Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad goed nieuws. Ook fijn om te lezen dat er gelukkig nog steeds ondernemers zijn die goed willen zorgen voor hun personeel. Dat hij behoorlijk heeft moeten dokken voor zijn principes, maakt het extra bijzonder.

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoezo moeten dokken voor zijn principes? Elk bedrijf dat een lunch aanbiedt aan zijn werknemers kijken of dit nog qua kosten binnen de Werk Kosten Regeling (WKR) kan. Zo niet dan moet je over het exces deel 80% belasting aftikken.
Biedt je een ongezonde lunch aan, dan geldt dat net zo goed. Geef jij ze als producent van bijvoorbeeld bier elke maand een x aantal kratten mee, aftikken.

ZeerPrivé
Berichten: 5696
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ZeerPrivé schreef:
24 mei 2024 11:00
Oeps, da's niet zo leuk.
Persoonlijke gegevens van huurders mogelijk in handen van cybercriminelen https://archive.ph/uDy1I
Bright.nl meldt dat ook gegevens van een aantal klanten van ABNAMRO mogelijk gelekt zijn https://www.bright.nl/nieuws/1202075/ge ... komen.html en op Security.nl schrijft iemand (of dat klopt weet ik niet)

Het is een veel grotere datalek dan hier wordt omschreven en zijn veel grote bedrijven lid van addcomm o.a.
- Infomedics
- regionale belasting groep
- essent
- bol.com
- delta
- Staedion
- Vattenfall
- AfterPay

Ga wel voor alle zekerheid even mijn inlog wijzigen bij Bol en Essent.
Bij Infomedics staat een storing vermeld. Toeval? https://www.infomedics.nl/inloggenhome

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Data is altijd bruikbaar overal en daarom is daar ook veel geld mee te verdienen.
Ik denk dat er ook meer lekken zijn als er gemeld zijn.
Ik heb zo het vermoeden dat ook cookie data verkocht wordt.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Zorgmedewerkers met long Covid kregen een eenmalige uitkering. Nu wil het CNV ook dat andere beroepsgroepen zoals leraren en politieagenten met long Covid moeten worden gecompenseerd lees ik o.a. in het AD. https://www.ad.nl/binnenland/leraren-wi ... ~a11af555/

Bedragen van rond de € 25.000,-- worden genoemd. Maar je zal nog geen vijftig zijn, long Covid hebben waar nauwelijks een behandeling voor is en straks als het nieuwe kabinet er is al na 18 maanden of nog korter in de bijstand komen. Dan heb je wel een probleem.

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Eigenlijk is 25000 dan nog maar weinig.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
25 mei 2024 13:51
Maar je zal nog geen vijftig zijn, long Covid hebben waar nauwelijks een behandeling voor is en straks als het nieuwe kabinet er is al na 18 maanden of nog korter in de bijstand komen.
Waarom kom je na 18 maanden in de bijstand? Je komt toch, na 2 jaar ziek te zijn, in de WIA?

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
25 mei 2024 18:03
Bezorgdeburger schreef:
25 mei 2024 13:51
Maar je zal nog geen vijftig zijn, long Covid hebben waar nauwelijks een behandeling voor is en straks als het nieuwe kabinet er is al na 18 maanden of nog korter in de bijstand komen.
Waarom kom je na 18 maanden in de bijstand? Je komt toch, na 2 jaar ziek te zijn, in de WIA?
Dat is nog maar de vraag of je in de WIA komt.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Onkruid71 schreef:
25 mei 2024 19:08
witte angora schreef:
25 mei 2024 18:03
Bezorgdeburger schreef:
25 mei 2024 13:51
Maar je zal nog geen vijftig zijn, long Covid hebben waar nauwelijks een behandeling voor is en straks als het nieuwe kabinet er is al na 18 maanden of nog korter in de bijstand komen.
Waarom kom je na 18 maanden in de bijstand? Je komt toch, na 2 jaar ziek te zijn, in de WIA?
Dat is nog maar de vraag of je in de WIA komt.
Heb die regels nooit goed begrepen,komt natuurlijk ook omdat ik er ook niet voor in aanmerking kom.
Denk dat ik misschien in de bijstand zou kunnen komen als het echt slecht gaat.
Maar afgezien daarvan;ik gun het niemand daarop aangewezen te zijn.

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zal voor u waarschijnlijk dan de IOAZ worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5696
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Meerdere verdiepingen parkeergarage Antonius Ziekenhuis ingestort https://www.ad.nl/binnenland/meerdere-v ... ~ac190342/

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een bijdrage van Frans Timmermans over de persvrijheid en hoe met name in Italie rechts extreem de vrijheid van meningsuiting ondermijnt.

Voor wie het interesseert en geen abonnement heeft kan het toch lezen:

https://archive.ph/2024.05.26-193931/ht ... ~ba3e2b5c/

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom ineens al die stukken uit de krant? Men kan toch zelf het nieuws volgen?

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat men natuurlijk niet kan leven met een rechtse regering. Waren het niet GL en D66 die exact hetzelfde deden bij Wilders toen hij bij een PVV-bijeenkomst vroeg of men meer of minder Marokkanen wilde? Niets polariserend aan, omdat de mensen aanwezig die mening toch al hadden. Maar doordat het in de media kwam, was het vooral een probleem en kon men een zaak starten. Dat men gretig deed.

