Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Hallo allemaal,
Vorig jaar juni hebben wij een Aberdeen hoekbank gekocht bij Leen Bakker. Na ongeveer 3 maanden begon de bank te verzakken en is het houtwerk in de rugleuning gescheurd waardoor je er niet meer normaal tegenaan kunt leunen met de rug.
Hierop klantenservice proberen te bereiken van Leen Bakker, geen gehoor. Vanaf november tot nu meer dan 20x 45 minuten aan de lijn gehangen en geen gehoor.
Halverwege december naar het filiaal gegaan waar we de bank hebben gekocht. Hier kregen wij een direct e-mailadres vanuit het hoofdkantoor. Hierheen gemaild met foto's van de bank en wat het probleem is. We kregen een automatisch bericht terug dat er binnen 1 maand contact met ons werd opgenomen. U raad het misschien al... er is geen contact met ons opgenomen. Gisteren nogmaals naar het filiaal gegaan en aangegeven dat wij per direct nu een oplossing willen. Bedrijfsleider was afwezig helaas. Het eigen personeel gaf aan dat hoofdkantoor en klantenservice voor hun zelfs onbereikbaar is.
Wij gaan nu een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor van Leen Bakker voor in gebreke stelling en het niet nakomen van de garantievoorwaarden.
Wij vroegen ons af: Zijn er hier meer barslechte ervaringen met Leen Bakker?
Vorig jaar juni hebben wij een Aberdeen hoekbank gekocht bij Leen Bakker. Na ongeveer 3 maanden begon de bank te verzakken en is het houtwerk in de rugleuning gescheurd waardoor je er niet meer normaal tegenaan kunt leunen met de rug.
Hierop klantenservice proberen te bereiken van Leen Bakker, geen gehoor. Vanaf november tot nu meer dan 20x 45 minuten aan de lijn gehangen en geen gehoor.
Halverwege december naar het filiaal gegaan waar we de bank hebben gekocht. Hier kregen wij een direct e-mailadres vanuit het hoofdkantoor. Hierheen gemaild met foto's van de bank en wat het probleem is. We kregen een automatisch bericht terug dat er binnen 1 maand contact met ons werd opgenomen. U raad het misschien al... er is geen contact met ons opgenomen. Gisteren nogmaals naar het filiaal gegaan en aangegeven dat wij per direct nu een oplossing willen. Bedrijfsleider was afwezig helaas. Het eigen personeel gaf aan dat hoofdkantoor en klantenservice voor hun zelfs onbereikbaar is.
Wij gaan nu een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor van Leen Bakker voor in gebreke stelling en het niet nakomen van de garantievoorwaarden.
Wij vroegen ons af: Zijn er hier meer barslechte ervaringen met Leen Bakker?
- 16again
- Berichten: 16518
- Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18
Beste antwoord
Gekozen door ArjanDD
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Naar de afmetingen kijk ik zeker.
Waarom vroeg je of TS op de hoogte was van deze beperking ? Dat suggereert al dat dit makkelijk over het hoofd te zien is.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Leenbakker is een CBW-erkende woonwinkel, dus ik zou daar eens om advies vragen.
https://www.cbw-erkend.nl/contact
https://www.cbw-erkend.nl/contact
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Even de Aberdeen bank bekeken. Weet je dat het max. gewicht per zitting maar 80kg is?Na ongeveer 3 maanden begon de bank te verzakken en is het houtwerk in de rugleuning gescheurd waardoor je er niet meer normaal tegenaan kunt leunen met de rug.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Maar 80 kg? Dat is toch best veel gezien het maar kleine zittingen zijn. Beetje dik persoon neemt zo anderhalve zitting in gebruik. Dan mag je alweer 120 kg wegen.
Verder zegt Leen dat de bank gemaakt is van 'Sterke materialen' dus die kunnen wel tegen een stootje.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Mag je zomaar zo'n bank aanbieden , zonder expliciet te melden dat de helft van de volwassenen er te zwaar voor zijn?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-lengte
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Het betreft een hoekbank, op dat gedeelte zit je vaak met zijn tweeën. En als de bank echt zo sterk zou zijn, zou er geen max. van 80kg vermeld worden. Gezien de prijs kan je van zo'n bank nauwelijks kwaliteit verwachten.Speedy123 schreef: ↑28 mar 2024 16:17Maar 80 kg? Dat is toch best veel gezien het maar kleine zittingen zijn. Beetje dik persoon neemt zo anderhalve zitting in gebruik. Dan mag je alweer 120 kg wegen.
Verder zegt Leen dat de bank gemaakt is van 'Sterke materialen' dus die kunnen wel tegen een stootje.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Ik weet niet welke bank jij bekeken hebt, maar die kussens zijn gewoon bijna 70cm breed. Voordat iemand anderhalf kussen (dik 100 cm!) breedte in beslag neemt met zijn zitvlak, heb je het niet meer over "80+ kilo", maar dan heb je het echt over zwaar obese mensen.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Het maximale gewicht staat gewoon expliciet in de specificaties.16again schreef: ↑28 mar 2024 16:43Mag je zomaar zo'n bank aanbieden , zonder expliciet te melden dat de helft van de volwassenen er te zwaar voor zijn?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-lengte
gosewijn
vindt dit leuk
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... stof-grijs
Je mag toch verwachten dat op de aangeboden bank de gemiddelde nederlander kan gaan zitten
Maar in de omschrijving staat daar niets over, dat is "verstopt" in de specificaties.
