Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4980
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja en daar zult u zich maar tot de volgende verkiezingen bij neer moeten leggen.
Als er dan een links kabinet komt (verwacht het niet) zal ik mij daar bij neer moeten leggen hoewel ik daar ook niet blij mee zal zijn. In een democratie heeft de meerderheid gelijk. Ook al zijn we het met dat gelijk niet eens.

J. Deltoer
Berichten: 3197
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is inderdaad niet anders. Maar dat is niet helaas, maar gelukkig.
Ik kan niet wachten op een kabinet dat eindelijk eens gaat doorpakken en het algemeen belang vooropzet in plaats van laf achter regeltjes schuilen en alleen maar geïnteresseerd zijn in de eigen carriere

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
27 mei 2024 16:09
Lowieze schreef:
27 mei 2024 09:12
Lady1234 vraagt zich niet af waarom ineens al die stukken in de krant staan :D
Zal ik het antwoord daarop geven? Al die stukken in de krant komen van journalisten die heel erg begaan zijn met Nederland en Europa en net als meneer wolters en bezorgdeburger heel erg willen waarschuwen voor een heel fout kabinet dat nu in de steigers staat. De menschen hebben massaal fout gekozen en hadden d66, groenlinks en volt moeten kiezen
Het gaat me niet over de inhoud van de stukken, maar waarom men die linken steeds moet posten. Iedereen kan de krant lezen of naar het nieuws kijken/luisteren.

Nijogeth
Berichten: 10189
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
27 mei 2024 16:43
Maar krijgt hij een keer als een boemerang terug. Hoop ik.
Dus je hebt eigenlijk liever dat het land nu naar de verdoemenis gaat, omdat je dan jouw gelijk kan halen, dan dat de aanpak die men voor ogen heeft een gigantisch succes is en Nederland op alle vlakken erop vooruit gaat? Dat vind ik persoonlijk een slechte eigenschap. Ik heb regelmatig commentaar, zeker als ik denk dat dingen anders beter kunnen gaan, maar uiteindelijk hoop ik wel dat ons land er op vooruit gaat, ook al heeft iemand de leiding waar ik niet op heb gestemd (overigens iets wat deze en de vorige coalitie gemeen hebben, want ook hier zit mijn stem niet in de coalitie). Echter heb ik nu wel wat betere hoop vooraf, omdat we een wat meer rechtse aanpak gaan krijgen, maar ook na de vorige verkiezingen hoopte ik dat ons land er hoe dan ook beter van zou worden.

Bezorgdeburger
Berichten: 685
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth Het enige dat ik schreef is dat Omtzigt omwille van een bestuurshervorming dat zijn stokpaardje lijkt concessies doet aan morele principes door in een kabinet te stappen met m.i. een partij met hele foute uitgangspunten.

Ik neem hem dat kwalijk terwijl ik hem altijd wel een oprecht politicus vond. Alhoewel Omtzigt wel heel nadrukkelijk zijn rol opeist in de toeslagenaffaire. Waar twee andere politici ook in gelijke mate als hij zich voor ingezet hebben.
.
En dat Nederland naar de k....n gaat economisch gezien zijn jou woorden. Moreel zakt Nederland wel door een ondergrens naar mijn mening.

Nijogeth
Berichten: 10189
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, en dat je daarom hoopt dat het niet succesvol wordt. Dat zei je al.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
27 mei 2024 16:43
En de VVD is alleen maar op macht uit . Bleek tijdens hun congres. Dat ze in Europa misschien wel verwijderd worden uit liberale fractie nemen ze voor lief.
Wat ik nog veel kwalijker vind is dat men in de EU meent het recht te hebben te bepalen met welke partijen een partij mag samenwerken.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

1 voordeel van dat Europa, weer hebben geen koningshuis meer nodig, en als het zo door gaat ook geen landelijke regering meer.

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
27 mei 2024 23:38
Bezorgdeburger schreef:
27 mei 2024 16:43
En de VVD is alleen maar op macht uit . Bleek tijdens hun congres. Dat ze in Europa misschien wel verwijderd worden uit liberale fractie nemen ze voor lief.
Wat ik nog veel kwalijker vind is dat men in de EU meent het recht te hebben te bepalen met welke partijen een partij mag samenwerken.
Tsja, als daar gewoon afspraken over gemaakt zijn is dat niets bijzonders.

