Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Helaas hier precies dezelfde situatie als SabSan.
Incassobureau ingeschakeld, levert niks op.
Factuurnummer 5327.
Hopelijk werkt het via deze weg om mijn geld terug te krijgen van Woneninterieur.
Incassobureau ingeschakeld, levert niks op.
Factuurnummer 5327.
Hopelijk werkt het via deze weg om mijn geld terug te krijgen van Woneninterieur.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dit is ordinair trollengedrag. Ordinair? Ja, ordinair. Moneyman verdedigt “die” bedrijf niet al pagina’s lang, hij praat niet recht wat krom is, en hij zadelt de slachtoffers niet op met onzin. Volgens mij kunt u beter excuses maken.Een Wiskunde Student schreef: ↑22 apr 2024 15:17Reageer dan eens op de flauwekul die je hierboven schrijft.
Je bent nu al pagina's lang die bedrijf aan het verdedigen en recht praten wat krom is.
Je kan beter je excuses maken aan de slachtoffers voor de onzin waar mee je ze opzadelt.
(…)
Thijs124
, alfatrion
, juliomariner
, ZeerPrivé
en Moneyman
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Veertig pagina's ellende en de "ondernemer" gaat gewoon met "ondernemen" (lees: nog meer nieuwe klanten in de ellende brengen) In het beste geval kun je dit als piramidespel betitelen: Er is een kans dat oude klanten gedeeltelijk worden terugbetaald met geld van nieuwe gedupeerden.
Deze "ondernemer" moet gestopt worden. En dan kun je beter zoals de wiskundestudent ook betoogt de stekker eruit trekken dan pagina's lang deze "ondernemer" de hand boven het hoofd houden. Zachte heelmeesters...
En iemand die gewoon terecht zegt waar het op staat gaan uitschelden vind ik laag.
Deze "ondernemer" moet gestopt worden. En dan kun je beter zoals de wiskundestudent ook betoogt de stekker eruit trekken dan pagina's lang deze "ondernemer" de hand boven het hoofd houden. Zachte heelmeesters...
En iemand die gewoon terecht zegt waar het op staat gaan uitschelden vind ik laag.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dat is natuurlijk een leugen. Je eigen Algemene Voorwaarden vertellen een ander verhaal. Daar staat expliciet dat de klant 20% van de aankoopsom moet betalen als het probleem wordt opgelost. Onder "oplossen" verstaan jullie volgens diezelfde AV ook een product wat alsnog geleverd wordt of zelfs het toesturen van een retourprocedure (!). Je stelling "de klant hoeft nooit te betalen" is dus niets minder dan een keiharde leugen.nietbezorgdnl schreef: ↑22 apr 2024 14:11Je hoeft nooit te betalen dus in het beste geval heb je 80% van je aankoopbedrag terug, in het slechtste geval niets (maar je betaalt dan dus ook niets).
Doe eens een linkje naar die rechtszaken dan? Op jullie naam is er welgeteld één uitspraak te vinden.nietbezorgdnl schreef: ↑22 apr 2024 14:11Er zijn vele duizenden incassobrieven verstuurd en we hebben meerdere rechtszaken gevoerd. Sommige daarvan zijn terugvindbaar op uitspraken.rechtspraak.nl.
Ja, zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden. Maar helaas niet zoals beschreven op de website. Daar maak je statements die feitelijk onjuist en dus misleidend zijn. Ergo: inderdaad geen addertje, maar gewoon een hele flinke adder.nietbezorgdnl schreef: ↑22 apr 2024 14:11Er zit dus géén addertje onder het gras. Onze dienst is exact zoals het is beschreven.
Citaat:
Mijn advies is en blijft dus: gebruik nooit een dienst als dit van www.nietbezorgd.nl. Het biedt je feitelijk niets extra's wat je niet zelf kunt met behulp van de voorbeeldbrieven die op allerlei plekken, zoals bij Consuwijzer, online en gratis te vinden zijn.Prijzen en betalingsverplichting Klant
NietBezorgd werkt no-cure, no-pay. Klant betaalt 20% van het aankoopbedrag als het probleem wordt opgelost (zoals: geld terug, product alsnog geleverd, retourprocedure toegestuurd, enig ander akkoord tussen Klant en Webshop).
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Voor die 20% van de aankoopprijs krijg je dus niet eens een deugdelijke minnelijk traject. Een consument krijgt op basis van één incassobrief nooit incassokosten toegewezen en dat vorderen jullie - zo te zien - ook niet.nietbezorgdnl schreef: ↑22 apr 2024 14:111. Webshop krijgt een mail (ingebrekestelling),
2. Webshop krijgt incassobrief
3. Webshop krijgt dagvaarding
Het alternatief? Er zijn genoeg andere, betere en gunstigere alternatieven.
