Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, ik wist allang dat Wilders niet extreem rechts was, maar voornamelijk links. Krijgen dus een soort centrum kabinet. Paars 69

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hij weet alleen hoe hij linkse populistische toezeggingen kan gebruiken om een groot bevolkingsdeel over te halen op hem te stemmen.
Maar hij is van oorsprong afkomstig uit de VVD en stemt ook altijd met hen mee. Door het eigen risico te verlagen of te beëindigen verlaagt hij de kosten voor de midden en hogere inkomens, maar voor de lagere inkomens is het juist een behoorlijke verslechtering.
Dat hij veel extremer is dan de VVD heeft hij in zijn vorige regeringsdeelname duidelijk bewezen

J. Deltoer
Berichten: 3159
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, verschrikkelijk eigenlijk die Wilders. Hadden de mensen maar meer op de juiste partijen gestemd dan hadden we nu een regering van
d66/groenlinkspvda.
Met minister president Timmermans of Sigrid Kaag, en belangrijke ministerposten voor Rob Jetten, Klaver, Paternotte en Kauthar Bouchallikth.

O, de glorie, wat zouden we dan als Nederland blij zijn.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@thijs 124

“Door het eigen risico te verlagen of te beëindigen verlaagt hij de kosten voor de midden en hogere inkomens, maar voor de lagere inkomens is het juist een behoorlijke verslechtering”

Leg dat eens uit? Regelmatig lees je dat midden en hogere inkomens een betere gezondheid hebben dan de lagere inkomens, dus minder gebruik van eigen risico.


Als het eigen risico verlaagd wordt, wordt de premie verhoogd. Dus dat zou dan juist “nadelig” voor die midden en hogere inkomens zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En een hogere premie betekent een hogere zorgtoeslag voor lagere inkomens.

Begrijp dus ook die redenering van thijs niet.

J. Deltoer
Berichten: 3159
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Thijs heeft teveel bnnvara gekeken.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
17 mei 2024 21:22
Thijs heeft teveel bnnvara gekeken.
:lol: :lol: :lol:

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb niet teveel bnnvara tv gekeken.
Ik kijk eigenlijk nooit Nederlandse tv.
Hier staat vrijwel alleen Duitse tv en radio aan. En natuurlijk regionale radio en tv.
Ik heb dat hier in de Limburger gelezen, maar ik weet niet of dit achter een betaalmuur zit.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240515_97131830
Als het niet te lezen is, sorry.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U leest iets in de krant, maar denkt zelf niet na of dat wel kan kloppen?

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zeker denk ik erover na. Denk je dan dat allemaal gelogen is? Ik kan het niet narekenen. Trouwens weet je wel hoeveel mensen er zijn die nog nooit van zorgtoeslagen hebben gehoord? Dat is hier voor velen nog altijd een publiek geheim.. zelfs met mijn pensioen en 2.X AOW krijg ik nog een kleine zorgtoeslag. De mensen hier denken dat zorgtoeslag alleen voor bijstand trekkers is. Ze schamen zich voor het idee iets aan te vragen. Maar wel zijn ze blij dankzij Wilders geen eigen risico meer. Dat is dan hier de held. Dat dan de maandpremie hoger wordt vertelt hij er niet bij.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou werkelijk niet weten wat de overheid nog meer zou moeten doen om de toeslagen onder de aandacht te brengen.

Ik weet niet over welke mensen “hier” u het hebt. Maar moet dan iedereen onder curatele gesteld worden?

J. Deltoer
Berichten: 3159
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat Thijs wil aangeven, en dat is hetzelfde als bezorgdeburger aangeeft is dat mensen die PVV stemmen dom zijn.
Ook veel media zoals bnnvara en de volkskrant fulmineren dat continue. Toch geweldig als je jezelf zo fantastisch vind dat je denkt zo hautein en zuur op dat in jouw ogen domrechtse volk te kunnen neerkijken.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het was weer heerlijk op de camping https://www.telegraaf.nl/nieuws/1738186 ... eroverlast