Cro
Berichten: 2118
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
27 mei 2024 23:58
1 voordeel van dat Europa, weer hebben geen koningshuis meer nodig
Wat is daar dan exact het voordeel aan voor Nederland? Voor zover mij bekend laat ieder onderzoek zien dat het koningshuis ons veel meer oplevert dan het kost, en levert het ons ook economisch gezien meer op dan dat een andere regeringsvorm op zou leveren. Terwijl een andere regeringsvorm niet tot nauwelijks goedkoper zou zijn.

Ik ben ook geen aanhanger van het koningshuis, maar ik denk niet dat het voor Nederland slecht is dat we een koninkrijk zijn in plaats van een andere variant. Zeker ook gezien alle kosten die een omschakeling met zich mee zullen brengen en dan terugverdiend moeten worden.

J. Deltoer
Berichten: 3197
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
28 mei 2024 00:20
kuklos schreef:
27 mei 2024 23:38
Bezorgdeburger schreef:
27 mei 2024 16:43
En de VVD is alleen maar op macht uit . Bleek tijdens hun congres. Dat ze in Europa misschien wel verwijderd worden uit liberale fractie nemen ze voor lief.
Wat ik nog veel kwalijker vind is dat men in de EU meent het recht te hebben te bepalen met welke partijen een partij mag samenwerken.
Tsja, als daar gewoon afspraken over gemaakt zijn is dat niets bijzonders.
Eens even beredeneren, gewoon afspraken? Het is dus gewoon om afspraken te maken in Europa wie met wie mag regeren in de verschillende nationale regeringen?
Nou, dat vind ik juist heel bijzonder.

angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2024 12:38
Moneyman schreef:
28 mei 2024 00:20
kuklos schreef:
27 mei 2024 23:38


Wat ik nog veel kwalijker vind is dat men in de EU meent het recht te hebben te bepalen met welke partijen een partij mag samenwerken.
Tsja, als daar gewoon afspraken over gemaakt zijn is dat niets bijzonders.
Eens even beredeneren, gewoon afspraken? Het is dus gewoon om afspraken te maken in Europa wie met wie mag regeren in de verschillende nationale regeringen?
Nou, dat vind ik juist heel bijzonder.
bijzondere 'redenatie' weer.. De Europese fractie gaat er natuurlijk zelf over, wie er in die fractie mogen en/of zouden moeten zitten en als die de VVD er niet meer bij willen hebben, dan gaan ze daar vanzelfsprekend zelf over.
Dat dit niets zegt over welke partij er in een nationale regering met elkaar mogen samenwerken is natuurlijk overduidelijk, maar ja, dat past natuurlijk niet in het populistische plaatje.

Bezorgdeburger
Berichten: 685
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Dit wordt de nieuwe premier van Nederland. Schrijft de Volkskrant:

https://archive.ph/2024.05.28-111353/ht ... ~b4720486/

Het AD heeft een uitgebreider portret van hem:

https://www.ad.nl/politiek/topambtenaar ... ~a80b21b9/
Laatst gewijzigd door Bezorgdeburger op 28 mei 2024 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30433
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2024 12:38
Moneyman schreef:
28 mei 2024 00:20
kuklos schreef:
27 mei 2024 23:38


Wat ik nog veel kwalijker vind is dat men in de EU meent het recht te hebben te bepalen met welke partijen een partij mag samenwerken.
Tsja, als daar gewoon afspraken over gemaakt zijn is dat niets bijzonders.
Eens even beredeneren, gewoon afspraken? Het is dus gewoon om afspraken te maken in Europa wie met wie mag regeren in de verschillende nationale regeringen?
Nou, dat vind ik juist heel bijzonder.
Zoals bij ieder samenwerkingsverband staat het partijen vrij om afspraken te maken onder welke voorwaarden die samenwerking al dan niet in stand blijft. Daar is niets bijzonders aan.

juliomariner
Berichten: 4980
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

