"Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Bij de Duitse Mediamarkt en Saturn ( zelfde concern) heb je voor een aantal artikelen bezorging binnen 90 minuten.
Naar mijn mening totaal belachelijk. (En zeer slecht voor het milieu)
Naar mijn mening totaal belachelijk. (En zeer slecht voor het milieu)
-
- Berichten: 12819
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Dan de uitdaging, hoe ga je dat doen? Minder personeel om te picken waardoor je minder per dag gaat verwerken? Wel direct picken en dan ergens op voorraad leggen? Aan de bezorger overdragen en zeggen dat er geen haast bij is zodat de bezorgers stapvoets gaan rijden?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2024 18:28Webwinkels kunnen heel goed in hun bestelproces verwerken of iemand een pakket echt morgen bezorgt wil hebben of eventueel 1 of 2 dagen later.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Als je direct bij het bestellen een tijdslot kan kiezen dat altijd over minimaal 3 of 4 dagen is, dan is dat veel makkelijker en strakker te plannen, waardoor je de inzet beter kunt verdelen. De bewoner kan dan altijd een moment kiezen dat ie thuis is. Alleen de webshop zal moeten zorgen dat de planning daar ook mee loopt met de bestellingen en de dagen dat er geleverd zal worden. Dus niet meteen de deur uit, maar alles sorteren voor de dag dat het de deur uit moet.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Maar de webshop is dus afhankelijk van een externe partij om de bestelling op de gevraagde tijd te bezorgen. Dat gaat dus niet lukken.
Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
En dat is nu net wat je bij vrijwel iedere bezorger al via een app of een site kunt doen. Iets pro-actiever alleen: "we bezorgen het dan en dan, komt dat niet uit, kies dan een ander moment".witte angora schreef: ↑18 apr 2024 20:50Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Wat dacht u van een 2 sporenbeleid met spoor 1 voor "spoed" bestellingen en spoor 2 voor reguliere bestelling waar geen druk zit op bestellingen. Dan hoeft er niet gejaagd te worden op spoor 1, omdat er dan minder pakketten hoeven te worden bezorgd en spoor 2 die rustiger aan kan doen omdat er geen druk op zit.NeoDutchio schreef: ↑18 apr 2024 20:09Het framen begint behoorlijk vervelende vormen aan te nemen. Waar in het door u gequote stuk van mij staat dat de schuld bij de consument gelegd word?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2024 19:02Ik had van u ook niets anders verwacht. Dat bedrijven best een oplossing kunnen zoeken wil er bij u niet in. Het is natuurlijk veel makkelijker om de schuld alleen bij de consument te leggen.NeoDutchio schreef: ↑18 apr 2024 18:51
Dan de uitdaging, hoe ga je dat doen? Minder personeel om te picken waardoor je minder per dag gaat verwerken? Wel direct picken en dan ergens op voorraad leggen? Aan de bezorger overdragen en zeggen dat er geen haast bij is zodat de bezorgers stapvoets gaan rijden?
In theorie is alles te verzinnen, maar de praktijk is echt anders. Elke gek kan iets roepen, maar er zijn er maar weinigen die echt iets kunnen zeggen.
Dus, kom maar op, hoe kan de druk op de bezorgers verlicht worden als een pakket 1 of 2 dagen later geleverd zal worden.
Daarnaast kan er een manier gekozen worden dat pakketten niet meer in postagentschappen of winkels komen te liggen maar in echte distributiecentra, alleen voor web bestellingen.
Sommige grote webwinkels kunnen ook samen een eigen koeriersdienst opzetten voor hun eigen webshops.
Laatst gewijzigd door Ik_weet_niet_alles op 18 apr 2024 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Dan is er inzake de bezorgtijden dus maar één probleem: de ontvanger zal wél in actie moeten komen, anders staat de bezorger alsnog voor een dichte deur.Moneyman schreef: ↑18 apr 2024 20:59En dat is nu net wat je bij vrijwel iedere bezorger al via een app of een site kunt doen. Iets pro-actiever alleen: "we bezorgen het dan en dan, komt dat niet uit, kies dan een ander moment".witte angora schreef: ↑18 apr 2024 20:50Dan is de enige optie dat de geliefde klant dit zelf kan regelen met de externe partij, oftewel de bezorgdienst. En misschien is dat niet eens zo'n heel gek idee. Iets van: 'we hebben uw pakketje ontvangen, wanneer mogen we het bij u bezorgen'? En dan keuze uit twee of drie tijdslots die voor de bezorger ook haalbaar zijn.
-
- Berichten: 12819
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
En op die gedachte word ik steeds afgeschoten. Want, zo werd er eerder gezegd, je hebt geen overeenkomst met de bezorger, je hoeft dus niets te doen. Daarbij zou je ook niet thuis hoeven te zijn om iets te ontvangen. Oftewel, ik wil het thuis hebben en de bezorger zoekt het maar uit hoe die het doet. Die insteek zal als eerste al aangepast moeten worden. Dat zal al een gedeeltelijke verlichting geven aan bezorgers.witte angora schreef: ↑18 apr 2024 21:17Dan is er inzake de bezorgtijden dus maar één probleem: de ontvanger zal wél in actie moeten komen, anders staat de bezorger alsnog voor een dichte deur.
