LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurne broodfokker

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Dinsdag hebben er bij de Deurnese broodfokker aan de Donschotseweg invallen plaatsgevonden. Honden en vee zijn in veiligheid gebracht .Enkele dieren moesten afgemaakt worden Zie verder pagina van de AID.

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Zag op de site van de landelijke inspectiedienst dat er 27 honden in beslag zijn genomen waarvan 17 pups die in bedenkelijke conditie verkeerden. Zie verder site van de landelijke inspectiedienst. Eindelijk gerechtigheid !!!!!!! Het werd tijd !!!!!

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Ik dacht dat brood gebakken werd?

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

hallo ik heb net gelezen wat er met die broodfokker in deurne is gebeurt , maar gast waar kan ik verder kijken ? aid ? hoop gau op en reacie . i

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

sorry , ja ik heb het gevoenden

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

ook op de site www.dierenbescherming.nl staat een artikel

djego

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door djego »

ik heb daar op zondag 20 febuari een hondje gekocht en voel me ontzettend beet genomen door hun ze zouden zich kapot moeten schamen waar is het vertrouwen gebleven bij sommige mensen ze komen erg vriendelijk over maar ja schijn bedriegt zo blijkt wel

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe gaat het met jouw hondje djego? Wat voor hond heb je daar gekocht? kijk ook eens op de site www.dogsonline.nl en dan onder broodfokkers.

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Eindelijk zijn die stelletje oplichters gepakt. Laten we hopen dat ze een dergelijke geldboete mogen betalen waar ze hun leven lang niet van af komen en die vervolgens georven wordt door hun kinderen :evil:

Gelukkig gaat het met mijn 'inruilhond' wel goed. De eerste was na 5 dagen namelijk gestorven. Mijn geld kreeg ik niet terug maar ik kon wel 'effe een andere komen halen'. Na lang overwegen toch gedaan om zo maar 1 hondje te redden uit hun handen, ziek of niet.
Kortom, een les voor het leven...

ikbenkaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2005 16:24

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door ikbenkaatje »

Goed nieuws en slecht nieuws over dieren uit Deurne
11-03-2005
Op 22 februari nam de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) deel aan een grootscheepse politieactie in Deurne (N-Br.). Daarbij werden 27 ernstig verwaarloosde honden in beslag genomen. De dieren zijn vervolgens in verschillende asielen ondergebracht, waar werd gevochten voor hun leven. We hebben slecht nieuws en goed nieuws over de honden.


Van de 17 pups die in beslag werden genomen, zijn er helaas inmiddels zeven overleden. Met de overige tien gaat het goed, zij het dat ze nog wel enige tijd nodig hebben om aan te sterken. De diertjes, die leden onder braken, diarree en uitdroging, zijn allemaal behandeld met dieetvoer (vaak per infuus) en medicatie. Een aantal zal nog enige tijd behandeld moeten worden. Ook wordt nog gewacht op onderzoeksuitslagen van de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht om uit te maken welke aandoeningen de dieren precies hebben.

Van de volwassen dieren moest, gezien de uitgeputte toestand waarin zij verkeerde, helaas een fokteefje worden afgemaakt. Van de overige negen volwassen honden zijn er inmiddels vier geplaatst en is er één gereserveerd

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door bitchy »

tot zover de wetgeving voor het houden van dieren :cry:

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons in de buurt hebben ze pas een hele boel grote huisdieren in laten slapen. Ondervoed, in slechte toestand. De eigenaar van die dieren koopt het 1 na het andere dier, er komen er steeds meer, dit was al de zoveelste keer dat hij aangehouden is, waarom kan hij dan toch elke keer weer zoveel aanschaffen! :evil: :cry:
Waarom is er geen instantie die daarop let, een rode streep door zijn naam ofzo, ons paard heeft een chip omdat hij anders niet vervoerd mag worden, hoe bestaat het dan dat die man het ene na het andere paard kan aanschaffen, groot , klein.. van alles!
Als je je schaap niet registreerd heb je kans dat je je schaapje kwijt raakt, hoe kan het dan dat die man zoveel schapen heeft lopen, worden die van hem niet geregistreerd dan?
En zo ja, waarom staat er dan geen enorm rood uitroepteken bij zijn naam?
Elk normaal voor zijn dieren zorgende persoon wordt aan banden gelegd wat regeltjes betreft, en de keiharde handelaar glipt er continue doorheen :evil:

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

Vrijdag 1 april 2005 - DEURNE – Bij de inval in de boerenbedrijven werden zestig mensen van onder anderen de AID, politie en de Inspectie Dierenbescherming ingezet. Vier beesten moesten ter plaatsen worden afgemaakt, ook lagen nog zes kadavers op het erf. De aangehouden familieleden worden verdacht van een zeer groot aantal overtredingen op het gebied van landbouw- en milieuwetgeving.

Zo zijn er onder meer illegaal begraven kadavers gevonden er was er op een van de bedrijven in Deurne sprake van illegale lozing van mest.

Op 22 februari was er ook al een grootscheepse inval op de bedrijven aan de Donschotseweg en de Zonnewende in Deurne en de Past. Thijssenlaan in Sterksel. Destijds moesten een aantal verwaarloosde dieren worden afgemaakt omdat het oormerk en de administratie niet in orde waren. Ook werd er munitie en een in aanbouw zijnde hennepkwekerij gevonden. In de tussenliggende periode heeft de AID ook nog 35 paarden in beslag genomen wegens verwaarlozing. De 58-jarige Deurnese eigenaar van de boerenbedrijven verscheen in het verleden meerdere malen voor de rechter omdat aan zijn bedrijfsvoering van alles schortte. Eind 2001 werd hij door de rechter veroordeeld omdat hij zich niet aan de milieuwetgeving zou houden, en in strijd met de vergunning werkte.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door topery »

Ze kunnen bij de aanschaf van de koper toch al die beesten niet verstoppen?
Het feit dat deze lieden door gaan.... komt doordat onze medelanders daar beesten blijven kopen. Die kijken niet verder dan het hok waar de pups in zitten. Je ziet toch aan de omgeving al waar je in terecht bent gekomen?

Als je dan nog een pup koopt omdat je het zielig vind, hou je ze ook nog aan het werk toch?

Er moet maar eens een goede campagne van postbus 51 komen.........

Gast

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door Gast »

deze lieden gaan helemaal niet door want ze zitten nog steeds vast!

iwant2b1
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:13

Re: deurne broodfokker

Ongelezen bericht door iwant2b1 »

allang niet meer

Gesloten