Bezorgdeburger schreef: ↑15 mar 2024 09:24
Nijogeth schreef: ↑15 mar 2024 00:14
Wat zijn volgens jou dan realistische opties?
Gezien de problemen in dit land zouden BBB en PVV naar mijn mening geen grote rol mogen krijgen. De belangen die zij vertegenwoordigen zet een rem op de oplossingen.
De problemen in dit land zijn voor iedereen anders, vergeet dat niet. Ik zie bijvoorbeeld dat stikstof een heel groot probleem is, maar wel iets waar we iets aan moeten doen. En in mijn ogen moet dat niet door grenzen en limieten te stellen en mensen op kosten te jagen en bouwprojecten te limiteren, maar door te kijken waar we stappen kunnen zetten als er toch al iets nodig is.
Nu is de situatie zo dat een boer bijvoorbeeld 500 varkens heeft en een vergunning uit 1980 waar men een bepaalde uitstoot mag hebben en die met die oude stal heeft. Als deze boer nu een nieuwe stal wil bouwen en daarmee op 20% van de uitstoot van 1980 uitkomt, dan winnen we heel veel. Dan zou je dus direct de vergunning moeten verlenen. Helaas wordt echter gezegd dat de uitstoot bijvoorbeeld maar 10% van 1980 mag zijn in de nieuwe stal. Dat krijgt de boer echter niet voor elkaar, dus wordt er geen nieuwe stal gebouwd en blijft de oude staan inclusief de oude vergunning.
En dat is maar een voorbeeld.
Zo ben ik van mening dat bijvoorbeeld het klimaatprobleem zo'n vaartje niet zal lopen. We moeten er iets aan doen, maar aangezien we afhankelijk zijn van anderen, moeten we zeker onze economie daarvoor niet laten klappen. Bedrijvigheid moeten we blijven omarmen, als dat nodig is door grote bedrijven minder belasting te laten betalen.