Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Ik heb dus niet gezegd dat ik Hamburg ben aangekomen, waar staat dit in mijn reacties ! Dit zijn aannames van u !
En die gedachte komt door uw eigen bewoording.
JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Dat er een uur later een bus ging lijkt mij niet, want wij waren op dat moment bij de halte en bij iedere bus hebben wij gevraagd of deze richting Berlijn reed, nee kreeg ik iedere keer te horen.
Kijkt u maar eens in de app en op de website van Flix, daar staan alle ritten in die er gereden worden. Ze rijden volgens een vast schema vaste routes. En er zijn gewoon rechtstreekse bussen vanuit Eindhoven via Dusseldorf, Duisburg en Hannover naar Berlijn.
JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Hoe dan ook, ik heb zelfs een vervolg reis voorgesteld vanaf Hamburg CS met als vertrektijd 08:50 uur (telefonisch) aan de persoon van Flitzbus klantenservice, maar dat wilden ze niet regelen.
Natuurlijk niet. Er gaat pas iets geregeld worden als u daadwerkelijk ergens gestrand bent. En met de tijden die u zelf aangeeft betwijfel ik of de overstap daadwerkelijk niet gehaald zou zijn. Als de aansluitende bus 2 minuten gewacht heeft had u de aansluiting gehaald. Ik acht de kans groter dat de aansluitende bus gewacht zou hebben dan dat deze net voor de neus weg zou rijden. Immers is 2 minuten wachten minder werk dan meerdere passagiers omboeken.
JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Zij zouden mij een bericht sturen over een mogelijk alternatief vanaf Hamburg CS richting Berlijn, Alexanderplatz of dan aanbieden van een refund van mijn busticket. Ik heb toen maar gelijk de refund van mijn ticket vanaf Eindhoven richting Berlijn, Alexanderplatz met tussenstop in Hamburg CS aangenomen.
U besluit dus zelf niet meer te gaan. Waarom zou Flix dan de vervolgkosten moeten gaan betalen?
JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Met het gaat erom dat de bus 3 uur te laat is, maar 1x een bericht van die vertraging van 81 minuten heeft gestuurd en verder daarna geen berichten meer ontvangen over hoe of wat, de vertraging is zelfs opgelopen tot ruim 3 uur ! Geen enkele informatie. De Klantenservice van Flizbus kan toch wel een (kort) telefoontje naar de chauffeur plegen om te informeren naar de situatie ter plekke, zeker als bus in de file of i.v.m. wegwerkzaamheden toch geruime tijd stil staat ?!
De busmaatschappij kan precies zien waar de bus is. Echter, dat zegt niets over de situatie op de weg voor de bus. De bus is vertrokken vanaf Parijs en reed via Brussel en Antwerpen. Er hoeft maar spontaan een incident plaats te vinden waardoor er niets zeker is. Als ik kijk naar de ring van Antwerpen, dan was daar vanaf 8 mei een andere situatie in verband met het nieuwe knooppunt die ze aan het aanleggen zijn en begonnen de werkzaamheden verderop op de ring. En dat op de middag dat iedereen vrij kreeg en op vakantie vertrok.

Maar al met al bent u diegene geweest die zelf besloten heeft om niet meer te gaan. En dat vanuit de gedachte dat misschien de aansluiting niet gehaald zou kunnen worden. Niets geeft zekerheid. Ook treinen komen te laat en op de weg staan file's. En mocht het voorkomen dat je door externe factoren een overstap niet kan halen, dan word er op dat moment naar een alternatief gekeken. En dus niet op voorhand al.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2024 14:38
Kijkt u maar eens in de app en op de website van Flix, daar staan alle ritten in die er gereden worden. Ze rijden volgens een vast schema vaste routes. En er zijn gewoon rechtstreekse bussen vanuit Eindhoven via Dusseldorf, Duisburg en Hannover naar Berlijn.
JGvdS schreef:
12 mei 2024 01:10
Hoe dan ook, ik heb zelfs een vervolg reis voorgesteld vanaf Hamburg CS met als vertrektijd 08:50 uur (telefonisch) aan de persoon van Flitzbus klantenservice, maar dat wilden ze niet regelen.
Als je goed naar de app kijkt zie je ook de prijzen. Die van 8.50 uur was gisteren met stip de goedkoopste optie. Andere opties zijn duurder. Het is kennelijk geen kwestie van simpelweg wachten tot de eerstvolgende bus aankomt, want daar hangt een ander prijskaartje aan. Bovendien zijn sommige opties ruim van tevoren al volgeboekt. Ergo, als de bus van 8.50 uur vol zit, kan er niemand meer bij. Ook TS niet.

NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
12 mei 2024 15:19
Als je goed naar de app kijkt zie je ook de prijzen. Die van 8.50 uur was gisteren met stip de goedkoopste optie. Andere opties zijn duurder. Het is kennelijk geen kwestie van simpelweg wachten tot de eerstvolgende bus aankomt, want daar hangt een ander prijskaartje aan. Bovendien zijn sommige opties ruim van tevoren al volgeboekt. Ergo, als de bus van 8.50 uur vol zit, kan er niemand meer bij. Ook TS niet.
Ik zeg ook niet dat je zo kan instappen, mijn eerste verwondering was waarom TS niet die rechtstreekse bus geboekt heeft. Je vertrekt een uur later en je komt een uur eerder aan, dubbel winst dus.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Ongelezen bericht door witte angora »

Vermoedelijk is de rechtstreekse bus een paar euro duurder, net als de trein een paar euro duurder is.

Arizonakid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Flixbus meer dan 3 uur te laat bij vertrekpunt

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goedkoop is duurkoop, blijkt dus weer.
Los daarvan, die bussen liggen mij te vaak in de berm, met het zooitje ongeregeld wat ze als chaufeeurs inzetten.

Plaats reactie