:
10 mar 2024 00:38
Hoe heeft de kleinzoon de pincode kunnen afkijken?
Hoe kan het dat er zoveel is afgeschreven zonder dat iemand (opa en vader) dit niet opmerkten?
Hoe kan het dat er zoveel geld op een of een paar rekeningen stond?

Ongetwijfeld valt het gokbedrijf iets te verwijten, maar die familie zelf heeft meer dan genoeg boter op het hoofd door niet door te hebben dat er zoveel geld van de rekening(en) verdween.
Dat valt toch nogal mee?

Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?

Ik kan me voorstellen dat die vader nu precies weet wat hij anders had moeten doen en zichzelf van alles verwijt, maar dat er sprake is van "meer dan genoeg boter op het hoofd" vind ik eerlijk gezegd nogal meevallen. Het doet in ieder geval niets af aan de verantwoordelijkheid van de gokbedrijven, wat jij wel suggereert.
Volgens het artikel is het afschrijven een jaar geleden begonnen. Dus al een jaar lang steelt de kleinzoon de gelden van de opa. En al die tijd is dat niet opgemerkt door de beheerder van de rekeningen, de vader. Op het journaal kwam de opa op geen enkele wijze als dement over, dus die heeft blijkbaar ook al een jaar lang niet gevraagd naar saldi of wat dan ook.
Je leest verkeerd. Het geld is binnen een periode van twee maanden afgeschreven. Toen werd het ontdekt. Er is helemaal geen sprake van "Al een jaar lang ".

ZeerPrivé
Berichten: 5761
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
10 mar 2024 21:04
Drie mannen in het donker? Mag er een klein lichtje aan?😁
Van mij wel, maar we moeten het proberen in het donker te doen van @Onkruid. Denk dat ik er een podcast van maak, live streamen heeft geen zin in het donker. 8)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
10 mar 2024 18:04
Lady1234 schreef:
10 mar 2024 15:22
Stel je eens voor dat we hier allemaal onze medische kwalen uit de doeken gaan doen. Dat wordt een tranendal.

Neem die katten eens lekker op schoot en aai ze over hun bol. Geeft positieve energie.
Inderdaad. Twee katertjes, maar ongekende vrijdozen. Kunnen uren op schoot liggen. Niet alleen vrijerig; ook dankbaar. Geef ze wat brokjes, en gegarandeerd krijg ik een kopje. En een stevige ook. Ook al zijn het gewoon dieren: ik ben nog altijd blij met ze. En zij met mij. :D
Met allebei eens. Onze Herr Flick gedraagt zich tegenwoordig de meeste tijd als de katers van WA. Al heeft hij zijn voorkeuren. De buik van mijn man is een slaapplek, de benen van zoon zijn een plek voor vachtverzorging en bij mij ligt hij weer met vier pootjes omhoog, dan wil hij zijn buik gemasseerd hebben. Beest heeft een issue met de spijsvertering en dieetvoer. Bijten doet hij ook graag en niet alleen, als hij genoeg aandacht heeft gehad, het kan ter begroeting zijn of willen spelen. Heel langzaam aan wordt 't minder.
In het begin miauwde hij heel erg veel, tegenwoordig alleen als zijn eten eraan komt, als hij door het kattenluik terugkomt (hallo-miauwtje) en 's morgens vroeg als hij vindt, dat wij te lang slapen. Als iemand thuiskomt, dan gaat hij uit blijdschap lekker krabbelen in het hoogpolige traptapijt en dat wordt over een paar jaar wel vervangen. De rest van de tijd weet hij zijn krabpaal wel te vinden. (Het is minder erg dan bij een collega, die koopt elke vier jaar een goedkope, nieuwe bank, waar haar twee miauw-apparaten dan helemaal op los gaan.)
In huis een halve hond, buiten een complete kat. Inmiddels met drie belletjes aan zijn halsband, zodat eventuele prooien op tijd er vandoor kunnen gaan.
Het leukste is als hij slaapt op de bank. Hij droomt, snurkt, trappelt en wordt soms helemaal verward wakker. Bij geen enkel ander huisdier ooit meegemaakt.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:45
Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?
Dank je. Nu begrijp ik wat wij anders doen. Mijn man kijkt elke ochtend en ik elke avond naar de bankrekeningen, ook de spaarsaldi en de effecten staan kort samengevat in beeld. Geldzaken zijn een gespreksonderwerp tijdens het avondeten, ook onder het motto 'het is wel handig als jij goed met geld kunt omgaan'.