Sowieso vind ik het een failliet van de journalistiek als je schijnbaar moet schelden in de media als je het ergens niet mee eens bent en jouw zin niet krijgt. En dat is exact wat doe Italianen deden, de media gebruiken om iemand uit te schelden.

Net zoals ik veel van de demonstraties geen demonstraties meer kan vinden. Een demonstratie is er om iets aan het licht te brengen, aan te kaarten. Het doel is vervolgens om tafel te kunnen gaan zitten (wat in de meeste gevallen gewoon gebeurd is, maar niet met de gewenste uitkomst). Veel demonstraties zijn tegenwoordig dat punt voorbij en gaan puur om het gelijk af te dwingen. Het gelijk afdwingen met veelvuldige maatschappij ontwrichtende demonstraties (zoals het blokkeren van snelwegen of bezetten van gebouwen), dat past netjes onder het kopje 'terrorisme' in het woordenboek. Wat dat betreft vind ik de softe aanpak tegen zulke terroristen een groter probleem voor de democratie.

juliomariner
Berichten: 4940
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
26 mei 2024 23:14
Waarom ineens al die stukken uit de krant? Men kan toch zelf het nieuws volgen?
Paniekvoetbal van de tegenstanders van het nieuw te vormen kabinet.
Ze hopen op deze manier nog invloed uit te kunnen oefenen. Veel media zijn tegen het kabinet . Wat ze echter vergeten is dat steeds minder mensen kranten lezen en TV kijken. Hun invloed neemt dus steeds meer af.
De kiezer heeft een duidelijke richting aangegeven alleen kunnen de tegenstanders dit niet accepteren en hopen door bangmakerijn hun gelijk toch te krijgen.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
27 mei 2024 08:58
Lady1234 schreef:
26 mei 2024 23:14
Waarom ineens al die stukken uit de krant? Men kan toch zelf het nieuws volgen?
Paniekvoetbal van de tegenstanders van het nieuw te vormen kabinet.
Ze hopen op deze manier nog invloed uit te kunnen oefenen. Veel media zijn tegen het kabinet . Wat ze echter vergeten is dat steeds minder mensen kranten lezen en TV kijken. Hun invloed neemt dus steeds meer af.
De kiezer heeft een duidelijke richting aangegeven alleen kunnen de tegenstanders dit niet accepteren en hopen door bangmakerijn hun gelijk toch te krijgen.
Is ZeerPrive nu ook al een tegenstander van het nieuwe kabinet? Het moet niet gekker worden.

Lowieze
Berichten: 6682
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 vraagt zich volgens mij meer af waarom forumleden hier steeds een link naar krantenartikelen plaatsen zonder verdere toelichting.
“Waarom ineens al die stukken uit de krant? Men kan toch zelf het nieuws volgen?“

Ze vraagt zich niet af waarom ineens al die stukken in de krant staan :D

J. Deltoer
Berichten: 3183
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
27 mei 2024 09:12
Lady1234 vraagt zich niet af waarom ineens al die stukken in de krant staan :D
Zal ik het antwoord daarop geven? Al die stukken in de krant komen van journalisten die heel erg begaan zijn met Nederland en Europa en net als meneer wolters en bezorgdeburger heel erg willen waarschuwen voor een heel fout kabinet dat nu in de steigers staat. De menschen hebben massaal fout gekozen en hadden d66, groenlinks en volt moeten kiezen

juliomariner
Berichten: 4940
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
27 mei 2024 09:11

Is ZeerPrive nu ook al een tegenstander van het nieuwe kabinet? Het moet niet gekker worden.
Waarom haalt u Zeerprive erbij terwijl duidelijk Bezorgde Burger bedoelt wordt?

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

J. Deltoer schreef:
27 mei 2024 16:09
Lowieze schreef:
27 mei 2024 09:12
Lady1234 vraagt zich niet af waarom ineens al die stukken in de krant staan :D
Zal ik het antwoord daarop geven? Al die stukken in de krant komen van journalisten die heel erg begaan zijn met Nederland en Europa en net als meneer wolters en bezorgdeburger heel erg willen waarschuwen voor een heel fout kabinet dat nu in de steigers staat. De menschen hebben massaal fout gekozen en hadden d66, groenlinks en volt moeten kiezen
Er is in mijn ogen maar 1 foute partij bij de vier formerende partijen. En dat fout zijn heeft m.i. niets met politiek rechts of links te maken.

Wat mij verbaast is dat een NRC en VVD zo gemakkelijk daarin meegaan. Omtzigt zet zijn morele principes opzij omdat hij zijn stokpaardje, een nieuwe bestuursvorm, erdoor wilt krijgen. En daarvoor moet alles wijken. Maar krijgt hij een keer als een boemerang terug. Hoop ik.

En de VVD is alleen maar op macht uit . Bleek tijdens hun congres. Dat ze in Europa misschien wel verwijderd worden uit liberale fractie nemen ze voor lief.

Ik zou persoonlijk geen moeite hebben met een rechts kabinet. Maar wel een kabinet met de PVV erin. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Maar helaas of misschien wel gelukkig telt mijn stem maar als 1 stem. En er hebben wel ruim 2 miljoen mensen gestemd op een in mijn ogen partij met hele foute uitgangspunten. Maar het is niet anders. Helaas

Plaats reactie