Klinkt aardig, maar dan nog geeft dat geen verlichting voor de bezorgers. De pakketten moeten sowieso naar de eindlocatie toe. Is het vandaag niet, dan is het morgen wel. En de pakjes van morgen gaan naar overmorgen. Of je gaat laden tot de dag vol zit met als gevolg filevorming op spoor 2. Dan heb je kans dat je Sinterklaaskado's na oud&nieuw komen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2024 21:15Wat dacht u van een 2 sporenbeleid met spoor 1 voor "spoed" bestellingen en spoor 2 voor reguliere bestelling waar geen druk zit op bestellingen. Dan hoeft er niet gejaagd te worden op spoor 1, omdat er dan minder pakketten hoeven te worden bezorgd en spoor 2 die rustiger aan kan doen omdat er geen druk op zit.
Dat zou kunnen als de magazijn samengevoegd worden. Tenzij je genoegen neemt met meer bezorgdagen, dan kan je verzamelen op 1 locatie en per regio bezorgen. Echter brengt dit ook behoorlijke kosten met zich mee waarbij het de vraag komt of dat lonend is. Maar het grootste probleem is, waar haal je chauffeurs vandaan? Als het PostNL, DHL en DPD niet lukt, waarom een nieuwe bezorgdienst wel?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2024 21:15Sommige grote webwinkels kunnen ook samen een eigen koeriersdienst opzetten voor hun eigen webshops.
De hele materie is en blijft lastig. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet elk idee afschieten, maar het is lastig om een doordacht plan te krijgen die werkt en betaalbaar is.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Ik heb een goed plan. We laten pakjes niet meer thuis bezorgen, maar gewoon op een centrale locatie in de buurt. Buurthuis, bibliotheek, iedere plek waar mensen komen is goed. En voor degenen die slecht ter been zijn regelen we dan iets met vrijwilligers.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Dat zou je dan ook langs de snelweg kunnen doen.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
En misschien wat winkels waar ze ook de spullen hebben die de klanten willen kopen. Kunnen ze vast kijken en hoeven ze die later niet terug te sturen.Nijogeth schreef: ↑18 apr 2024 22:23Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Inclusief paskamer, om kleding te passen?Lady1234 schreef: ↑18 apr 2024 23:06En misschien wat winkels waar ze ook de spullen hebben die de klanten willen kopen. Kunnen ze vast kijken en hoeven ze die later niet terug te sturen.Nijogeth schreef: ↑18 apr 2024 22:23Of gewoon een hoop pakketautomaten. Dan maken we op die plek ook snelladers voor elektrische auto's, zodat er geen laadpalen door de wijk hoeven staan. Kunnen we mooi met de wijkaccu en zonnepanelen opvangen. Wat afhaaltentjes erbij, zodat je tijdens het wachten meteen het avondeten kan afhalen. Ik zie mogelijkheden.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Eigenlijk een winkelcentrum dus.....
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Hmmm... winkel-centrum. Een centrum met winkels dus. Inclusief, want daar hadden we het eerder al over, met een Postkantoor, en in dat Postkantoor meteen een Postbank. Geen gek idee eigenlijk.
Zou het fijn zijn als mensen dan hier en daar ook een kopje koffie met een appelpunt kunnen nuttigen? Of een lekkere lunch? Dan hoeven ze niet zo te haasten.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Vanaf nu weer on topic gaarne
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Nou, morgen komt er dus een pakket met PostNL, maar ik ben dan niet thuis. Nu kan ik dus een andere tijd en plaats kiezen, dus daar klik ik op. Blijkt tegenwoordig alleen nog maar te kunnen met een account. Dat ga ik dus niet doen. Die bezorger zoekt het maar uit, wat ie gaat doen, zolang ik mijn pakket maar krijg.
PostNL maakt het zo ook niet makkelijker voor hun bezorgers.
PostNL maakt het zo ook niet makkelijker voor hun bezorgers.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Dit begrijp ik dus niet. Waarom geen account aanmaken om het jezelf makkelijker te maken voor nu en in de toekomst? Is dit puur uit koppigheid?Nijogeth schreef: ↑25 apr 2024 19:19Nou, morgen komt er dus een pakket met PostNL, maar ik ben dan niet thuis. Nu kan ik dus een andere tijd en plaats kiezen, dus daar klik ik op. Blijkt tegenwoordig alleen nog maar te kunnen met een account. Dat ga ik dus niet doen. Die bezorger zoekt het maar uit, wat ie gaat doen, zolang ik mijn pakket maar krijg.
PostNL maakt het zo ook niet makkelijker voor hun bezorgers.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Je kunt tegenwoordig overal wel een account voor aanmaken. Dat doe je toch niet omdat het voor een ander makkelijker is? Laat ze het dan zelf maar uitzoeken als ze niet willen weten waar het heen moet.
Re: "Ik weet waarom die busjes zo hard rijden"
Een account aanmaken en de app downloaden. Schei daar nou eens mee uit. Een webshop die daarover schreeuwt is bij mij klaar. Voor een postbedrijf zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde. Het maakt voor niemand iets makkelijker, dan een link in de mail aanklikken, aangeven waar je het wil hebben en bevestigen. Dat zijn 3 handelingen en dat kan niet korter.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 25 apr 2024 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.