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
10 mar 2024 22:07
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:45
Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?
Dank je. Nu begrijp ik wat wij anders doen. Mijn man kijkt elke ochtend en ik elke avond naar de bankrekeningen, ook de spaarsaldi en de effecten staan kort samengevat in beeld. Geldzaken zijn een gespreksonderwerp tijdens het avondeten, ook onder het motto 'het is wel handig als jij goed met geld kunt omgaan'.
Ja, zo doe ik het grotendeels ook met mn eigen rekeningen en die van de kids. Alles in het kader van financieel zelfstandig opvoeden :wink: Maar de rekeningen waarover ik bewind voer vallen daar uiteraard buiten.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 21:44
kuklos schreef:
10 mar 2024 17:51
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:45

Dat valt toch nogal mee?

Binnen een gezin is het echt niet zo moeilijk om elkaars pincodes te weten of te zien. Als vader zoek je er niet direct iets achter als je zoon in de buurt is terwijl je achter de computer zit. Ik in ieder geval niet.

De onttrekkingen zijn in een relatief kleine periode (nog geen twee maanden) gedaan, en als ik naar mezelf als bewindvoerder kijk: ik check vrij frequent de saldi van de betaalrekeningen, maar kijk minder vaak naar de spaarrekeningen. En dat er zoveel geld op staat is toch niets bijzonders?

Ik kan me voorstellen dat die vader nu precies weet wat hij anders had moeten doen en zichzelf van alles verwijt, maar dat er sprake is van "meer dan genoeg boter op het hoofd" vind ik eerlijk gezegd nogal meevallen. Het doet in ieder geval niets af aan de verantwoordelijkheid van de gokbedrijven, wat jij wel suggereert.
Volgens het artikel is het afschrijven een jaar geleden begonnen. Dus al een jaar lang steelt de kleinzoon de gelden van de opa. En al die tijd is dat niet opgemerkt door de beheerder van de rekeningen, de vader. Op het journaal kwam de opa op geen enkele wijze als dement over, dus die heeft blijkbaar ook al een jaar lang niet gevraagd naar saldi of wat dan ook.
Je leest verkeerd. Het geld is binnen een periode van twee maanden afgeschreven. Toen werd het ontdekt. Er is helemaal geen sprake van "Al een jaar lang ".
Verhips, je hebt gelijjk.

Maar dan nog. Blijkbaar heeft niemand in 2 maanden die rekening bekeken en stond er dus meer dan €539.000 op één rekening. Die familie dient de nodige schuld bij zichzelf te leggen.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En blijkbaar ook helemaal geen limieten op de dagelijkse overboekingen.

Bezorgdeburger
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Voor wie het interesseert. Een rapport over de gevolgen van klimaatverandering opgesteld door de EEA.

Is het beetje paniekzaaierij of moeten we ons zorgen gaan maken?

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ra ... ~b9b3be97/

Moneyman
Berichten: 30438
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
11 mar 2024 00:10
Verhips, je hebt gelijjk.

Maar dan nog. Blijkbaar heeft niemand in 2 maanden die rekening bekeken en stond er dus meer dan €539.000 op één rekening. Die familie dient de nodige schuld bij zichzelf te leggen.
Een half miljoen op één rekening is wel bijzonder ja. Dat doe ik als bewindvoerder dan weer niet :wink: Ben wel benieuwd of dat een "gewone" spaarrekening was, of een meer bijzondere rekening waarbij grotere bedragen schuiven normaal is.

Ik volg op LinkedIN de advocaat die deze zaak behandelt, en die schrijft het nodige - maar niet over deze details.

Blijft natuurlijk wel overeind staan dat het aangeklaagde gokbedrijf een eigen (wettelijke!) verantwoordelijkheid heeft die losstaat van de verantwoordelijkheid die de vader had.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee meer welk topic, maar we hadden het laatst ergens over iets dat hier op lijkt:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... hat-gevaar

Lowieze
Berichten: 6720
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
11 mar 2024 09:42
Geen idee meer welk topic, maar we hadden het laatst ergens over iets dat hier op lijkt:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... hat-gevaar
Kruidenmiddelen op zich kunnen al vervelende bijwerkingen geven. Mijn internist noemde zo een rijtje op van kruiden, kruidenthee etc. die hoge bloeddruk en hartkloppingen kunnen veroorzaken. Zelfs zonder de combinatie met medicijnen dus al niet veilig.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
11 mar 2024 08:32
Voor wie het interesseert. Een rapport over de gevolgen van klimaatverandering opgesteld door de EEA.

Is het beetje paniekzaaierij of moeten we ons zorgen gaan maken?

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ra ... ~b9b3be97/
Het is in lijn met waar we nu al middenin zitten. Ik zou mij niet meer zorgen maken dan hiervoor. Klimaat verandert en daar kunnen we ons alleen op aanpassen. Voor hoe erg het verandert zijn er vele scenario's, waarvan er altijd maar eentje het dichtste bij de werkelijkheid komt.

Plaats reactie