Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar dat legaliseert nog steeds geen dictatuur.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
29 mei 2024 06:01
Maar dat legaliseert nog steeds geen dictatuur.
Ik zal deze opmerking maar aan het vroege tijdstip wijten.

kuklos
Berichten: 9927
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
28 mei 2024 23:15
Het nieuwe beleid helpt van harte mee om media te beknotten. BTW naar 21%, ook op media-abonnementen en bijna 10% bezuinigen op de toch al matig functionerende staatsomroep. Net zoals bij eerdere bezuinigingen met erg slechte argumenten. Hoe je het wendt of keert, het komt neer op een vorm van indirecte censuur.
Het zou je te denken moeten geven, dat juist (extreem)rechts tegen een goed functionerende nieuwsvoorziening is. Hebben ze iets te verbergen?
Die laatste zin is weer typerend voor hen die het kabinet niet zien zitten, middels insinuaties verdacht maken.

Voor de rest is je betoog precies wat wordt beschreven in "Het Flatgebouw Nederland". Eerst zijn de kosten gestegen en is er een potje van gemaakt, en om dat op te lossen moeten we nog meer gaan betalen?


======
Thijs124 schreef:
29 mei 2024 06:01
Maar dat legaliseert nog steeds geen dictatuur.
Waar zie jij een dictatuur?
Laatst gewijzigd door kuklos op 29 mei 2024 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef:
29 mei 2024 07:28
Thijs124 schreef:
29 mei 2024 06:01
Maar dat legaliseert nog steeds geen dictatuur.
Ik zal deze opmerking maar aan het vroege tijdstip wijten.
Ik zou Thijs124 liever aanraden even met zijn plasje naar de dokter te gaan.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zijn er dan aanwijzingen voor blaasontsteking of nierschade?

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou als je zo'n uitspraak doet is er toch wel iets met je aan de hand lijkt me.
Alleen het suggereren dat er met dit kabinet een dictatuur zou komen vind ik ronduit schandalig en hiermee schoffeer je de mensen die wel onder een dictatuur leven en dagelijks slachtoffer daarvan zijn.

Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat jullie het vroeg lezen komt omdat het op andere plaatsen op deze gezamenlijke wereld iets later is.
Ik hoef geen plasje weg te brengen. Als iemand geïnteresseerd is in de laboratorium waarden moet hij maar een pb sturen. Dit hoeft niet openbaar.
Als ik opmerk dat dit naar dictatuur riekt, bedoel ik echt niet de toekomstige regering maar die heldere hoofden hier op dit forum die alles zonder democratisch overleg met andere partijen meteen gaan schrappen en veranderen als ze zelf hier aan het bewind zouden zijn. Dat noemt men een dictaat.
Afd, Orban, Meloni, le Pen en Trump geluiden.
Democratie opheffen zal in Nederland niet zo snel gebeuren. Daar geloof ik in.
Trump zou dat eerder voor elkaar krijgen dan dat dit binnen Europa lukt.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou gelukkig dan maar.
Ik denk dat iedereen wel eens denkt, als ik aan de macht kom dan....... (dat dit totaal niet reeel is mag duidelijk zijn.)

kuklos
Berichten: 9927
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Thijs124 schreef:
29 mei 2024 15:23
Als ik opmerk dat dit naar dictatuur riekt, bedoel ik echt niet de toekomstige regering maar die heldere hoofden hier op dit forum die alles zonder democratisch overleg met andere partijen meteen gaan schrappen en veranderen als ze zelf hier aan het bewind zouden zijn. Dat noemt men een dictaat.
Een dictatuur is van oorsprong (Romeinse tijd) een mandaat om 6 maanden lang als alleenheerser op te treden.

In Nederland hebben we, ik haal opnieuw Het Flatgebouw Nederland aan, alles zodanig opgetuigd dat alles en iedereen uit de ruif meevreet, niks toevoegt, maar we er ook niet meer van afkomen. Daarom heel fors schrappen, en ja laat maar wat mensen boos worden.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Dat er met dit kabinet een dictatuur zou komen lijkt me inderdaad wat vergezocht.

Aan de andere kant is ook duidelijk dat een Putin, Trump, Orban en dergelijke wel degelijk bezig zijn, probeerden of wederom een poging doen tot om de democratie in hun thuislanden steeds verder af te breken en uit te hollen, tot er inderdaad een punt komt (of al is, bijvoorbeeld in Rusland) dat je eigenlijk wel kan spreken van een dictatuur, met zo nu en dan verkiezingen waar de uitkomst al van vaststaat om het sprookje levend te houden voor de bühne, al gelooft natuurlijk niemand daar meer in die iets verder kijkt dan de neus lang is.