De kiezer krijgt tijdens de europese verkiezingen de mogelijkheid om hun mening over het eventueel schorsen van de VVD uit de liberale fractie te geven. Persoonlijk vind ik een eventuele schorsing een inbreuk in het democratische proces.

angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
28 mei 2024 14:06
De kiezer krijgt tijdens de europese verkiezingen de mogelijkheid om hun mening over het eventueel schorsen van de VVD uit de liberale fractie te geven. Persoonlijk vind ik een eventuele schorsing een inbreuk in het democratische proces.
Het staat je natuurlijk vrij om iets te vinden, maar feitelijk heeft het niets met welke inbreuk dan ook te maken.
Dat zou anders zijn als de VVD niet mee zou mogen doen aan de verkiezingen en/of de stemmen zou verliezen aan de fractie bij schorsing, maar voor zover ik weet is dat niet het geval.
Als de VVD idd. uit de fractie wordt gezet en zij zouden hun stemmen verliezen aan de fractie, dan zou ik me er nog wat bij voor kunnen stellen, maar je stemt als burger ( van in dit geval Nederland ) op de VVD en een kandidaat van de VVD en dat blijft behouden. Hoe de fracties gevormd worden is vanzelfsprekend aan de fracties zelf en zegt alleen iets over partijen die gelijke denkrichtingen hebben en op die manier samenwerken. Het staat de VVD vrij om bij een andere fractie aan te sluiten als deze beter past.

Cro
Berichten: 2118
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vind het ook niet zo vreemd of ondemocratisch dat een lid uit een fractie gezet kan worden wanneer dat lid iets doet waar de rest van de groep niet achter staat en daar vooraf afspraken over gemaakt zijn of bijvoorbeeld regels en procedures voor opgesteld zijn.

Mocht dat gebeuren, hoe groot de kans nu echt is geen idee, kan de VVD natuurlijk altijd aanschuiven bij een andere fractie wanneer de partijlijnen zo veranderd zijn dat de huidige fractie niet meer past bij het partij programma en dergelijke.

Bezorgdeburger
Berichten: 685
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Bezorgdeburger schreef:
28 mei 2024 13:18
Dit wordt de nieuwe premier van Nederland. Schrijft de Volkskrant:

https://archive.ph/2024.05.28-111353/ht ... ~b4720486/

Het AD heeft een uitgebreider portret van hem:

https://www.ad.nl/politiek/topambtenaar ... ~a80b21b9/
In de persconferentie komt Dick Schoof wel goed over vind ik.
Rustig. Niet teveel woorden nodig. Zelfverzekerd ook wel.

Nu de kandidaat ministers en staatssecretarissen. Wie durft haar of zijn naam te verbinden aan dit kabinet dat er m.i. nooit had mogen komen?

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik durf mijn naam wel aan dit kabinet te verbinden hoor. Dick Schoof schijnt trouwens, heb ik uit 1 van mijn bronnen vernomen, op zijn 7e een reep chocola gepikt te hebben bij Appie.

Nijogeth
Berichten: 10189
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
28 mei 2024 15:36
Ik vind het ook niet zo vreemd of ondemocratisch dat een lid uit een fractie gezet kan worden wanneer dat lid iets doet waar de rest van de groep niet achter staat en daar vooraf afspraken over gemaakt zijn of bijvoorbeeld regels en procedures voor opgesteld zijn.

Mocht dat gebeuren, hoe groot de kans nu echt is geen idee, kan de VVD natuurlijk altijd aanschuiven bij een andere fractie wanneer de partijlijnen zo veranderd zijn dat de huidige fractie niet meer past bij het partij programma en dergelijke.
Dat is natuurlijk ook gewoon zo. Persoonlijk vind ik het alleen vreemd om de VVD te schorsen als ze een coalitie vormen die over het algemeen dichter bij de kernwaarden van de VVD zit dan de coalitie hiervoor. Dan zou je ze toen al hebben moet schorsen voor leuren met centrumlinkse partijen. De NSC, BBB (in heel veel gevallen) en PVV (in ongeveer de helft van de gevallen) zitten dichter bij de VVD qua standpunten dan de D66 bijvoorbeeld.

Plaats reactie