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je kunt die mensen toch niet dom rechts noemen omdat ze dat geloven en op die eenmanspartij stemmen. Maar dat zijn juist die mensen die vaak de weg niet weten en bijv geen zorgtoeslag aanvragen omdat ze denken dat dat alleen voor bijstand geldt, of een aantal jaren in Duitsland hebben gewerkt en dan voor de vermindering van de AOW niet weten dat ze ook de Duitse Rente aan kunnen vragen. Ik ken er zoveel, mijnwerkers gezinnen of weduwen van mijnwerkers. Zij zijn een gemakkelijke prooi. Voor mij zijn die gevolgen niet erg maar voor deze goedgelovige maar zeker niet domme mensen vind ik het jammer.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als jij zoveel mensen kent die geen toeslagen aanvragen, dan neem ik aan dat jij die mensen wel vertelt dat het niet klopt wat ze denken. Als ze niet weten hoe het moet, kun jij ze daar mee helpen.

Bovendien mag ik er vanuit gaan dat de meeste mensen wel kinderen hebben die oud en wijs genoeg zijn om hun ouders wijzer te maken.

Dat mensen niet op de hoogte zijn van het toeslagenstelsel kun je de overheid / het kabinet niet verwijten. Je verhaal heeft ook niets te maken met de PVV.

Lowieze
Berichten: 6668
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Thijs124 schreef:
18 mei 2024 11:53
Je kunt die mensen toch niet dom rechts noemen omdat ze dat geloven en op die eenmanspartij stemmen. Maar dat zijn juist die mensen die vaak de weg niet weten en bijv geen zorgtoeslag aanvragen omdat ze denken dat dat alleen voor bijstand geldt, of een aantal jaren in Duitsland hebben gewerkt en dan voor de vermindering van de AOW niet weten dat ze ook de Duitse Rente aan kunnen vragen. Ik ken er zoveel, mijnwerkers gezinnen of weduwen van mijnwerkers. Zij zijn een gemakkelijke prooi. Voor mij zijn die gevolgen niet erg maar voor deze goedgelovige maar zeker niet domme mensen vind ik het jammer.
De toeslagen bestaan al zo’n 19 jaar, tijdens Balkenende II ingevoerd. Er is in die tijd toch al veel aandacht aan besteed, ook in buurtcentra, bibliotheken etc. Als mensen nu nog steeds niet weten dat je huur- en zorgtoeslag kunt aanvragen, of zelf een proefberekening maken, waar ligt dat dan aan? En dan het woord ‘prooi’, dat is zo misplaatst in dit verband.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar wat dat betreft is het hele politieke stelsel aardig dom. Het beste zou zijn als land een lange termijn programma te hebben waarmee je de focus hebt op economische groei, welvaart, klimaat, gezondheid en op alle gebieden flinke groei maakt over 50 jaar. Maar met het politieke stelsel is eigenlijk alleen de komende 4 jaar belangrijk en focussen partijen zich enkel op de punten die ze nu stemmen op kunnen leveren. Het toekomstbeeld is grotendeels uit de partijplannen verdwenen.

Mijn eigen idee hoe we naar de toekomst toe kunnen werken, heeft economische voorspoed als drijfveer. Als we economisch harder groeien dan de rest, kunnen we relatief steeds meer investeren in al die andere zaken en daar uiteindelijk in groeien. De focus leggen op andere zaken en het risico lopen dat de we economisch krimpen of minder groeien dan de rest, zorgt er alleen maar voor dat de mogelijkheid tot investeringen minder wordt over tijd, waardoor we uiteindelijk op alle facetten minder ver zijn.

Maarja, zo kijk ik naar het ideale plan. Een ander heeft daar weer andere meningen over. Dat is verder ook prima, zolang we elkaar maar enigszins op een normale manier benaderen.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al dat groeien is ook niet echt nodig. Wat meer tevreden zijn met wat je hebt, is ook voospoed.

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat groeien is veel te hard gegaan. Vanaf mijn geboorte van 2,5 miljard naar 8 miljard bewoners op deze wereld.
Nederland van 10 naar 18 miljoen.
De grootste groei zal wel in Azië zijn.

Bezorgdeburger
Berichten: 664
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
18 mei 2024 14:24
Al dat groeien is ook niet echt nodig. Wat meer tevreden zijn met wat je hebt, is ook voospoed.
Vertel dat aan al die klagende "rupsjesnooitgenoeg"😂

Plaats reactie