-
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Wellicht. Maar alles is beter dan niets doen, zelfs deze cowboys.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 apr 2024 18:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Helaas ben ik ook de dupe van webshop Woneninterieur. Op 17 december 2023 heb ik 6 eetkamerstoelen besteld en betaald (ordernummer #5128). Ze zouden binnen 3 weken geleverd worden. Ik kreeg echter geen stoelen en vernam niets van Woneninterieur. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, als je beklag doet per mail ontvang je steeds smoesjes en beloften, die vervolgens nooit worden nagekomen. Begin januari werd februari, februari werd maart, maart werd april. Ik heb de stoelen geannuleerd, waarna is beloofd het betaalde bedrag direct terug te betalen. Deze beloften is Woneninterieur tot op heden helaas ook niet nagekomen.
Ik vind het zeer kwalijk dat dit bedrijf nog kan voortbestaan. Ik ga een gerechtelijke procedure starten en zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat dit bedrijf geen nieuwe slachtoffers meer kan maken. Dus wees gewaarschuwd en bestel niets bij Woneninterieur.
Ik vind het zeer kwalijk dat dit bedrijf nog kan voortbestaan. Ik ga een gerechtelijke procedure starten en zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat dit bedrijf geen nieuwe slachtoffers meer kan maken. Dus wees gewaarschuwd en bestel niets bij Woneninterieur.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Gelukkig hoeft men helemaal niet niets te doen.J. Deltoer schreef: ↑23 apr 2024 11:40Wellicht. Maar alles is beter dan niets doen, zelfs deze cowboys.
-
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Waar beweer ik dat?
-
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Het is natuurlijk van de zotte dat nieuwe kopers, ook al is het voor een korte periode, op moeten draaien voor de financiering van de oude klanten. Nieuwe klanten betalen om meubels te kopen en te ontvangen, niet om te fungeren als kredietbank voor de ondernemer.juliomariner schreef: ↑22 apr 2024 14:59Nee dat hoeft student ook niet echter als een of andere wijsneus roepen dat hij vanaf het begin af aan gelijk heeft gehad en niet met een constructieve oplossing komen heeft ook niemand wat aan.
En inderdaad dit duurt te lang. Het zou geen probleem geweest zijn dat voor een korte periode nieuwe kopers de inkoop van de eerdere kopers zounden financieren maar dat moet niet te lang duren. Maar in plaats van financiering van nieuwe handelswaar heeft deze man de kiopers die het hardst schreeuwden hun geld terug betaald. Dat is natuurlijk niet een gezonde manier van bedrijfsvoering en dat is ook gebleken.
Zoals het nu gaat zal het niet lang door kunnen gaan en komen er alleen maar meer slachtoffers. Ook gezien het feit dat klanten die hun geld wel terugkrijgen min of meer gemotiveerd (nog net niet gedwongen) verzocht worden klachten in te trekken waaraan in een aantal gevallen ook gehoor wordt gegeven.
Er zijn twee oplossingen. Of de ondernemer maakt in één keer schoon schip, zorgt voor een financiering en stelt alle klanten die nog wachten op hun geld schadeloos en gaat verder op een correcte manier. De andere oplossing is een faillissement zodat er geen nieuwe slachtoffers meer vallen.
-
- Berichten: 5225
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Nou dat nieuwe kopers een oudere order financieren kan gewoon als het maar niet te lang duurt en het niet stelselmatig gebeurd.
Ergens op pagina 3 hebben we al gezegd dat de ondernemer op zoek zou moeten naar een nieuwe financiering maar het gedrag van deze man geeft al aan dat hij de titel ondernbemer niet waard is.
Een faillissement was en is nog steeds niet in het belang van de huidige slactoffers. Het zal alleen nieuwe slachtoffers voorkomen.
Ergens op pagina 3 hebben we al gezegd dat de ondernemer op zoek zou moeten naar een nieuwe financiering maar het gedrag van deze man geeft al aan dat hij de titel ondernbemer niet waard is.
Een faillissement was en is nog steeds niet in het belang van de huidige slactoffers. Het zal alleen nieuwe slachtoffers voorkomen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik ben zelf helaas ook de dupe van de wanpraktijken van Woneninterieur. Te laat de reviews ook bekeken.
Begin december 2023 heb ik een fauteuil set (#5052) besteld met een levertijd van 2 weken. Inmiddels april 2024 nog geen stoel geleverd gekregen. Meerdere keren gemaild en aangegeven een eerlijk bericht te willen ontvangen, maar elke keer aan het lijntje gehouden worden dat de stoel er binnen 2/3 weken weer zou zijn.