En van een aantal van die zaken is ook wel duidelijk dat bijvoorbeeld Wilders ook wel die kant op zou willen als hij het voor elkaar zou kunnen krijgen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Cro schreef:
29 mei 2024 16:21
En van een aantal van die zaken is ook wel duidelijk dat bijvoorbeeld Wilders ook wel die kant op zou willen als hij het voor elkaar zou kunnen krijgen.
Oh? en waar blijkt dat dan volgens u uit?

kuklos
Berichten: 9927
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Rusland is nog nooit een democratie geweest. De VS en Nederland wel. Zowel Trump als Wilders willen de democratie niet afbreken, maar wel de staatsruifvreters en institutionele instellingen die ongekozen macht hebben veel minder macht geven.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
28 mei 2024 23:15
De laatste maanden zijn erg druk geweest...
Ik had je (en je bijdragen) al gemist. Welkom terug dus ;-)

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

juliomariner schreef:
29 mei 2024 16:26
Cro schreef:
29 mei 2024 16:21
En van een aantal van die zaken is ook wel duidelijk dat bijvoorbeeld Wilders ook wel die kant op zou willen als hij het voor elkaar zou kunnen krijgen.
Oh? en waar blijkt dat dan volgens u uit?
Volg eens een tijdje wat ie doet, zegt, heengaat (congress van Orban bijvoorbeeld niet al te lang geleden), als je dat dan samen pakt met bijvoorbeeld boeken en andere literatuur over hoe (achter de schermen) hoe uitholling en afbraak van de democratie in andere gevallen plaatsvond of hoe men het probeerde te bewerkstelligen, al dan niet (tijdelijk) leidend tot een dictatuur.

Ook in het partij programma van de PVV staan punten die afbraak doen aan de democratie of voor uitholling zorgen zouden deze worden uitgevoerd.

En dat betekent niet dat ik van mening ben dat we hier op weg zijn naar een dicatuur of semi dictatuur (voorbeeld Hongarije), maar Wilders lijkt op bepaalde vlakken dat niet erg te vinden zou het gebeuren gezien zijn uitlatingen en programma.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat Wilders ben ik het met u eens Kuklos. Wat Trump betreft absoluut niet. Hij wil alleen maar weer president worden voor eigen voordeel en voor eigen eer en glorie. Die man is een crimineel en zou opgesloten moeten worden.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
29 mei 2024 16:27
Rusland is nog nooit een democratie geweest. De VS en Nederland wel. Zowel Trump als Wilders willen de democratie niet afbreken, maar wel de staatsruifvreters en institutionele instellingen die ongekozen macht hebben veel minder macht geven.

Alle dingen bezien die Trump heeft gedaan en nagelaten kun je onmogelijk volhouden dat Trump de democratie niet wil afbreken. Als je dat toch beweert ben je echt niet serieus te nemen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Cro, vanbinnen uit uithollen van de EU is nog geen uithollen van de democratie.
Het wordt tijd dat het broeinest van corruptie en vriendjespolitiek genaamt EU eens grondig wordt uitgemest. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat Nederland uit de EU moet (wat dat betreft ben ik het niet met de PVV eens) maar een grondige schoonmaak en een ledenstop is hoognodig.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
29 mei 2024 16:27
Rusland is nog nooit een democratie geweest.
Dat ben ik ook van mening, maar ze proberen de schijn wel op te houden. Als je niet ziet dat Trump bezig is om de politiek in de VS zo in te richten dat als hij zijn zin krijgt de GOP de defacto machthebbende partij zal worden en de democraten geen kans meer hebben ooit nog een president te leveren, of een meerderheid in congress / huis van afgevaardigden dan heb je toch denk ik niet opgelet de laatste tijd.

Orban hetzelfde liedje maar dan voor zijn partij.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

juliomariner schreef:
29 mei 2024 16:38
@Cro, vanbinnen uit uithollen van de EU is nog geen uithollen van de democratie.
Het wordt tijd dat het broeinest van corruptie en vriendjespolitiek genaamt EU eens grondig wordt uitgemest. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat Nederland uit de EU moet (wat dat betreft ben ik het niet met de PVV eens) maar een grondige schoonmaak en een ledenstop is hoognodig.
Ik heb het nog niet eens zo heel erg zijn mening over de EU, maar meer over bijvoorbeeld zijn waardering over hoe Orban zaken op nationaal niveau in Hongarije aanpakt, met betrekking tot de democratische processen in dat land die heel erg onder druk staan voor zover ze nog niet weggevaagd zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Even een praktische vraag tussendoor. Hoe krijg je een sociale verhuurder zo ver om een huurcontract op naam van vader en dochter te zetten?
Casus: Moeder is overleden toen dochter 12 was. Ze is nu begin dertig. Ondanks aanleveren van kopie trouwboekje en overlijdensakte lukt het niet om de huurovereenkomst op naam van haar vader en van haarzelf te zetten.
(Ja, ze zou graag op zichzelf willen wonen, wachttijd is inmiddels acht jaar en een heel enkele keer is ze de 2e of 3e voor een huurwoning, meestal zijn er nog 50 mensen voor haar.)
Ik vraag mij gewoon af, wat je moet doen om zo'n verhuurder in beweging te krijgen. Iemand een idee?

Plaats reactie