Je mag toch verwachten dat op de aangeboden bank de gemiddelde nederlander kan gaan zitten
Maar in de omschrijving staat daar niets over, dat is "verstopt" in de specificaties.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Als je online iets koopt of dat nou een laptop, tv of een bank is, dan kijk je toch altijd bij de specificaties? Ik tenminste wel. Bij een omschrijving vind je meer algemene informatie. Bij stoelen/banken wil je toch op zijn minst de afmetingen weten?16again schreef: ↑28 mar 2024 18:50https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... stof-grijs
Je mag toch verwachten dat op de aangeboden bank de gemiddelde nederlander kan gaan zitten
Maar in de omschrijving staat daar niets over, dat is "verstopt" in de specificaties.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Naar de afmetingen kijk ik zeker.
Waarom vroeg je of TS op de hoogte was van deze beperking ? Dat suggereert al dat dit makkelijk over het hoofd te zien is.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Nee, niet dat laatste, maar omdat ik ondertussen wel weet dat veel mensen slecht lezen. Overigens weet ik natuurlijk niet of (over)gewicht speelt, misschien horen we dat nog.
Heb even bij Goossens gekeken, bij banken zie ik 1-2-3 geen max. draaggewicht staan, bij eetkamerstoelen kun je meteen aanklikken wat voor max. belasting je wilt https://www.goossenswonen.nl/wonen-stoe ... merstoelen Er zijn daar maar 4 eetkamerstoelen te vinden die tot 80kg gaan (tegenover 355 stoelen tot max. 120 kg), dat impliceert vlg mij dat 80kg vandaag de dag erg weinig is.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Het lijkt me trouwens pijnlijk om bij twijfelgevallen je bezoek te moeten vragen even op de weegschaal te gaan staan. Of bij niet-twijfelgevallen te moeten zeggen dat hij of zij niet op je bank kan zitten.
-
- Berichten: 32329
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Het alternatief is natuurlijk dat je niks vraagt, en je bezoek in no time door de bank heen zakt.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Het gaat niet om de specificaties van de bank. De klantenservice is gewoon waardeloos en over dat er maar max 80 op mag zitten is natuurlijk waardeloos iets. Dan nog mag een bank niet zo maar verzakken en scheuren.
Er word duidelijk aangegeven 'sterke' materialen, maar dan wel max 80 kilo? Slaat nergens op.
Punt is: Het lijkt of Leen bakker van niets wil weten en ons aan het lijntje houdt. Dit zijn geen normale gang van zaken. We hoeven inmiddels geen nieuwe bank meer maar liever ons geld terug.
(en ohja, bij een nieuwe bank gaan we dan zeker kijken of er meer dan 80kg op mag zitten )
Er word duidelijk aangegeven 'sterke' materialen, maar dan wel max 80 kilo? Slaat nergens op.
Punt is: Het lijkt of Leen bakker van niets wil weten en ons aan het lijntje houdt. Dit zijn geen normale gang van zaken. We hoeven inmiddels geen nieuwe bank meer maar liever ons geld terug.
(en ohja, bij een nieuwe bank gaan we dan zeker kijken of er meer dan 80kg op mag zitten )
gosewijn
vindt dit leuk
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
een dergelijk essentieel kenmerk wat er meteen voor zorgt dat de bank voor meer dan 50% van de volwassenen niet geschikt is, mag niet achter een verborgen menu optie zitten.
Je moet eerst doorklikken naar de optie "meer specificaties" om de 80 kilo te kunnen zien
Een dergelijk essentieel kenmerk zou al op de voorpagina in grote vetgedrukte letters dienen te staan:
Deze fantastische bank is geschikt voor slanke volwassenen die minder dan 80 kilo wegen.
Om voor hand liggende redenen doet Leenbakker dit natuurlijk niet.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Alles staat keurig vermeld ,ook een zachte stoffering ,zitting.
Re: Klantenservice Leen Bakker onbereikbaar
Doe ff normaal man! Zithoogte en zitdiepte zijn ook een essentieel kenmerk. Moet dan met grote letters worden aangegeven: let op deze bank is niet geschikt voor mensen kleiner dan 120cm of groter dan 220cmEen dergelijk essentieel kenmerk zou al op de voorpagina in grote vetgedrukte letters dienen te staan: Deze fantastische bank is geschikt voor slanke volwassenen die minder dan 80 kilo wegen.
Van een volwassene mag worden verwacht dat er goed gelezen wordt. Mensen die dat niet kunnen, kunnen beter naar de winkel gaan.
Misschien met grote letters op de homepage van iedere webshop zetten: let op online aankopen doen is alleen geschikt voor mensen die goed kunnen lezen.
gosewijn
, riddert
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32329
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44