Besloten om de stoel te annuleren en het wettelijke terugbetalingstermijn in acht te nemen. Deze is gister verstreken. Nog een reminder gestuurd voor de betaling, om vervolgens een semi boze mail van hen terug te krijgen met het verhaal dat dit al verwerkt is en ik ‘rustig’ mijn rekening in de gaten moet houden.
Het is ronduit schandalig wat hier gebeurd, terwijl ik al die tijd enorm coulant ben geweest. En dan nog zo’n toon aanslaan.
Begin december 2023 heb ik een fauteuil set (#5052) besteld met een levertijd van 2 weken. Inmiddels april 2024 nog geen stoel geleverd gekregen. Meerdere keren gemaild en aangegeven een eerlijk bericht te willen ontvangen, maar elke keer aan het lijntje gehouden worden dat de stoel er binnen 2/3 weken weer zou zijn.
Besloten om de stoel te annuleren en het wettelijke terugbetalingstermijn in acht te nemen. Deze is gister verstreken. Nog een reminder gestuurd voor de betaling, om vervolgens een semi boze mail van hen terug te krijgen met het verhaal dat dit al verwerkt is en ik ‘rustig’ mijn rekening in de gaten moet houden.
Het is ronduit schandalig wat hier gebeurd, terwijl ik al die tijd enorm coulant ben geweest. En dan nog zo’n toon aanslaan.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
In de basis is daar niets mis mee - mist er natuurlijk een bedrijfsvoering met positief resultaat is. En dáár gaat het hier fout.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑24 apr 2024 08:12Het is natuurlijk van de zotte dat nieuwe kopers, ook al is het voor een korte periode, op moeten draaien voor de financiering van de oude klanten.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Het kan nog best dat er een bedrijfsvoering is met positief resultaat. Wij hebben geen zicht over het aantal klanten dat wacht op geld, het aantal klanten dat wacht op hun bestelling, het aantal klanten dat een bestelling geleverd kreeg en het aantal klanten dat geld terug heeft gekregen. Als die laatste 2 groepen iedere week groter zijn dan die eerste 2 groepen, dan kun je stellen dat er een ommekeer gaande is. Andersom is het natuurlijk een probleem. Maar helaas hebben wij het inzicht daarin niet.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Klopt helemaal. Exact de reden dat ik daar al vele pagina's geleden naar gevraagd heb. Maar daar is nooit antwoord op gekomen, en dat is natuurlijk -hoewel misschien logisch- geen goed teken.
-
- Berichten: 5225
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Wat ik mij afvraag of er de laatste maanden uberhaupt wel meubels zijn geleverd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Volgens de reviews op Trustpilot wel, zij het soms met vertraging. De positieve reviews komen ook niet van eendagsvliegen.juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 11:47Wat ik mij afvraag of er de laatste maanden uberhaupt wel meubels zijn geleverd.
-
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Nieuwe kopers willen meubels kopen, niet het financieren van andere klanten. Hoe wilt u uit gaan leggen aan een gedupeerde die geen geld meer krijgt omdat van zijn geld geen meubels zijn besteld maar andere klanten zijn betaald?juliomariner schreef: ↑24 apr 2024 08:32Nou dat nieuwe kopers een oudere order financieren kan gewoon als het maar niet te lang duurt en het niet stelselmatig gebeurd.
Ergens op pagina 3 hebben we al gezegd dat de ondernemer op zoek zou moeten naar een nieuwe financiering maar het gedrag van deze man geeft al aan dat hij de titel ondernbemer niet waard is.
Een faillissement was en is nog steeds niet in het belang van de huidige slactoffers. Het zal alleen nieuwe slachtoffers voorkomen.
Als nieuwe klanten de schade van oudere klanten moet financieren dan is de hele bedrijfsvoering fout en past alleen maar een faillissement. Gaten met gaten vullen gaat nooit goed.
-
- Berichten: 5225
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Een nieuwe koper heeft dat normaal gesproken helemaal niet in de gaten.
Het komt bij veel bedrijven gewoon voor dat ze tijdelijk even niet genoeg cash hebben. (een grote klant die even niet kan betalen etc.)
Dat is helemaal niet erg als het maar niet structureel gebeurd.
Het komt bij veel bedrijven gewoon voor dat ze tijdelijk even niet genoeg cash hebben. (een grote klant die even niet kan betalen etc.)
Dat is helemaal niet erg als het maar niet structureel gebeurd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Onjuist. Het gebeurt in de praktijk volop en met succes. Het gaat pas fout als de balans tussen de gaten verkeerd is.