Ik zou niet weten wie dit voor mij zou kunnen oplossen? Maar ik ga mij hier zelf helemaal in verdiepen en stop pas totdat alles naar waarheid is aangepast, ik ben een bijtertje en geef nooit op.
De dood of de gladiolen
Ik zou niet weten wie dit voor mij zou kunnen oplossen? Maar ik ga mij hier zelf helemaal in verdiepen en stop pas totdat alles naar waarheid is aangepast, ik ben een bijtertje en geef nooit op.
Goed om te weten, al is het tot op zekere hoogte een bevestiging van wat ik al bij de zorgverzekering zag, afgelopen december.Erthanax schreef: ↑04 apr 2024 21:13Bij ASR moeilijk moeilijk moeilijk. Even bellen met Apeldoorn en het was op een zeer plezierige manier in een paar minuten geregeld. Bij CB was het ook een kwestie van in registers kijken en over en weer wat uitleggen. Modieus gezegd: ik voelde me gezien en gehoord.
Het is echt te gek voor woorden, ik hoop dat Tros Radar hier een item aan gaat wijden, ik wil de confrontatie met de directeur ING wel aan op tv.ciajan schreef: ↑05 apr 2024 08:53Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een Autoverzekering. Omdat ik gebruik had gemaakt van mijn reisverzekering, annuleringsverzekering en rechtsbijstandsverzekering ( bij een andere verzekeringsmaatschappij) kreeg ik een registratie bij het CIS en werd mij een autoverzekering geweigerd bij ASR.
Ik heb nog nooit een autoschade geclaimd en heb 20 schadevrije jaren.
Blijkbaar mag je je wel verzekeren, maar ze hebben liever dat je er geen gebruik van maakt.
Ook navraag doen levert je al een aantekening op zag ik in het rapport van het CIS wat ik op vroeg.
Jan Meijer
Klopt, ik maak mij ook geen illusie dat ik een bank kan wijzigen, het gaat mij er nu om dat mijn gegevens in CIS kloppen.witte angora schreef: ↑05 apr 2024 10:55Joh, waarom zou je er zoveel moeite, tijd en geld in steken? Wordt je er gelukkig van? En denk je nu echt dat de directie op komt draven? Kijk bijvoorbeeld eens naar deze link, en vraag je dan eens af hoeveel invloed je nu daadwerkelijk gaat hebben op het beleid.
https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/
witte angora schreef: ↑04 apr 2024 19:55Even in de link van Lady gekeken, ik denk dat hier de clou wel eens kan liggen.
Wat kunnen verzekeraars inzien in CIS?
In CIS kunnen verzekeraars schadeclaims bekijken, maar geen zorgdeclaraties. Fraudegevallen blijven tot maximaal 8 jaar in CIS staan. Schademeldingen en opzeggingen tot 5 jaar. De schuldvraag staat niet in CIS, maar die informatie kunnen verzekeraars wel bij elkaar opvragen. Heb je een schade gemeld maar betaal je deze (toch) zelf, dan kan hiervan een registratie zijn.
TS heeft net zijn gegevens opgevraagd uit het CIS. Duurt een maand voordat hij ze krijgt dus hij weet niet wat er geregistreerd staat.
En dat is dan ook meteen het probleem. 'Hallo verzekeraar, met Piet Jansen. Ik wilde weten of de WA gezin polis ook de schade denkt van vriendjes van mijn kinderen die op bezoek zijn. Er is namelijk net een fietsje omgevallen en nu heeft de buurman een kras op zijn auto.'witte angora schreef: ↑05 apr 2024 11:57Maar ook al kloppen de gegevens wel, dan zou het dus geen reden moeten zijn voor ING om een autoverzekering te weigeren. Het CIS houdt namelijk niet de schuldvraag bij, enkel een melding.
IK ook. Apps installeren voor zoiets doe ik nooit, dus ik wijd er wel een postzegel aan. Ik ben benieuwd naar het antwoord dat gaat komen.
Nog niet, ik heb een inzage aanvraag ingediend, het kan tot 1 maand duren voordat ik het resultaat krijg maar ze proberen het binnen 10 werkdagen op te lever.